Skocz do zawartości

Motocykl do turystyki?


delco

Rekomendowane odpowiedzi

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

GSXF, DeVille .. zalezy czego oczekuje, jakiej mocy itd ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

A jaką turystykę preferuje? Mój brat jeździ R1100 GS, ale zdarza się, że bierze namiot i nocuje na dziko. Z kolei kolega na CBF 1000 przed wyjazdem rezerwuje hotel i dopiero wtedy rusza w podróż. I jeden i drugi uprawia turystykę, ale motocyklami raczej nie mogliby się zamienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

XJ-600 do tego 3 pojemnne kufry, na zbiornik tankbag z mapnikiem i za stosunkowo niedużą kasę masz sprzęt turystyczny jak należy!

Zaletą jest to, że na codzień odpinasz boczne kufry i jest wąski, normalny motocykl na miejskie korki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

FJR smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wbrew pozorom przy spokojnej jezdzie 1300 pojemnosc spala podobnie do mego bandita. Testowane na

> drodze w Słowacji ( spokojna jazda 120-130) ;:)

To samo spostrzeżenie.

Jak latam czasem z Andrzejem i Przemkiem (mają BMW R1200R)

To wyniki pod dystrybutorem mamy zaskakująco podobne - oni jadą z mniejszymi obrotami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

suzuki dl650 v-strom i wszystkie kryteria spełnione ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 jest dychawicza przy prędkościach powyżej 140 km/h

Jeżeli mu to nie przeszkadza to ok.

Natomiast DL 1000 - o to już jest baaaardzo elastyczne.

W tych pieniądzach to też już można przebierać w egzemplarzach.

Tylko, kiedyś nie zwracałem na to uwagi, ale teraz faktycznie - są, tzn zauważam je.

A co ?? - wibracje od serducha L - twin. Też nie każdy to lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega chce wejść w taka opcję...

> Ja mu doradzam BMW RT (o goldwingu nie chce slyszec...)

> Jest coś innego rozsadnego - niestety mowa o używce - budżet ok 20 tys zł...planowane uzytkowanie

> kilka lat po 5-10 kkm rocznie... male spalanie mile widziane...

mysle ze do turystyki to najlepszy taki ucywilizowany endurak

zlosnik.gif coś jak bmw gs zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 650 jest dychawicza przy prędkościach powyżej 140 km/h

> Jeżeli mu to nie przeszkadza to ok.

> Natomiast DL 1000 - o to już jest baaaardzo elastyczne.

> W tych pieniądzach to też już można przebierać w egzemplarzach.

> Tylko, kiedyś nie zwracałem na to uwagi, ale teraz faktycznie - są, tzn zauważam je.

> A co ?? - wibracje od serducha L - twin. Też nie każdy to lubi.

z enduraków to wszystkie prawie to twiny. jak nie v to rzędowe (lub bokser u bmw). triumph w tigerze ma R3. także wibracje są wpisane w ten temat dość mocno smile.gif nawet GS chodzi na boki przecież smile.gif

a co do 650 - racja - bedzie męczące w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z enduraków to wszystkie prawie to twiny. jak nie v to rzędowe (lub bokser u bmw). triumph w

> tigerze ma R3. także wibracje są wpisane w ten temat dość mocno nawet GS chodzi na boki

> przecież

> a co do 650 - racja - bedzie męczące w trasie.

a jeździłeś ktm adventure ?? ja nie odczuwałem żadnych wibracji zlosnik.gif

autostradą to nie turystyka

prawdziwe piękno tkwi tam gdzie nie ma asfaltu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z enduraków to wszystkie prawie to twiny. jak nie v to rzędowe (lub bokser u bmw). triumph w

> tigerze ma R3. także wibracje są wpisane w ten temat dość mocno nawet GS chodzi na boki

> przecież

> a co do 650 - racja - bedzie męczące w trasie.

widze ze jezdziles i sie znasz... DL 650 meczacy trasie? dobre smile.gif

GS chodzi na boki? chyba tylko stojac to poczujesz i nie na boki tylko do prawej jak go przegazujesz... nic podobnego nawet przy 5km/h juz nie stwierdzilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do turystyki to i CB500 wykorzystywałem - 4500km po Bałkanach, 4200km po Ukrainie, ze 4000km po Polsce... Spalał 4,3-5l/100km i się nigdy nie zepsuł, a miał 10 lat smile.gif Na autostradzie 140km/h się turlał.

Teraz myślę nad Fazerem 600.

Turystyka turystyce nie równa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze jezdziles i sie znasz... DL 650 meczacy trasie? dobre

popacz mam ten sam piec u siebie i obroty są męczące w trasie. DL AFAIK ma podobne przełożenia. takze nie gadaj, że komfortowo się wyprzedza >100 km/h i utrzymuje przelotową 140-150. są do tego lepsze maszyny.

> GS chodzi na boki? chyba tylko stojac to poczujesz i nie na boki tylko do prawej jak go

> przegazujesz... nic podobnego nawet przy 5km/h juz nie stwierdzilem

no to jest cały urok. stojąc gada na boki. podczas jazdy tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co sie czepiasz

Od razu czepiam... wpysk.gif

Weźmy przykładowo takiego "lekkiego" turystyka, jak Deauville - spalanie w okolicach 4-5ltr vs. 6-8 w FJR 1300 (bo chyba o tej mowa hmm.gif).

Dwa litry różnicy przy przebiegu 10tkm daje nam 200ltr noPb/sezon, czyli ok. 1100zł. Przysżły nabywca chce polatać kilka sezonów, więc sama oszczędność paliwa może być rzedu 1/4 budżetu na moto. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu czepiam...

> Weźmy przykładowo takiego "lekkiego" turystyka, jak Deauville - spalanie w okolicach 4-5ltr vs. 6-8

> w FJR 1300 (bo chyba o tej mowa ).

> Dwa litry różnicy przy przebiegu 10tkm daje nam 200ltr noPb/sezon, czyli ok. 1100zł. Przysżły

> nabywca chce polatać kilka sezonów, więc sama oszczędność paliwa może być rzedu 1/4 budżetu na

> moto.

oczywiście. ale zwroć uwage na różnicę klas tych motongów. zapakuj 2 os i bagaże na deauville i leć autostradą, wyprzedzaj. utrzymaj się w grupie. wszystko kwestia priorytetów i zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.