Jaruga Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 No więc spodziewam się potomkini w lutym i chciałbym się zapytać praktyków czy i jakie wózki mieszczą się do bagażnika hatchbacka i jak się mocuje fotelik w lacettim. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i interesujące linki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 > No więc spodziewam się potomkini w lutym i chciałbym się zapytać praktyków czy i jakie wózki > mieszczą się do bagażnika hatchbacka Wózek się mieści każdy. Ale po wsadzeniu wózka nie mieści się już nic więcej. Lepsze są kombi i sedan. O niebo lepsze. > i jak się mocuje fotelik w lacettim. Isofix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Wózek się mieści każdy. Ale po wsadzeniu wózka nie mieści się już nic więcej. Lepsze są kombi i > sedan. O niebo lepsze. > Isofix. Nie będę na razie raczej zmieniał auta po to żeby mieć więcej miejsca. Prędzej zainwestuję w bagażnik dachowy na jakieś wyjazdy. Jak się lacetti zestarzeje to po prostu kupię nowe większe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 kolego ja uzywam foelika pebble z bazą isofix maxi cosi - to bardzo duza wygoda, ponieważ fotelik zapinasz do bazy nie placzesz pasami - szybko sprawnie a kotwy isofix w laczku dobrze działają. pozdrawiam i gratuluje pociechy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 pozwolicie ze się podepnę... temat podobny, planuje powoli zmianę auta, obecnie fabia 1 kombi. jednym z typów właśnie lacetti tylko i wyłącznie benzyna z możliwością gazowania. kilka pytań: -jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto) sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki czasookres wymiany i koszty z tym związane? -jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie -z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa preferowane nadwozie kombi lecz jest ich jak na lekarstwo wiec pewnie pozostanie szukanie zdrowego hb. W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"?? szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 lat. pomożecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > pozwolicie ze się podepnę... > temat podobny, planuje powoli zmianę auta, obecnie fabia 1 kombi. > jednym z typów właśnie lacetti tylko i wyłącznie benzyna z możliwością gazowania. > kilka pytań: > -jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto) > sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki > czasookres wymiany i koszty z tym związane? > -jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie > -z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa > preferowane nadwozie kombi lecz jest ich jak na lekarstwo wiec pewnie pozostanie szukanie zdrowego > hb. > W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem > (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"?? > szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 > lat. > pomożecie?? Szukaj 1.6 lub 1.8. Silnik 1.4 jest za słaby do tego auta, a pali niemal tyle co te większe. Zwłaszcza kombi - za nic nie będzie to chciało jechać. Najlepiej wypada 1.8. Auto jeździ przyzwoicie, łatwo się gazuje a różnica kosztu paliwa przy jeździe na gazie jest pomijalna. Jeśli chodzi o trwałość - jak poprzednik dbał tak będzie. Wad jakichś wielkich te auta nie mają. No i części coraz tańsze, zamienników więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Mam lacia 1.4 Hb 2006r kupiony w marcu przy 127 kkm obecnie ma 142kkm w tym 15kkm na gazie auto lubi czasem zatrzeszczeć czy poskrzypieć ale dla nas jest super instalacja gazowa: stag 4+ reduktor tomaseto alaska wtryski hana czerwone miska koła zapasowego rozklepana pod zbiornik 630/200 spalanie LPG pod 10l przy dynamicznej jeździe - zasięg około 380km po zgazowaniu koło poszło do bagażnika znacznie zmniejszając dostępną przestrzeń co do awaryjności - z rzeczy które mnie bulwersują ciut to wymiana żarówek jest ciut upierdliwa, ale da sie przyzwyczaić trzeba się też przyzwyczaić ( i uważać) do rysowania się szyb. chyba tyle podsumowując - fajna klasa C wersja budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > co do awaryjności - z rzeczy które mnie bulwersują ciut to wymiana żarówek jest ciut upierdliwa, > ale da sie przyzwyczaić Żarówki w Lacetti wymienia się bez problemów po wyjęciu reflektora - zresztą tak mówi instrukcja (do sedana) - odkręcamy 3 śruby i mamy reflektor w dłoni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > -jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto) > sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki > czasookres wymiany i koszty z tym związane? przeglądy co 15kkm, pasek rozrządu co 60kkm > -jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie przez blisko 120kkm i 6,5 roku eksploatacji nie stwierdziłem wad sprawdzić auto jak każde u mechanika, czy nie bite, czy w miarę utrzymane > -z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa mi śr. 1,6 palił 8 l/100km http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls > W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem > (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"?? raczej przypadek > szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 > lat. 20 tys. to na bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Żarówki w Lacetti wymienia się bez problemów po wyjęciu reflektora - zresztą tak mówi instrukcja > (do sedana) - odkręcamy 3 śruby i mamy reflektor w dłoni W hatchbacku tak samo ale trzeba dodatkowo ściągnąć przedni grill, co do łatwych zadań nie należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 Kombi nie występowało chyba z silnikiem 1.4, więc tą (zła) opcję masz automatycznie z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 lat. > pomożecie?? W tym budżecie to bym szukał laczka/nubiry w De. Jest tam z czego wybrać. Za te pieniądze 3000-4000 euro będziesz miał silnik 1.8 nawet z LPG i w najbogatszej wersji wyposażenia Platinum z lat 2007-2009. Ja swojego tak kupiłem i jak na razie jestem zadowolony, tylko że dałem znacznie mniej i zrobiłem dla siebie do jazdy. mobile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > W tym budżecie to bym szukał laczka/nubiry w De. Jest tam z czego wybrać. > Za te pieniądze 3000-4000 euro będziesz miał silnik 1.8 nawet z LPG i w najbogatszej wersji > wyposażenia Platinum z lat 2007-2009. > Ja swojego tak kupiłem i jak na razie jestem zadowolony, tylko że dałem znacznie mniej i zrobiłem > dla siebie do jazdy. > mobile To co jest interesujace tym aucie to stos ceny do rocznika i duza szansa na auto nie zajechane min ze wzgledu na "prestiz" marki' widze ze czesto sa to auta od 1 wlasciciela bez przygod. Mialem okazje krotko prowadzic hb z silnikiem 1.4 i do miasta wydaje sie byc ok. Jako alternatywa mysle o roomsterze lub octavi jednak tutaj juz bedzie dluzsza walka z szukaniem' i tez pewnie rocznik/przebieg bedzie gorszy niz w lacku. Jeszcze pytanie jak wygladaja koszty podstawowych przegladow w wypadku chewy oraz rozrzadu? Piszecie o braku zamiennikow, faktycznie jest zle z tym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Jeszcze pytanie jak wygladaja koszty podstawowych przegladow w wypadku chewy oraz rozrzadu? Przegląd standardowy w niezależnym warsztacie będzie kosztował dokładnie tyle co w przypadku skody, fiata czy opla: Olej 100 zl za bańkę 5W30 GM filtry w sumie 100 zł (oleju, powietrza, klimy) robocizna 150 zł (OT) > Piszecie o braku zamiennikow, faktycznie jest zle z tym?? Wszystkie części eksploatacyjne występują również w zamiennikach (klocki, tarcze, sprzęgło, rozrząd, części zawieszenia, etc.) Oryginały GM są drogie tylko w ASO, ale można kupić te same np. w Potaku 2/3x taniej - wtedy kosztują circa tyle samo co markowe zamienniki. Z zamiennikami może być problem tylko w przypadku nietypowych części, typu osprzęt silnika 1.8 (który jest mało popularny w PL), elektryka, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > W hatchbacku tak samo ale trzeba dodatkowo ściągnąć przedni grill, co do łatwych zadań nie należy. Nie dramatyzuj. Wymieniam wszystkie żarówki w HB bez wyjmowania reflektora. Trochę poprzeklinam przy tym ale zajmuje to 10 minut. Jest o wiele lepszy dostęp niż w sedanie/kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > kolego ja uzywam foelika pebble z bazą isofix maxi cosi - to bardzo duza wygoda, ponieważ fotelik > zapinasz do bazy nie placzesz pasami - szybko sprawnie a kotwy isofix w laczku dobrze > działają. > pozdrawiam i gratuluje pociechy ! Dzięki - wezmę pod uwagę przy poszukiwaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > W hatchbacku tak samo ale trzeba dodatkowo ściągnąć przedni grill, co do łatwych zadań nie należy. Do ktorych zarowek w HB grill sie sciaga, bo jakos nie pamietam bym sie grilla chwytal jak zarowki wymienialem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Do ktorych zarowek w HB grill sie sciaga, bo jakos nie pamietam bym sie grilla chwytal jak zarowki > wymienialem? Nie wyjmiesz reflektora bez zdjęcia grilla. Nie ma dostępu do śrubki nr 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > (...) > Wszystkie części eksploatacyjne występują również w zamiennikach (klocki, tarcze, sprzęgło, > rozrząd, części zawieszenia, etc.) > Oryginały GM są drogie tylko w ASO, ale można kupić te same np. w Potaku 2/3x taniej - wtedy > kosztują circa tyle samo co markowe zamienniki. > Z zamiennikami może być problem tylko w przypadku nietypowych części, typu osprzęt silnika 1.8 > (który jest mało popularny w PL), elektryka, etc. Poczatkowo były duże problemy z zamiennikami do diesli ale teraz sytuacja już wygląda dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Nie dramatyzuj. Wymieniam wszystkie żarówki w HB bez wyjmowania reflektora. Trochę poprzeklinam > przy tym ale zajmuje to 10 minut. Jest o wiele lepszy dostęp niż w sedanie/kombi. Ja mam duże dłonie i nie lubię przeklinać. Zgodnie z instrukcją należywyjąć reflektor a to jest trudniejsze niż w sedanie/kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Nie wyjmiesz reflektora bez zdjęcia grilla. Nie ma dostępu do śrubki nr 3. Pytalem sie do ktorej zarowki nie ma dostepu bez wyjmowania reflektora z przodu, bo chyba wszystkie wymienialem, a na pewno nic nie wyjmowalem. Fakt, z 1 strony troche trudniejszy dostep byl. Doczytalem, ze masz duze dlonie, zawsze mozna dac zonie (no chyba, ze ma jeszcze wieksze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Wymiana żarówek (hatchback) 1. Otworzyć pokrywę silnika. 2. Wykręcić cztery wkręty i zdjąć osłonę chłodnicy. 3. Odkręcić trzy śruby. 4. Odłączyć złącze wiązki przewodów z tyłu żarówki. 5. Zdjąć osłonę reflektora. 6. Zwolnić sprężynę przytrzymującą żarówkę. 7. Wyjąć żarówkę. 8. Włożyć nową żarówkę odpowiedniego typu. Patrz hasło indeksu PARAMETRY ŻARÓWEK”. 9. Założyć sprężynę przytrzymującą. 10. Założyć osłonę reflektora. 11. Podłączyć złącze wiązki przewodów. dział 6-42 za knif jak zrobić to inaczej będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > za knif jak zrobić to inaczej będę wdzięczny Nie mam juz Lacetti wiec procedury nie powtorze, ale uwierz mi, ze przednich lamp do wymiany zarowek nie wyciagalem mimo, ze sprytem do majsterkowania nie grzesze. Do tematu podchodzilem z marszu, bez czytania instrukcji i to pewnie przez to . Zaczynalem w srodku opisanej procedury (czyli odkrecenia zaslepki z tylu reflektora) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Nie mam juz Lacetti wiec procedury nie powtorze, ale uwierz mi, ze przednich lamp do wymiany > zarowek nie wyciagalem mimo, ze sprytem do majsterkowania nie grzesze. > Do tematu podchodzilem z marszu, bez czytania instrukcji i to pewnie przez to . > Zaczynalem w srodku opisanej procedury (czyli odkrecenia zaslepki z tylu reflektora) . widać masz zwinne dłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antracen Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 Wymieniałem żarówki w HB i nawet nie wpadłem na to, żeby wyjmować klosze. Spokojnie da się bez wyciągania i nie jest trudniej niż w matizie. Jeśli chodzi użytkowanie to ja dojeżdżam swoim HB 1.4 do pracy 60 km w jedną stronę codziennie. Mój laczaek ma stag-4: spalanie 8,3l gazu/km (głównie trasa). Za komplet rozrządu z robotą zapłaciłem 560zł po 96000 km. Wymieniłem też poduszki silnika lewą i prawą -koszt 350 zł. Drobne problemy to: klima czasem się nie załącza - trzeba przekręcić nawiew na max i wrócić do 1. Jest trochę nieszczelna - trzeba dopełnić raz na rok - koszt 160 zł. Radio czasem mi się samo wyłączy. i trochę szumi. I na razie nic więcej.Oby tak zostało . Wydaje mi się, że za te pieniądze trudno kupić lepsze auto. Jak dla mnie jest bardzo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > widać masz zwinne dłonie Z zawodu ginekolog może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 > Wymieniałem żarówki w HB i nawet nie wpadłem na to, żeby wyjmować klosze. Spokojnie da się bez > wyciągania i nie jest trudniej niż w matizie. W sedanie wyjęcie klosza trwało kilkadziesiąt sekund. Zwłaszcza że wymieniłem sobie trudno dostępną śrubkę nr 3 na nakrętkę z motylkiem. Próbując zrobić to bez wyjmowania reflektora było niewspółmiernie trudniej i bardziej czasochłonnie. Niepotrzebnie w hatchbacku skomplikowali ze zdejmowaniem grilla. > (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Z zawodu ginekolog może? Niestety, albo stety, elektryk, pewnie dlatego se z tymi zarowkami bez wyciagania lamp radzilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 6 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 > Niestety, albo stety, elektryk, pewnie dlatego se z tymi zarowkami bez wyciagania lamp radzilem dobre - robim oftopa kapkę Lać to fajne auto jest i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafre Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > dobre - robim oftopa kapkę > Lać to fajne auto jest i tyle Zgadza się im więcej na niego narzekam tym bardziej mi się odwdzięcza niezawodnością - chyba nie chce zmiany na nowszy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.