Skocz do zawartości

Lacetti jako dzieciowóz


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

No więc spodziewam się potomkini w lutym i chciałbym się zapytać praktyków czy i jakie wózki mieszczą się do bagażnika hatchbacka i jak się mocuje fotelik w lacettim. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i interesujące linki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc spodziewam się potomkini w lutym i chciałbym się zapytać praktyków czy i jakie wózki

> mieszczą się do bagażnika hatchbacka

Wózek się mieści każdy. Ale po wsadzeniu wózka nie mieści się już nic więcej. Lepsze są kombi i sedan. O niebo lepsze.

> i jak się mocuje fotelik w lacettim.

Isofix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wózek się mieści każdy. Ale po wsadzeniu wózka nie mieści się już nic więcej. Lepsze są kombi i

> sedan. O niebo lepsze.

> Isofix.

Nie będę na razie raczej zmieniał auta po to żeby mieć więcej miejsca. Prędzej zainwestuję w bagażnik dachowy na jakieś wyjazdy. Jak się lacetti zestarzeje to po prostu kupię nowe większe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolicie ze się podepnę...

temat podobny, planuje powoli zmianę auta, obecnie fabia 1 kombi.

jednym z typów właśnie lacetti tylko i wyłącznie benzyna z możliwością gazowania.

kilka pytań:

-jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto) sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki czasookres wymiany i koszty z tym związane?

-jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie

-z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa

preferowane nadwozie kombi lecz jest ich jak na lekarstwo wiec pewnie pozostanie szukanie zdrowego hb.

W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"??

szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 lat.

pomożecie?? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolicie ze się podepnę...

> temat podobny, planuje powoli zmianę auta, obecnie fabia 1 kombi.

> jednym z typów właśnie lacetti tylko i wyłącznie benzyna z możliwością gazowania.

> kilka pytań:

> -jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto)

> sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki

> czasookres wymiany i koszty z tym związane?

> -jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie

> -z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa

> preferowane nadwozie kombi lecz jest ich jak na lekarstwo wiec pewnie pozostanie szukanie zdrowego

> hb.

> W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem

> (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"??

> szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5

> lat.

> pomożecie??

Szukaj 1.6 lub 1.8. Silnik 1.4 jest za słaby do tego auta, a pali niemal tyle co te większe. Zwłaszcza kombi - za nic nie będzie to chciało jechać. Najlepiej wypada 1.8. Auto jeździ przyzwoicie, łatwo się gazuje a różnica kosztu paliwa przy jeździe na gazie jest pomijalna.

Jeśli chodzi o trwałość - jak poprzednik dbał tak będzie. Wad jakichś wielkich te auta nie mają. No i części coraz tańsze, zamienników więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lacia 1.4 Hb 2006r kupiony w marcu przy 127 kkm obecnie ma 142kkm w tym 15kkm na gazie

auto lubi czasem zatrzeszczeć czy poskrzypieć ale dla nas jest super biglaugh.gif

instalacja gazowa: stag 4+ reduktor tomaseto alaska wtryski hana czerwone miska koła zapasowego rozklepana pod zbiornik 630/200

spalanie LPG pod 10l przy dynamicznej jeździe - zasięg około 380km

po zgazowaniu koło poszło do bagażnika znacznie zmniejszając dostępną przestrzeń

co do awaryjności - z rzeczy które mnie bulwersują ciut to wymiana żarówek jest ciut upierdliwa, ale da sie przyzwyczaić

trzeba się też przyzwyczaić ( i uważać) do rysowania się szyb.

chyba tyle smile.gif

podsumowując - fajna klasa C wersja budżet grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do awaryjności - z rzeczy które mnie bulwersują ciut to wymiana żarówek jest ciut upierdliwa,

> ale da sie przyzwyczaić

Żarówki w Lacetti wymienia się bez problemów po wyjęciu reflektora - zresztą tak mówi instrukcja (do sedana) - odkręcamy 3 śruby i mamy reflektor w dłoni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -jak wygląda sprawa bieżącej eksploatacji tego auta w przypadku silnika 1.4 (80% tras to miasto)

> sporadyczne wyjazdy typu 600km. Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu, ewentualnie jaki

> czasookres wymiany i koszty z tym związane?

przeglądy co 15kkm, pasek rozrządu co 60kkm

> -jakie są typowe wady tych aut/na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie

przez blisko 120kkm i 6,5 roku eksploatacji nie stwierdziłem wad

sprawdzić auto jak każde u mechanika, czy nie bite, czy w miarę utrzymane

> -z jakim spalaniem należy się liczyć miasto - trasa

mi śr. 1,6 palił 8 l/100km

http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls

> W rodzinie mam jednego lacka i o ile wiem dosyć szybko po gwarancji wyskoczyło cos z silnikiem

> (1.4) należy to traktować jako przypadek jednostkowy czy spodziewać się "ciekawostek"??

raczej przypadek

> szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5

> lat.

20 tys. to na bogato zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarówki w Lacetti wymienia się bez problemów po wyjęciu reflektora - zresztą tak mówi instrukcja

> (do sedana) - odkręcamy 3 śruby i mamy reflektor w dłoni

W hatchbacku tak samo ale trzeba dodatkowo ściągnąć przedni grill, co do łatwych zadań nie należy.

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukał będę czegoś do 20 tys. oczywiście najlepiej najmłodszego z tendencja do trzymania pow. 5 lat.

> pomożecie??

W tym budżecie to bym szukał laczka/nubiry w De. Jest tam z czego wybrać.

Za te pieniądze 3000-4000 euro będziesz miał silnik 1.8 nawet z LPG i w najbogatszej wersji wyposażenia Platinum z lat 2007-2009.

Ja swojego tak kupiłem i jak na razie jestem zadowolony, tylko że dałem znacznie mniej i zrobiłem dla siebie do jazdy.

mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym budżecie to bym szukał laczka/nubiry w De. Jest tam z czego wybrać.

> Za te pieniądze 3000-4000 euro będziesz miał silnik 1.8 nawet z LPG i w najbogatszej wersji

> wyposażenia Platinum z lat 2007-2009.

> Ja swojego tak kupiłem i jak na razie jestem zadowolony, tylko że dałem znacznie mniej i zrobiłem

> dla siebie do jazdy.

> mobile

To co jest interesujace tym aucie to stos ceny do rocznika i duza szansa na auto nie zajechane min ze wzgledu na "prestiz" marki' widze ze czesto sa to auta od 1 wlasciciela bez przygod.

Mialem okazje krotko prowadzic hb z silnikiem 1.4 i do miasta wydaje sie byc ok. Jako alternatywa mysle o roomsterze lub octavi jednak tutaj juz bedzie dluzsza walka z szukaniem' i tez pewnie rocznik/przebieg bedzie gorszy niz w lacku.

Jeszcze pytanie jak wygladaja koszty podstawowych przegladow w wypadku chewy oraz rozrzadu?

Piszecie o braku zamiennikow, faktycznie jest zle z tym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie jak wygladaja koszty podstawowych przegladow w wypadku chewy oraz rozrzadu?

Przegląd standardowy w niezależnym warsztacie będzie kosztował dokładnie tyle co w przypadku skody, fiata czy opla:

Olej 100 zl za bańkę 5W30 GM

filtry w sumie 100 zł (oleju, powietrza, klimy)

robocizna 150 zł (OT)

> Piszecie o braku zamiennikow, faktycznie jest zle z tym??

Wszystkie części eksploatacyjne występują również w zamiennikach (klocki, tarcze, sprzęgło, rozrząd, części zawieszenia, etc.)

Oryginały GM są drogie tylko w ASO, ale można kupić te same np. w Potaku 2/3x taniej - wtedy kosztują circa tyle samo co markowe zamienniki.

Z zamiennikami może być problem tylko w przypadku nietypowych części, typu osprzęt silnika 1.8 (który jest mało popularny w PL), elektryka, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W hatchbacku tak samo ale trzeba dodatkowo ściągnąć przedni grill, co do łatwych zadań nie należy.

Nie dramatyzuj. Wymieniam wszystkie żarówki w HB bez wyjmowania reflektora. Trochę poprzeklinam przy tym ale zajmuje to 10 minut. Jest o wiele lepszy dostęp niż w sedanie/kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego ja uzywam foelika pebble z bazą isofix maxi cosi - to bardzo duza wygoda, ponieważ fotelik

> zapinasz do bazy nie placzesz pasami - szybko sprawnie a kotwy isofix w laczku dobrze

> działają.

> pozdrawiam i gratuluje pociechy !

Dzięki - wezmę pod uwagę przy poszukiwaniach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do ktorych zarowek w HB grill sie sciaga, bo jakos nie pamietam bym sie grilla chwytal jak zarowki

> wymienialem?

Nie wyjmiesz reflektora bez zdjęcia grilla. Nie ma dostępu do śrubki nr 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Wszystkie części eksploatacyjne występują również w zamiennikach (klocki, tarcze, sprzęgło,

> rozrząd, części zawieszenia, etc.)

> Oryginały GM są drogie tylko w ASO, ale można kupić te same np. w Potaku 2/3x taniej - wtedy

> kosztują circa tyle samo co markowe zamienniki.

> Z zamiennikami może być problem tylko w przypadku nietypowych części, typu osprzęt silnika 1.8

> (który jest mało popularny w PL), elektryka, etc.

Poczatkowo były duże problemy z zamiennikami do diesli ale teraz sytuacja już wygląda dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dramatyzuj. Wymieniam wszystkie żarówki w HB bez wyjmowania reflektora. Trochę poprzeklinam

> przy tym ale zajmuje to 10 minut. Jest o wiele lepszy dostęp niż w sedanie/kombi.

Ja mam duże dłonie i nie lubię przeklinać. wink.gif

Zgodnie z instrukcją należywyjąć reflektor a to jest trudniejsze niż w sedanie/kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wyjmiesz reflektora bez zdjęcia grilla. Nie ma dostępu do śrubki nr 3.

Pytalem sie do ktorej zarowki nie ma dostepu bez wyjmowania reflektora z przodu, bo chyba wszystkie wymienialem, a na pewno nic nie wyjmowalem.

Fakt, z 1 strony troche trudniejszy dostep byl.

Doczytalem, ze masz duze dlonie, zawsze mozna dac zonie (no chyba, ze ma jeszcze wieksze) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówek (hatchback)

1. Otworzyć pokrywę silnika.

2. Wykręcić cztery wkręty i zdjąć osłonę chłodnicy.

3. Odkręcić trzy śruby.

4. Odłączyć złącze wiązki przewodów z tyłu żarówki.

5. Zdjąć osłonę reflektora.

6. Zwolnić sprężynę przytrzymującą żarówkę.

7. Wyjąć żarówkę.

8. Włożyć nową żarówkę odpowiedniego typu. Patrz hasło indeksu PARAMETRY ŻARÓWEK”.

9. Założyć sprężynę przytrzymującą.

10. Założyć osłonę reflektora.

11. Podłączyć złącze wiązki przewodów.

dział 6-42

za knif jak zrobić to inaczej będę wdzięczny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za knif jak zrobić to inaczej będę wdzięczny

Nie mam juz Lacetti wiec procedury nie powtorze, ale uwierz mi, ze przednich lamp do wymiany zarowek nie wyciagalem mimo, ze sprytem do majsterkowania nie grzesze.

Do tematu podchodzilem z marszu, bez czytania instrukcji i to pewnie przez to grinser006.gif.

Zaczynalem w srodku opisanej procedury (czyli odkrecenia zaslepki z tylu reflektora) grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam juz Lacetti wiec procedury nie powtorze, ale uwierz mi, ze przednich lamp do wymiany

> zarowek nie wyciagalem mimo, ze sprytem do majsterkowania nie grzesze.

> Do tematu podchodzilem z marszu, bez czytania instrukcji i to pewnie przez to .

> Zaczynalem w srodku opisanej procedury (czyli odkrecenia zaslepki z tylu reflektora) .

widać masz zwinne dłonie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem żarówki w HB i nawet nie wpadłem na to, żeby wyjmować klosze. Spokojnie da się bez wyciągania i nie jest trudniej niż w matizie.

Jeśli chodzi użytkowanie to ja dojeżdżam swoim HB 1.4 do pracy 60 km w jedną stronę codziennie. Mój laczaek ma stag-4: spalanie 8,3l gazu/km (głównie trasa). Za komplet rozrządu z robotą zapłaciłem 560zł po 96000 km. Wymieniłem też poduszki silnika lewą i prawą -koszt 350 zł. Drobne problemy to: klima czasem się nie załącza - trzeba przekręcić nawiew na max i wrócić do 1. Jest trochę nieszczelna - trzeba dopełnić raz na rok - koszt 160 zł. Radio czasem mi się samo wyłączy. i trochę szumi. I na razie nic więcej.Oby tak zostało smile.gif. Wydaje mi się, że za te pieniądze trudno kupić lepsze auto. Jak dla mnie jest bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałem żarówki w HB i nawet nie wpadłem na to, żeby wyjmować klosze. Spokojnie da się bez

> wyciągania i nie jest trudniej niż w matizie.

W sedanie wyjęcie klosza trwało kilkadziesiąt sekund. Zwłaszcza że wymieniłem sobie trudno dostępną śrubkę nr 3 na nakrętkę z motylkiem. Próbując zrobić to bez wyjmowania reflektora było niewspółmiernie trudniej i bardziej czasochłonnie.

Niepotrzebnie w hatchbacku skomplikowali ze zdejmowaniem grilla.

> (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.