DoLeCk Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Witajcie. Moi drodzy, problem dotyczy bolączki tych aut z motorem Z19DTH czyli klapek w kolektorze dolotowym odpowiadającym chyba za długość układu dolotowego. Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich usunięcie? Bardzo proszę o pomoc w wynikłej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich usunięcie? Wymiana kolektora (dość kosztowna sprawa) Regeneracja kolektora (opanowana przez m.in. jabolkg z vectraclib.pl ) Poruszanie się autem w takim stanie jak jest (czyli muł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 18 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Właśnie dokopałem się do jego strony internetowej (http://www.kolektorycdti.pl/) ale i do tematu na forum Vectry gdzie narzekają na jego wyroby. Zaleca się wymianę jednak na pełnowartościowy kolektor czy może usunięcie tych klapek i zaspawanie dziur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Zapytaj u fiatowcow, tam był wątek o usuwaniu tych klapek w cromie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Najlepsza będzie wymiana na nowy kolektor, który ma metalowe klapki i prowadnice.. Koszt w ASO z uszczelkami ok. 1500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Moje klapki zostały usunięte,.. po tym jak Jabolkg'owy kolektor zaczął się rozsypywać po 6-ciu miesiącach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Właśnie trochę sporo A jakiś konkretny typ/model radzisz w razie czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Moje klapki zostały usunięte,.. po tym jak Jabolkg'owy kolektor zaczął się rozsypywać po 6-ciu > miesiącach. Przeczytałem wczoraj jakieś skrawki potyczki słownej właśnie o takim kolektorze... Powiesz gdzie usunąłeś, czy zaślepiałeś kanały i jakie są konsekwencje usunięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Właśnie dokopałem się do jego strony internetowej (http://www.kolektorycdti.pl/) ale i do tematu na > forum Vectry gdzie narzekają na jego wyroby. > Zaleca się wymianę jednak na pełnowartościowy kolektor czy może usunięcie tych klapek i zaspawanie > dziur? Na pewno lepiej nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Kolektor wymontowałem sam i zawiozłem do slusarza, który dorobił zaślepki w kształcie grzybków na dziury po ośkach klap. Każda zaslepka na silicon i dwie śrubeczki. Wykresy z hamowni z kolektorem sprawnym, z kolektorem lekko uszkodzonym i po wywaleniu klap niemalże identyczne. Różnice w granicach błędu pomiarowego. I święty spokój z klapami od ponad roku. Te same silniki w wersji 140 KM w fiatach były fabrycznie bez klap,.. więc i 150-ki dadzą rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Witajcie. > Moi drodzy, problem dotyczy bolączki tych aut z motorem Z19DTH czyli klapek w kolektorze dolotowym > odpowiadającym chyba za długość układu dolotowego. > Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich > usunięcie? > Bardzo proszę o pomoc w wynikłej sprawie. Klapy wirowe - w samochodach z kolektorem metalowym jedyne i definitywne rozwiązanie to wywalenie klap i zaspawanie otworów po nich + czyszczenie całego dolotu + zaślepienie EGR + wycinka tych bubli z softu i spokój na wieki wieków. Dodam tylko iż opowieści o tym, że silnik potem muli czy inne podobne pomiędzy bajki należy wsadzić Jak chcesz się bawić w wymiany nikt Ci nie zabroni, według mnie to strata pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Także się do tego rozwiązania przychylałem, ale nurtuje mnie jeszcze jak w sofice wyłączyć/usunąć informacje o nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Także się do tego rozwiązania przychylałem, ale nurtuje mnie jeszcze jak w sofice wyłączyć/usunąć > informacje o nich? Fachowcy wiedzą, samemu jeśli nie bawisz się na codzień w ,,softy'' nie radzę dotykać. Polecam www.cinsoft.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Trochę daleko, nie sądzisz A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Trochę daleko, nie sądzisz > A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta... Ja tylko podaję Ci opcję a jak zrobisz tak zrobisz. Pewnie w Twojej okolicy są fachowcy co ogarniają temat, ja polecam Cinsoft bo miałem tam wiele rzeczy robionych w tym wymianę kolektora z wywaleniem klap wirowych czyli to co jest Ci potrzebne (Croma 1,9 Mjet 150 KM ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Masz jakieś zdjęcia z tej operacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Trochę daleko, nie sądzisz > A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta... ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż fabryka Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz miał porządnie zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż > fabryka > Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz > miał porządnie zrobione Tak się składa, że rzeźba w gównie to fabryczne rozwiązanie w postaci idiotycznie zrobionego i pomyślanego kolektora oraz zaworu EGR. Wymiana kolektora nie załatwia tematu, fabrycznie popsuta koncepcja EGR powoduje iż każdorazowo zasyfia się wnętrze kolektora i lecą klapy + wtryski. Nie mam czasu ani ochoty opisywać tego od A do Z jest dużo tematów chociażby na samym AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż > fabryka > Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz > miał porządnie zrobione Kolektor po liftingu nadaje się do tego samego kubła na śmieci co i przed liftem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Kolektor po liftingu nadaje się do tego samego kubła na śmieci co i przed liftem. Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Niestety czasami trzeba poprawić źle zaprojektowane elementy. Aktualnie decyzja zapadła taka, że zostaje zakupiony nowy kolektor dolotowy, wyczyszczenie całego dolotu. Po nowym roku zapewne zapadnie decyzja co z autem, jeśli zostanie klapki polecą ze starego kolektora w cholerę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Kolektor po liftingu nadaje się do tego samego kubła na śmieci co i przed liftem. nie potwierdzam. W swoim modelu mimo dużego przebiegu nie miałem absolutnie żadnych problemów z tym elementem. Rozmawiałem w ASO, które potwierdziło, że FL wprowadził w tym zakresie nowe rozwiązanie, które wyeliminowało problem. Przed chwilą zadzwoniłem się zapytać kolegi, który zarządza flotą złożoną z samych Opli. Również potwierdził, że w Vectra po FL ustały usterki klap wirowych w kolektorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Również potwierdził, że w Vectra po FL ustały usterki > klap wirowych w kolektorach. bo tak jest, bojdajże 02.2007-> nie ma problemu. nowy kolektor różni się od starego tym, że w otwór kolektora najpierw dali tulejkę z tworzywa i dopiero w tej tulejce chodzi ośka klapki. A wcześniej - o ile pamiętam - ośka klapki kręciła się bezpośrednio z kolektorze, nie wiem czy tworzywo się odkształcało i klapka się klinowała, przez co cięgno spadało i po zawodach. Ja cięgna już nie mam, klapki ustawione na otwarte, moc jest, pali OK, 70tkm tak zrobiłem i gdyby nie smoła za silnikiem między rurami kolektora - nie wiedziałbym o tym problemie. Może do tego kiedyś zajrzę, może nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > bo tak jest, bojdajże 02.2007- > nowy kolektor różni się od starego tym, że w otwór kolektora najpierw dali tulejkę z tworzywa i > dopiero w tej tulejce chodzi ośka klapki. > A wcześniej - o ile pamiętam - ośka klapki kręciła się bezpośrednio z kolektorze, nie wiem czy > tworzywo się odkształcało i klapka się klinowała, przez co cięgno spadało i po zawodach. > Ja cięgna już nie mam, klapki ustawione na otwarte, moc jest, pali OK, 70tkm tak zrobiłem i gdyby > nie smoła za silnikiem między rurami kolektora - nie wiedziałbym o tym problemie. > Może do tego kiedyś zajrzę, może nie. Ale w kolektorze po FL , z tego co wiem klapy moga sie urwac i zrobic kuku.Byl taki przypadek na kaciku Cromy opisywany. tutaj mozna poczytac http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286868787&page=0&fpart=2&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Trochę daleko, nie sądzisz > A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta... na koniec października robiłem sobie wycieczkę do CinoSoft (też z Warszawy) na następującą operację: - wywalenie klap - wywalenie EGR (z softu) i przy okazji wymiana rozrządu. Jedno co mogę powiedzieć, to że warto pojechać do Cinka. Zarówno Cinka, jak i Radauskasa mogę polecać z czystym sumieniem - obaj znają się na tym co robią i robią to bardzo dobrze, nie odwalając fuszerki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 klapy zaspawać , nawet większość mechaników z którymi rozmawiałem poleca to jeżeli się rozsypią , albo nowy kolektor ale taniej wyjdzie zaspawać - wylogowywać nie trzeba od razu wywalić i wylogować EGR u specjalistów , problem od razu z głowy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Aktualnie wymieniony kolektor został cały na nowy. Starym będę mógł się pobawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Aktualnie wymieniony kolektor został cały na nowy. Jaki koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Jaki koszt? Kolektor kosztował niecałe 820zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Kolektor kosztował niecałe 820zł. Wracam do tematu, wyślij na priv gdzie robiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Wracam do tematu, wyślij na priv gdzie robiłeś Poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Poszło Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.