Skocz do zawartości

Vectra 1.9 CDTi


DoLeCk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Moi drodzy, problem dotyczy bolączki tych aut z motorem Z19DTH czyli klapek w kolektorze dolotowym odpowiadającym chyba za długość układu dolotowego.

Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich usunięcie?

Bardzo proszę o pomoc w wynikłej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich usunięcie?

Wymiana kolektora (dość kosztowna sprawa)

Regeneracja kolektora (opanowana przez m.in. jabolkg z vectraclib.pl )

Poruszanie się autem w takim stanie jak jest (czyli muł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dokopałem się do jego strony internetowej (http://www.kolektorycdti.pl/) ale i do tematu na forum Vectry gdzie narzekają na jego wyroby.

Zaleca się wymianę jednak na pełnowartościowy kolektor czy może usunięcie tych klapek i zaspawanie dziur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje klapki zostały usunięte,.. po tym jak Jabolkg'owy kolektor zaczął się rozsypywać po 6-ciu

> miesiącach.

Przeczytałem wczoraj jakieś skrawki potyczki słownej właśnie o takim kolektorze...

Powiesz gdzie usunąłeś, czy zaślepiałeś kanały i jakie są konsekwencje usunięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie dokopałem się do jego strony internetowej (http://www.kolektorycdti.pl/) ale i do tematu na

> forum Vectry gdzie narzekają na jego wyroby.

> Zaleca się wymianę jednak na pełnowartościowy kolektor czy może usunięcie tych klapek i zaspawanie

> dziur?

Na pewno lepiej nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wymontowałem sam i zawiozłem do slusarza, który dorobił zaślepki w kształcie grzybków na dziury po ośkach klap. Każda zaslepka na silicon i dwie śrubeczki. Wykresy z hamowni z kolektorem sprawnym, z kolektorem lekko uszkodzonym i po wywaleniu klap niemalże identyczne. Różnice w granicach błędu pomiarowego. I święty spokój z klapami od ponad roku.

Te same silniki w wersji 140 KM w fiatach były fabrycznie bez klap,.. więc i 150-ki dadzą rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Moi drodzy, problem dotyczy bolączki tych aut z motorem Z19DTH czyli klapek w kolektorze dolotowym

> odpowiadającym chyba za długość układu dolotowego.

> Rozwiązanie problemów z nimi to wymiana całego kolektora/zespołu wspomnianych klapek czy może ich

> usunięcie?

> Bardzo proszę o pomoc w wynikłej sprawie.

Klapy wirowe - w samochodach z kolektorem metalowym jedyne i definitywne rozwiązanie to wywalenie klap i zaspawanie otworów po nich + czyszczenie całego dolotu + zaślepienie EGR + wycinka tych bubli z softu i spokój na wieki wieków.

Dodam tylko iż opowieści o tym, że silnik potem muli czy inne podobne pomiędzy bajki należy wsadzić ok.gif

Jak chcesz się bawić w wymiany nikt Ci nie zabroni, według mnie to strata pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także się do tego rozwiązania przychylałem, ale nurtuje mnie jeszcze jak w sofice wyłączyć/usunąć

> informacje o nich?

Fachowcy wiedzą, samemu jeśli nie bawisz się na codzień w ,,softy'' nie radzę dotykać.

Polecam www.cinsoft.pl

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę daleko, nie sądzisz

> A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta...

Ja tylko podaję Ci opcję a jak zrobisz tak zrobisz. Pewnie w Twojej okolicy są fachowcy co ogarniają temat, ja polecam Cinsoft bo miałem tam wiele rzeczy robionych w tym wymianę kolektora z wywaleniem klap wirowych czyli to co jest Ci potrzebne (Croma 1,9 Mjet 150 KM )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę daleko, nie sądzisz

> A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta...

ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż fabryka hehe.gif

Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz miał porządnie zrobione ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż

> fabryka

> Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz

> miał porządnie zrobione

Tak się składa, że rzeźba w gównie to fabryczne rozwiązanie w postaci idiotycznie zrobionego i pomyślanego kolektora oraz zaworu EGR.

Wymiana kolektora nie załatwia tematu, fabrycznie popsuta koncepcja EGR powoduje iż każdorazowo zasyfia się wnętrze kolektora i lecą klapy + wtryski. Nie mam czasu ani ochoty opisywać tego od A do Z jest dużo tematów chociażby na samym AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja osobiście rzeźby w gównie nie lubię i dorabiania ideologi, że Paaaanieee tera to lepiej niż

> fabryka

> Moim zdaniem warto kupić nowy kolektor, bo wersja po FL nie miała już tego problemu. I będziesz

> miał porządnie zrobione

Kolektor po liftingu nadaje się do tego samego kubła na śmieci co i przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czasami trzeba poprawić źle zaprojektowane elementy.

Aktualnie decyzja zapadła taka, że zostaje zakupiony nowy kolektor dolotowy, wyczyszczenie całego dolotu.

Po nowym roku zapewne zapadnie decyzja co z autem, jeśli zostanie klapki polecą ze starego kolektora w cholerę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolektor po liftingu nadaje się do tego samego kubła na śmieci co i przed liftem.

nie potwierdzam. W swoim modelu mimo dużego przebiegu nie miałem absolutnie żadnych problemów z tym elementem. Rozmawiałem w ASO, które potwierdziło, że FL wprowadził w tym zakresie nowe rozwiązanie, które wyeliminowało problem. Przed chwilą zadzwoniłem się zapytać kolegi, który zarządza flotą złożoną z samych Opli. Również potwierdził, że w Vectra po FL ustały usterki klap wirowych w kolektorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Również potwierdził, że w Vectra po FL ustały usterki

> klap wirowych w kolektorach.

bo tak jest, bojdajże 02.2007-> nie ma problemu.

nowy kolektor różni się od starego tym, że w otwór kolektora najpierw dali tulejkę z tworzywa i dopiero w tej tulejce chodzi ośka klapki.

A wcześniej - o ile pamiętam - ośka klapki kręciła się bezpośrednio z kolektorze, nie wiem czy tworzywo się odkształcało i klapka się klinowała, przez co cięgno spadało i po zawodach.

Ja cięgna już nie mam, klapki ustawione na otwarte, moc jest, pali OK, 70tkm tak zrobiłem i gdyby nie smoła za silnikiem między rurami kolektora - nie wiedziałbym o tym problemie.

Może do tego kiedyś zajrzę, może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo tak jest, bojdajże 02.2007-

> nowy kolektor różni się od starego tym, że w otwór kolektora najpierw dali tulejkę z tworzywa i

> dopiero w tej tulejce chodzi ośka klapki.

> A wcześniej - o ile pamiętam - ośka klapki kręciła się bezpośrednio z kolektorze, nie wiem czy

> tworzywo się odkształcało i klapka się klinowała, przez co cięgno spadało i po zawodach.

> Ja cięgna już nie mam, klapki ustawione na otwarte, moc jest, pali OK, 70tkm tak zrobiłem i gdyby

> nie smoła za silnikiem między rurami kolektora - nie wiedziałbym o tym problemie.

> Może do tego kiedyś zajrzę, może nie.

Ale w kolektorze po FL , z tego co wiem klapy moga sie urwac i zrobic kuku.Byl taki przypadek na kaciku Cromy opisywany.

tutaj mozna poczytac

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286868787&page=0&fpart=2&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę daleko, nie sądzisz

> A kompa nie będę wysyłał i unieruchamiał auta...

na koniec października robiłem sobie wycieczkę do CinoSoft (też z Warszawy) na następującą operację:

- wywalenie klap

- wywalenie EGR (z softu)

i przy okazji wymiana rozrządu.

Jedno co mogę powiedzieć, to że warto pojechać do Cinka.

Zarówno Cinka, jak i Radauskasa mogę polecać z czystym sumieniem - obaj znają się na tym co robią i robią to bardzo dobrze, nie odwalając fuszerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

klapy zaspawać , nawet większość mechaników z którymi rozmawiałem poleca to jeżeli się rozsypią , albo nowy kolektor ale taniej wyjdzie zaspawać - wylogowywać nie trzeba

od razu wywalić i wylogować EGR u specjalistów , problem od razu z głowy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.