Skocz do zawartości

nowoczesne lekkie auto - projekt


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu miałem okazje pojeździć kilka dni e87 (poprzednia seria 1 bmw ) w wersji 116i. Silnik 2,0 122KM N/A i doznalem olsnienia. Wrażenia z jazdy tym autem były o klasę lepsze od tego co mam u siebie. Oczywiście zdaje sobie sprawe ze przyspieszenie jest o wiele słabsze niż u mnie w szczególności po chipie na 270 KM, ale frajda z jazdy o wiele większa. I do tego bez kompromisów w zakresie komfortu.

Pomyślałem wiec żeby kupić coś takiego z rocznika 2011 i wzmocnić do 150, a może nawet do ok 180 no i przede wszystkim odchodzić to auto jeszcze bardziej.

Fabrycznie jest to ok 1200 kg chciałbym zejść do ok 1000 kg.

Nie pytam tu o rzeczy typowe dla danej marki ale o uniwersalne rady związane z odchudzaniem auta. Mimo wszystko chciałbym aby nadawało się do jazdy na co dzień.

Przykładowo znalazłem felgi (ruskie) na których da się urwac po ok 6kg na sztuce, ale obecnie kosztują po blisko 3 tysiące za sztukę. Wcześniej były (te same) po 1200, co było już cena do przyjęcia. Może są jakieś inne opcje?

Fotele performance kosztują kilkanaście tysięcy i mam wrażenie, że to nie jest optimum tego co można kupić. Ktoś zna lepsze oferty?

Za ok 16 tysięcy można kupić gotowe drzwi z karbonu (komplet), czy jest sens się bawić samemu budowę takich drzwi (mam tu też obawy o bezpieczeństwo)

Poza oczywistym zdemontowaniem kanapy i częściowo tapicerki można czegoś jeszcze się pozbyć? Zastanawiam się nad Klima... używam jej sporadycznie, a w trasę to auto nie będzie jeździło.

Myślę też o poprawie dynamiki poprzez dołożenie szpera z krótszym przełożeniem. Zastanawiam się jednak czy obroty powyżej 2,5 tysiąca przy 100 kmh nie będą zbyt uciążliwe. Zasadniczo autem chce jeździć codziennie, ale to trasy podmiejskie , drogi krajowe po kilkadziesiąt km i miasto. Ma być radość z jazdy bez znacznego pogarszania komfortu. Taki może zgnily kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak chcesz stworzyć coś ciekawego to najlepszym rozwiązaniem było by zakupić Mazdę Miata, założyć jej sztywny dach i porządnie podkręcić silnik.

Albo prościej - kupić Lotusa Exige S 260 i nic w nim nie robić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałem napisać, że chce mieć hatchbacka. Obecnie wkładam do jedynki rower nawet bez

> zdejmowania z niego koła. Możesz go nawet nazwać dostawczakiem, ale na tyle często wiozę różne

> rzeczy, że nie chce z tego rezygnować.

Czekam na następne wymaganie - samochód ma pływać po wodzie jak amfibia i być zdolny do krótkotrwałych lotów (nie więcej niż 30 km)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabrycznie jest to ok 1200 kg chciałbym zejść do ok 1000 kg.

Powodzenia...

> Nie pytam tu o rzeczy typowe dla danej marki ale o uniwersalne rady związane z odchudzaniem auta.

to co się da zastąpić lekkimi odpowiednikami - rada uniwersalna.

> Mimo wszystko chciałbym aby nadawało się do jazdy na co dzień.

To albo jedno albo drugie. Im lżej tym mniej komfortowo.

> Przykładowo znalazłem felgi (ruskie) na których da się urwac po ok 6kg na sztuce, ale obecnie

> kosztują po blisko 3 tysiące za sztukę. Wcześniej były (te same) po 1200, co było już cena do

> przyjęcia. Może są jakieś inne opcje?

Tak. Np. Alleggerita HLT w możliwie małym rozmiarze lub coś podobnego. Compomotive tez ma fajne rzeczy w ofercie.

> Fotele performance kosztują kilkanaście tysięcy i mam wrażenie, że to nie jest optimum tego co

> można kupić. Ktoś zna lepsze oferty?

Przeznaczone do sportu sztywne fotele w których szkielet wykonano z laminatu lub włokna.

> Za ok 16 tysięcy można kupić gotowe drzwi z karbonu (komplet), czy jest sens się bawić samemu

> budowę takich drzwi (mam tu też obawy o bezpieczeństwo)

Bezpieczeństwa brak. Takie drzwi ida w drzazgi jak każdy inny laminat.

> Poza oczywistym zdemontowaniem kanapy i częściowo tapicerki można czegoś jeszcze się pozbyć?

Elektryki lusterek i drzwi. Szyberdach waży dużo a w dodatku mocno podnosi środek ciężkości. Dach można wymienić na lżejszy. Zabezpieczenie antykorozyjne we wnętrzu samochodu. Klimatyzacja to dobre 25-35kg. Układ wydechowy można zastapic tytanowym odpowiednikiem.

> Myślę też o poprawie dynamiki poprzez dołożenie szpera z krótszym przełożeniem.

Szpera (LSD) to jedno, a tylny most i jego przełożenie to drugie.

Zastanawiam się

> jednak czy obroty powyżej 2,5 tysiąca przy 100 kmh nie będą zbyt uciążliwe.

Będą.

Zasadniczo autem

> chce jeździć codziennie, ale to trasy podmiejskie , drogi krajowe po kilkadziesiąt km i

> miasto. Ma być radość z jazdy bez znacznego pogarszania komfortu. Taki może zgnily kompromis.

poszukaj M3 CLS lub kup Lotusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za merytoryczne wskazówki. ok.gif

W kwestia małych felg - zastanawiam się na ile jest sens iść w maly profil - w końcu to co zyskami na feldze muszę oddać na oponie - i to kosztem trzymania się drogi. Różnica miedzy felgami 16 a 17 cali jest poniżej 1kg, a część z tego trzeba oddać w oponie. No i przy okazji - dlaczego nigdzie nie można znaleźć info o wadze opon?

Co do wymianą dachu na laminat - też się nad tym zastanawiałem. Jak to się robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast bawic sie w drogi9e odchudzanie zainwestuj w Chip'a czy zwiekszenie mocy, efekt bedzie

> lepszy.

> Dejv ma sporo racji.

Ale ja chce jedno i drugie. Jak już pisałem 270 KM w dieslu i automacie przy ok 1370 kg nie daje mi takiej frajdy jak 122 KM benzyna/manual w zauważalnie lżejszym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chce jedno i drugie. Jak już pisałem 270 KM w dieslu i automacie przy ok 1370 kg nie daje mi

> takiej frajdy jak 122 KM benzyna/manual w zauważalnie lżejszym aucie

nie rozśmieszaj mnie, że 122 KM w takiej jedynce daje aż taką frajdę hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za merytoryczne wskazówki.

> W kwestia małych felg - zastanawiam się na ile jest sens iść w maly profil - w końcu to co zyskami

> na feldze muszę oddać na oponie - i to kosztem trzymania się drogi.

Nie, wystarczy założyć wystarczająco szerokie opony.

Różnica miedzy felgami 16

> a 17 cali jest poniżej 1kg, a część z tego trzeba oddać w oponie. No i przy okazji - dlaczego

> nigdzie nie można znaleźć info o wadze opon?

Bo zależnie od tego indeksu prędkości o nosjności mają różną wagę.

> Co do wymianą dachu na laminat - też się nad tym zastanawiałem. Jak to się robi?

W miejsce orginalnej blachy przykleja się odpowiednik z włokna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozśmieszaj mnie, że 122 KM w takiej jedynce daje aż taką frajdę

Daje. Ale jako fwd-ciarz nie zrozumiesz tego, dopóki nie przekonasz się osobiście. Napęd na właściwe koła + niesamowite wyważenie auta, robią tę robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daje. Ale jako fwd-ciarz nie zrozumiesz tego, dopóki nie przekonasz się osobiście. Napęd na

> właściwe koła + niesamowite wyważenie auta, robią tę robotę.

po mocnym odchudzeniu "niesamowitego wyważenia" i tak nie będzie. pomijam fakt różnicy w statycznym i dynamicznym rozkładzie masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po mocnym odchudzeniu "niesamowitego wyważenia" i tak nie będzie. pomijam fakt różnicy w statycznym

> i dynamicznym rozkładzie masy.

To zależy skąd się będzie brało te odchudzanie. Wywalenie klimy tylko może ten rozkład poprawić. Tak samo jak wymiana maski i blotnikow oraz zderzaka na Carbon. Czy wywalenie elektryki z lusterek, odchudzanie deski, foteli przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę. 1er nawet z mikrtoskopijnym silnikiem nie wazy 1100kg. Tyle wazy Opel Kadett E czy Astra

> pierwszej generacji. Fiat 500 waży niecałe 1100kg. 1er jest cięższy i to sporo.

Zgadza się. Ale moj katalogowo to prawie 1,5 tony bez 15 kg. 116i nie ma ok 1,3 tony. Wg dowodu rej, było chyba 180 kg różnicy jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy skąd się będzie brało te odchudzanie.

Doświadczenie podpowiada mi, że to z tyłu samochodu możesz wyjąć najwięcej.

Wywalenie klimy tylko może ten rozkład poprawić.

> Tak samo jak wymiana maski i blotnikow oraz zderzaka na Carbon.

Nie oczekuj cudów. Do mojego Coupe maska z laminatu wazy 13kg podczas gdy oryginał coś koło 30 - a teraz porównaj to jak wielka jest moja maska. Sam błotnik w wersji blaszanej jest śmiesznie lekki i włókno daje tu oszczędność idąca w gramy. Naturalnie mowa o odpowiednikach które nie latają jakby były z papieru.

To co ma duży potencjał to tylne drzwi- da się z nich sporo wyjąć. Generalnie wersje 5D mają większy potencjał pod względem efektów diety niż 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę. 1er nawet z mikrtoskopijnym silnikiem nie wazy 1100kg. Tyle wazy Opel Kadett E czy Astra

> pierwszej generacji. Fiat 500 waży niecałe 1100kg. 1er jest cięższy i to sporo.

Dokladnie. 1100kg nie ma szans. Integra Type-R wazyla okolice 1100kg a to juz fabrycznie odchudzony hardkor. Do tego konstrukcyjnie juz 20-letni. Mojego EP3 zwazylem na 1190kg z polowa baku, a to konstrukcja z poczatka lat '00 i nijak nie ten poziom wyposazenia (nawet w porownaniu z BMW golasem), bezpieczenstwa itp.

Jak taka 1er wyjdzie 1200kg na sucho to i tak bedzie niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doświadczenie podpowiada mi, że to z tyłu samochodu możesz wyjąć najwięcej.

> Wywalenie klimy tylko może ten rozkład poprawić.

> Nie oczekuj cudów. Do mojego Coupe maska z laminatu wazy 13kg podczas gdy oryginał coś koło 30 - a

> teraz porównaj to jak wielka jest moja maska. Sam błotnik w wersji blaszanej jest śmiesznie

> lekki i włókno daje tu oszczędność idąca w gramy. Naturalnie mowa o odpowiednikach które nie

> latają jakby były z papieru.

> To co ma duży potencjał to tylne drzwi- da się z nich sporo wyjąć. Generalnie wersje 5D mają

> większy potencjał pod względem efektów diety niż 3D.

Przednie IMHO też. Mogę wywalić elektryke z prawych drzwi, prawie całość obicia podobnie z lewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daje. Ale jako fwd-ciarz nie zrozumiesz tego, dopóki nie przekonasz się osobiście. Napęd na

> właściwe koła + niesamowite wyważenie auta, robią tę robotę.

Jeździłem kilkoma autami z napędem na tył i z różnymi motorami i wybacz ale 122 KM i 160 NM w aucie które waży w granicach 1300 kg to nie urywa tyłka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po mocnym odchudzeniu "niesamowitego wyważenia" i tak nie będzie. pomijam fakt różnicy w statycznym

> i dynamicznym rozkładzie masy.

Ale ja pisałem o seryjnym aucie. Alfisti poczuł się rozbawiony stwierdzeniem. Ja go tylko uświadamiam jak bardzo się myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. 1100kg nie ma szans. Integra Type-R wazyla okolice 1100kg a to juz fabrycznie odchudzony

> hardkor. Do tego konstrukcyjnie juz 20-letni. Mojego EP3 zwazylem na 1190kg z polowa baku, a

> to konstrukcja z poczatka lat '00 i nijak nie ten poziom wyposazenia (nawet w porownaniu z BMW

> golasem), bezpieczenstwa itp.

Bo kompakty ważące 1100kg tio były ale na początku lat '90.

> Jak taka 1er wyjdzie 1200kg na sucho to i tak bedzie niezle.

Raczej będzie bliżej do 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu miałem okazje pojeździć kilka dni e87 (poprzednia seria 1 bmw ) w wersji 116i.

> Silnik 2,0 122KM N/A

116i w e87 ma dokładnie 1597cm i nie jest to za bardzo udana jednostka, podniesienie mocy nawet do 150 KM nie tylko będzie kosztowało worek złota (piszę oczywiście o N/A) ale też znacznie zmniejszy żywotność tego silnika.

jest oczywiście 120i które ma faktycznie 2.0l i w zależności od wersji 150 a nawet 170KM i takie coś po odchudzeniu o te 100-150kg może latać fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 116i w e87 ma dokładnie 1597cm i nie jest to za bardzo udana jednostka, podniesienie mocy nawet do

> 150 KM nie tylko będzie kosztowało worek złota (piszę oczywiście o N/A) ale też znacznie

> zmniejszy żywotność tego silnika.

> jest oczywiście 120i które ma faktycznie 2.0l i w zależności od wersji 150 a nawet 170KM i takie

> coś po odchudzeniu o te 100-150kg może latać fajnie

Nie mówimy o wersji 1,6, ale 2,0. Zrobienie z tego ~150 KM to kwestia samego programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem kilkoma autami z napędem na tył i z różnymi motorami i wybacz ale 122 KM i 160 NM w aucie

> które waży w granicach 1300 kg to nie urywa tyłka...

Tyłka nie urywa, ale potrafi zaskoczyć. Pozytywnie. Zwłaszcza jak się uda objechać po zakrętach wyraźnie mocniejsze auto fwd, prowadzone przez kogoś o zbliżonych umiejętnościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piszesz 116i a to jest 1.6 l

> piszesz 122 KM w e87 a to jest 1.6 l

> 2.0 w e87 ma seryjnie 150KM i nie było 2.0 122KM

Odnoszę wrażenie, że KvM pisze o klekotach, biorąc pod uwagę fakt, że chce samym programem dokładać po kilkanaście/dziesiąt koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem o czym pisze. I nie są to klekoty.

Takie przyrosty w niedoładowanym silniku samym programem? Czyżby w słabszych wersjach silniki były programowo aż tak zduszone? Fizycznie niczym się nie różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie przyrosty w niedoładowanym silniku samym programem? Czyżby w słabszych wersjach silniki były

> programowo aż tak zduszone? Fizycznie niczym się nie różnią?

Nie różnią się poza programem.

Przykład pierwszy z brzegu. http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=123&engine=3118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie przyrosty w niedoładowanym silniku samym programem? Czyżby w słabszych wersjach silniki były

> programowo aż tak zduszone? Fizycznie niczym się nie różnią?

To tak jak Mini One 1.6 75PS. Samym programem robi sie 125-130PS, bo motor mechanicznie nie rozni sie niczym od tego w Cooperze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.