sebaM25 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Z jakim silnikiem najlepiej kupić Opla, a konkretnie Combo C około 2003 rok? Raczej jest nacisk na benzynę, bo te diesle oplowskie to podobno nic dobrego. Z tego co widzę, to jest do wyboru: 1,4 16V 1,6 8V 1,6 16V Do zagazowania i późniejszej bezproblemowej eksploatacji się któryś nadaje? Bolączki jakieś szczególne mają te benzyny od opla? A może faktycznie diesel? Ale który? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Z jakim silnikiem najlepiej kupić Opla, a konkretnie Combo C około 2003 rok? > Raczej jest nacisk na benzynę, bo te diesle oplowskie to podobno nic dobrego. > Z tego co widzę, to jest do wyboru: > 1,4 16V > 1,6 8V > 1,6 16V > Do zagazowania i późniejszej bezproblemowej eksploatacji się któryś nadaje? > Bolączki jakieś szczególne mają te benzyny od opla? > A może faktycznie diesel? > Ale który? 1.6 8V będzie wręcz idealny pod gaz, a i z dołu najfajniej pojedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Podzielam zdanie... 1.6 8v i nie będziesz mieć z niczym problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Podzielam zdanie... 1.6 8v i nie będziesz mieć z niczym problemów oprócz zapiekających się pierścieni tłokowych... brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > oprócz zapiekających się pierścieni tłokowych... nie słyszałem ,żeby ktoś miał jakąś przypadłość .... Ale każdy silnik ma swoje bolączki ... ten na pewno bardziej nadaje się do gazu i będzie tańszy w eksploatacji niż 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > oprócz zapiekających się pierścieni tłokowych... > brat czym to się objawia i jak zweryfikować stan takiego silnika przy oględzinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Kolega ma 1.7 diesel, bez turbiny. Jezdzi, obecnie ma chyba z 350kkm przebiegu i silnik smiga bezproblemowo, to chyba jeden z najmniej zawodnych elementow w jego aucie. Fakt, rakieta to nie jest, tylko raczej wol roboczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > czym to się objawia i jak zweryfikować stan takiego silnika przy oględzinach? wysokie zużycie oleju przez silnik dochodzące do 1L/tys km, a sprawdzenie? tak jak każde auto ze zużytymi pierścieniami, trzeba by np wykręcić świece czy są zaolejone, albo zobaczyć czy na wysokich obrotach redukcja/zmiana biegu dymi (ale to już byłby ciężki przypadek), a w ogóle to jeżeli mówimy o wyborze silnika to trzeba się posługiwać oznaczeniami silników silniki 1.4-16v oznaczenie Z14XE - 90KM spokojnie można gazować gazem sekwencyjnym, ma hydraulikę na zaworach, Z14XEP nie pamiętam ile mocy chyba 95KM? oznaczenie twinport - w każdym razie ten jest bardziej upierdliwy bo ma zmienną długość kolektora, łańcuch rozrządu (który guzik daje bo tak samo go często trzeba wymieniać jak pasek), aczkolwiek też ma hydraulikę na zaworach więc też można spokojnie gazować, silnik 1.6-8V oznaczenie Z16SE -84KM, silnik mimo że jest rozwinięciem najbardziej trwałego silnika w historii opla został oczywiście skutecznie schrzaniony, dodano MPI, elektroniczną przepustnicę, zmieniono nie tylko głowicę ale i rzeczone pierścienie tłokowe, silnik nadaje się do gazu ale na sekwencji, trzeba uważać na te pierścienie tłokowe - dlatego ważne we wszystkich silnikach są wymiany oleju co 15kkm (a nie co 30kkm jak piszą w ks. gwarancyjnej) no i jakość oleju - stosować 5W30, silnik 1.6-16V był takowy? chyba że myślisz o Z16YNG ale to fabryczny silnik na gaz ziemny i za mało tych aut jest w PL żeby coś o nich powiedzieć, są rozwinieciem zwykłych 1.6 -16V jednak ze wzmocnionymi głowicami etc więc powinny być trwałe, brat Ps. Co do diesli to nie jest tak źle, mówię o 1.7 np oznaczenie Y17DT -75KM ten silnik ma swoje bolączki acz jest dość trwały - nieodporny jest na jeżdżenie bez płynu chłodniczego i wtedy zaczyna się halo. Natomiast common raile to już wiadomo, mają zalety ale i wady, szczególnie odradzam Fiatowski 1.3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > oprócz zapiekających się pierścieni tłokowych... > brat Nie ma co panikować Jak zaczniesz wnikać w jakieś przypadki to zostanie rower i to bardzo prosty, bo zawsze się coś znajdzie. Prawda jest taka, że 1.6 Z16SE, który ma nie 84 a 87KM (64kW) to jeden z najprostszych i praktycznie bezawaryjnych silników w stosunku do pozostałej stajni opla. Samochód z tym silnikiem powinien być najmniej drążący kieszeń kierowcy. Co do pierścieni...jak zaczniesz wnikać to prawie w każdym benzyniaku może się to zdarzyć, niedawno był wątek o toyotach co to nagminnie się dzieje, co do opla szczerze mówiąc nie spotkałem się z takim egzemplarzem, ale zawsze po zakupie można profilaktycznie zalać siuwaksu przeciw zapiekaniu się pierścieni-towarzysz konik polecał na tą okoliczność pewien preparat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 tylko 1.6 8V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 1.6 8v. Zrób mu przegląd dobry i zapomnij o problemach ten silnik to ideał z lpg, duża butla na pace tylko dla wygody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Nie ma co panikować Jak zaczniesz wnikać w jakieś przypadki to zostanie rower kolega pyta to odpowiadam skoro wiem, żeby ew. wiedział na co zwrócić uwagę przy kupnie > Co do pierścieni...jak zaczniesz wnikać to prawie w każdym benzyniaku może się to zdarzyć, niedawno > był wątek o toyotach co to nagminnie się dzieje, co do opla szczerze mówiąc nie spotkałem się > z takim egzemplarzem, Z16SE praktycznie każdy ma tę przypadłość - poczytaj wątki na astrze, u mnie w firmie cała flota w tych autach zmieniała pierścienie w Z16SE, oczywiście da się to zrobić i nie ma problemu, koszty też nie są kosmiczne (na pewno taniej niż naprawy współczesnych diesli), części dostępne zarówno z oryginału jak i zamienników, ważne żeby wiedzieć na co zwracać uwagę przy kupnie, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Kolega ma 1.7 diesel, bez turbiny. Jezdzi, obecnie ma chyba z 350kkm przebiegu i silnik smiga > bezproblemowo, to chyba jeden z najmniej zawodnych elementow w jego aucie. Fakt, rakieta to > nie jest, tylko raczej wol roboczy. No tak, ale Kolega chce coś, z czym pójdzie do gazu... Ale skoro wywołałeś temat tego klekota, to dodam, że lubią w nim strzelać wężyki układu chłodzenia. Na ponad sto aut w naszej firmowej flocie zdarzylo się to kilkanaście razy. Jeden przypadek skończył się zatarciem. Poza tym, rzeczywiście bezproblemowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Z jakim silnikiem najlepiej kupić Opla, a konkretnie Combo C około 2003 rok? > Raczej jest nacisk na benzynę, bo te diesle oplowskie to podobno nic dobrego. > Z tego co widzę, to jest do wyboru: > 1,4 16V > 1,6 8V > 1,6 16V > Do zagazowania i późniejszej bezproblemowej eksploatacji się któryś nadaje? > ale w przypadku combo tylko jeden na 10 egzemplarzy to benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Kolega ma 1.7 diesel, bez turbiny. Jezdzi, obecnie ma chyba z 350kkm przebiegu i silnik smiga > bezproblemowo, to chyba jeden z najmniej zawodnych elementow w jego aucie. Fakt, rakieta to > nie jest, tylko raczej wol roboczy. W Combo C nie było diesli bez turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > W Combo C nie było diesli bez turbo. A 1.7 DI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 1.6 8v mam w astrze, na blacie 300kkm, raczej nieskręcony, jeździłby dalej, gdyby nie rozkalibrowało rowka pod klin kółka rozrządu na wale korbowym. Stoi pod blokiem do wzięcia za 1000zł kombi z gazem, silnik, albo do podłubania coś z klinem, albo do wymiany. Rdzy zero (słownie: 0). Dorzucam opony zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > W Combo C nie było diesli bez turbo. A wyglada jakby nie mial 65KM z pojemnosci 1.7, takie moce uzyskiwaly diesle bez turbo w latach 80-tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > ale w przypadku combo tylko jeden na 10 egzemplarzy to benzyna Powiedziałbym że nawet rzadziej i to jest problem, bo w tych pseudorodzynach znaleźć rodzyna, to dopiero sztuka. Diesla może i lepiej szukać, ale też nie wiem jakiego, bo to DI, DTI, TDCI, TD, isuzu i 150 różnych opcji KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > A 1.7 dI? No podobno ma, tylko nie wiem co ona tam robi przy tych 65KM, moze tylko jest i sie kreci tak dla bajeru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > No podobno ma, tylko nie wiem co ona tam robi przy tych 65KM, moze tylko jest i sie kreci tak dla > bajeru Odnoszę takie samo wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > No tak, ale Kolega chce coś, z czym pójdzie do gazu... Niekoniecznie. Diesel, ale dobry też może być. >lubią w nim strzelać wężyki układu chłodzenia. >Poza tym, rzeczywiście bezproblemowe Jaki to silnik? DI, DTI, czy jeszcze inny? Ile KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 >ważne żeby wiedzieć na co zwracać uwagę przy > kupnie, Czyli głównie na to czy nie kopci, a na co jeszcze, tak bez rozkręcania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Czyli głównie na to czy nie kopci, a na co jeszcze, tak bez rozkręcania? tak jak w każdym aucie, Combo C oparty jest na Corsie C więc konstrukcja prosta i tania w naprawach typu zawieszenie, zerknąć trzeba na to czy przekładnia kierownicza nie leje, czy biegi dobrze wchodzą - w Combo/Corsach jest taki dziwny mechanizm wybieraka skrzyni, że lubi się rozlatywać taki pająk pod lewakiem - choć nawet jeżeli go trzeba wymienić to koszt pewnie ze 300zł, chyba tyle.... aha słabe są mechanizmy wycieraczek - zacierają się sworznie ramion jak się ich przynajmniej raz w roku nie przesmaruje więc trzeba sprawdzić czy wycieraczki dobrze pracują, brat Ps, Jeżeli diesle to dwa są w miarę do rozważenia Y17DT -75KM i Y17DTL - bez intercoolera 65KM, muł straszny ale jedzie i jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Jak już pisali wcześniej 1.6 8V prosty dobrze się gazuje, raczej trwały motor z diesli miałem w Astrze 1.7 DTI, który demonem szybkości nie jest, za to bardzo oszczędny i raczej trwały, mi nie sprawiał jakiś większych problemów. Nie pamiętam, czy w combo był już zmodyfikowany CDTI gdzie po dołożeniu CR było 5KM więcej, czyli w sumie 80 narowistych rumaków Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Ps, Jeżeli diesle to dwa są w miarę do rozważenia Y17DT -75KM i Y17DTL - bez intercoolera 65KM, muł > straszny ale jedzie i jedzie. Który z nich to jest to całe isuzu? Czy to nie te? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Który z nich to jest to całe isuzu? > Czy to nie te? Wszystkie 1.7 w Combo to Isuzu. Masz do wyboru: 1. 1.7 DI, ozn. silnika Y17DTL, 65KM, turbo, brak intercoolera 2. 1.7 DTI, ozn. silnika Y17DT, 75KM, turbo, intercooler 3. 1.7 CDTI, ozn. silnika Z17DTH, 100KM, turbo, intercooler, Common-rail. Znajomy ma najsłabszy silnik w Combo, przy 300 tys km, musiał zrobić sprzęgło, wymienić skrzynię biegów i naprawić sterownik pompy. Przy jakichś 200 tys km padł alternator. Poza tym bezawaryjnie a auto lekko nie ma (przeładowany towarem aż prawie tyłkiem trze o asfalt-uroki sklepikarzy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > 1.6 8V będzie wręcz idealny pod gaz, a i z dołu najfajniej pojedzie. Chciałbym też tak powiedzieć niestety mój brał oleju prawie 4 litry (syntetyka) i z racji "specjalnego" przykręcenia komputera d bloku komp sie zjarał co jest określana jako TTTM i kosztuje od 300 do 1000 za sama naprawę. Ja go nie polecam. Polecam za to 1,4 miałem taki w Astrze F i był super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Który z nich to jest to całe isuzu? > Czy to nie te? tak jak napisał kol. rostex każde to Isuzu. Szczególnie ważne w tych silnikach jest pilnowanie czy nie ma jakiegoś wycieku cieczy chłodzącej - czujnik temp. jest umieszczony u samej góry i jeżeli brakuje płynu to czujnik nie wskazuje temp. płynu bo jest ...w powietrzu. Użytkownik nie widzi że jeżdzi bez płynu, temp rośnie, nie widać tego na wskaźniku, zaczyna sie przegrzewanie głowicy a wtedy to już kaplica, OIDK to te silniki były również montowane w Civic-ach z analogicznego okresu produkcji. brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Chciałbym też tak powiedzieć niestety mój brał oleju prawie 4 litry (syntetyka) no niestety to jest to o czym pisałem - pierścienie, > i z racji > "specjalnego" przykręcenia komputera d bloku komp sie zjarał co jest określana jako TTTM i fakt, zdarza się, jednak przyznać trzeba że padnięte moduły zdarzały się w legendarnym z trwałości X16SZR (świecący notorycznie błąd czujnika spalania stukowego), potrafią też paść moduły pompy we wspomnianych dieslach - i znów z powodu ich umieszczenia i drgań. Silnik gaśnie i nie daje się odpalić, na szczęście dobre wyspecjalizowane zakłady elektroniki ogarniają tę usterkę i nie ma tragedii kosztowej, > kosztuje od 300 do 1000 za sama naprawę. prawda, w dobrym zakładzie raczej bliżej 1kzł, bo za 300zł to chyba bierze taki majsterek z lutownicą transformatorową w ręku > Ja go nie polecam. Polecam za to 1,4 miałem taki w Astrze F i był super. tak, ale w Astrach F był X14XE i rzeczywiście do tego auta był świetny, dynamiczny, oszczędny. Z14XE to w zasadzie to samo jednak z elektroniczną przepustnicą, a więc i elektronicznym pedałem gazu, katalizatorem na kolektorze wydechowym, dwoma sondami lambda (a mechanicznie ma m.in. inne pierścienie tłokowe). To niestety spowodowało że w cięższych autach ten silnik nie jedzie - mowa tu np o Astrze G, w ogóle nie wiem czy Combo C były te silniki montowane. Na pewno na PL rynku były sprzedawane Combo z Z16SE i dieslami. Być może na zagranicznych rynkach były inne silniki wsadzane do tej budy. Natomiast sam Z14XE występował owszem w Corsach C, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 A samej korby nie można wymienić? Wiem, że to trochę roboty, ale....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 A może w Zafirze są jakieś inne, ciekawsze silniki? Bo w tych Combo, to tak jak myślałem, nic zachęcającego. Ewentualnie jak nie Combo, to co dobrze kupić w podobnej budzie, w miarę bezproblemowego, nie rujnującego portfela i oszczędnego? Doblo, Scudo, Partner, Berlingo, Kangoo, Caddy(chyba za drogi).... Sharany same zajechane, a koleżka szuka coś w okolicy 10tyś do zapłaty i ma być osobowy (nie blaszak). Roomster fajny, ale nawet za 15tys nic pewnie nie kupi. Już nie wiem co mu doradzić... Mazda MPV, też jest coś takiego w podobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > A może w Zafirze są jakieś inne, ciekawsze silniki? za dużego wyboru nie ma, benzynki : - 1.6 - za słaby - 1.8 - idealny - 2.0T - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Niekoniecznie. > Diesel, ale dobry też może być. > Jaki to silnik? DI, DTI, czy jeszcze inny? Ile KM? Trudno mi teraz ppwiedzieć, bo były w firmie do 2008 roku w Astrach II i III. Jak wrócę z ferii to dopytam Koleżki z działu transportu, pewnie pamięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Trudno mi teraz ppwiedzieć, bo były w firmie do 2008 roku w Astrach II i III. W Astrach II i III montowane były silniki 1.7cdti 80KM Z17DTL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > W Astrach II i III montowane były silniki 1.7cdti 80KM Z17DTL W III byly 1,7 CDTI: 80 KM (Z17DTL), 110 KM (Z17DTJ), 100 KM (Z17DTH) oraz 125KM (Z17DTR) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > za dużego wyboru nie ma, benzynki : > - 1.6 - za słaby Jesli ten uważasz za za słaby > - 1.8 - idealny to dla mnie 1.8 125 KM jest mułowaty. > - 2.0T - Tym nie miałem przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.