Skocz do zawartości

Usunięcie EGR (samodzielnie czy u specjalisty) w Warszawie


cacum3

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. Mam dosyć czyszczenia co pół roku, a nie chcę wydawać 700 zł na oryginał (zamiennik za 4oo zł padł po dwóch miesiącach - elektronika). Kto wie gdzie w Warszawie można to usunąć, ewentualnie zna oprogramowanie (chociaż tu bym się nieco zastanowił). Tak, jestem zdecydowany usunąć to dziadostwo.

Jeżdżę teraz z odpiętym kabelkiem i auto pracuje normalnie (dławi się chwilę po rozruchu, ale juz nie zatyka się kilometr, dwa dalej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to jest 8v to rzeczywiście mea poniżej 400zł , ori (pierburg) okolice 500zł.

> Ale te meat & dorie to nie są złe zawory , dziwne ,że padło tak szybko. Może coś innego wpływa

> na to , np coś w wiązce co robi zwarcie czy cuś.

Oryginał działa (znaczy działa jak jest cieplej). Jednak mam serdecznie dosyć tego "wynalazku". Długo się zastanawiałem i doszedłęm do wniosku, że wytnę to w diabły. Jedna część mniej i lepiej dla silnika. Tak wiem NOX i inne syfy pójdą w atmosferę. GDyby to ustrojstwo było bardziej dostępne w komorze silnika... Dziękuję Ci za troskę, ale ja już nie mam siły zdejmować i zakładać co pół roku tą część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest z tą "ekologią" skoro po wycięciu EGR auto mniej mi dymi oink.gif Może to się sprawdza gdy auto jest nówka sztuka ale nie kiedy EGR nie chodzi z odpowiednią prędkością a kolektor jest zalepiony sadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jeżdżę z odpiętym. Po poradzie kolegi lukaselk zamawiam kabelek MPPS.

Ja wiem, że może to trochę dziadowanie, że nie kupię nowego EGR i sępię. Jednak 400 zł to ciut za dużo.

Wolę dołożyć 200 zł i dać auto do chiptuningu. ALe najpierw wymieniam z końcem lutego komplet sprzęgła (dwumas się kończy a i sprzęgło czasem utrudnia wbicie biegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to jest z tą "ekologią" skoro po wycięciu EGR auto mniej mi dymi

dokładnie , w poprzedniej alfie 156 jtd16v miałem niby działający egr ale zawsze chwilę po depnięciu kopcił , zaślepiłem , usunąłem programowo , i już nie było żadnego dymka przy przyspieszaniu , gdzie niby ta ekologia była skoro z egr dymił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> depnięciu kopcił , zaślepiłem , usunąłem programowo , i już nie było żadnego dymka przy

> przyspieszaniu , gdzie niby ta ekologia była skoro z egr dymił

Ja już teraz przy odłączonym i nie zaślepionym EGR nie widzę dymu. Wcześniej przy włączonym EGR, depnięcie dawało obłok godny czołgu. Po porządnym jednorazowym depnięciu nie dymił. Dopiero parę dni później kolejne depnięcie dawało rezultat dymu. Czyli EGR odkłada syf gdzieś w przewodach. Przepraszam za niesmaczne porównanie, które gdzieś na forum czytałem - EGR to tak jakbyśmy jedli własne odchody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dymił z uwagi na chipsa , zalałem tko dieslem 2x i dym zniknął. Zabawna jest ekologia z dpf-ami , gdzie się wszystko kondensuje a potem wysrywa na dodatkowej trasie która trzeba zrobić by wypalić grinser006.gif

Te gadżety (tak jak zakaz wędzenia) wymyślają kolesie z komisji w UE po to by był sens ich istnienia vel by mogli kasiorkę za to brać... Nie chodzi im o naturę ,ale o własną pensyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Podepnę się pod pytanie.

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo MW JTD 140 KM.

Co ile trzeba czyścić EGR? Nie wiem czy poprzedni właściciel czyścił, a jeżeli tak to nie wiem kiedy. Jakie są objawy brudnego EGR?

Czy lepiej nie bawić się w czyszczenie i od razu dać zaślepkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod pytanie.

> Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo MW JTD 140 KM.

> Co ile trzeba czyścić EGR? Nie wiem czy poprzedni właściciel czyścił, a jeżeli tak to nie wiem

> kiedy. Jakie są objawy brudnego EGR?

> Czy lepiej nie bawić się w czyszczenie i od razu dać zaślepkę?

Brudny to raczej daje "czarne bąki" wink.gif Ja mam chyba brudny bo od czasu do czasu ( nie ma znaczenia czy na zimnym czy gorącym silniku) "zrobię skunksa" wink.gif Nawet mnie to nie raz bawi kiedy "cwaniak"siada mi na zderzaku aby potemalien.giftrzyma się 20m dalej hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Ale jak to jest z tym EGR to szukajka się kłania tak naprawdę mad.gif Jednym słowem temat rzeka... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod pytanie.

> Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo MW JTD 140 KM.

> Co ile trzeba czyścić EGR? Nie wiem czy poprzedni właściciel czyścił, a jeżeli tak to nie wiem

> kiedy. Jakie są objawy brudnego EGR?

> Czy lepiej nie bawić się w czyszczenie i od razu dać zaślepkę?

W przypadku Multijeta masz 3 opcje:

1. Czyszczenie EGR i pozostawienie go bez zmian.

2. Czyszczenie EGR i wstawienie kryzy (zaślepki) z otworkami. Wstawienie kryzy bez otworów spowoduje zapalenie kontrolki silnika.

3. Programowe wyłączenie EGR w sterowniku silnika i całkowite zaślepienie zaworu kryzą bez otworów.

Pierwsze rozwiązanie jest najtańsze ale będziesz musiał je co jakiś czas powtarzać. Jak często zależy od stylu jazdy czy miasto czy trasa. rozwiązanie drugie to konieczność zakupu kryzy i uszczelki. koszt ok. 15 zł na portalu aukcyjnym. Rozwiązanie ostatnie jest najdroższe i zarazem radykalne - koniec kłopotów z EGR. Jedynym mankamentem zaślepienia EGR jest wolniejsze nagrzewanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku Multijeta masz 3 opcje:

> 1. Czyszczenie EGR i pozostawienie go bez zmian.

> 2. Czyszczenie EGR i wstawienie kryzy (zaślepki) z otworkami. Wstawienie kryzy bez otworów

> spowoduje zapalenie kontrolki silnika.

> 3. Programowe wyłączenie EGR w sterowniku silnika i całkowite zaślepienie zaworu kryzą bez otworów.

4. Kupno nowego egr'a i zapomnienie o problemie na następne parędziesiąt tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod pytanie.

> Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo MW JTD 140 KM.

to się okaże za parę m-cy zlosnik.gifrotfl.gifzlosnik.gif

> Co ile trzeba czyścić EGR? Nie wiem czy poprzedni właściciel czyścił, a jeżeli tak to nie wiem

> kiedy. Jakie są objawy brudnego EGR?

> Czy lepiej nie bawić się w czyszczenie i od razu dać zaślepkę?

czyszczenie sobie odpuść, to robota głupiego, a i po czyszczeniu efekt może być gorszy niż przed.

Brudny EGR objawia się przede wszystkim problemem z uruchomieniem samochodu, jak zatnie się w pozycji otwartej. Wtedy można kręcić i kręcić i akumulator ukręcić i nie zapalisz. Nie daj boże jak jeszcze jest mróz, wtedy masz pewne że aku może zdechnąć. (kiedyś przy -20*C odpalałem stilo z pomocą pomocy drogowej i kabli przez dobre 15 min.)

A jak odpalisz to potrafi być muł, wciskasz gaz i auto ledwo się turla a w pewnym momencie dostaje normalnego kopa, dzieje się to w różnym zakresie obrotów, przy całkiem zdechniętym i ciągle zacinającym się EGR'ze dopiero pow. 3 tys obr auto jedzie)

Zaślepka w przypadku MJ to połowiczne rozwiązanie, dobre na dojazd do mechanika. W dłuższej perspektywie bym go nie stosował (nawet z blaszką z dziurkami)

IMHO najlepsze są dwa wyjścia, nie wiem które lepsze jest cenowo:

- wymiana egr'a na nowy (do JTD można kupić już za ok 400-600 zł, nie wiemile do MJ)

- programowe wycięcie go z softu - tu masz wieczny spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest jeszcze jedna opcja, ekstremalnie droga

> 5. Nowy EGR + czyszczenie kolektora ssącego. Demontaż kolektora wymaga demontażu rozrządu, więc

> warto połączyć obie imprezy w jedną. Łączny koszt w przypadku Multijeta to ok. 2 tys. zł

W sobotę w 1.9JTD siedzącym w P2 zmieniałem termostat... co namęczyłem się to moje, ale żeby zdjąć rurę wymiennika ciepła musiałem odkręcić EGR i kolektor...

Kolektor zasyfiony, na oko otulina kilka mm grubości.

Zastanawiam się czy jest sens, a jeśli tak to czym, wyczyścić to?

Auto jeździ odpukać bez zarzutów, więc może w imię zasady lepsze wrogiem dobrego nie ruszać... grinser006.gif

PS. temu kto wymyślił mocowanie rury wymiennika ciepła do dolnej śruby termostatu należy się nagroda darwina. wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znacie jakiegoś speca z Warszawy, który usuwa EGR z komputera? Czy lepiej kupić sobie kabel i

> samemu z map wyciąć?

ELM ani VAG KKL tego nie zrobisz - to nie jest włączenie diody tempomatu czy PTC więc taniej Cie wyjdzie jak do kogoś pojedziesz kto tym się na co dzień zajmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się wie co się robi Żadnych różnic in minus nie zauważyłem. Brak błędów i konieczności

> czyszczenia co chwile. No i kolektor nie będzie się tak brudził. Same plusy.

Co do mnie, to myślę bardziej profilaktycznie i zdaje się taki cel przyświecał wprowadzeniu kryzy z otworkami. Na razie problemów z EGR nie miałem, ale wiem jak potrafi namieszać. Widziałem też fotki kolektorów dolotowych JTD zawalonych sadzą z EGR. Włosy stają dęba. Co do całkowitego zaślepienia mam tylko dwie obawy, że będzie się wolniej nagrzewał silnik i podniesie się zużycie paliwa. Usuwać ze sterownika będę raczej u speca, także jakby ktoś mógł polecić kogoś zaufanego w rejonie Wielkopolski, to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam tylko dwie obawy, że będzie się wolniej nagrzewał silnik i podniesie się

> zużycie paliwa. Usuwać ze sterownika będę raczej u speca, także jakby ktoś mógł polecić kogoś

> zaufanego w rejonie Wielkopolski, to byłbym wdzięczny.

nie stwierdziłem zwiększenia / zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do całkowitego

> zaślepienia mam tylko dwie obawy, że będzie się wolniej nagrzewał silnik i podniesie się

> zużycie paliwa.

będzie się wolniej nagrzewał, bo gorące spaliny nie są zawracane do silnika, przez co nie dogrzewają go = zwiększonemu, zużyciu paliwa - tyle, że to może być praktycznie niezauważalne.

Różnica w tempie nagrzewania jest i to IMHO znaczna - moje stilo zdecydowanie wolniej się nagrzewało niż służbowe z tym samym silnikiem ze sprawnym EGR'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój EGR poddałem gruntownemu czyszczeniu łącznie z czpieniem w elektromagnesie i jak na razie chodzi jak nówka.

Fakt zajęło mi to trzy popołudnia ale było warto. Teraz wiem, że powinno się go czyścić przy każdej wymianie oleju i nie będzie z nim problemów, ale komu by się chciało? Mechanicy tego nie będą robić bo lepiej wziąć kasę za szukanie przyczyny z trudnym odpalaniem i wymianą na nowy lub zaślepienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanicy tego nie będą

> robić bo lepiej wziąć kasę za szukanie przyczyny z trudnym odpalaniem i wymianą na nowy lub

> zaślepienie.

kasę która należałby zapłacić mechanikowi za czyszczenie EGR'a przy każdej wymianie oleju lepiej zainwestować w nowy, wtedy masz na 100-150 tys km spokój, a to jest bardziej opłacalne niż grzebać się z tym dziadostwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.