Skocz do zawartości

zmiana temperatury przełączania


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuje zakup LPG w davanti.

Podobno ustawiają temperaturę na 40 stopni (stag 4 ).

Z racji częstych krótkich odcinków chciałbym ją zapewne zmienić w okolice 30 stopni.

Czy da się to zrobić bez utraty gwarancji?

Pewnie muszę kupić kabelek i samemu zmienić temp tylko czy system będzie miał to zapisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, > Planuje zakup LPG w davanti. > Podobno ustawiają temperaturę na 40 stopni (stag 4 ). > Z racji częstych krótkich odcinków chciałbym ją zapewne zmienić w okolice 30 stopni.

> Czy da się to zrobić bez utraty gwarancji?

> Pewnie muszę kupić kabelek i samemu zmienić temp tylko czy system będzie miał to zapisane.

Będzie log w pamięci sterownika z datą, godziną i id komputera z którego była wykonana modyfikacja. Ale można te wpisy usunąć za pomocą sprytnej aplikacji na Androida zlosnik.gif

287494295-2014-01-20140919.jpg

post-19699-1435252305548_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie log w pamięci sterownika z datą, godziną i id komputera z którego była wykonana modyfikacja.

> Ale można te wpisy usunąć za pomocą sprytnej aplikacji na Androida

Witam,

Poproszę o więcej szczegółów smile.gif

kupuje ten kabel

nim jakoś przez PC zmieniam temp.

a co z androidem? nie mam w tel wyjścia USB smile.gif

Edit widzę żę są kabelki via bluetooth więc pewnie o ten chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprosiłem i Pan dał mi do zrozumienia że w celu bezpieczeństwa ustawiają 40 °c

jesli davanti to ten davanti o którym mysle to sie zna

poproś o wpiecie reduktora szeregowo przed nagrzewnicą oraz nie umieszczanie jego na dole lub przy zderzaku

jeszcze ziomek zapomniałes dodac jakie auto, jaki silnik i jakie podzespoły

bo tu co radzicie z wpieciem to trochę lipa jak podzespoły beda nie wyrabiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli davanti to ten davanti o którym mysle to sie zna

> poproś o wpiecie reduktora szeregowo przed nagrzewnicą oraz nie umieszczanie jego na dole lub przy

> zderzaku

> jeszcze ziomek zapomniałes dodac jakie auto, jaki silnik i jakie podzespoły

> bo tu co radzicie z wpieciem to trochę lipa jak podzespoły beda nie wyrabiać

stilo 1.6

ofertę dostałem taką:

Quote:

Staga 4 plus, na wtryskiwaczach ACW01

i reduktorze ACR01


Przeglądając google wszystkie pochlebne opinie kierują do davanti w Katowicach na konduktorskiej więc też tam poprosiłem o ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

> jakacena instalacji i gdzie bedzie reduktor.

> zapytah czy jak wezmiesz wtryskiwacze hana/ barracuda lub dragony to obnizy temp

ceny:

Quote:

do Pana samochodu mogę zaproponować Staga 4 plus, na wtryskiwaczach ACW01

i reduktorze ACR01 w cenie 2450 zł albo

Staga 4 plus na wtryskiwaczach Hana 2000 i reduktorze ACR01 w cenie 2750 zł.

Wlew pod klapkę jest dodatkowo płatny 100zł.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Staga 4 plus na wtryskiwaczach Hana 2000 i reduktorze ACR01 w cenie 2750 zł.

> Wlew pod klapkę jest dodatkowo płatny 100zł.

Ja sie tam nie znam na cenach, ale za brc24 (nie light) 3 lata temu dalem 2750 (w tym byl wlew w klapce) - powyższy zestaw cos nie za drogo?

Lpg brc to wlasciwie jedyny uklad, ktory jeszcze sie w moim stilo nie popsul (od 100kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Planuje zakup LPG w davanti.

> Podobno ustawiają temperaturę na 40 stopni (stag 4 ).

> Z racji częstych krótkich odcinków chciałbym ją zapewne zmienić w okolice 30 stopni.

> Czy da się to zrobić bez utraty gwarancji?

> Pewnie muszę kupić kabelek i samemu zmienić temp tylko czy system będzie miał to zapisane.

Zastanów się 3 razy, czy na pewno chcesz to zrobić.

W listopadzie zakładałem BRC SQ24 (to moja czwarta instalacja) i też ustawili mi na 40 stopni.

Wkrótce przestawiłem sobie na 50 stopni, bo silnik około minutę po przełączeniu pracował niestabilnie. Po korekcie problemy zniknęły.

Różnica czasu pomiędzy osiągnięciem przez płyn temperatury 30 a 40 stopni jest zapewne rzędu minuty.

Oszczędności z jazdy na LPG są naprawdę znaczne i osobiście nie widzę powodu, aby doprowadzać je do absurdu kosztem ryzyka nieprawidłowej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanów się 3 razy, czy na pewno chcesz to zrobić.

> W listopadzie zakładałem BRC SQ24 (to moja czwarta instalacja) i też ustawili mi na 40 stopni.

> Wkrótce przestawiłem sobie na 50 stopni, bo silnik około minutę po przełączeniu pracował

> niestabilnie. Po korekcie problemy zniknęły.

> Różnica czasu pomiędzy osiągnięciem przez płyn temperatury 30 a 40 stopni jest zapewne rzędu

> minuty.

> Oszczędności z jazdy na LPG są naprawdę znaczne i osobiście nie widzę powodu, aby doprowadzać je do

> absurdu kosztem ryzyka nieprawidłowej pracy silnika.

a jeśli dużo jeżdżę na krótkich trasach typu 2-3 km? + czasem dłuższa trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeśli dużo jeżdżę na krótkich trasach typu 2-3 km? + czasem dłuższa trasa.

jak takie trasy pokonujesz to nie warto nawet zakładać LPG

to normalne, że szczególnie w zimie będzie pracował dłużej na benzynie

i nie ma co tu kombinować, przeskakiwać tego bo więcej szkody niż pożytku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak takie trasy pokonujesz to nie warto nawet zakładać LPG

> to normalne, że szczególnie w zimie będzie pracował dłużej na benzynie

> i nie ma co tu kombinować, przeskakiwać tego bo więcej szkody niż pożytku

temat jest do ogarnięcia tylko trzeba trochę pokombinować.

najproscie byłoby zamontowac 2 generację...

lub wziąć hany i porzadnie zamontować z krótkimi wezami + izolacja instalacji i zasłoniecie chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będę dublował tematów więc zapytam tutaj. Mam ustawione przełączanie przy około 70oC (tyle

> pokazuje co do stopnia wskaźnik temp cyfrowy na desce) to chyba lekkie przegięcie nie

> sądzicie? Bo rozumiem że mówimy o temp cieczy chłodzącej.

Przegięcie?

Cóż, co najmniej dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Planuje zakup LPG w davanti.

> Podobno ustawiają temperaturę na 40 stopni (stag 4 ).

> Z racji częstych krótkich odcinków chciałbym ją zapewne zmienić w okolice 30 stopni.

> Czy da się to zrobić bez utraty gwarancji?

> Pewnie muszę kupić kabelek i samemu zmienić temp tylko czy system będzie miał to zapisane.

Bedzie widac.

Mi producent ustawil Stagi na 35, w taka pogode jak mamy teraz wolalbym na 40, ale ze na gwarancji to wole sie nie dotykac, choc sprzet mam.

Powinienem juz zrobic przeglad gwarancyjny to poprosze o zmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie tam nie znam na cenach, ale za brc24 (nie light) 3 lata temu dalem 2750 (w tym byl wlew w

> klapce) - powyższy zestaw cos nie za drogo?

> Lpg brc to wlasciwie jedyny uklad, ktory jeszcze sie w moim stilo nie popsul (od 100kkm).

Takie ceny maja, za Stagi 300 Premium + Hana czerwone + AC R01 placilem rok temu 3000-3200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będę dublował tematów więc zapytam tutaj. Mam ustawione przełączanie przy około 70oC (tyle

> pokazuje co do stopnia wskaźnik temp cyfrowy na desce) to chyba lekkie przegięcie nie

> sądzicie? Bo rozumiem że mówimy o temp cieczy chłodzącej.

Czujnik tem. silnika pokazuje 70*C a reduktor może mieć dopiero 40*C - zależy jak i gdzie jest zamocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy czy te 2-3km robisz 1x na dzien, czy np. smigasz jako dostawca pizzy (przyklad tylko) i auto

> nie stygnie.

No powiedzmy że 3/4 raz wiec silnik raczej zimny, do tego oczywiście dochodzą weekendowe dłuższe trasy ale nie chciałbym jeździć na lpg tylko w weekend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Planuje zakup LPG ... <

Witam,

W swoim Stilo mam temperaturę ustawioną w okolicach 30 st. (przez serwis). Autko pracuje wzorowo już drugą zimę. Stilo 1.6 ze sprawnym termostatem bardzo szybko się nagrzewa. Instalacja to Stag 300 Plus, Hana 2000, ACR01 (koszt 2800 dwa lata temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> W swoim Stilo mam temperaturę ustawioną w okolicach 30 st. (przez serwis). Autko pracuje wzorowo

> już drugą zimę. Stilo 1.6 ze sprawnym termostatem bardzo szybko się nagrzewa. Instalacja to

> Stag 300 Plus, Hana 2000, ACR01 (koszt 2800 dwa lata temu).

możesz precyzyjniej określić to "szybko"

w minutach lub kilometrach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będę dublował tematów więc zapytam tutaj. Mam ustawione przełączanie przy około 70oC (tyle

> pokazuje co do stopnia wskaźnik temp cyfrowy na desce) to chyba lekkie przegięcie nie

> sądzicie? Bo rozumiem że mówimy o temp cieczy chłodzącej.

ja nie wiem co ludzie za instalacje maja i jak zalozone. W kazdym aucie z sekwencja mialem ustawione przelaczanie na 20 stopni i nigdy - nawet w najmniejsze mrozy - nawet nie poczulem gdy przelaczal sie z benzyny na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz precyzyjniej określić to "szybko"

> w minutach lub kilometrach

Powiem tak, na postoju w temperaturze od 5 do -5 st. przełącza się na gaz w czasie spokojnego wypalenia papierosa. W tej samej temperaturze wskaźnik osiąga pion po ok. 6-7 km w czasie przejazdu przez miasto.

Edit: wiosną i jesienią przełącza się na gaz po około 400 - 800 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz precyzyjniej określić to "szybko"

> w minutach lub kilometrach

W moim przypadku przy temp. ok. -10°C: odpalam, po 30 sekundach ruszam i po 1 km mi się przełącza (droga bez świateł, prędkość ok. 50km/h, 2000obr/min). Jak wyjeżdżam z garażu to zanim zamknę bramę to już pracuje na LPG, ale w garażu mam 14-20°C. Temperatura przełączania 30­°. Jeżdżę na kicie: Qbox, hany zielone, ACR01 montowane w warsztacie partnerskim Staga skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik tem. silnika pokazuje 70*C a reduktor może mieć dopiero 40*C - zależy jak i gdzie jest

> zamocowany.

No zamocowany dość kijowo co prawda przy silniku gdzie ciepło ale widziałem (na forum lpg) ze najlepiej przy kolektorach montować.

Więc wracając do tematu może tak być że temp wody jest 70 a na reduktorze 40? Myślałem że instalacja bierze temp z czujnika wody w aucie. Poza tym skoro reduktor jest ogrzewany tą samą wodą to jakim cudem różnica 30oC?

Pytam poważnie bo się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam poważnie bo się nie znam.

Czujnik temp . reduktora tak naprawdę mierzy temp. obudowy reduktora bo tam jest zamontowany a nie bezpośrednio cieczy stąd mogą być podobne różnice w temperaturze. Do tego różnice w czujnikach - skala- błędu , długość przewodów zasilających podgrzewanie reduktora i masz odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz precyzyjniej określić to "szybko"

> w minutach lub kilometrach

Mam ten sam silnik 1.6 16V w Lybrze i po odpaleniu przy temperaturze około -10 stopni,zacząłem odmiatać szybę w drzwiach kierowcy,potem przednią,prawe drzwi przednie,tylne i gdy skończyłem tylną usłyszałem już stuk wtrysków gazu.Chodzi o zwykły suchy śnieg więc długo mi nie zeszło.Temp mam 30 stopni na Stagu 4 z czerwonymi Valtecami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam silnik 1.6 16V w Lybrze i po odpaleniu przy temperaturze około -10 stopni,zacząłem

> odmiatać szybę w drzwiach kierowcy,potem przednią,prawe drzwi przednie,tylne i gdy skończyłem

> tylną usłyszałem już stuk wtrysków gazu.Chodzi o zwykły suchy śnieg więc długo mi nie

> zeszło.Temp mam 30 stopni na Stagu 4 z czerwonymi Valtecami

wydaje się całkiem szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik temp . reduktora tak naprawdę mierzy temp. obudowy reduktora bo tam jest zamontowany a nie bezpośrednio cieczy stąd mogą być podobne różnice w temperaturze.

no własnie. i dlatego uciąłem kable od oryginalnego czujnika, kupiłem nowy od bodajże alaski, przypiąłem go do węża opaską, w miejscu gdzie najszybiej sie robi ciepło i teraz przełącza się faktycznie przy 40 st (bo tak mam ustawione i inaczej sie nie da)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma temp przełączania lpg do temperatury płynu chłodzącego?

Pojeździłem dzisiaj z niewpitym torque i tam temperatury całkiem wysokie - szybko rosną i bardzo wolno maleją ( silnik długo trzyma temp )

Gdyby temperatura płynu była podobna do tej odczytywanej przez reduktor lpg było by w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za odp.

Za namowa ekspertów z forum LPG sprawdziłem i wychodzi na to że u mnie był źle ustawiony czujnik temp cieczy w parowniku. Po przełączeniu pokazuje już bardziej zbliżone wartości.

Przykładowo przed zmianą pokazywał 35 gdy auto pokazywało 75 a teraz jest 65-71.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wiem co ludzie za instalacje maja i jak zalozone. W kazdym aucie z sekwencja mialem

> ustawione przelaczanie na 20 stopni i nigdy - nawet w najmniejsze mrozy - nawet nie poczulem

> gdy przelaczal sie z benzyny na gaz

Bo tego nie poczujesz jak masz dobrze ustawiona instalację (sekwencję przełączania).

Ustawiłem sobie BRC SQ24, w Stilo 1.6 16V by Fiat, przełączanie na 25,6*C, przełączenia nie czuć, jak jadę normalnie to wszystko jest malyna, ale jak miałem awaryjną sytuację (temperatura na dworze ~-20*C), zaraz po przełączeniu i musiałem uciekać ze skrzyżowania to zrobił się problem bo jak go kręciłem do końca to w okolicach 4krpm zaczął szarpać, utrata mocy nie jest bezpieczna, ale zdarzyło mi się to ze 2-3 razy w ciągu 3 lat, więc się nie przejmuję*.

* Tak, wiem, cmentarze są pełne takich co się nie przejmowali.

Tak wiem, że jakby dziecko szło do przedszkola...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.