Skocz do zawartości

Świecąca się kontrolka akumulatora, auto normalnie pracuje


kudlaty1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problempojawił się wczoraj wieczorem. Na polu temperatura -3 stopnie. Odpalam auto i... świeci się czerwona kontrolka akumulatora. Szybka diagnoza- brak ładowania. Stało się to w drodze do pracy. Do przejechania 4km, więc stwierdziłem, że jadę na miejsce. Wyłączyłem tylko radio i wentylator (jeśli akumulator się nie ładuje to jak naj mniej prądu z niego zabrać). Pod pracą zgasiłem i odpaliłem auto ponownie. Kontrolka po odpaleniu na chwile zgasła i zaświeciła się ponownie. Po 8 godzinach stania dalej na mrozie ok godz 2 w nocy po pracy idę do auta. Auto odpala normalnie, kontrolka na chwilę gaśnie i zaraz znowu się pojawia. Wracam do domu i po przejechaniu ok 100m załączyły się żółte kontrolki od ABS i wskazująca poślizg od kontroli trakcji. Akumulator świecił cały czas a tamte co chwilę wyłączały się na sekundę i załączały ponownie... Czy może to być spowodowane mrozami? aha, auto to mazda 3 1.6 CiTD. Czy jeśli brakuje ładowania to auto będzie dalej chodzić normalnie aż wyładuje się akumulator? Co może być przyczyną? co sprawdzić samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Problempojawił się wczoraj wieczorem. Na polu temperatura -3 stopnie. Odpalam auto i...

> świeci się czerwona kontrolka akumulatora. Szybka diagnoza- brak ładowania. Stało się to w

> drodze do pracy. Do przejechania 4km, więc stwierdziłem, że jadę na miejsce. Wyłączyłem tylko

> radio i wentylator (jeśli akumulator się nie ładuje to jak naj mniej prądu z niego zabrać).

> Pod pracą zgasiłem i odpaliłem auto ponownie. Kontrolka po odpaleniu na chwile zgasła i

> zaświeciła się ponownie. Po 8 godzinach stania dalej na mrozie ok godz 2 w nocy po pracy idę

> do auta. Auto odpala normalnie, kontrolka na chwilę gaśnie i zaraz znowu się pojawia. Wracam

> do domu i po przejechaniu ok 100m załączyły się żółte kontrolki od ABS i wskazująca poślizg od

> kontroli trakcji. Akumulator świecił cały czas a tamte co chwilę wyłączały się na sekundę i

> załączały ponownie... Czy może to być spowodowane mrozami? aha, auto to mazda 3 1.6 CiTD. Czy

> jeśli brakuje ładowania to auto będzie dalej chodzić normalnie aż wyładuje się akumulator? Co

> może być przyczyną? co sprawdzić samemu?

Tak bedzie Ci jeździł aż się rozładuje ,do elektryka i sprawdzić ładowanie ewentualnie samemu miernik w łapki jesli czujesz się na siłach.Co do kontroli trakcji ,w mojej mazdzinie też przy słabym aku się świeci ,na początku po odpaleniu później gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdzić połączenie klem z aku...

połączenie masy...

zmierzyć napiecie...

jak nie ma tych 14-14,6V na pracującym silniku to do elektryka...

może być tylko przewód alternator-aku a może też być coś z alternatorem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie w większosci aut pierwszym objawem słabnącego akumulatora, jest zapalanie się kontrolek od ABSu/ESP, albo przy rozruchu albo później kiedy napiecie spadnie. Układ ten jest dość czuły na spadek napiecia.

W swoim poprzednim aucie przy rozruchu właśnie po kontrolce od ABS wiedzialem, ze akumulator dogorywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie. NA wyłączonym silniku 11.4, na odpalonym 11.6 a po dodaniu gazu trochę wzrasta. Czy może to być spowodowane tym, że od jakiegoś czasu jeżdżę tylko na dystansie 4km? auto nawet zagrzać się nie zdąży. Kontrolka świeci tylko jak jest brak ładowania czy przy słabym akumulatorze też? może mam akumulator do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz ładowania i tyle. Kontrolka świeci jak nie masz ładowania nawet przy rozładowanym aku jak będzie ładowanie to kontrolka nie zaświeci. Podjedź do elektryka i powie ci co i jak. Koledzy wcześniej wszystko napisali sprawdzić co poszło wymienić i jeździć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem napięcie. NA wyłączonym silniku 11.4, na odpalonym 11.6 a po dodaniu gazu trochę

> wzrasta. Czy może to być spowodowane tym, że od jakiegoś czasu jeżdżę tylko na dystansie 4km?

> auto nawet zagrzać się nie zdąży. Kontrolka świeci tylko jak jest brak ładowania czy przy

> słabym akumulatorze też? może mam akumulator do wymiany?

Nie masz ładowania ,powinno być w zakresie 13,8-14,4.

Trzeba poszukać przyczyny u elektryka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> praktycznie w większosci aut pierwszym objawem słabnącego akumulatora, jest zapalanie się kontrolek

> od ABSu/ESP, albo przy rozruchu albo później kiedy napiecie spadnie. Układ ten jest dość czuły

> na spadek napiecia.

> W swoim poprzednim aucie przy rozruchu właśnie po kontrolce od ABS wiedzialem, ze akumulator

> dogorywa.

Czyli jeżeli np. po odpaleniu silnika normalnie gasna wszystkie kontrolki, a zapala się na moment kontrolka ABSu to może być to oznaka słabego aku? To mialbym rozwiązanie pewnej zagadki w pewnym aucie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Problempojawił się wczoraj wieczorem. Na polu temperatura -3 stopnie. Odpalam auto i...

> świeci się czerwona kontrolka akumulatora. Szybka diagnoza- brak ładowania. Stało się to w

> drodze do pracy. Do przejechania 4km, więc stwierdziłem, że jadę na miejsce. Wyłączyłem tylko

> radio i wentylator (jeśli akumulator się nie ładuje to jak naj mniej prądu z niego zabrać).

brak ładowania. Pasek alternatora, koniec szczotek, regulatora napięcia, masa alternatora, wzbudzenie alternatora, łożyska zatarte lub zacierające się.

> Pod pracą zgasiłem i odpaliłem auto ponownie. Kontrolka po odpaleniu na chwile zgasła i

> zaświeciła się ponownie. Po 8 godzinach stania dalej na mrozie ok godz 2 w nocy po pracy idę

> do auta. Auto odpala normalnie, kontrolka na chwilę gaśnie i zaraz znowu się pojawia. Wracam

> do domu i po przejechaniu ok 100m załączyły się żółte kontrolki od ABS i wskazująca poślizg od

> kontroli trakcji. Akumulator świecił cały czas a tamte co chwilę wyłączały się na sekundę i

> załączały ponownie...

Regulatora napięcia. Jeszcze ze dwa razy wyjedziesz i będziesz miał akumulator do wymiany a nie tylko regulator.

Kontrolki od kontroli trakcji i ABS załączają się w związku ze znacznym spadkiem naapięcia na akumulatorze. Czyli już jest mocno niedoładowany.

>Czy może to być spowodowane mrozami? aha, auto to mazda 3 1.6 CiTD. Czy

> jeśli brakuje ładowania to auto będzie dalej chodzić normalnie aż wyładuje się akumulator?

Już jesteś blisko tego stanu. Skoro do Mazda to sprawdź jeszcze rolkę napinacza bo może stoi na dębowo.

> Co

> może być przyczyną? co sprawdzić samemu?

Tak. Najpierw jednak podmień akumulator albo doładuj stary prostownikiem bo go zaraz zarżniesz. Sprawdź napięcie przed odpaleniem, po odpaleniu i w trakcie pracy. Jeśli jest nieodpowiednie i/lub spada to oznacza brak ładowania. Określ wzrokowo czy alternator jest sprawny mechanicznie (rolka pracuje) czy pasek się nie ślizga i czy obudowa alternatora nie pękła (temperatury, błoto pośniegowe). Jeśli umiesz wykręć alternator i wymień regulator napięcie i/lub szczotki (nie wiem ile to kosztuje w twoim przypadku, nie wiem jak jest trudne i nie wie czy w ogóle wykonalne).

A najlepiej to oddaj auto do mechanika skoro nie potrafisz sam zdiagnozować takich objawów może się okazać, że nie dasz rady tego naprawić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jeżeli np. po odpaleniu silnika normalnie gasna wszystkie kontrolki, a zapala się na moment

> kontrolka ABSu to może być to oznaka słabego aku? To mialbym rozwiązanie pewnej zagadki w

> pewnym aucie

tak. Napięcie po odpaleniu tak mocno spada, że komputer poduszek zaczyna to wyłapywać. po chwili jak już "wstanie" wyłączy się kontrolka.

Jak mi alternator padł to przez chwilę jechałem z taką choinką i groźbami od komputera na desce że już tylko przycisku "katapultuj się" brakowało spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem napięcie. NA wyłączonym silniku 11.4, na odpalonym 11.6 a po dodaniu gazu trochę

> wzrasta. Czy może to być spowodowane tym, że od jakiegoś czasu jeżdżę tylko na dystansie 4km?

> auto nawet zagrzać się nie zdąży. Kontrolka świeci tylko jak jest brak ładowania czy przy

> słabym akumulatorze też? może mam akumulator do wymiany?

zdecydowanie za mało. Nie odpalaj go na tym aku, może jeszcze da radę go odratować. Podładuj jak najszybciej prostownikiem.

No i do elektryka samochodowego na wymianę/regenerację alternatora.

jeśli auto ma już trochę nalatane warto może pomyśleć o kompletnej regeneracji z łożyskami a nie tylko wymianie szczotek/regulatora. Za jedną robotą nie wyjdzie dużo drożej bo z reguły sam demontaż jest dość skomplikowany.

No i pasek by wypadało zmienić przy okazji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak. Napięcie po odpaleniu tak mocno spada, że komputer poduszek zaczyna to wyłapywać. po chwili

> jak już "wstanie" wyłączy się kontrolka.

> Jak mi alternator padł to przez chwilę jechałem z taką choinką i groźbami od komputera na desce że

> już tylko przycisku "katapultuj się" brakowało

Czyli to by mi wyjasnialo sprawę. Bo mam w Renówce bardzo slaby akumulator, który był już kilka razy rozładowany do zera, ale po ostatnim podniesieniu go prostownikiem (już nie ma takich mrozów) jakos trzyma. Silnik zapala normalnie, tylko po odpaleniu się zapala kontrolka ABS-u na 1-2 sek... i nie wiedziałem czy tak ma być, czy to jest to co mówisz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator i elektryczne wspomaganie kierownicy KIA Ceed:

Oryginał 43 Ah z 2007 ten rok przy niewielkim przebiegu jeszcze wytrzymał (mrozów nie było).

Ostatnio auto dwukrotnie wykonało bardzo niemiły numer - wyłączyło się elektryczne wspomaganie kierownicy.

Mnie na parkingu a żonie w czasie jazdy po mieście - bardzo się wystraszyła, bo auto zamiast skręcić w odpowiedni pas bocznej uliczki pojechało sobie prosto.

Z wielkim trudem zjechała do zatoczki, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika zgasła lampka EPS, wspomaganie ożyło,

Komputer w ASO pokazał tylko "błąd czujnika skrętu" ale przyczyny nie znaleziono.

Wymyśliłem, że przyczyną może być słabowity akumulator i zdecydowałem się na wymianę.

To wspomaganie spory prąd pobiera i być może przy niewielkich obrotach alternator nie wystarcza, potrzebny prąd z akumulatora.

Szef serwisu twierdził, że wspomaganie pobiera ok 5A.

Sprawdziłem w instrukcji, przez jaki bezpiecznik zasilane jest wspomaganie - 80A.

Średni pobór prądu może być mniejszy ale alternator na niskich obrotach , przy włączonych światłach, tyle dodatkowego prądu nie dostarczy - wspomaganie musi brać z akumulatora a gdy on słabowity to napięcie "siada" i wspomaganie może się zaciąć - szkoda, że w taki niebezpieczny sposób.

Powinno samoczynnie wstawać i tylko zapamiętywać błąd w kompie/na desce.

Znalazłem opis wspomagania KIA:

http://www.kia-bg.com/docs/ceed/ED%20MDPS.pdf

Maksymalny pobór prądu prawie 80A ! :szok

W innych markach bywa podobnie.

U sprzedawcy akumulatorów tester wyświetlił "WYMIANA"

Wybrałem WestaForse 65 Ah, ma te same wymiary (max. co się zmieści) co 55Ah ale jest wyraźnie cięższy.

Upłynął ponad miesiąc, auto jeździ co kilka dni na krótkich dystansach.

W mrozy odpalało "na dotyk", wspomaganie nie blokuje się,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to by mi wyjasnialo sprawę. Bo mam w Renówce bardzo slaby akumulator, który był już kilka

> razy rozładowany do zera, ale po ostatnim podniesieniu go prostownikiem (już nie ma takich

> mrozów) jakos trzyma. Silnik zapala normalnie, tylko po odpaleniu się zapala kontrolka ABS-u

> na 1-2 sek... i nie wiedziałem czy tak ma być, czy to jest to co mówisz..

u mnie było tak, że po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają i po chwili gasną, uruchamiałem rozrusznik i w chwili kiedy wyraźnie czuć było, że jest mu cieżej zakrecić wtedy na chwile migneła raz czy dwa kontrolka od ABSu. Po zaskoczeniu silnika już sie nie paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Problempojawił się wczoraj wieczorem. Na polu temperatura -3 stopnie. .... ciach

To dlatego że po polu jeździsz clown.gif

Tak jak radzili elektryk - sprawdzić ładowanie,

jak jeździłem wiosną po polu (tam gdzie się zboże sieje) - auto złapało jednolity gliniany kolor, woda albo ki czort sie dostał do regulatora napięcia i tak samo sie skończyło (elektryk 300zł przytulił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem w instrukcji, przez jaki bezpiecznik zasilane jest wspomaganie - 80A.

> Średni pobór prądu może być mniejszy ale alternator na niskich obrotach , przy włączonych

> światłach, tyle dodatkowego prądu nie dostarczy - wspomaganie musi brać z akumulatora a gdy on

> słabowity to napięcie "siada" i wspomaganie może się zaciąć - szkoda, że w taki niebezpieczny

> sposób.

W Hondzie Civic VII dla EPS jest bezpiecznik 60A, ale również obciążenie podczas manewrowania na parkingu jest takie, że na wolnych obrotach światła przygasają bo moc alternatora nie wystarcza a dodatkowo jeszcze akumulator jest dość mocno obciążony. Wymiana aku na nowy i poczyszczenie klem i innych połączeń dużo sytuacji nie poprawiły. Po prostu powinien być mocniejszy alternator tak aby nawet na wolnych obrotach w najgorszym przypadku bilans był dodatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> najpierw sprawdzić połączenie klem z aku...

> połączenie masy...

> zmierzyć napiecie...

> jak nie ma tych 14-14,6V na pracującym silniku to do elektryka...

> może być tylko przewód alternator-aku a może też być coś z alternatorem...

Jeszcze sprawdzić, czy nie ugnił przewód/wtyk wzbudzenia alternatora i jeżeli jest, to drugi przewód sygnalizujący ECU przeciążenie altka. Ostatnio takie coś poprawiałem koledze w Picassie. Nowy altek, nowy aku, a co jakiś czas nagle znikało ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.