Skocz do zawartości

ADAC ciąg dalszy afery


Miro

Rekomendowane odpowiedzi

Auta się nie psują a opony do wywalenia (bo każdy ma na aucie te najlepsze-testowe ) zlosnik.gif

Tutaj do poczytania

Quote:

Pracownicy ADAC zeznawali anonimowo, że na polecenie zwierzchników przestali naprawiać auta, a zaczęli często niepotrzebnie wymieniać części


Quote:

Firmy bardzo chętnie wykorzystywały nieoficjalne "wskazówki". Przygotowywały ogumienie, które często całkowicie różniło się od odpowiedników dostępnych na rynku cywilnym


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auta się nie psują a opony do wywalenia (bo każdy ma na aucie te najlepsze-testowe )

Czytałem.

Przyznaję, kupowałem opony (i foteliki) sugerując się wynikami testu grinser006.gif

Jak dotąd nie zawiodłem się. Opony spełniały moje oczekiwania i były/są po prostu bardzo dobre.

Zastanawiam się jednak, czy wybierając opony spoza pierwszej trójki byłbym tak samo zadowolony...

Moim zdaniem nie chodzi o to, że te "najlepsze" są w rzeczywistości złe, ale o to, że te "gorsze" mogą mieć tak naprawdę porównywalne właściwości jak te "topowe" modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyznaję, kupowałem opony (i foteliki) sugerując się wynikami testu

> Jak dotąd nie zawiodłem się. Opony spełniały moje oczekiwania i były/są po prostu bardzo dobre.

> Zastanawiam się jednak, czy wybierając opony spoza pierwszej trójki byłbym tak samo zadowolony...

> Moim zdaniem nie chodzi o to, że te "najlepsze" są w rzeczywistości złe, ale o to, że te "gorsze"

> mogą mieć tak naprawdę porównywalne właściwości jak te "topowe" modele.

A ja przeciwnie - nie byłem zadowolony z opon, które zajmowały czołowe miejsca: Bridgestone Turanza ER300 oraz zimówek Dunlop SP Sport.

Dlatego przy kupowaniu opon kieruję się teraz bardziej swoim doświadczeniem. A to jest takie, że mają być znanej marki i z agresywnym kierunkowym bieżnikem.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że jestem rozczarowany takim stanem rzeczy, bo lubiłem przejrzeć testy opon.

Auto roku mnie jakoś bardzo nie ruszało, natomiast opony całoroczne kupiłem zgodnie z wynikami testów ADAC. smile.gif I nie żałuję, nawiasem mówiąc. Opony zimowe zwykle kupowałem na zasadzie wypadkowej między ADAC, ceną i własnymi przemyśleniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ukrywam, że jestem rozczarowany takim stanem rzeczy, bo lubiłem przejrzeć testy opon.

Testy są pomocne, ale do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem! Każdy test ktoś musi zorganizować, zapłacić za niego. To jest duża kasa. A tam gdzie jest duża kasa, zawsze na pierwszy plan wychodzą interesy tych, którzy tę kasę wydają.

Nie ma czegoś takiego jak "niezależne" testy, "niezależne" organizacje. Każdy musi z czegoś żyć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy są pomocne, ale do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem! Każdy test ktoś musi

> zorganizować, zapłacić za niego. To jest duża kasa. A tam gdzie jest duża kasa, zawsze na

> pierwszy plan wychodzą interesy tych, którzy tę kasę wydają.

> Nie ma czegoś takiego jak "niezależne" testy, "niezależne" organizacje. Każdy musi z czegoś żyć

Niekoniecznie. Liczba zaangażowanych osób, jawność stosowanych metod zwykle działa na korzyść niezależności. Zresztą afera z ADAC to potwierdza - tajemnicy nie udało się utrzymać. Pytanie jeszcze na ile dziennikarze sprawę rozdmuchali, a na ile rzeczywiście były tam machlojki przy testach. Poza tym ile opon z danej grupy było testowanych? Bo już mi się nie chce szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firmy bardzo chętnie wykorzystywały nieoficjalne "wskazówki". Przygotowywały ogumienie, które

> często całkowicie różniło się od odpowiedników dostępnych na rynku cywilnym

Jakos mnie to nie dziwi, bo ilekroc moglem sam pojezdzic na co niektorych oponach z testow to mialem zupelnie inne wrazenia niz napisano. I czesto te opony, ktore mialy wg testow byc swietne okazywaly sie calkowicie przecietne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapnąłem się, ze jest cos mocno nie halo z tymi ich testami jak chyba 4 lata z rzędu ich testy wygrywaja zawsze opony Continental a jeśli już muszą być jakies inne dobre to z koncernu Continental. A niemożliwe jest, żeby np 4 lata z rzędu w różnych rozmiarach tak często wygrywały opony jednej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się jednak, czy wybierając opony spoza pierwszej trójki byłbym tak samo zadowolony...

> Moim zdaniem nie chodzi o to, że te "najlepsze" są w rzeczywistości złe, ale o to, że te "gorsze"

> mogą mieć tak naprawdę porównywalne właściwości jak te "topowe" modele.

Te z niższych pozycji rankingowych mogą być równie dobre co te najwyżej ocenianie.

Problemem jest polityka marketingowa. Jeśli chce się narzucić klientom wyższą cenę, to trzeba ich jakoś do tego 'przekonać'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kapnąłem się, ze jest cos mocno nie halo z tymi ich testami jak chyba 4 lata z rzędu ich testy wygrywaja zawsze opony Continental a jeśli już muszą być jakies inne dobre to z koncernu Continental. A niemożliwe jest, żeby np 4 lata z rzędu w różnych rozmiarach tak często wygrywały opony jednej firmy.

Tu masz rację chyba. W testach przeprowadzonych w 2012 i 2013 roku TS850 wygrała, o ile dobrze pamiętam, w każdym testowanym rozmiarze.

Szukałem innych testów - trafiłem chyba tylko na AutoBild i Auto Motor und Sport - TS850 też była w czołówce.

ps.

Kupiłem te opony clown.gif ale nie mam się do czego przyczepić. Jestem zadowolony z zakupu. Zarówno na śniegu (a tego mało tej "zimy" w mojej okolicy), na mokrej jak i na suchej nawierzchni jest dobrze, zużycie paliwa jest ok, są ciche. Trwałość na razie trudno ocenić - przejechałem na nich dopiero 7-8 tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AŚ może być podręcznikiem na zajęciach z manipulacji.

a kto czyta i wierzy w ten szajs jeszcze , no chyba że dzieci w wieku szkolnym ok.gif

przecież to przedruk autobilda , oni nawet nie testowali nowych aut , tylko dostawali recenzję i tłumaczyli na polski hehe.gif

a ADAC widać działa na zasadzie - kto zapłaci ten wygrywa , lub ''wspomóżmy niemiecki przemysł ''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kto czyta i wierzy w ten szajs jeszcze , no chyba że dzieci w wieku szkolnym

> przecież to przedruk autobilda , oni nawet nie testowali nowych aut , tylko dostawali recenzję i

> tłumaczyli na polski

zdziwiony? przeciez wszystkie wydawnictwa tak działają.

> a ADAC widać działa na zasadzie - kto zapłaci ten wygrywa , lub ''wspomóżmy niemiecki przemysł ''

a to jest lekki skandal smile.gif no ale kto by wierzył w COTY albo testy opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auta się nie psują a opony do wywalenia (bo każdy ma na aucie te najlepsze-testowe )

> Tutaj do poczytania

> Quote:

> Pracownicy ADAC zeznawali anonimowo, że na polecenie zwierzchników przestali naprawiać auta, a

> zaczęli często niepotrzebnie wymieniać części

> Quote:

> Firmy bardzo chętnie wykorzystywały nieoficjalne "wskazówki". Przygotowywały ogumienie, które

> często całkowicie różniło się od odpowiedników dostępnych na rynku cywilnym

to jest kleska icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem opony z 1szego miejsca ich zestawinia. Co prawda jestem z nich b. zadowolony ale kolejny mit upadł... Ale co sie dziwić, jak dyrektorzy Siemensa brali łapówki po kilka baniek , a głodowych pensji i premii nie mieli przecież, to NIKT nie jest wiarygodny dla mnie od teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja przeciwnie - nie byłem zadowolony z opon, które zajmowały czołowe miejsca: Bridgestone Turanza

> ER300 oraz zimówek Dunlop SP Sport.

> Dlatego przy kupowaniu opon kieruję się teraz bardziej swoim doświadczeniem. A to jest takie, że

> mają być znanej marki i z agresywnym kierunkowym bieżnikem.

> mar00ha

ER 300 dla mnie ma tylko jedna wadę - zachowanie w koleinach, reszta tylko na plus.

EDIT

Zimowe Dunlopy też działają bardzo prawidłowo, mam porównanie do Goodyer`a UG7+ i jestem zadowolony. Podejrzewam, że wziątki dotyczyły produktów z pierwszej trójki podium i decydowały o o kolorach poszczególnych medali.

Reasumując - muł i zgnilizna. Najbardziej dziwne dla mnie są wyniki opon 205/55/16 Pirelli Cinturato P7, a dokładnie wyniki tej opony kilka lat temu i obecnie! Swoja drogę, bardzo dobre opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znika kolejny punkt odniesienia.

Fakt - punkt odniesienia dla ludzi ubogich duchem (tak mówiła moja polonistka), ale zawsze.

Co zostanie niedługo??

1. Opinie internetowych trolli??

2. Złotouści sprzedawcy, którzy wcisną wszystko dla premii??

3. Artykuły w gazetach pisane przez ludzi, którym trzeba poprawiać błędy ortograficzne??

Smutne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znika kolejny punkt odniesienia.

> Fakt - punkt odniesienia dla ludzi ubogich duchem (tak mówiła moja polonistka), ale zawsze.

> Co zostanie niedługo??

> 1. Opinie internetowych trolli??

> 2. Złotouści sprzedawcy, którzy wcisną wszystko dla premii??

> 3. Artykuły w gazetach pisane przez ludzi, którym trzeba poprawiać błędy ortograficzne??

> Smutne.

Prawdziwe i przykre - międzynarodowe ogromne koncerny, które dysponują nieograniczonym budżetem ... Dobrym przykładem jest nasz kraj na czele z Chyżym rójem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znika kolejny punkt odniesienia.

> Fakt - punkt odniesienia dla ludzi ubogich duchem (tak mówiła moja polonistka), ale zawsze.

> Co zostanie niedługo??

> 1. Opinie internetowych trolli??

> 2. Złotouści sprzedawcy, którzy wcisną wszystko dla premii??

> 3. Artykuły w gazetach pisane przez ludzi, którym trzeba poprawiać błędy ortograficzne??

> Smutne.

Zostanie, czy już zostało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.