Skocz do zawartości

Scenic II 1.6 115KM - Jaka instalacja?


mat_79

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Podpowiedzcie Państwo, jaką instalację (jakie części) zamontować do Renault Scenic II z silnikiem

> 1.6 16v 115KM. Jaka będzie orientacyjna cena?

> Z góry dziękuję za pomoc,

> Maciej

Hej;

Moja propozycja to:

- sterownik LPGTech 224

- wtryski Hana czerwone

- reduktor KME Tur

- przewód gazowy Faro

- filtr fazy lotnej KME

Jakbyś chciał mieć to zamontowane schludnie i poprawnie oraz ściągany kolektor do wiercenia to te 2800PLN trzeba liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Podpowiedzcie Państwo, jaką instalację (jakie części) zamontować do Renault Scenic II z silnikiem

> 1.6 16v 115KM. Jaka będzie orientacyjna cena?

> Z góry dziękuję za pomoc,

> Maciej

Ja mam w Scenic II 2.0 stag4 plus wtryski baracuda parownik AC01

Mogłem się pomylić Ale jak jesteś zainteresowany to mogę dokładnie sprawdzić.

Działa bdb nie ma problemu z niczym. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, dziękuję. Szperając po necie widzę, że te wtryski się powtarzają. Ewentualnie jakieś inne

> dopuszczalne sterowniki?

> Pozdrawiam,

> M

sterowniki: STAG 4plus lub Qbox, KME NEVO, LPGtech 224 (już wspominany.

reduktor: KME TUR lub KME Silver, ew. a AC 01

wtryski: różne mi polecali, MATRIX HS, baracudy, HANA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zebrałem oferty i warsztaty proponują następujące opcje:

1. całość na częściach BRC - 2400 zł

2. BRC, ale wtryskiwacze Hana - 2600 zł

3. Qbox, AC01, wtryski ACW - 2400 zł

4. Plus ewentualnie 100 zł za emulator poziomu paliwa (warto?)

Który z zestawów najlepszy?

Dziękuję za dotychczasową pomoc,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zebrałem oferty i warsztaty proponują następujące opcje:

> 1. całość na częściach BRC - 2400 zł

> 2. BRC, ale wtryskiwacze Hana - 2600 zł

> 3. Qbox, AC01, wtryski ACW - 2400 zł

> 4. Plus ewentualnie 100 zł za emulator poziomu paliwa (warto?)

> Który z zestawów najlepszy?

> Dziękuję za dotychczasową pomoc,

> M

jeszcze niedawno stałem przed tym samym dylematem. Zdecydowałem się na polskie graty: steroniwk KME Nevo, reduktor KME Tur, wtryski Matrix HS.

Ale nie same graty tu są najważniejsze, ale warsztat, który będzie to robił. Ważna sprawa, dobry warsztat ściąga kolektor ssący do wiercenia otworów pod wtryski. Dobry montaż powinien trwać 2 dni a nie pół dnia. Dobry warsztat ma terminy z zapisami na miesiac, dwa, a nawet trzy do przodu i tym sie sugeruj. Warsztaty, ktore mają termin na za 2 dni omijaj.

Ja czekam na termin na 14 kwietnia zlosnik.gif . W innym warsztacie, gdzie oddałbym auto do zrobienia w ciemno gość ma najbliższy termin na 15 maja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zebrałem oferty i warsztaty proponują następujące opcje:

> 1. całość na częściach BRC - 2400 zł

> 2. BRC, ale wtryskiwacze Hana - 2600 zł

> 3. Qbox, AC01, wtryski ACW - 2400 zł

> 4. Plus ewentualnie 100 zł za emulator poziomu paliwa (warto?)

> Który z zestawów najlepszy?

> Dziękuję za dotychczasową pomoc,

> M

ja mam inny więc nie wiem który będzie najlepszy, ale emulatora nie brałem bo jak masz ponad pół baku to wskaźnik szybko się sam resetuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czegos tu nie rozumie.Całość BRC za 2400 , a z Hanami 2600????? Dowiedz sie jakie wtryski tej całości BRC , bo to ważne.pozdrawiam.

Też mnie to zastanowiło - to tak jakby BRC mniej ceniło swoje wtryski niż HANA.

Właśnie BRC bierze się dla dobrych wtrysków i dedykowanych instalacji. Jakbym miał pchać się we wtryski HANA to tylko polski komputer i dobry reduktor, a przede wszystkim, tak jak pisali inni, najważniejszy jest monter !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Podpowiedzcie Państwo, jaką instalację (jakie części) zamontować do Renault Scenic II z silnikiem

> 1.6 16v 115KM. Jaka będzie orientacyjna cena?

> Z góry dziękuję za pomoc,

> Maciej

Silnik przystosowany do gazu , ma nawet stopki pod wkretki w kolektorze a buda miejsce we wlewie na pełnowymiarowy wlew. Zrobiliśmy tych silników ~ kilkadziesiąt i nigdy nie było problemów. Jeżdzi na wszystkim oby było dobrze zamontowane. Dobra rada - włoszczyzna dobra jest do rosołu a nie do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zebrałem oferty i warsztaty proponują następujące opcje:

> 1. całość na częściach BRC - 2400 zł

> 2. BRC, ale wtryskiwacze Hana - 2600 zł

> 3. Qbox, AC01, wtryski ACW - 2400 zł

> 4. Plus ewentualnie 100 zł za emulator poziomu paliwa (warto?)

> Który z zestawów najlepszy?

> Dziękuję za dotychczasową pomoc,

> M

Mój zestaw: Stag 300 ISA2, butla Bormech 48l w koło, wtryski Hana, reduktor Zavoli Zeta, wlew pod klapką obok wlewu benzyny, koszt całkowity 2100 zł.

Aha - podobno mam emulator, ale guzik działa. Sam sobie na wiosnę dorobię - przekaźnik czasowy (załączający styki powiedzmy na kilka sekund) zasilany od zasilania pompy paliwa i załączający zamiast oporności pływaka oporność odpowiadającą np. 80% zbiornika, po rozłaczeniu samo opadnie do włąściwego poziomu. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobry warsztat ściąga kolektor ssący do wiercenia otworów pod wtryski. Dobry montaż powinien trwać 2 dni a nie pół dnia.

ciekawe spostrzeżenia... mam kumpla, który od 15 lat zakłada instalacje. i z tego co wiem, to raczej nigdy nie ściąga kolektora. twierdzi, ze za te pieniądze, które są w stanie ludzie wyłożyć, czyli do max 3 tys, to ta robota jest nie warta.

zresztą sam u niego zakładałem w zeszłym roku, nie ściągał kolektora, robota trwała 4 godziny, i wiesz co? ... auto jeżdzi, wszystko ma się bardzo dobrze. przejechałem juz ponad 6 tys km i nawet maski jeszcze nie podnosiłem, ale nie dlatego ze jest kiepsko zrobione. skoro działa bez zarzutu, to jest zrobione dobrze, ale przede wszystkim dlatego, ze na dobrych częściach, dopasowanych do danego silnika

nie tak dawno w swoim wątku opisywałeś jak to zrobiłeś wykład gościowi jak i co ma być zrobione, w rezultacie koleś się nie zdecydował na montaz. przynajmniej był szczery, bo w większości pewnie pokiwają głową, obiecają, że tak będzie, a i tak zrobią po swojemu. to jest Polska i nie oszukujmy się, ze za 2,5 tys ktoś będzie się babrał w aucie 2 dni hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe spostrzeżenia... mam kumpla, który od 15 lat zakłada instalacje. i z tego co wiem, to

> raczej nigdy nie ściąga kolektora. twierdzi, ze za te pieniądze, które są w stanie ludzie

> wyłożyć, czyli do max 3 tys, to ta robota jest nie warta.

> zresztą sam u niego zakładałem w zeszłym roku, nie ściągał kolektora, robota trwała 4 godziny, i

> wiesz co? ... auto jeżdzi, wszystko ma się bardzo dobrze. przejechałem juz ponad 6 tys km i

> nawet maski jeszcze nie podnosiłem, ale nie dlatego ze jest kiepsko zrobione. skoro działa bez

> zarzutu, to jest zrobione dobrze, ale przede wszystkim dlatego, ze na dobrych częściach,

> dopasowanych do danego silnika

> nie tak dawno w swoim wątku opisywałeś jak to zrobiłeś wykład gościowi jak i co ma być zrobione, w

> rezultacie koleś się nie zdecydował na montaz. przynajmniej był szczery, bo w większości

> pewnie pokiwają głową, obiecają, że tak będzie, a i tak zrobią po swojemu. to jest Polska i

> nie oszukujmy się, ze za 2,5 tys ktoś będzie się babrał w aucie 2 dni

A za ile warto się babrac ? To ile na czysto jest zarobku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat ściągnięcie kolektora dolotowego w większości aut to prosta sprawa. U mnie ściągali, bo tak im było wygodniej - ile może dodatkowo kosztować ściągnięcie kolektora...30PLN? Poza tym jak dokładnie wyczyścić wnętrze kolektora z opiłków po wierceniu bez zdejmowania kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dokładnie wyczyścić wnętrze kolektora z opiłków po wierceniu bez zdejmowania kolektora?

to jest akurat najmniejszy problem. jak jest kiepski dostęp, to juz gorzej jest wywiercić te dziury, niz wyczyszczenie pozostałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akurat ściągnięcie kolektora dolotowego w większości aut to prosta sprawa. U mnie ściągali, bo tak

> im było wygodniej - ile może dodatkowo kosztować ściągnięcie kolektora...30PLN? Poza tym jak

> dokładnie wyczyścić wnętrze kolektora z opiłków po wierceniu bez zdejmowania kolektora?

30pln to nie wiem czy starczy na dwie uszczeleczki do kolektora ssącego.

Akurat w konkretnie aucie o które jest pytanie w wątku, wystarczy zdjąć plastikową część i nie trzeba ściągać całości, choć nie wiem czy tak jak wspomniałem te 30 starczy na ewentualne uszczelki, jak sie okaże że trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega na mnie na czysto zarobił 300 zł. biorąc pod uwagę, ze robiły przy tym 3 osoby, to zarobek lipny

Tak się nieśmiało spytam: jeden robił przód, drugi tył a co robił trzeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, nie znam sie. mnie całość kosztowała 2300, koszt części na fakturze 2 tys, więc robocizna 300 zł

Jeśli naprawdę dobry kolega to drogo. Ja zapłaciłem 2100 zł za: Stag Qbox, hany zielone, reduktor AC R01, butla w koło 59l, emulator ciśnienia paliwa AEB, wlew pod klapką benzyny. Gdybym chciał mniejszy zbiornik wyszłoby taniej.

Aha, montowane w warsztacie partnerskim Staga a nie w stodole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdzi na wszystkim oby było dobrze zamontowane. Dobra rada - włoszczyzna dobra jest do rosołu

> a nie do samochodu.

To taka złota rada znawcy tematu hehe.gifhehe.gif Szkoda tylko że Włosi są potentatami w branży LPG - BRC, Landi Renzo, Tomasetto, Zavoli, Tartarini itd mam dalej wymieniać? hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AC R01, butla w koło 59l, emulator ciśnienia paliwa AEB, wlew pod klapką benzyny. Gdybym

> chciał mniejszy zbiornik wyszłoby taniej.

Jak Ci wszedł ten zbiornik wystaje czy na równo z podłogą jest?

Pytam z ciekawości bo sam nie wiem jaki największy zbiornik wejdzie w koło?

Wlew pod klapkę czyli przejściówkę wkręcasz, czy jakoś inaczej to wchodzi też się nad tym rozwiązaniem zastanawiam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak Ci wszedł ten zbiornik wystaje czy na równo z podłogą jest?

> Pytam z ciekawości bo sam nie wiem jaki największy zbiornik wejdzie w koło?

Zbiornik jest równo z podłogą. Z tego co pamiętam to mam 650x230, będę chciał zmienić na większy 680x230, ale czy na pewno zmieści się bez problemów to będę mógł Ci napisać jak zmienię.

> Wlew pod klapkę czyli przejściówkę wkręcasz, czy jakoś inaczej to wchodzi też się nad tym rozwiązaniem zastanawiam?

Wkręcam przejściówkę, jest za mało miejsca żeby wstawić wlew bez przejściówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbiornik jest równo z podłogą. Z tego co pamiętam to mam 650x230, będę chciał zmienić na większy

> 680x230, ale czy na pewno zmieści się bez problemów to będę mógł Ci napisać jak zmienię.

> Wkręcam przejściówkę, jest za mało miejsca żeby wstawić wlew bez przejściówki.

Wielkie dzięki 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akurat ściągnięcie kolektora dolotowego w większości aut to prosta sprawa. U mnie ściągali, bo tak

> im było wygodniej - ile może dodatkowo kosztować ściągnięcie kolektora...30PLN? Poza tym jak

> dokładnie wyczyścić wnętrze kolektora z opiłków po wierceniu bez zdejmowania kolektora?

Masz o tym takie pojęcie jak świnia o fizyce kwantowej 033102bebe_1_prv.gif

W większości aut zdjęcie kolektora wcale nie jest takie łatwe i często schodzi się przy tym na prawdę sporo , nie wspomnę o ryzyku połamania rurek od podciścienia i wymianie uszczelek.

Nie powiem , czasem nie ma innej możliwości i trzeba kolektor zdejmować , ale jeśli jest podejście i można wywiercić otwory , to się kolektora nie zdejmuje , koniec kropka. Wióry ? Jakiemuś durniowi coś się wydawało , napisał a inni trzymają się tego jak pijany płota. Jak powiedzcie mi , wióry miękkiego aluminium mogą porysować dużo twardsze żeliwo z którego zrobiony jest cylinder?

Że niby mają podejść pod pierścień , tym bardziej olejowy? To już naprawdę trzeba nie wiedzieć jak wygląda silnik od środka żeby wymyślać takie głupoty. Robię ok. 150 aut rocznie , kolektor zdejmujemy w w ok. 2% przypadków.

Zdejmowanie kolektora do wiercenia to taka sama głupota jak lubryfikacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To taka złota rada znawcy tematu Szkoda tylko że Włosi są potentatami w branży LPG - BRC, Landi

> Renzo, Tomasetto, Zavoli, Tartarini itd mam dalej wymieniać?

Pff , to że makaroniarze coś wymyśli , nie znaczy że tego nie można ulepszyć co też zrobiliśmy cool.gif

Widziałeś tych znawców tematu programy do konfiguracji ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdejmowanie kolektora do wiercenia to taka sama głupota jak lubryfikacja.

O ile z lubryfikacją mogę zgodzić się, o tyle z wierceniem "jak popadnie" bez zdejmowania kolektora już nie.

Aczkolwiek są klienci dla których liczy się tylko ile zapłacą za instalację, są też tacy którzy chcą mieć dobrze zrobione i są skłonni dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz o tym takie pojęcie jak świnia o fizyce kwantowej

> W większości aut zdjęcie kolektora wcale nie jest takie łatwe i często schodzi się przy tym na

> prawdę sporo , nie wspomnę o ryzyku połamania rurek od podciścienia i wymianie uszczelek.

> Nie powiem , czasem nie ma innej możliwości i trzeba kolektor zdejmować , ale jeśli jest podejście

> i można wywiercić otwory , to się kolektora nie zdejmuje , koniec kropka. Wióry ? Jakiemuś

> durniowi coś się wydawało , napisał a inni trzymają się tego jak pijany płota. Jak powiedzcie

> mi , wióry miękkiego aluminium mogą porysować dużo twardsze żeliwo z którego zrobiony jest

> cylinder?

> Że niby mają podejść pod pierścień , tym bardziej olejowy? To już naprawdę trzeba nie wiedzieć jak

> wygląda silnik od środka żeby wymyślać takie głupoty. Robię ok. 150 aut rocznie , kolektor

> zdejmujemy w w ok. 2% przypadków.

> Zdejmowanie kolektora do wiercenia to taka sama głupota jak lubryfikacja.

a widzisz a wystarczy 1 auto zrobic w roku, wiercic w aku kolektorze, opilki spadaja do gniazd, skladasz auto, krecisz rozrusznikiem a tu kompresji brak

lipa nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz a wystarczy 1 auto zrobic w roku, wiercic w aku kolektorze, opilki spadaja do gniazd,

> skladasz auto, krecisz rozrusznikiem a tu kompresji brak

> lipa nie?

A wystarczyło pomyśleć i wiercić przed filtrem powietrza! biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie jakis super kolega, ale kolega

ważne, że taniej niż gdzieś indziej zlosnik.gif

> tez jest zakładem partnerskim stag-a, butle bez względu na rozmiar ma w jednej cenie, a wlew pod klapką paliwa robi w cenie

Ja miałem liczone po cenach kitu plus doliczył trochę za rurki i inne dodatki oraz po stówce dla monterów bo musieli przyjść w sobotę a zazwyczaj tego nie robią. Jakbym chciał na tygodniu to kolejka kończyła się za ok. 3 miesiące facepalm%5B1%5D.gif. Nie chciałem tyle czekać. Kolektor oczywiście zdejmowany do wiercenia, żeby dobrze zestroić auto przejechaliśmy ok. 80 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja u siebie mam:

Reduktor: Magic

Zawór gazowy: Valtec

Zbiornik 55/63

Wielozawór: Tomaseto

ECU: Diego

Wtryski: Hana

jak do tej pory nawet raz nie miałem problemu z ta instlką a zrobiłem już 40tys wiec takie zestawienie polecam

co 10 tys wymiana filterków i heja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.