Mareko Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Witam, Chodzi o Forda Fusion 1,4 TDCi . Po ostatniej wymianie filtra paliwa zaczelo mi sie lac paliwo ciurkiem. Mechanik, ktory to robil stwierdzil ze spadl przewód powrotu paliwa. Zalozyl i bylo dobrze przez ... 2 dni. Leje sie tak, ze na 10 km trace 10 litrów paliwa. Podjechalem z pretensjami do mechanika ze źle założył ten przewód a ten mi wciska , że to ciśnienie wybija ten przewód bo mam zapchany wtrysk. Ale ja nie widze żadnych objawów zapchanego wtrysku. Auto pracuje spokojnie i równo. Powiedział, że na powrocie jest prawie takie samo ciśnienie jak na wtrysku i dlatego ze na wtrysk nie moze pojść bo zapchany to wywala ten przewód od powrotu. Nie znam sie na tyle zeby ocenić czy to możliwe dlatego prosze znawców o opinie. Mi sie zdaje ze po prostu mechanik niedbale załozył ten przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karramba Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 na 99% połamał spinke przy filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > na 99% połamał spinke przy filtrze. Ale jakby to spadalo przy filtrze to bym nie dal rady jechac chyba ... nie znam sie ale ja normalnie jade, czyli paliwo przechodzi przez filtr i dochodzi do wtryskow a leje sie dopiero za tym miejscem czyli pasowaloby ze na powrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karramba Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Ale jakby to spadalo przy filtrze to bym nie dal rady jechac chyba ... nie znam sie ale ja > normalnie jade, czyli paliwo przechodzi przez filtr i dochodzi do wtryskow a leje sie dopiero > za tym miejscem czyli pasowaloby ze na powrocie. wróc...... rozmawiamy o dieslu to nie wiem czy tam sa takie same spinki na filtrze jak w benzynie :0 Jesli tak to moze z powortu sie lać jesli inne to przepraszam za zamiesanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 A jak jedziesz z górki z puszczonym gazem to masz wtedy wszystkie wtryski "zapchane" Jedź do tego idioty i jeszcze niech odda za paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Witam Parę tygodni temu założyłem podobny temat, ale niestety nikt nie potrafił mi pomóc. W warsztacie również stwierdzono wysokie ciśnienie na powrocie i problem z odpowietrzeniem baku. Od tamtej pory już tam nie jeżdżę (a mój problem trwał około roku). Na razie trudno mi stwierdzić, czy problem rozwiązany, bo auto prawie cały czas stoi. Na pewno nie wierzę w nadciśnienie w baku (bo niby skąd?). W końcu wymienili filtr paliwa (dopiero za którymś razem jak ich poprosiłem, bo raz to zapomnieli, a śpieszyłem się odbierając auto) i podejrzewam, że to on był winny. I teraz pytanie do kolegi: czy paliwo do baku też wraca tak jak u mnie (renault scenic) przez ww. filtr? Jeśli tak, to może być trop i w nim tkwi problem. Pozdrawiam Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > A jak jedziesz z górki z puszczonym gazem to masz wtedy wszystkie wtryski "zapchane" > Jedź do tego idioty i jeszcze niech odda za paliwo No wiec co mam gosciowi powiedziec ? wkręca mnie z tym ciśnieniem na powrocie ?? tam w ogole jest jakies wysokie cisnienie czy nadmiar paliwa przelewa sie swobodnie do baku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > No wiec co mam gosciowi powiedziec ? wkręca mnie z tym ciśnieniem na powrocie ?? tam w ogole jest > jakies wysokie cisnienie czy nadmiar paliwa przelewa sie swobodnie do baku ? Po pierwsze, żeby nie opowiadał bzdur, bo przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie idzie, więc masz wszystkie "zapchane", a jakoś auta jeżdżą i paliwa nie gubią. Taki wyciek widać gołym okiem i można zdiagnozować w minutę, więc ustalcie razem gdzie się leje, czy było to dotykane w trakcie wymiany. Jeśli tak to niech mechanik ładnie przeprosi i naprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie > idzie, więc masz wszystkie "zapchane", a jakoś auta jeżdżą i paliwa nie gubią. Czy przy puszczonym gazie paliwo przelatuje przez powrót czy jest odciete gdzies wcześniej ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > przy puszczonym gazie przykładowo paliwo na wtryski nie > Czy przy puszczonym gazie paliwo przelatuje przez powrót czy jest odciete gdzies wcześniej ? ? Idzie przez powrót po pompa paliwa pracuje non stop i z takim samym ciśnieniem cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 1. sprawdź odpowietrzenie baku 2. zrób test z otwartym wlewem paliwa .. jeśli nie będzie ciekło to patrz pkt.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > 1. sprawdź odpowietrzenie baku > 2. zrób test z otwartym wlewem paliwa .. jeśli nie będzie ciekło to patrz pkt.1 A to ja mam pytanie: jaki wpływ ma odpowietrzenie baku na wyciek? Pozdrawiam Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > 1. sprawdź odpowietrzenie baku > 2. zrób test z otwartym wlewem paliwa .. jeśli nie będzie ciekło to patrz pkt.1 kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego. pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie cisnienie przewód spada ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego. > pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik > twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie > cisnienie przewód spada .. ale gdzie ten powrót prowadzi? nie do baku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego. > pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik > twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie > cisnienie przewód spada ... Jeszcze raz zadam pytanie: czy powrót (nadmiar) paliwa idzie przez filtr paliwa do baku, czy bezpośrednio wężykiem? Jeśli przez filtr, to może on sam jest wadliwy i blokuje przepływa tak, że ciśnienie go "zrzuca"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Jeszcze raz zadam pytanie: czy powrót (nadmiar) paliwa idzie przez filtr paliwa do baku, czy > bezpośrednio wężykiem? > Jeśli przez filtr, to może on sam jest wadliwy i blokuje przepływa tak, że ciśnienie go "zrzuca"? filtr paliwa jest wczesniej, przed wtryskami, jak wiec powrot moze isc przez filtr paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > filtr paliwa jest wczesniej, przed wtryskami, jak wiec powrot moze isc przez filtr paliwa ? Ano może. W scenicu tak jest, że nadmiar idzie przez filtr (taki podgrzewacz filtra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > ale gdzie ten powrót prowadzi? nie do baku? A w miarę zużywania paliwa to w baku powstaje nad czy podciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > A w miarę zużywania paliwa to w baku powstaje nad czy podciśnienie? Ciśnienie powinno być stałe. Od tego są systemy przewietrzania baku. W traktorach taką rolę spełnia otworek w korku wlewu paliwa. W kombajnach Bizon jego zatkanie może doprowadzić do zdeformowania baku przez powstające, w skutek zużycia ON, podcisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Witam, > Chodzi o Forda Fusion 1,4 TDCi . Taki manual znalazłem. Czy chodzi o tą złączkę z zielonym plastikiem? Wg tej strony ciśnienie na powrocie to 1 bar, więc jeśli jest takie, a złączka się rozpina to albo ja uszkodził podczas rozpinania, albo źle zapina. Robił test powrotu paliwa, czy tylko tak strzela? Sądzę, że przy uszkodzonym wtryskiwaczu wyświetlałoby "sprężynkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareko Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Taki manual znalazłem. Czy chodzi o tą złączkę z zielonym plastikiem? Wg tej strony ciśnienie na > powrocie to 1 bar, więc jeśli jest takie, a złączka się rozpina to albo ja uszkodził podczas > rozpinania, albo źle zapina. Robił test powrotu paliwa, czy tylko tak strzela? Sądzę, że przy > uszkodzonym wtryskiwaczu wyświetlałoby "sprężynkę". Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki klopot. Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz dynamometryczny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki > klopot. > Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz > dynamometryczny ? Nie wiem jak jest w fordzie ale przeważnie jest to mocowane na wcisk, jest tam malutki oring i powinna być jakaś zawleczka i raczej nie ma siły żeby to wyskakiwało, może się lać jak oring puści ale nie powinno wyskakiwać, oczywiście piszę o przelewnie/ powrocie paliwa z wtryskiwacza EDIT: czy takie coś Ci wyskakuje ?? http://allegro.pl/przewody-przelewowe-1-4-tdci-fusion-i4038003277.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsport Napisano 14 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 > Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki > klopot. > Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz > dynamometryczny ? Do autora wątku, czy udało się znaleźć przyczynę tych problemów z wypadaniem przelewu? Od kilku miesięcy zmagam się z tym samym, w tym samym samochodzie.. Dodam że filtr paliwa ma może rok (~20tys km, Boscha), nowe wężyki przelewowe i zawleczki, nadal od czasu do czasu przelew potrafi wyskoczyć z niewiadomych przyczyn, żadnej usterki sterownik silnika nie ogłasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 > Juz wiem o co biega, wypada taka plastikowa wtyczka powrotu paliwa z wtrysku. Mała pierdółka a jaki > klopot. > Orientujecie sie czy wykręcenie wtrysku to jakaś zaawansowana kwestia ? trzeba do tego klucz > dynamometryczny ? Miałem podobny problem u siebie - też z jednego z wtrysków wyskakiwał "powrót". Paliwo się lało jak oszalałe... Mój mechanik stwierdził, że czasami się wyrabiają miejsca we wtrysku gdzie wchodzi ta plastikowa wtyczka i po prostu ciśnienie je wywala - nie jest to ciśnienie jakieś wielkie ale jednak na tyle duże, że tą "wpinkę" może wywalić. Nie doktoryzowaliśmy się za bardzo tylko po prostu spięliśmy to szybkozłączką bez wyciągania wtrysku i od prawie roku nie ma żadnego problemu. Może i lekkie "druciarstwo" ale wymieniać cały wtrysk dla takiej błahostki jest raczej bez sensu. Aha... żadnych błędów wtrysku ani nic innego się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Zmień mechanika bo na paliwo nie zarobisz. Powrót paliwa do baku jest właśnie po to, żeby nadmiar paliwa wracał do baku. Nie ma tu znaczenia czy autko idzie na cut-off'ie czy zapchał się wtrysk czy... Facet coś uszkodził i teraz nie ma ochoty zapłacić za część. Jak chcesz pojechać na ostro to na stronkach lokalnych UOKiK masz namiary na rzeczoznawców, wzywasz gościa na piśmie do usunięcia usterki, jeśli ten się uchyla to powołujesz rzeczoznawcę, robisz opinię, naprawiasz w innym warsztacie a później wzywasz go do zapłaty. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > kolega nie zrozumial chyba. ja nie szukam gdzie cieknie, spada przewód powrótu i leje sie z niego. > pytanie tylko dlaczego spada skoro mechanik twierdzi ze go porzadnie zakładał. mechanik > twierdzi ze to nie jego wina tylko zapchanego wtrysku i z tego powodu ze jest zbyt wysokie > cisnienie przewód spada ... spada bo widocznie zatrzaski spinki są połamane albo opaska za słabo dokręcona. zapowietrzenie baku ma niewielki wpływ, bo paliwo krąży w układzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofkrafczyk Napisano 18 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2023 Mam ten sam problem. Wyrywa z wtryskiwaczy przelewy mimo, że są już drugie, musi być jakaś przyczyna tylko jeszcze do niej nie dotarłem. Komuś się udało rozwiązać ten problem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.