Skocz do zawartości

Epica OSZUSTWO


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

> Również w autach z DPF rury wylotowe są pokryte sadzą. Każdy filtr ma jakąś dokładność oczyszczania

> i odpowiednio małe cząstki sobie przez niego przelatują. Żeby było weselej, to te trudne do

> likwidacji nanocząstki też nie mają zbawiennego wpływu na organizmy żywe. Czy tak powinny

> wyglądać rury w aucie ze sprawnym silnikiem/układem oczyszczania spalin? Też mam lekkie

> wątpliwości. Najlepiej żeby faktycznie któryś z Kolegów zamieścił fotkę referencyjną ze

> swojego wozu.

> Inna refleksja jest taką, że jak na auto z 2009 roku, to ten spód strasznie pordzewiały, zwłaszcza

> tłumik.

No właśnie też nie zastanawia ta rdza, a może TTTM, jak kolega myśli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie też nie zastanawia ta rdza, a może TTTM, jak kolega myśli...

Obiecane fotki. Robione znalezionym przy drodze patykiem więc jakość nienajlepsza ale cośtam widać. Rury czyste, a auto ma 150kkm. Rdza też specjalnie nie atakuje.

http://zapodaj.net/49e879c1155d4.jpg.html

http://zapodaj.net/f01dc274847fb.jpg.html

http://zapodaj.net/eb927a458e7f6.jpg.html

http://zapodaj.net/8b788310d8ee6.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiecane fotki. Robione znalezionym przy drodze patykiem więc jakość nienajlepsza ale cośtam widać.

> Rury czyste, a auto ma 150kkm. Rdza też specjalnie nie atakuje.

> http://zapodaj.net/49e879c1155d4.jpg.html

> http://zapodaj.net/f01dc274847fb.jpg.html

> http://zapodaj.net/eb927a458e7f6.jpg.html

> http://zapodaj.net/8b788310d8ee6.jpg.html

dzięki wielkie, czy to możliwe żeby ta sadza narosła od odpalania co jakiś czas zimnego silnika - auto stoi od 6 miesięcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki wielkie, czy to możliwe żeby ta sadza narosła od odpalania co jakiś czas zimnego silnika -

> auto stoi od 6 miesięcy...

Nie mam zielonego pojęcia. Może jest tu jaki spec od diesli to się wypowie.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO DPF wywalony albo uszkodzony. U mnie nic nie kopci ale nie mam DPF wiec jest czarna koncowka.

Widywałem czarne końcówki w autach, które DPF na pewno mają (fizycznie), ale od czego to konkretnie zależy to się nie będę mądrzył. Czy np. tylko kwestia eksploatacji, czy już jednak oznaki jakiejś patologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO DPF wywalony albo uszkodzony. U mnie nic nie kopci ale nie mam DPF wiec jest czarna koncowka.

Zastanawiam się jeszcze nad tą Epicą z 2 litrową benzyną, przysłał mi zdjęcia podwozia i wszystko wygląda OK - bita nie była. Ktoś ma dosświadczenia z tym silnikiem jak by był wałek (kolega pisał że w Radomu na bank), da się go naprawiać, czy koszty astronomiczne. Co mnie martwi to 2 katalizatory, 4 sondy lamda i egzotyka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się jeszcze nad tą Epicą z 2 litrową benzyną, przysłał mi zdjęcia podwozia i wszystko

> wygląda OK - bita nie była. Ktoś ma dosświadczenia z tym silnikiem jak by był wałek (kolega

> pisał że w Radomu na bank), da się go naprawiać, czy koszty astronomiczne. Co mnie martwi to 2

> katalizatory, 4 sondy lamda i egzotyka silnika.

Ja miałem 2.0 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się jeszcze nad tą Epicą z 2 litrową benzyną, przysłał mi zdjęcia podwozia i wszystko

> wygląda OK - bita nie była. Ktoś ma dosświadczenia z tym silnikiem jak by był wałek (kolega

> pisał że w Radomu na bank), da się go naprawiać, czy koszty astronomiczne. Co mnie martwi to 2

> katalizatory, 4 sondy lamda i egzotyka silnika.

O jakim wałku mowisz ? Przejechałem swoją Epiką przeszło 70tys.km ( ogólnie ma najechane ~180+ tys.km) Całość na LPG. Jak do tej pory (odpukać...) nic sie nie wydarzyło. Jeżeli chodzi o silnik i osprzęt to wymieniłem: jedną poduszkę silnika, świece i pasek napędu osprzętu. Reszta jest fabryczna. Faktcznie są dwa katalizatory i cztery sondy. Sprawa jest prosta, jeżeli LPG jest Bardzo dobrze ustawione - NIE ma problemów z ww. tematami. Moja Epika ma fabryczną instalację BRC - jedyne co uratowało tę instalację przed 'koszem' to wtryskiwacze Keihin. Bez tego ten zestaw jest badziewiem strasznym. To jest BRC Fast - oprogramowanie jest baaaardzo ubogie - ustawienie mapy wiąże się z posiadaniem hamowni - albo inwestycji w dwa zbiorniki gazu i czas dwoch osób ( pewnie na większośc część dnia). No nic, wracając do tematu, LPG ustawiam sam i sam serwisuję. Korekty długoterminowe mam ustawione na poziomie +\- 0.8% dla obu banków. Z tego co widze w swoim skanerze kondycja katalizatorów jest więcej niż zadowalająca tj. w teście wychodzi ~30 \ 50% zużycia, odpowiednio dla jednego i drugiego katalizatora. Przy obecny przebiegu zalewam na zime 0w40( Neste, Mobil) na lato 5w40 ( Motul). Pobór oleju przy normalnej jeździe miejskiej nie występuję. Przy prędkościach autostradowych+ dopiero występuję jakiś pobór. Generalnei na 15tys. km wlewam dodatkowo ~1l do 1,5l w zależności jaki okres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym konkretnym aucie - obawiam się, że jest jaki wałek np. z silnikiem. Zastanawiam się czy jest sens kupować te auto z 2006 roku. Podoba mi się tylko czy się nie wkopię. Ma kolega pojęcie o możliwościach naprawy tego silnika, wymiany uszczelki pod głowicą. Czy koszty są do zniesienia, czy mechanicy nie patrzą jak ciele na malowane wrota itd... Po prostu mam wątpliwości... Silnik jest fajny tylko czy nie nazbyt egzotyczny...

czym kolega skanuje to auto jakiś konkretny skaner czy może ruski program obsługuje ten silnik. Mówi kolega o korektach więc nie może to być jakiś podstawowy skaner OBDII.

Jeśli ma kolega jeszcze spostrzeżenia, uwagi np. na co patrzeć w silniku jak będę oglądał, jak poznać prawidłową pracę, jak jechać, jak słuchać to będę b. wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do naprawy silnika i reakcji mechaników... Niestety robią oczy jakby zamiast prostego silnika była zamonotowany 'zderzacz hadronów'... Po chwili orientują się, że jes to bardzo prosty silnik ( nawet przepływomierza nie ma w wersji 2.0) i zmieniają ton.

Dużo pomaga TIS. Co do ceny części, zapomniałem powiedzieć, że wymieniłem jeszcze uszczelke podstawy filtra oleju. Pociła się. Oczywiście wszystko w ASO - na szczęście sprawa zamknęła sie w kilku dosłownie złotych.

Co do innych części, orientowałem się tylko co do ceny zestawu łańcucha rozrządu wraz ze ślizgami. Podobnie cena w ASO bardzo zaskakująca ( nisko) w Potaku również, taki zestaw jest tani ( dosłownie kilkaset złotych) jak porządny zestaw zwykłego rozrządu.

Co do reszty, silnik jest mega prosty - taki podobny do twojego tylko dodali dwa cylindry i łańcuch rozrządu... koniec.

Niestety większość specyficznych części dostępnych tylko ASO, Potak, JML itd...

Co do skanera, to używam Launch CReaderVI. Nie jest tak rozbudowany jak radziecki wynalazek, ale daje rade. W sumie to nie ma tylko odczytu prędkości obrotowej poszczególnych kół. To tak przy diagnozie padającego czujnika ABS. Poza tym ten skaner jest OK.

Przy jeździe próbnej zwróć uwagę na III-ci bieg. Czy w zakresie 1800-2500RPM skrzynia nie wyje. Jak wyje, to znaczy, że nikt nie wymienił oleju w niej.

Co do samego silnika, przy pierwszym uruchomieniu zwróć uwage na kulture pracy motoru, czy przypadkiem nie trzęsie nim za bardzo. Na kierownicy również nie powinny być wyczuwalne żadne drgania ( może minimalne). Jak cos będziesz więcej czuł, to może znaczyć , że świce są do wyrzucenia albo poduszka silnika ( lewa najczęściej) jest zużyta. AHA sprawdź punkty masowe w okolicy mocowania bagnetu oleju - czy są mocno skorodowane. AHA 2 - włącz klime i daj jej pochodzić jakieś 20min, nasłuchuj jakiś stuków czy innych podobnych dźwięków. Te auta są znane z awarii kompresorów, jeżeli serwisy klimatyzacji były nieprofesjonalne ( tj. nikt nie uzupełniał oleju PAG). AHA 3 - koniecznie sprawdź stan skraplacza, szczegolnie w dolnej części - on jest odłsonięt i każdy kamień z drogi w niego uderza. Koszt nowego to ~1000zl !!! zamiennik w Polcarze to ~400zl.

Weź przy okazji zobacz w miejscach styku skraplacza z chłodnicą silnika. Czy przypadkiem nóżki skraplacza nie wytarły dziurki w chodnicy. Ja tak miałem, musiałem wymienić skraplacz wraz z chłodnicą. ten pierwszy się zdezintegrował w dolenj częsci a chłodnica była przetarta we wszystkich miejscach styku ze skraplaczem. Po wymianie dałem podkładki w te miejsca.

Chyba tyle...

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do naprawy silnika i reakcji mechaników... Niestety robią oczy jakby zamiast prostego silnika

> była zamonotowany 'zderzacz hadronów'... Po chwili orientują się, że jes to bardzo prosty

> silnik ( nawet przepływomierza nie ma w wersji 2.0) i zmieniają ton.

> Dużo pomaga TIS. Co do ceny części, zapomniałem powiedzieć, że wymieniłem jeszcze uszczelke

> podstawy filtra oleju. Pociła się. Oczywiście wszystko w ASO - na szczęście sprawa zamknęła

> sie w kilku dosłownie złotych.

> Co do innych części, orientowałem się tylko co do ceny zestawu łańcucha rozrządu wraz ze ślizgami.

> Podobnie cena w ASO bardzo zaskakująca ( nisko) w Potaku również, taki zestaw jest tani (

> dosłownie kilkaset złotych) jak porządny zestaw zwykłego rozrządu.

> Co do reszty, silnik jest mega prosty - taki podobny do twojego tylko dodali dwa cylindry i łańcuch

> rozrządu... koniec.

> Niestety większość specyficznych części dostępnych tylko ASO, Potak, JML itd...

> Co do skanera, to używam Launch CReaderVI. Nie jest tak rozbudowany jak radziecki wynalazek, ale

> daje rade. W sumie to nie ma tylko odczytu prędkości obrotowej poszczególnych kół. To tak przy

> diagnozie padającego czujnika ABS. Poza tym ten skaner jest OK.

> Przy jeździe próbnej zwróć uwagę na III-ci bieg. Czy w zakresie 1800-2500RPM skrzynia nie wyje. Jak

> wyje, to znaczy, że nikt nie wymienił oleju w niej.

> Co do samego silnika, przy pierwszym uruchomieniu zwróć uwage na kulture pracy motoru, czy

> przypadkiem nie trzęsie nim za bardzo. Na kierownicy również nie powinny być wyczuwalne żadne

> drgania ( może minimalne). Jak cos będziesz więcej czuł, to może znaczyć , że świce są do

> wyrzucenia albo poduszka silnika ( lewa najczęściej) jest zużyta. AHA sprawdź punkty masowe w

> okolicy mocowania bagnetu oleju - czy są mocno skorodowane. AHA 2 - włącz klime i daj jej

> pochodzić jakieś 20min, nasłuchuj jakiś stuków czy innych podobnych dźwięków. Te auta są znane

> z awarii kompresorów, jeżeli serwisy klimatyzacji były nieprofesjonalne ( tj. nikt nie

> uzupełniał oleju PAG). AHA 3 - koniecznie sprawdź stan skraplacza, szczegolnie w dolnej części

> - on jest odłsonięt i każdy kamień z drogi w niego uderza. Koszt nowego to ~1000zl !!!

> zamiennik w Polcarze to ~400zl.

> Weź przy okazji zobacz w miejscach styku skraplacza z chłodnicą silnika. Czy przypadkiem nóżki

> skraplacza nie wytarły dziurki w chodnicy. Ja tak miałem, musiałem wymienić skraplacz wraz z

> chłodnicą. ten pierwszy się zdezintegrował w dolenj częsci a chłodnica była przetarta we

> wszystkich miejscach styku ze skraplaczem. Po wymianie dałem podkładki w te miejsca.

> Chyba tyle...

> Pozdrav

Dzięki, a w tej skrzyni zmienia się olej shocked.gif

a jeśli wyje to co czeka wymiana / naprawa skrzyni

Jak coś jeszcze sobie kolega przypomni to bardzo proszę...

Jeszcze raz dzięki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju - to jest ten czerwony minerał GM 75w85 - jego powinno się wylać co 60tys lub 4 lata.

Teraz zalałem Fuchsa Sintofluida ( pisałem tutaj o tym) + dodatek LiquiMolly Mos2 do skrzyń manualnych. W moim przypadku 3'ci bieg jest akceptowalnie cichy.

Co do objawów, ja kupowałem auto w sierpniu ( jakoś tak było bardzo ciepło jeszcze) i nie słyszałem tej skrzyni. W zimne dni bardzo ładnie wychodzi ten objaw. Co do naprawy, to są łożyska do wymiany w skrzyni. Czytałem na ukraińskim forum chevroleta, że nawet po wymianie zużytych elementow, po kilku kilometrach dalej było to samo. Moim zdaniem konstrukcyjnie skrzynia nie jest ideałem. W dodatku olej, który zaleca chevrolet jest bardzo źle opisany w serwisówce. Jest wzmianka tylko o 75w90 ale już nie ma info jakie GL ma być. Jak zalejesz GL5 to żegnasz się z synchronizatorami.

No nic, ja wymineiłem ( przepłukałem ) olej w mojej skrzyni chyba z 4 razy i teraz działa OK.

AHA - w moim przypadku musialem wymienić o-rign na czujniku prędkości ( ten który daje sygnał do zegarów na desce). Przez niego sączył się olej. Też naprawa groszowa - dosłownie. Ale jak klient przejździł tak 100tys.km to nie zostało tego oleju zbyt dużo w skrzyni. Pewnie dlatego też, 3'ci bieg dostal po D.

Zobacz tutaj na forum moje posty. Pisałem o informacji serwisowej, żywotośc łożysk w naszych skrzyniach. Teraz nie pamiętam, ale konstruktorzy z Daewoo policzyli żywotność tych pierwszych na około 300tys.km albo 250tys.km... jakoś tak trzeba odszukać dokment - tez załączylem go to postu.

AHA 2 - jest nowy serwisowy olej do skrzyń GM, juz nie ten czerwony. W reszcie panowie poszli po rozum do głowy i wydali olej o duzo lepszych parametrach. cena też nie taka jak kiedyś smile.gif teraz jest około 2 razy drożej na litrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce raz dzięki.

Trochę mnie przestraszyłeś z tą skrzynią to poważna wada auta..

Co do skraplacza i chłodnicy ta aż niemożliwe, słyszałem o takich przypadkach ale tylko po tłuczeniu. Oryginalnie to jest bardzo ładnie zamontowane i ma odstęp od siebie. Ile kolega ma przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, taka skrzynia jest. Nie mówie, że każda taka będzie. Ale z tego co czytałem i po swoim przypadku, trzeba liczyć się z taka przypadłością.

Obecny przebieg to ~190tys.km. Kupiłem ją w ASO Delta Plus w Chorzowie, przy stanie licznika ~130tys.km. Był to zakup od pioerwszego właściciela, który kupił tam auto i tam serwisował do końca tj. 10 przeglądów.

Niby dokumentacja ASO nie wskazywała na jakieś szkody po kolizyjne czy wypadkowe. Czujnik lakieru tak samo, całe auto oryginał.

NA gwarancji była naparwiana maska i klapa bagaznika ( korozja).

Szczerze mówiąc to ASO skopało robote w każdym calu. Olej lali 5w50 ( nie do tego silnika), co przegląd myli silnik - ale już nikt nie pomyślał o zabezpieczeniu aluminium przed utlenianiem się!!! Mizerna jakość napraw gwarancyjnych. Wiedziałem żeby nie kupowac auta po deszczu, nic nie widać. Akurat jak dojechałem do Chorzowa, to skończyło padać !!! i nie zauważyłem kilku tematów.

Co do skraplacza i chłodnicy. OK jest to zmontowane poprawnie i ma odstęp. Ale zwróć uwage na miejsca gdzie przykręcony jest skraplacz do chłodnicy. Ja mówie tylko o tych czterech miejscach styku skraplacz i chłodnica. U mnie po prostu aluminiowa część skrpacza ( nóżka) wytarła dziurke w chłodnicy i sączył sie płyn przez nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AHA 2 - jest nowy serwisowy olej do skrzyń GM, juz nie ten czerwony. W reszcie panowie poszli po

> rozum do głowy i wydali olej o duzo lepszych parametrach. cena też nie taka jak kiedyś teraz

> jest około 2 razy drożej na litrze.

Możesz napisać coś więcej nt tego nowego oleju - jakiś nr produktu, etc. ?

Będę robił większy przegląd teraz i może bym od razu zalał też nowy olej do skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z instrukcją wchodzi ~1,7L Jeżeli u ciebie 3'ci bieg nie hałasuje to zalej tyle ile trzeba. Jak zaczyna hałasować to spróbuj nalać te 2L - koledzy na forum Opla zalecają przelanie troche oleju. Podobno pomaga. Ta nasza skrzynia D24 jest bliźniaczym produktem M23 GM. Tam jest identyczny problem, jak się nie wymienia oleju to zaczyna trzeci bieg huczeć i zgrzytać synchro drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki.

> Nic nie huczy i nie zgrzyta, a jestem przekonany, że nikt nie wymianiał oleju w skrzyni.

Ja w Lacetti profilaktycznie zmieniłem olej w skrzyni.

Tam podobno był jakiś mineralny, więc mechanik wlał syntetyczny Mobila, by zimą skrzynia lepiej chodziła. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w Lacetti profilaktycznie zmieniłem olej w skrzyni.

> Tam podobno był jakiś mineralny, więc mechanik wlał syntetyczny Mobila, by zimą skrzynia lepiej

> chodziła.

Zrobilem to samo przy 15 tysi, skrzynia ladniej nawet potem chodzila (moze efekt placebo) ale zima było czuc zmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.