koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach przebiegów 15kkm rocznie? NOWE, takie musi być bo i tak już jestem u teściowej pod kreską wygląd, prestiż - bez znaczenia. Ma być klima i el szyby i AUTOMAT TRADYCYJNY. Jak najbardziej miękki zawias, jak najwygodniejsze fotele. Bez udziwnień. Jak najmniej wynalazków typu dpf itd Ma palić do 8 litrów/100km po mieście. Osiągi bez znaczenia, ale nie schodźmy poniżej 60KM/tonę. EDIT: dobrze by było jakby nie zgniło przez 10 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Przy trochę większym budżecie namawiał bym Cię na Subaru XV. Co prawda CVT ale bardzo w porządku. Poza tym jest fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach > przebiegów 15kkm rocznie? Gaz?Łada?Wołga? A tak poważnie to może fiesta 1.0 z powershiftem?Skrzynie dobre, silniki też niezłe, autko bardzo ładne i zgrabne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 nic nie znalazłem prócz tego, ale nie wiem czy to zwykły automat kia z takimi wymaganiami nie poszalejesz, teraz wszędzie typu dsg skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach > przebiegów 15kkm rocznie? NOWE, takie musi być bo i tak już jestem u teściowej pod kreską > wygląd, prestiż - bez znaczenia. Ma być klima i el szyby i AUTOMAT TRADYCYJNY. Jak najbardziej > miękki zawias, jak najwygodniejsze fotele. Bez udziwnień. Jak najmniej wynalazków typu dpf itd > Ma palić do 8 litrów/100km po mieście. Osiągi bez znaczenia, ale nie schodźmy poniżej > 60KM/tonę. > EDIT: dobrze by było jakby nie zgniło przez 10 lat Kia Venga / Hyundai ix20. Benzyna, 1.6 i skrzynia hydrauliczna 4-biegowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Przy trochę większym budżecie namawiał bym Cię na Subaru XV. Co prawda CVT ale bardzo w porządku. > Poza tym jest fajny 1) cena 2) suv czyli pewnie deska 3) miało byc proste bezobsługowe auto a tu mam pewne wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Kia Venga / Hyundai ix20. > Benzyna, 1.6 i skrzynia hydrauliczna 4-biegowa. a spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > nic nie znalazłem prócz tego, ale nie wiem czy to zwykły automat > kia > z takimi wymaganiami nie poszalejesz, teraz wszędzie typu dsg skrzynie o to się dowiem, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Obawiam się, że nikt w tej chwili nie zaproponuje z pełną odpowiedzialnością auto, które miałoby być bezawaryjne aż przez 10 lat. Mam tu na myśli np. bezawaryjność starych toyot czy coś podobnego. Ja bym proponował Fiestkę ze skrzynią PowerShift, bo choć nie jest to klasyczny hydraulik, nie słyszałem o jakiś większych problemach z tymi skrzynkami. Kijanka też może być ciekawa opcją, bo raz że wyższa, a dwa - że jest szansa na długą gwarancję. Tylko czy na prawdę będzie sie opłacało tak długo serwisować samochód w ASO? Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Obawiam się, że nikt w tej chwili nie zaproponuje z pełną odpowiedzialnością auto, które miałoby > być bezawaryjne aż przez 10 lat. Mam tu na myśli np. bezawaryjność starych toyot czy coś > podobnego. > Ja bym proponował Fiestkę ze skrzynią PowerShift, bo choć nie jest to klasyczny hydraulik, nie > słyszałem o jakiś większych problemach z tymi skrzynkami. Powershifty też już są dwa - suchy i mokry. Mokry jest raczej bezproblemowy, a suchy?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach > przebiegów 15kkm rocznie? NOWE, takie musi być bo i tak już jestem u teściowej pod kreską > wygląd, prestiż - bez znaczenia. Ma być klima i el szyby i AUTOMAT TRADYCYJNY. Jak najbardziej > miękki zawias, jak najwygodniejsze fotele. Bez udziwnień. Jak najmniej wynalazków typu dpf itd > Ma palić do 8 litrów/100km po mieście. Osiągi bez znaczenia, ale nie schodźmy poniżej > 60KM/tonę. > EDIT: dobrze by było jakby nie zgniło przez 10 lat Prius. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Prius. Też chciałem proponować, ale miał być nowy Ale budżecie to chyba już dwuletni się zmieści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Obecna Mazda 2. Silnik 1.5 prosty jak budowa cepa, klasyczna skrzynia 4AT, na rynku od 2007 i jakoś nie słychać, żeby było źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > 1) cena Tu nie przeskoczysz. > 2) suv czyli pewnie deska Crossover. Wygodny ale to kwestia gustu. Trzeba się przejechać. Jest podniesiony co jest zaletą i bardzo dobrze się prowadzi. > 3) miało byc proste bezobsługowe auto a tu mam pewne wątpliwości Silnik benzynowy na łańcuchu. Prosty jak budowa cepa. Żadnych turb i innych wynalazków. Napęd też niezniszczalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Też chciałem proponować, ale miał być nowy > Ale budżecie to chyba już dwuletni się zmieści... A ten mikroprius? Prius C? Nie zmieści się w budżecie? U nas jest za $18K... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > A ten mikroprius? Prius C? Nie zmieści się w budżecie? U nas jest za $18K... Jest Yaris hybrid i się mieści. Priusa C w PL nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Jest Yaris hybrid i się mieści. Priusa C w PL nie ma. Prius C = Yaris Hybrid. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Prius C = Yaris Hybrid. Nie. PriusC jest większy, wielkością bardziej przypomina Aurisa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > o to się dowiem, dzięki A DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > A DPF? no jest to pewien - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Napęd też > niezniszczalny. a te słynne zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Prius C = Yaris Hybrid. tak, biorę to pod uwagę, choć ciekawe co z tym będzie po 10 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach > przebiegów 15kkm rocznie? NOWE, takie musi być bo i tak już jestem u teściowej pod kreską > wygląd, prestiż - bez znaczenia. Ma być klima i el szyby i AUTOMAT TRADYCYJNY. Jak najbardziej > miękki zawias, jak najwygodniejsze fotele. Bez udziwnień. Jak najmniej wynalazków typu dpf itd > Ma palić do 8 litrów/100km po mieście. Osiągi bez znaczenia, ale nie schodźmy poniżej > 60KM/tonę. > EDIT: dobrze by było jakby nie zgniło przez 10 lat Mam dziwne wrażenie że te wymagania sa pod jeden konkretny model na rynku. Niestety nie chce mi się szukac jaki Ja bym polecał Toyotę Auris, ale tam chyba jest CVT a nie tradycyjny automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > a te słynne zawory? Jakie zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Obecna Mazda 2. Silnik 1.5 prosty jak budowa cepa, klasyczna skrzynia 4AT, na rynku od 2007 i jakoś > nie słychać, żeby było źle. ten silnik ma coś wspólnego z silnikiem 1.5DOHC ze starej 323f? jeśli tak to dziękuję bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Mam dziwne wrażenie że te wymagania sa pod jeden konkretny model na rynku. Niestety nie chce mi się > szukac jaki > Ja bym polecał Toyotę Auris, ale tam chyba jest CVT a nie tradycyjny automat. właśnie żaden, totalnie się nie orientuję, wymieniłem to co mnie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > tak, biorę to pod uwagę, choć ciekawe co z tym będzie po 10 latach Silnik ten sam co w Priusie II generacji. Nie do zajechania: oleju nie bierze, łańcuch się nie wyciąga itd... Jeśli chodzi o bezawaryjność, to hybrydzie najbliżej do legendarnych Toyot, nie wiem tylko jak z panią Rudą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Jakie zawory? no regulacja zaworów już nie trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 CVT nie polecam wiec japonce odpadaja. Brac Focusa z automatem, lub jak lubisz loterie to cos VAG 1.2 TSI i na DSG starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Silnik ten sam co w Priusie II generacji. Nie do zajechania. a ten cały elektroszajs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > a ten cały elektroszajs? Jak w priusie II generacji - nie do zajechania... IMHO jak chcesz bezawaryjne auto z automatem, które mało pali, to jest to bardzo dobra opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > CVT nie polecam wiec japonce odpadaja. > Brac Focusa z automatem, lub jak lubisz loterie to cos VAG 1.2 TSI i na DSG starczy. ja tu piszę że bez wynalazków a Ty mi każesz DSG + TSI, to jest auto które codziennie ma jeździć, a ja go mam nie dotykać. Nie myć, nie woskować, nie odkurzać. Mam zapomnieć że istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Jak w priusie II generacji - nie do zajechania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Bateria jest chyba inna - litowo-jonowa. Bo mniejsza/lżejsza w przeliczeniu na jednostkę energii. Nie przejmowałbym się jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Bateria jest chyba inna - litowo-jonowa. Bo mniejsza/lżejsza w przeliczeniu na jednostkę energii. > Nie przejmowałbym się jednak. o takim gadamy? http://otomoto.pl/toyota-yaris-hybrid-premium-design-C32735371.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > no regulacja zaworów już nie trzeba? Chyba wiem o co Ci chodzi. Do starych silników z turbiną trzeba było do regulacji zaworów wyciągać silnik. I to tylko wtedy jak miał LPG. Bez turbiny już było bezproblemowo. Ale to jest inna konstrukcja, nie ma turbiny i nie mówiłeś że planujesz LPG. Subaru zaleca sprawdzanie co 100000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > o takim gadamy? http://otomoto.pl/toyota-yaris-hybrid-premium-design-C32735371.html Tak, o takim... Na Priusy, na układ napędowy dawali 8 lat gwarancji. Nie wiem jak jest w Yarisie - ale to też powinno dawać do myślenia o trwałości tego rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Chyba wiem o co Ci chodzi. Do starych silników z turbiną trzeba było do regulacji zaworów wyciągać > silnik. I to tylko wtedy jak miał LPG. Bez turbiny już było bezproblemowo. Ale to jest inna > konstrukcja, nie ma turbiny i nie mówiłeś że planujesz LPG. Subaru zaleca sprawdzanie co > 100000 km. z Subaru to miałem do czynienia tylko ze starym GT, stąd pamietam że coś tam trza było wyciągać ale tak czy siak cena raczej zbyt duża, a nie chcę auta na skraju gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Tak, o takim... > Na Priusy, na układ napędowy dawali 8 lat gwarancji. Nie wiem jak jest w Yarisie - ale to też > powinno dawać do myślenia o trwałości tego rozwiązania oko, przedstawie w domu a ile to tak realnie pali, auto będzie jeżdżone w korkach po centrum Krakowa Tak bez bajdurzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > z Subaru to miałem do czynienia tylko ze starym GT, stąd pamietam że coś tam trza było wyciągać > ale tak czy siak cena raczej zbyt duża, a nie chcę auta na skraju gwarancji No niestety drogie są. Ale poza tym idealnie się wpasowuje w Twoje oczekiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > oko, przedstawie w domu > a ile to tak realnie pali, auto będzie jeżdżone w korkach po centrum Krakowa Tak bez bajdurzenia Nie wiem... Meleks jeździ tylko w mieście, na b. krótkich odcinkach i srednia to 5.7l. Przypuszczam że Yaris spali w Twoich warunkach w okolicach 3.6-4.0l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Silnik ten sam co w Priusie II generacji. Nie do zajechania: oleju nie bierze, łańcuch się nie > wyciąga itd... Jeśli chodzi o bezawaryjność, to hybrydzie najbliżej do legendarnych Toyot, nie > wiem tylko jak z panią Rudą. Mam Priusa 2005 - rudej brak Do miasta (choć nie tylko) rewelacyjne auto, jeździłem nim 1,5 roku, teraz przejęła żona i też jest zachwycona. Myślę, ze to nie ostatni Prius, który stanie w moim garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Powershifty też już są dwa - suchy i mokry. Mokry jest raczej bezproblemowy, a suchy?! No idea. Nie wiedziałem o dwóch typach powershiftów. Anyway, nie słychac o nich nic złego, tak jak słychać o skrzyniach DSG. Ale może źle przystawiam ucho..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > oko, przedstawie w domu > a ile to tak realnie pali, auto będzie jeżdżone w korkach po centrum Krakowa Tak bez bajdurzenia Moja średnia z całego okresu użytkowania, mocno zawyżona, przez wyjazdy na ferie (jazda autostradą z boxem na dachu-wtedy wyszło najwyższe spalanie 6,5-7l) - ok 30kkm to 5.3l Letni wypad wakacyjny do Włoch (ponad 4kkm) - średnia 5.3l Wiosną/jesien bez problemu 4,5l Krk i okolice. Niedawno zrobiłem trase do Łodzi, wyszło poniżej 4l. Jak Twoja nauczy się tym jeździć i będzie odpowiednio wykorzystywała jednostkę, to w granicach 5 powinna się mieścić, zimą może 5,5-6l szczególnie jeśli auto będzie garazowane pod chmurką. Mozliwe, że Yariska spali mniej, bo jednak mniejsza i lżejsza od Priusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > tak, biorę to pod uwagę, choć ciekawe co z tym będzie po 10 latach Będzie jeździło jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > Bateria jest chyba inna - litowo-jonowa. Bo mniejsza/lżejsza w przeliczeniu na jednostkę energii. > Nie przejmowałbym się jednak. O ile się nie mylę to Toyota nadal nie stosuje litowych nigdzie poza priusem plug-in. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Yaris Hybrid? Skrzynia nie potrzebna EDIT: o nie byłem pierwszy z tym pomysłem. Na moje opcja idealna pod te wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLOCEKVAN Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 peugeot 208 1,6 120 KM z tradycyjnym 4 biegowym automatem w wersji ALLURE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > jakie auto, w cenie do 70kzł klasy a/b/c które nie będzie się psuło przez 10 lat przy założeniach > przebiegów 15kkm rocznie? NOWE, takie musi być bo i tak już jestem u teściowej pod kreską > wygląd, prestiż - bez znaczenia. Ma być klima i el szyby i AUTOMAT TRADYCYJNY. Jak najbardziej > miękki zawias, jak najwygodniejsze fotele. Bez udziwnień. Jak najmniej wynalazków typu dpf itd > Ma palić do 8 litrów/100km po mieście. Osiągi bez znaczenia, ale nie schodźmy poniżej > 60KM/tonę. > EDIT: dobrze by było jakby nie zgniło przez 10 lat Honda Jazz też do rozważenia. Ale też CVT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 > ja tu piszę że bez wynalazków a Ty mi każesz DSG + TSI, to jest auto które codziennie ma jeździć, a > ja go mam nie dotykać. Nie myć, nie woskować, nie odkurzać. Mam zapomnieć że istnieje W takim razie prosta jak kontruckja cepa Hultaj 1.6PB z automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.