Lukass186 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Witam, występuje u mnie klasyczne bicie na kierownicy w przedziale 120-140km/h. Felgi alu proste, opony Continental 3letnie, zawieszenie ok - ostatnio wymienione łączniki stabilizatora, tarcze przy hamowaniu nie biją. Jeśli na przód założę felgi z lepszymi oponami (świeżo wyważone ) bicie występuje, jeżeli zrobię podmiankę i założę koła z gorszymi oponami drgań nie ma. Jechałem autem ze strzelonym drutem na tyle i wiem jak może tyłem rzucać a jak z przodu to wygląda w takiej sytuacji? Tylko, że u mnie czegoś takiego nie ma w żadnym wypadku Będę jeździł na gorszych na przodzie ale sprawa mnie nurtuje. Brakuje mi pomysłów Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Zasadniczo ja jestem zwolennikiem teorii: "lepsze na tył" Ale tutaj to nie rozwiązanie. Ewidentnie problem tkwi w kołach. Albo krzywa felga albo coś z oponą (to że 3 letnia, to nic nie znaczy). Znajdź dobrego oponiarza i zrób tzw. "test drogowy" z optymalizacją. Maszyna imituje pracę koła na drodze i mówi całą prawdę o stanie technicznym. Możesz jeszcze przy użyciu zapasowej, stwierdzić które koło. Zamień prawe na zapas i sprawdź, potem lewe. Tak znajdziesz winowajce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Witam, występuje u mnie klasyczne bicie na kierownicy w przedziale 120-140km/h. > Felgi alu proste, opony Continental 3letnie, zawieszenie ok - ostatnio wymienione łączniki > stabilizatora, tarcze przy hamowaniu nie biją. > Jeśli na przód założę felgi z lepszymi oponami (świeżo wyważone ) bicie występuje, jeżeli zrobię > podmiankę i założę koła z gorszymi oponami drgań nie ma. > Jechałem autem ze strzelonym drutem na tyle i wiem jak może tyłem rzucać a jak z przodu to wygląda > w takiej sytuacji? Tylko, że u mnie czegoś takiego nie ma w żadnym wypadku Będę jeździł na > gorszych na przodzie ale sprawa mnie nurtuje. Brakuje mi pomysłów > Pozdrawiam prawdopodobnie tylne Ci wyząbkowały jak założyłeś na przód to masz bicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Mam taki sam przypadek ... koła wyważone, zawieszenie w dobrym stanie, układ hamulcowy ok ... przy 110-130km/h da się, wyczuć niewielki bicie na kierownicy. Jadąc 140km/h po autostradzie jest już idealnie - samochód jedzie gładko. Może koła nie są już okrągłe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Ja kilka lat walczyłem z wibracjami, a pozbyłem się ich za 40zł, kupując nowe pierścienie centrujące do alufelg. Stare były tej samej firmy i rozmiaru, a mimo to wibracje zniknęły. Ponoć 0,4mm niecentralnego zamontowania koła to próg powyżej którego zaczynają się wibracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Felgi oryginał opla. Jeszcze dodam, że wcześniej pomogło przeszlifowanie papierem ściernym piasty i felgi na ich styku. Po wymianie łączników bicie jeszcze większe. Już w tamtym roku walczyłem z tym biciem i w końcu odpuściłem i zrobiłem podmiankę. W tym sezonie nie dało mi to spokoju i próbuje. Ogólnie opony mają dużo mięsa są naprawdę przyzwoite ale chciałbym je równo ścierać i przekładać co sezon przód z tyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Na zimowych oryginalnych kołach też miałem wibracje, ale w nich okazało się, że jedna felga jest minimalnie krzywa i nikt tego nie wypatrzył, dopiero test drogowy na maszynie Hunter... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Miałem podobnie. Poprzedni oponiarze wyważyli opony chyba po pijaku albo złośliwie. Obecny serwis opon zrobił wyważenie idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 1. sprawdzenie na maszynie "test drogowy" 2. jeśli felgi i opony ok a wibracje dalej są to doważenie na aucie. U mnie niedoważenie było 14 i 27g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Miałem kiedyć przypadek, że felgi się same krzywiły zaraz po wyważeniu. A były nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Witam, występuje u mnie klasyczne bicie na kierownicy w przedziale 120-140km/h. > Felgi alu proste, opony Continental 3letnie, zawieszenie ok - ostatnio wymienione łączniki > stabilizatora, tarcze przy hamowaniu nie biją. > Jeśli na przód założę felgi z lepszymi oponami (świeżo wyważone ) bicie występuje, jeżeli zrobię > podmiankę i założę koła z gorszymi oponami drgań nie ma. > Jechałem autem ze strzelonym drutem na tyle i wiem jak może tyłem rzucać a jak z przodu to wygląda > w takiej sytuacji? Tylko, że u mnie czegoś takiego nie ma w żadnym wypadku Będę jeździł na > gorszych na przodzie ale sprawa mnie nurtuje. Brakuje mi pomysłów > Pozdrawiam u mnie w e38 to jest typowy feler. jest wlasnie tak jak piszesz: koła i opony miód malina, zawiecha git wg mechaników, tarcze proste. a problemów może być 4: 1. wahacz 2. przekładnia (minimalny luz) 3. piasta 4. amortyzatory wszystkie powyższe nie do zdiagnozowania na podnośniku, ani sciezce diagnostycznej - teoretycznie nie powinno mieć związku z wibracjami a jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konar Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Czesc, Mialem podobnie w 2 autach ale powody inne. 1. Octavia - okazalo sie , ze po roku uzytkowania Continetale Fastresponse dostaly bicia pionowego ( okolo 3-4 mm). Bicie na kierownicy jak przy nie dowazonym kole. Wymiana opon pomogla. 2. Altea Freetrack - okazalo sie ze w specyficzny sposob byl przenoszony "zastany" lacznik walu napedowego na tyl ( idacy do haldexa). Po rzbiorce i smarowaniu - malina :-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 T co Dareek pisze na zimówkach miałem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Odświeżam Zauważyłem albo mi się wydaje, że wibracje raz występują a po jeździe na łuku albo gdy pojawia się inny asfalt to drgania znikają. Jest coś takiego możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smithski Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Sprawdził bym przeguby wewnętrzne przy skrzyni czy czasem one nie dają takich wibracji pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Czy luzy w zawieszeniu np. wybite drążki mogą powodować takie wibracje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Czy luzy w zawieszeniu np. wybite drążki mogą powodować takie wibracje? To miałbyś je cały czas. Sprawdź przeguby jak przedmówca radził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Odświeżam > Zauważyłem albo mi się wydaje, że wibracje raz występują a po jeździe na łuku albo gdy pojawia się > inny asfalt to drgania znikają. > Jest coś takiego możliwe? Mnie kiedyś się też wydawało, że coś się dzieje z samochodem. Okazało się, że nowo położona nawierzchnia na mojej drodze do pracy, miejscami ma delikatnie pofalowany asfalt (nie widoczne okiem). Dopiero po kilku przejazdach zorientowałem się, że drgania występują w tych samych miejscach. Wcześniej koncentrowałem się na usterce a nie na krajobrazie za oknem. Miałem zatrute dwa tygodnie (auto na gwarancji a serwis nie widział usterki). Ale ostatecznie się cieszyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Mogę jeszcze dodać, że po obstukaniu tarcz z nadmiaru rdzy bicie jest mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > To miałbyś je cały czas. Sprawdź przeguby jak przedmówca radził Jak wejdę pod auto i szarpnę za półoś to coś wyczuję? Jak tutaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smithski Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Wątpie. musiałby być bardzo uszkodzony. Najlepsza metoda to kupić 1 szt może być nawet używka i założyć raz na jedna a później jeśli nic nie da to przełożyć na drugą bo zazwyczaj są takie same i wtedy sprawdzić czy jest jakaś różnica choćby w prędkości przy której występują drgania Wszelkie objawy drgań czy dziwnych buczeń są trudne do zdiagnozowania i często tylko metoda prób i błędów coś daje. Tylko że trzeba się narobić Można wymieniać części po kolei ale możesz i tak nie dojść co jest a później z nerw sprzedać auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Jak wejdę pod auto i szarpnę za półoś to coś wyczuję? Jak tutaj? opona krzywa ? szkoda że nie masz bliżej ... takie tematy likwidujemy w godzinkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Jedna ma bicie "góra-dół". W jaki sposób likwidujecie? Dwie opony miałem obracane na feldze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Dzisiaj byłem na doważaniu na samochodzie. Jest lepiej ale wibracje są przy 130km/h. Wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego raz drgania są a raz ich nie ma Pojechałem na szarpaki stwierdzili, że poduszki amortyzatorów wywalone (mój mechanik potwierdził bo u niego też byłem) i wewnętrzny drążek od przekładni ma ponoć luz (mechanik zaprzeczył, powiedział, że wsio ok). Nie ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Dzisiaj byłem na doważaniu na samochodzie. Jest lepiej ale wibracje są przy 130km/h. Wciąż nie mogę > zrozumieć dlaczego raz drgania są a raz ich nie ma Jeśli jest np. bicie promieniowe felgi czy opony to tak właśnie się dzieje, że drgania raz są a raz ich nie ma. Nie wytłumaczę z całą pewnością dlaczego ale mogę potwierdzić bo mam jedna felgę tak minimalnie skrzywioną. Także przy 120 - 140 czasami pojawia się lekkie drżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 heh, właśnie nie potrafię zrozumieć czemu raz są a raz ich nie ma... Czy wybite poduszki amorów mogą mieć jakiś wpływ na to wszystko? Wymieniać czy jeździć do czasu wymiany amorków? Prócz popukiwania z jednej strony przy niedużych prędkościach na poprzecznych nierównościach nic złego nie zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 wiesz co mi biło? zwykły gwóźdź wbity w oponę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Piasta/łożysko? Ale to przy hamowaniu raczej i na kierownicy czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.