cesarz Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Tak pod dłuższym na myśle stwierdziłem z narzeczoną że na moje przebiegi lepiej będzie kupić nowe auto Jak to mówią nadejszła ta wiekopomna chwila... Od razu mówię - do silnika nie mam wielkich wymagań bo Saabica zostaję więc jak mnie najdzie poszaleć to jest czym A więc przeglądając cenniki, promocje nie mając oczywiście wielkich wymagań rzuciły mi się w oczy 3 autka narazie. 1. Fiat Linea 1.3JTD - stoi sobie taka w salonie Fiata za we Wrocku za 45990zł. Rewelacji nie ma z wyglądu ale może ktoś ma i napiszę coś więcej jak to jeździ z tym silnikiem. Jakie spalanie itp. Jutro może sam skocze się bujnąć jakąś testówką 2. Fiat 500L 1.4 16V - brzydkie ale wydaje się całkiem praktycznie. Cena katologowa 52990zł do tego trzeba dodać gaz czyli może 55000zł by się zmieściło. 3. Peugeuot 301 1.6 VTI LPG - ta opcja się wydaje ciekawa za 48900zł od razu z gazidłem. Miał ktoś w ogóle doświadczenie kupna auta z fabrycznym lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 zalezy gdzie montuja ten gaz? jak bezposrednio w salonie gdzie kupujesz auto to moze być róznie. jak jest montowania instalacji lpg jak w chyba w oplu to mozna brać... to musi być wieksze auto? moze panda 1.2? brava? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > zalezy gdzie montuja ten gaz? > jak bezposrednio w salonie gdzie kupujesz auto to moze być róznie. > jak jest montowania instalacji lpg jak w chyba w oplu to mozna brać... > to musi być wieksze auto? > moze panda 1.2? brava? Brava mogła by być panda sam nie wiem. Ta nowa jest większa? Weź tez pod uwagę że tym autem będę robił po 30000 rocznie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 sam? silnik 1.2 69km, zagazujesz i bedziesz jezdzic za grosze/ nowa panda ponoc dłuzsza od starej o 10 cm... czy to za sprawa wiekszego zderzaka czy nowej budy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 A wózek wejdzie do bagażnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > A wózek wejdzie do bagażnika? wejdzie, oczywiscie złozony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Opel ma teraz w ofercie kilka aut dostosowanych pod LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > A wózek wejdzie do bagażnika? Ja mam lineę jako auto rodzinne (ale t-jet); do bagażnika wchodzi wózek + rowerek z przerzutkami na kołach 20 cali (z tym, że odkręcam przednie koło i kładę w bagażniku obok) + stos różnych klamotów. Cztery osoby i 4 pary nart bez problemu wchodzą do środka (trzeba złożyć węższą część tylnego oparcia). Jeździ się bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe nad Balton miałem zużycie paliwa 5,9-6,1; tylko od razu trzeba sprawić sobie czujniki cofania lub kamerkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > 3. Peugeuot 301 1.6 VTI LPG - ta opcja się wydaje ciekawa za 48900zł od razu z gazidłem. Jak się zastanawiasz nad 301 to IMO lepiej wziać 1.6HDI. Za koło 50k były już chyba nawet allure w wyprzedaży. Dopłata do 1.6LPG nieduża, koszty ekspl. porównywalne, a 1.6HDI da trochę więcej przyjemności z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Hmm aż jest w szoku że taka mała różnica A co sądzicie o takiej opcji: http://otomoto.pl/citroen-c-elysee-seduction-1-6-hdi-90km-C32074266.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > a 1.6HDI da trochę więcej > przyjemności z jazdy. Jak dizel może dać przyjemność z jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Jak dizel może dać przyjemność z jazdy ? No może nie przyjemności, ale będzie mniej drażnił od słabej, wyjącej benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 A to 1.6 jest słabe? Przecież katalogowo 9 do setki niby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > No może nie przyjemności, ale będzie mniej drażnił od słabej, wyjącej benzyny przecież Vti jest mocniejsze o dobre 20 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 wez diesla dobra rada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 znasz auto i motor ze doradzasz?? czy tylko na szybko wygoglales dane techniczne ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > przecież Vti jest mocniejsze o dobre 20 KM Przejedź się jednym i drugim. Na papierze może i jest mocniejszy, ale żeby z tej mocy skorzystać trzeba go wkręcić ponad 3.000 obr. 301/C-elysee jest autem dość kiepsko wyciszonym i jazda z obrotami w okolicach 4000 nie należy do przyjemności (np. 140km/h autostradą). Miałem 1.6 benzynę, mam 2.0 benzynę i 1.6HDI. Ten dieselek jest najwolniejszy z nich do setki... i co z tego?! Na co dzień i w trasie jedzie się nim najprzyjemniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 nie znam auta, i nie doradzam, tylko informuję że ten vti nie jest dychawicznym silnikiem skoro jest mocniejszy od klekota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > nie znam auta, i nie doradzam, tylko informuję że ten vti nie jest dychawicznym silnikiem skoro > jest mocniejszy od klekota Moc to nie wszystko, co Ci po niej jak bedzie ja mial pod czerwonym polem?? W codziennym normalnym uzytkowaniu bedzie brakowalo, zeby jechal trzeba krecic, a wtedy wyje i swoje spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Iwik a ty też masz ten 92km? Ile to pali w trasie faktycznie do 4 się schodzi? 1.3 jtd ten 95km ktoś jeździł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Nie sluchaj tu teortetykow co maja silnik benzynowy z poprzedniego wieku. Ten 1.6 ma 150Nm przy 4k rpm. Jedzie bardzo zwawo. Do 100 zawstydzisz 1.2 f tsiku i 1.4T Opla. Przy wyprzedzaniu trzeba redukowac i leci. Ale nie zeby bylo za kolorowo dzwiek ma sredni i nie jest zbyt przyjemnie przy wyzszych rpm. Zalezy co lubisz jak chcesz jezdzic dynamiznie to 1.6 PB jak oszczednie i w ciszy to diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Iwik a ty też masz ten 92km? Ile to pali w trasie faktycznie do 4 się schodzi? Mam dokładnie ten i to w cięższym aucie (308 waży dobre 1300kg, 301 chyba max 1100kg). Średnią z kompa mam równe 6l/100 (5 dni miasto + weekendy gdzieś krótki wypad 2x 30-50km). "Czystej" trasy nie robiłem jeszcze, ale komp na 50km odcinku bez większego wysiłku pokazał wynik poniżej 4 litrów (oczywiście boczne drogi, nie autostrady, jazda "przepisowa") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Ja mam w służbowym Berlingo Multispace ten 1,6HDI 92KM. Masa ponad 1400kg i auto wysokie a mimo to ten silnik radzi sobie z tym autem. Wydaje mi się, że zawdzięcza to Nm - max moment zdaje się, że ma już przy 1750obr.! Jeżdżony w Wawie na okrągło spala 6,5l/100km w trasie schodzi poniżej 5l/100km. Nie jest to rakieta, ale moim zdaniem jest nieco dynamiczniejszy od wolnossących benzyn z podobną ilością KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Ja mam w służbowym Berlingo Multispace ten 1,6HDI 92KM. Masa ponad 1400kg i auto wysokie a mimo to > ten silnik radzi sobie z tym autem. Wydaje mi się, że zawdzięcza to Nm - max moment zdaje się, > że ma już przy 1750obr.! Jeżdżony w Wawie na okrągło spala 6,5l/100km w trasie schodzi poniżej > 5l/100km. Nie jest to rakieta, ale moim zdaniem jest nieco dynamiczniejszy od wolnossących > benzyn z podobną ilością KM. Można przyśpieszać/wyprzedzać bez redukowania i nadmiernego hałasu. Dla wielu to dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Jak się zastanawiasz nad 301 to IMO lepiej wziać 1.6HDI. Za koło 50k były już chyba nawet allure w > wyprzedaży. Dopłata do 1.6LPG nieduża, koszty ekspl. porównywalne, a 1.6HDI da trochę więcej > przyjemności z jazdy. Ten diesel ma dwumas, dpf, zmienną geometrię turbiny i inne "udogodnienia"? W tym doładowanym dieslu można pewnie zwiększyć moc - ciekawe o ile w bezpieczny sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Hmm aż jest w szoku że taka mała różnica > A co sądzicie o takiej opcji: > http://otomoto.pl/citroen-c-elysee-seduction-1-6-hdi-90km-C32074266.html > ? To wersja basic czy jakas wyzej? PS. nigdy tego auta nie ogladalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Ten diesel ma dwumas, dpf, zmienną geometrię turbiny i inne "udogodnienia"? Ma zwykłe sprzęgło i turbosprężarkę o stałej geometrii. Posiada FAP, ale bezproblemowy, zwłaszcza, że kolega chce kupić nowe auto z gwarancją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 FAP mnie nie przeraża też dlatego że bedą robił 90% trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > No może nie przyjemności, ale będzie mniej drażnił od słabej, wyjącej benzyny Ta słaba i wyjąca benzyna przedstawia się tak: Do licznikowego 100 km/h to auto przyspiesza w czasie <9 s. Silnik prosty - z wtryskiem pośrednim, bez turbosprężarki. TU5 ze zmiennymi fazami rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 a w zyciu, nawet kolo tu5 nie stalo.... silnik to EP6 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > a w zyciu, nawet kolo tu5 nie stalo.... silnik to EP6 ! tu5! Swoją drogą: nawet po dźwięku silnika można poznać, że coś on nie pasuje do EP6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 swoja droga to uznaje remis Motor to ec6, ale przyznaje racje, jest to pochodna Tu5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 To dobry czy zły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Motor to ec6, ale przyznaje racje, jest to pochodna Tu5 Nie jest to tu5, ja wiem, o czym napisałem. Ten silnik (1.6 z Puga 301) ma jeszcze zmienne fazy rozrządu, stad oznaczenie VTI (Variable valve lift and Timing). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 w sumie moze nie jest taki zly... Chociaz i tak wybralbym diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > To dobry czy zły Ja to bym się w sumie obu nie bał. Silnik benzynowy 1.6 z modelu 301 to silnik kompletnie skonstruowany przez grupę PSA. Zmodernizowana wersja starego silnika 1.6 110KM, TU5jp4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Ta słaba i wyjąca benzyna przedstawia się tak: > > Do licznikowego 100 km/h to auto przyspiesza w czasie Ponizej 10s raczej. Co nie zmienia faktu, ze bardzo sprawnie sobie radzi z tym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Dla mnie najważniejsze jest spalanie bo jakby nie patrząc to każdy litr to w skali miesiące troszkę kaski Bo czy on pali 3,9 średnio czy 4,5 to już 100zł różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 za 50 dych masz partnera spore, pojemne auto, często robi jako wół roboczy i z tego co widać po ulicach sprawdza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Ponizej 10s raczej. Co nie zmienia faktu, ze bardzo sprawnie sobie radzi z tym autem. Wiadomo - licznik trochę przekłamuje, do 100 km/h rzeczywistego będzie mniej więcej tyle, ile podaje producent. Auto jest dodatkowo lekkie, więc to też jest na plus dla jego osiągów. 80% mocy myślę, że osiągnie gdzieś w granicach 4500 obr./min. (patrząc na silniki VTI EP6). Wtedy w aucie będzie ciszej podczas przyspieszania a być może w dalszym ciągu będzie szybsze od Puga 301 z 1.6 e-Hdi 92KM lub porównywalnie szybkie. I na dodatek - w razie potrzeby mamy zapas mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > brava? ziomek, tego modelu nie produkują w europie od 13 lat ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 . > 1. Fiat Linea 1.3JTD - stoi sobie taka w salonie Fiata za we Wrocku za 45990zł. Rewelacji nie ma z > wyglądu ale może ktoś ma i napiszę coś więcej jak to jeździ z tym silnikiem. Jakie spalanie > itp. Jutro może sam skocze się bujnąć jakąś testówką jesli podobnie do punto to omijaj szerokim łukiem a serio to nie jedzie, cos zaczyna ciagnac przy 1500rpm i se ciagnie do 2500rpm bo potem tylko halas zwieksza w punto srednie w okolicy 5.2lON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Linea odpada bo nie mają testówek we wrocławiu - więc chyba oczekują że klient kupi bo go porwie niesamowity design tego autka Jak działa to pozostawienie starego auta na rabat ? Jak pojade trupkiem marki Mitsubishi - przyjmą w ogóle coś takiego? Chodzi o ten w Pugu i Cytrynie bo to chyba za złomowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > ziomek, tego modelu nie produkują w europie od 13 lat ... ziomek chodziło mi o bravo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Linea odpada bo nie mają testówek we wrocławiu - więc chyba oczekują że klient kupi bo go porwie > niesamowity design tego autka > Jak działa to pozostawienie starego auta na rabat ? Jak pojade trupkiem marki Mitsubishi - przyjmą > w ogóle coś takiego? Chodzi o ten w Pugu i Cytrynie bo to chyba za złomowanie? pojedz i porozmawiaj, moze na giełdzie bedzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Poza tym, że będzie robić 30 000 km rocznie, to jakie masz wymagania co do auta? Do ok. 50 tys zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > ziomek > chodziło mi o bravo no zapewne, ale Brava i Bravo to inne auta - to tak jak bys mial na mysli Forda Focusa a pisal o Escorcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Poza tym, że będzie robić 30 000 km rocznie, to jakie masz wymagania co do auta? Do ok. 50 tys zł? Klima manualna i nic poza tym co napisałem. Czyli niskie spalanie priorytet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > pojedz i porozmawiaj, moze na giełdzie bedzie lepiej Jak dadzą 1000zł to już będzie lepiej niż na giełdzie Tam turbina olej siorbie, skrzynie nie domaga, płyn gdzieś cieknie. Jeździć jeździ - pewnie by pojechał nad morze i z powrotem ale fakt jest taki że kupić go nikt nie kupi. Jedyne co przed taki mykiem zrobić to opony jakiś szroty zalożyć bo letnie roczne a zimówki 4 letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Jak dadzą 1000zł to już będzie lepiej niż na giełdzie > Tam turbina olej siorbie, skrzynie nie domaga, płyn gdzieś cieknie. Jeździć jeździ - pewnie by > pojechał nad morze i z powrotem ale fakt jest taki że kupić go nikt nie kupi. > Jedyne co przed taki mykiem zrobić to opony jakiś szroty zalożyć bo letnie roczne a zimówki 4 > letnie Jeszcze byś się zdziwił jakie ludzie trupy sprzedają Wystaw za na tablicę (olx) z ciekawości, nic Cię to nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.