Skocz do zawartości

Nowe, tanie,oszczędne i w miarę praktycznie


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Tak pod dłuższym na myśle stwierdziłem z narzeczoną że na moje przebiegi lepiej będzie kupić nowe auto cool.gif

Jak to mówią nadejszła ta wiekopomna chwila...

Od razu mówię - do silnika nie mam wielkich wymagań bo Saabica zostaję więc jak mnie najdzie poszaleć to jest czym grinser006.gif

A więc przeglądając cenniki, promocje nie mając oczywiście wielkich wymagań rzuciły mi się w oczy 3 autka narazie.

1. Fiat Linea 1.3JTD - stoi sobie taka w salonie Fiata za we Wrocku za 45990zł. Rewelacji nie ma z wyglądu ale może ktoś ma i napiszę coś więcej jak to jeździ z tym silnikiem. Jakie spalanie itp. Jutro może sam skocze się bujnąć jakąś testówką

2. Fiat 500L 1.4 16V - brzydkie ale wydaje się całkiem praktycznie. Cena katologowa 52990zł do tego trzeba dodać gaz czyli może 55000zł by się zmieściło.

3. Peugeuot 301 1.6 VTI LPG - ta opcja się wydaje ciekawa za 48900zł od razu z gazidłem.

Miał ktoś w ogóle doświadczenie kupna auta z fabrycznym lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy gdzie montuja ten gaz?

> jak bezposrednio w salonie gdzie kupujesz auto to moze być róznie.

> jak jest montowania instalacji lpg jak w chyba w oplu to mozna brać...

> to musi być wieksze auto?

> moze panda 1.2? brava?

Brava mogła by być panda sam nie wiem. Ta nowa jest większa?

Weź tez pod uwagę że tym autem będę robił po 30000 rocznie, grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wózek wejdzie do bagażnika?

Ja mam lineę jako auto rodzinne (ale t-jet); do bagażnika wchodzi wózek + rowerek z przerzutkami na kołach 20 cali (z tym, że odkręcam przednie koło i kładę w bagażniku obok) + stos różnych klamotów. Cztery osoby i 4 pary nart bez problemu wchodzą do środka (trzeba złożyć węższą część tylnego oparcia). Jeździ się bardzo dobrze, przy spokojnej jeździe nad Balton miałem zużycie paliwa 5,9-6,1; tylko od razu trzeba sprawić sobie czujniki cofania lub kamerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Peugeuot 301 1.6 VTI LPG - ta opcja się wydaje ciekawa za 48900zł od razu z gazidłem.

Jak się zastanawiasz nad 301 to IMO lepiej wziać 1.6HDI. Za koło 50k były już chyba nawet allure w wyprzedaży. Dopłata do 1.6LPG nieduża, koszty ekspl. porównywalne, a 1.6HDI da trochę więcej przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecież Vti jest mocniejsze o dobre 20 KM

Przejedź się jednym i drugim. Na papierze może i jest mocniejszy, ale żeby z tej mocy skorzystać trzeba go wkręcić ponad 3.000 obr.

301/C-elysee jest autem dość kiepsko wyciszonym i jazda z obrotami w okolicach 4000 nie należy do przyjemności (np. 140km/h autostradą).

Miałem 1.6 benzynę, mam 2.0 benzynę i 1.6HDI. Ten dieselek jest najwolniejszy z nich do setki... i co z tego?! Na co dzień i w trasie jedzie się nim najprzyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam auta, i nie doradzam, tylko informuję że ten vti nie jest dychawicznym silnikiem skoro

> jest mocniejszy od klekota

Moc to nie wszystko, co Ci po niej jak bedzie ja mial pod czerwonym polem?? W codziennym normalnym uzytkowaniu bedzie brakowalo, zeby jechal trzeba krecic, a wtedy wyje i swoje spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchaj tu teortetykow co maja silnik benzynowy z poprzedniego wieku. Ten 1.6 ma 150Nm przy 4k rpm. Jedzie bardzo zwawo. Do 100 zawstydzisz 1.2 f tsiku shocked.gif i 1.4T Opla. Przy wyprzedzaniu trzeba redukowac i leci. Ale nie zeby bylo za kolorowo dzwiek ma sredni i nie jest zbyt przyjemnie przy wyzszych rpm.

Zalezy co lubisz jak chcesz jezdzic dynamiznie to 1.6 PB jak oszczednie i w ciszy to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Iwik a ty też masz ten 92km? Ile to pali w trasie faktycznie do 4 się schodzi?

Mam dokładnie ten i to w cięższym aucie (308 waży dobre 1300kg, 301 chyba max 1100kg). Średnią z kompa mam równe 6l/100 (5 dni miasto + weekendy gdzieś krótki wypad 2x 30-50km). "Czystej" trasy nie robiłem jeszcze, ale komp na 50km odcinku bez większego wysiłku pokazał wynik poniżej 4 litrów (oczywiście boczne drogi, nie autostrady, jazda "przepisowa")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w służbowym Berlingo Multispace ten 1,6HDI 92KM. Masa ponad 1400kg i auto wysokie a mimo to ten silnik radzi sobie z tym autem. Wydaje mi się, że zawdzięcza to Nm - max moment zdaje się, że ma już przy 1750obr.! Jeżdżony w Wawie na okrągło spala 6,5l/100km w trasie schodzi poniżej 5l/100km. Nie jest to rakieta, ale moim zdaniem jest nieco dynamiczniejszy od wolnossących benzyn z podobną ilością KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam w służbowym Berlingo Multispace ten 1,6HDI 92KM. Masa ponad 1400kg i auto wysokie a mimo to

> ten silnik radzi sobie z tym autem. Wydaje mi się, że zawdzięcza to Nm - max moment zdaje się,

> że ma już przy 1750obr.! Jeżdżony w Wawie na okrągło spala 6,5l/100km w trasie schodzi poniżej

> 5l/100km. Nie jest to rakieta, ale moim zdaniem jest nieco dynamiczniejszy od wolnossących

> benzyn z podobną ilością KM.

Można przyśpieszać/wyprzedzać bez redukowania i nadmiernego hałasu. Dla wielu to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się zastanawiasz nad 301 to IMO lepiej wziać 1.6HDI. Za koło 50k były już chyba nawet allure w

> wyprzedaży. Dopłata do 1.6LPG nieduża, koszty ekspl. porównywalne, a 1.6HDI da trochę więcej

> przyjemności z jazdy.

Ten diesel ma dwumas, dpf, zmienną geometrię turbiny i inne "udogodnienia"?

W tym doładowanym dieslu można pewnie zwiększyć moc - ciekawe o ile w bezpieczny sposób hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten diesel ma dwumas, dpf, zmienną geometrię turbiny i inne "udogodnienia"?

Ma zwykłe sprzęgło i turbosprężarkę o stałej geometrii. Posiada FAP, ale bezproblemowy, zwłaszcza, że kolega chce kupić nowe auto z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może nie przyjemności, ale będzie mniej drażnił od słabej, wyjącej benzyny

Ta słaba i wyjąca benzyna przedstawia się tak:

Do licznikowego 100 km/h to auto przyspiesza w czasie <9 s.

Silnik prosty - z wtryskiem pośrednim, bez turbosprężarki. TU5 ze zmiennymi fazami rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponizej 10s raczej. Co nie zmienia faktu, ze bardzo sprawnie sobie radzi z tym autem.

Wiadomo - licznik trochę przekłamuje, do 100 km/h rzeczywistego będzie mniej więcej tyle, ile podaje producent.

Auto jest dodatkowo lekkie, więc to też jest na plus dla jego osiągów.

80% mocy myślę, że osiągnie gdzieś w granicach 4500 obr./min. (patrząc na silniki VTI EP6). Wtedy w aucie będzie ciszej podczas przyspieszania a być może w dalszym ciągu będzie szybsze od Puga 301 z 1.6 e-Hdi 92KM lub porównywalnie szybkie. I na dodatek - w razie potrzeby mamy zapas mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> 1. Fiat Linea 1.3JTD - stoi sobie taka w salonie Fiata za we Wrocku za 45990zł. Rewelacji nie ma z

> wyglądu ale może ktoś ma i napiszę coś więcej jak to jeździ z tym silnikiem. Jakie spalanie

> itp. Jutro może sam skocze się bujnąć jakąś testówką

jesli podobnie do punto to omijaj szerokim łukiem zlosnik.gif

a serio to nie jedzie, cos zaczyna ciagnac przy 1500rpm i se ciagnie do 2500rpm bo potem tylko halas zwieksza

w punto srednie w okolicy 5.2lON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linea odpada bo nie mają testówek we wrocławiu - więc chyba oczekują że klient kupi bo go porwie niesamowity design tego autka hehe.gif

Jak działa to pozostawienie starego auta na rabat 270751858-jezyk.gif? Jak pojade trupkiem marki Mitsubishi - przyjmą w ogóle coś takiego? Chodzi o ten w Pugu i Cytrynie bo to chyba za złomowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Linea odpada bo nie mają testówek we wrocławiu - więc chyba oczekują że klient kupi bo go porwie

> niesamowity design tego autka

> Jak działa to pozostawienie starego auta na rabat ? Jak pojade trupkiem marki Mitsubishi - przyjmą

> w ogóle coś takiego? Chodzi o ten w Pugu i Cytrynie bo to chyba za złomowanie?

pojedz i porozmawiaj, moze na giełdzie bedzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojedz i porozmawiaj, moze na giełdzie bedzie lepiej

Jak dadzą 1000zł to już będzie lepiej niż na giełdzie hehe.gif

Tam turbina olej siorbie, skrzynie nie domaga, płyn gdzieś cieknie. Jeździć jeździ - pewnie by pojechał nad morze i z powrotem ale fakt jest taki że kupić go nikt nie kupi.

Jedyne co przed taki mykiem zrobić to opony jakiś szroty zalożyć bo letnie roczne a zimówki 4 letnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dadzą 1000zł to już będzie lepiej niż na giełdzie

> Tam turbina olej siorbie, skrzynie nie domaga, płyn gdzieś cieknie. Jeździć jeździ - pewnie by

> pojechał nad morze i z powrotem ale fakt jest taki że kupić go nikt nie kupi.

> Jedyne co przed taki mykiem zrobić to opony jakiś szroty zalożyć bo letnie roczne a zimówki 4

> letnie

Jeszcze byś się zdziwił jakie ludzie trupy sprzedają wink.gif Wystaw za na tablicę (olx) z ciekawości, nic Cię to nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.