Skocz do zawartości

Jakiego Lexa GS kupić?


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie ostatnio oglądałem masziny na allegro... Starzeje się, myślę ze cos z tego segmentu bym był w stanie przygarnąć.

Nie interesuje mnie prestiż/łatka emeryta i opinia o znaczku. Tylko pragmatyka - komfort (cisza) , wygoda i bezproblemowość.

Auto powiedzmy 3-5 letnie. Moc sprawa drugorzędna, każdy z tych samochodów jakoś jedzie. aczkolwiek im więcej tym lepiej wink.gif Wyposażenie to raczej każde będzie zadowalające w tym segmencie.

Których wersji unikać? Które silniki kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lex i bezproblemowość w pl

przecia to legendarnie niezawodne auta smile.gif

> bedzie drogo , a jak sprowadzany to proszenie sie o klopoty

polski salon mnie interesi głónie.

> jeszce nie tak dawno bylo kilka isf z 2010 po ok 80 tys

bo ISF to badziewie. atrapy wydechu, skrzynia z czkawką i ogólnie jak jamnik na sterydach wygląd smile.gif ja jednak szukam większego - bardziej limuzynowatego smile.gif

> to chyba powinno dac ci do myslenia czemu tak tanio

tanio, bo gdzie lexowi do BMW i Audi w PL... to akurat na plus:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w bagażniku to jamnika chyba wozić, bo walizka już nie wejdzie

w sumie jak na segment D/E to malutko, ale z drugiej strony na codzień styka w zupełności, a jakby co to na dach sie dorzuci bagażnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie ostatnio oglądałem masziny na allegro... Starzeje się, myślę ze cos z tego segmentu bym

> był w stanie przygarnąć.

> Nie interesuje mnie prestiż/łatka emeryta i opinia o znaczku. Tylko pragmatyka - komfort (cisza) ,

> wygoda i bezproblemowość.

> Auto powiedzmy 3-5 letnie. Moc sprawa drugorzędna, każdy z tych samochodów jakoś jedzie. aczkolwiek

> im więcej tym lepiej Wyposażenie to raczej każde będzie zadowalające w tym segmencie.

> Których wersji unikać? Które silniki kupować?

Szukaj GS 460 4.6 V8 347KM serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lex i bezproblemowość w pl

Jezeli Auto generalnie jest bezproblemowe to sie zapytam, co ma do tego kraj w ktorym jezdzi ?

Skad wynikaja problemy ?

Ano, jak sie ma wieksze ego niz zasobnosc portfela, to pozniej sie takie cuda dzieja, ze zamiast na Service do ASO jedzie sie do garazu pana Mietka zlotej raczki ktory nie majac specjalistycznych narzedzi ( o wiadomosciach nie wspomne ) spieprzy juz przy demontarzu / wymianie a potem chodza podworkowe famy jakie tutaj glosisz.

> bedzie drogo

LEXUS dla biedoty nigdy nie byl i nigdy nie bezdie. Dla biedoty jest Fiat, VW, Seat, Kia czy Hundai.

> a jak sprowadzany to proszenie sie o klopoty

bo ? ? ? Jakie niby klopoty ?

> jeszce nie tak dawno bylo kilka isf z 2010 po ok 80 tys

> to chyba powinno dac ci do myslenia czemu tak tanio

Ale sloganami walisz !

Lexus ma najwiekszy spadek na wartosci, tyle, ze samo Auto samo w sobie jest pancerne albo zolnierzo odporne.

Klietela jest po prostu taka, ze stac ich na nowy, wymieniaja po 2 - 3 latach a biedoty nie stac na zakup, wiec i ceny sa niskie, bo sprzedac trzeba.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do GS to ja w tej chwili brałbym tylko 450h

Jak ktoś lubi "doznania" dźwiękowa związane z bezstopniową przekładnią to jak najbardziej (jazda tym autem przypomina trochę jazdę tramwajem zlosnik.gif ) no i mały bagażnik. Dwie wady tego modelu IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś lubi "doznania" dźwiękowa związane z bezstopniową przekładnią to jak najbardziej (jazda

> tym autem przypomina trochę jazdę tramwajem ) no i mały bagażnik. Dwie wady tego modelu IM

doznania dźwiękowe jak to w HSD toyoty - ja szybko przywykłem i w żadnym modelu z toyoty/lexa mi to nie przeszkadza, z wyjątkiem yarisa - ale tym to raczej w trasę mało kto pojedzie, a w mieście nie deptasz z co chwile w podłogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj GS 460 4.6 V8 347KM

ja wiem, ze takie cyferki robią smile.gif

ale V8 i 300 KM mam już w weekendowym wozidle. lex ma być na codzień bardziej, i nie musi zwijać lokalnego asfaltu wink.gif

1/ pytanie czy ktores silniki są bardziej/mniej polecane?

2/ czy pewne el. wyposażenia są też niepolecane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Których wersji unikać? Które silniki kupować?

budżetu nie podałeś więc trudno zgadnąć czy interesuje Cię używany IS200 z okolic rocznika 99 czy roczny LS 600

MF chciał swojego sprzedawać, może tym się zainteresuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> budżetu nie podałeś więc trudno zgadnąć czy interesuje Cię używany IS200 z okolic rocznika 99 czy

> roczny LS 600

> MF chciał swojego sprzedawać, może tym się zainteresuj

E no. Czytamy ze zrozumieniem.

W temacie jest: GS - i podałem przedział wiekowy. budzet sprawa elastyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E no. Czytamy ze zrozumieniem.

> W temacie jest: GS - i podałem przedział wiekowy. budzet sprawa elastyczna.

Z tego co słyszę to ten trzylitrowy silnik jest kiepski. 3.5l jest rewelacyjny - niesamowicie trwały. To samo z 4.3l i 4.6l. Bardzo dobrze mówią także o hybrydowej wersji. Wiec nie kupuj GS300, każdy inny jest OK. U mnie w GSie w ciagu 6 lat i 90 tysięcy mil jedyne co sie psuło to akumulator kilka razy. Poza tym tylko zmiany opon, klocków i tarcz oraz oleju. W skrzyni nie zmienia sie oleju nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co słyszę to ten trzylitrowy silnik jest kiepski. 3.5l jest rewelacyjny - niesamowicie

> trwały. To samo z 4.3l i 4.6l. Bardzo dobrze mówią także o hybrydowej wersji. Wiec nie kupuj

> GS300, każdy inny jest OK. U mnie w GSie w ciagu 6 lat i 90 tysięcy mil jedyne co sie psuło to

> akumulator kilka razy. Poza tym tylko zmiany opon, klocków i tarcz oraz oleju. W skrzyni nie

> zmienia sie oleju nigdy.

o i o to chodziło smile.gif doczekałem się, dzięki wink.gif

akumulator dlaczego? klimat? czy coś żre prąd na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E no. Czytamy ze zrozumieniem.

> W temacie jest: GS - i podałem przedział wiekowy. budzet sprawa elastyczna.

doczytałem, jakoś mi wcześniej umknęło

przy takim założeniu dogadywał bym się z MF co do jego auta o ile nadal chce sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o i o to chodziło doczekałem się, dzięki

> akumulator dlaczego? klimat? czy coś żre prąd na postoju?

klimat

zresztą poczytaj tutaj: LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> doczytałem, jakoś mi wcześniej umknęło

> przy takim założeniu dogadywał bym się z MF co do jego auta o ile nadal chce sprzedać

eeee z florydy - to będzie elektryka i układ klimy pognity wink.gif

nie oplaca się importowac nierozbitych, do tego koszta konwersji wink.gif za dużo zachodu dla auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Których wersji unikać? Które silniki kupować?

W Polsce miałeś dostępne 3 wersje:

- 300,

- 460,

- 450h.

Wszystkie z napędem na jedną oś. Wersje AWD zazwyczaj pochodzą z USA.

Zrobiłem ok 20 kkm wersją 300. Silnik jak dla mnie ma wystarczające osiągi. Mógłby być szybszy, ale na codzień wystarcza. Bardzo przyzwoite spalanie. W ostatniej trasie (Poznań-Bukowina) - miałem spalanie na poziomie 8,8. Nie wiem jak w innych miastach, ale w Poznaniu jest genialny serwis. Podejście do klienta, sposób załatwiania problemów o lata świetlne przerasta obsługę w BMW i AUDI. Dodatkowo na czas naprawy bezpłatne auto zastępcze (wybierasz jakie chcesz, a nie mieli chyba tylko LS ostatnio). Poza tym samochód jest bezawaryjny. Miałem nowe AUDI i kilkuletnie BMW i naprawdę w przypadku tego mojego modelu Lexus zdecydowanie wygrywa.

Koszty serwisu bardzo przyzwoite. Ok 1500 PLN przegląd normalny. Duży za ok 3.000 PLN. Za komplet tarcz i klocków płaciłem ok 3.000 PLN z wymianą. Jak na tę klasę i święty spokój, który mam jeżdżąc tym autem cena jest dla mnie ok.

Jeździłem GS 460. Osiągi sporo lepsze, ale auto wymaga już większej uwagi i ze względu na lekki tył, trzeba być dość ostrożnym. O ile wcześniej jeżdżąc 300 założyłem sobie, że następny będzie GS460, o tyle po tej przejażdżce stwierdziłem, że 300 na codzień zupełnie mi wystarcza.

Jeździłem 450h, ale tym nowym. Auto mi się bardzo podobało i prawdopodobnie będzie to mój następny samochód. W wersji z 2005-2011, jest tam niestety bardzo mały bagażnik (280 l bodajże). Skrzynia CVT zupełnie mi nie przeszkadza, bo auto ze zwykłym automatem ma na tyle długie przełożenia i jest tak wyciszone, że wrażenia z jazdy są dość podobne.

O ile wcześniej nie zwracałem uwagi na japońskie auta, to w dobie coraz mniejszej trwałości produkowanych samochodów - moja uwaga skupia się coraz częściej na japończykach. Auto może mieć drogi serwis - nie mam z tym problemu, ale chcę go wykonywać w określonych interwałach czasowych/km - czyli co np. 15.000 km, ale w okresach międzyprzeglądowych mieć auto bezawaryjne. Lexus daje mi tą pewność, pomimo tego, że ma już 6 lat i 90 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w GSie w ciagu 6 lat i 90 tysięcy mil jedyne co sie psuło to

> akumulator kilka razy. Poza tym tylko zmiany opon, klocków i tarcz oraz oleju. W skrzyni nie

> zmienia sie oleju nigdy.

W PL zmieniają olej w skrzyni. Nie ma jednak jednorazowej wymiany całego oleju, tylko z jakichś względów jest ok 30-40%, czyli jakby zabieg odświeżenia oleju. Podobno takie są zalecenia serwisowe - info z ASO P-ń.

W PL 80% to GS300, ok 15% to pewnie 450h i 5% to 460 (na otomoto masz teraz 2 sztuki). 350 nie było w PL. Jest dopiero w tym nowym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w GSie w ciagu 6 lat i 90 tysięcy mil jedyne co sie psuło to

> W PL zmieniają olej w skrzyni. Nie ma jednak jednorazowej wymiany całego oleju, tylko z jakichś

> względów jest ok 30-40%, czyli jakby zabieg odświeżenia oleju. Podobno takie są zalecenia

> serwisowe - info z ASO P-ń.

> W PL 80% to GS300, ok 15% to pewnie 450h i 5% to 460 (na otomoto masz teraz 2 sztuki). 350 nie było

> w PL. Jest dopiero w tym nowym modelu.

Zależy od skrzyni. W tej szesciobiegowej sie zmienia olej. W osmiobiegowej sie nie zmienia - nie ma takiej czynności serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od skrzyni. W tej szesciobiegowej sie zmienia olej. W osmiobiegowej sie nie zmienia - nie ma

> takiej czynności serwisowej.

Może jest takie rozróżnienie między 6 i 8 g. Wielu mechaników jednak twierdzi, że w tym zakresie fabryki plotą bzdury (całkiem sporo marek ma brak takich zaleceń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jest takie rozróżnienie między 6 i 8 g. Wielu mechaników jednak twierdzi, że w tym zakresie

> fabryki plotą bzdury (całkiem sporo marek ma brak takich zaleceń).

Mi tez sie to dziwne wydaje i chętnie bym zmienił. Ale serwis mówi ze nie wolno i ze to wiecej szkody niz pożytku da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.