fred77 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Czy montując aparat zapłonowy w Maluchu trzeba go jakoś odpowiednio włożyć? Chodzi mi o to czy musi być zazębiony z wałem rozrządu w określonym miejscu czy jest to dowolne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esen3 Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > Czy montując aparat zapłonowy w Maluchu trzeba go jakoś odpowiednio włożyć? > Chodzi mi o to czy musi być zazębiony z wałem rozrządu w określonym miejscu czy jest to dowolne? A zapłon ma być w określonym miejscu, czy dowolnie? Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. Zapłon ustawiasz na żaróweczkę, wsadź jak bądź i zobacz w jakim ustawieniu aparatu zapłonowego wypadnie. Potem ewentualnie skoryguj położenie aparatu do właściwego (wyciągnij i przekręć wałek o określony kąt i wsadź ponownie). Jak zostawisz w położeniu przypadkowym, to np. wymiana kondensatora będzie niemożliwa bez wyjęcia aparatu, albo zapięcie, odpięcie zapinki utrudnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > A zapłon ma być w określonym miejscu, czy dowolnie? > Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. > Zapłon ustawiasz na żaróweczkę, wsadź jak bądź i zobacz w jakim ustawieniu aparatu zapłonowego > wypadnie. Potem ewentualnie skoryguj położenie aparatu do właściwego (wyciągnij i przekręć > wałek o określony kąt i wsadź ponownie). > Jak zostawisz w położeniu przypadkowym, to np. wymiana kondensatora będzie niemożliwa bez wyjęcia > aparatu, albo zapięcie, odpięcie zapinki utrudnione. Doskonale wiem jak się ustawia zapłon. Chciałem się tylko dowiedzieć czy gdzieś jest jakaś wskazówka, instrukcja lub jakiś rysunek pokazujący jak to zrobić, bo po prostu ułatwiłoby to robotę. Wiem, że w przypadku Żuka jest taka instrukcja. Wał korbowy musi być ustawiony tak by pierwszy cylinder był ustawiony na moment zapłonu i wówczas wałek aparatu zapłonowego trzeba ustawić pod odpowiednim kątem i wsunąć do bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Czy montując aparat zapłonowy w Maluchu trzeba go jakoś odpowiednio włożyć? > Chodzi mi o to czy musi być zazębiony z wałem rozrządu w określonym miejscu czy jest to dowolne? Dowolnie , jak Ci wygodnie. W bezrozdzielaczowym jest fajnie bo wkładasz , ustawiasz zapłon i jedzie. W tym z rozdzielaczem jest ciut więcej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Zobacz tutaj, powinieneś coś znaleźć: Klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Dowolnie , jak Ci wygodnie. > W bezrozdzielaczowym jest fajnie bo wkładasz , ustawiasz zapłon i jedzie. > W tym z rozdzielaczem jest ciut więcej zabawy. Nieprawda ;D Chociaż rozdzielacza nie ma, to jest przerywacz który musi w określonym czasie się otworzyć. Rozdzielaczowy ustawia się tak samo. Jeśli pamięć mnie nie myli, to tłok pierwszego cylindra w GMP a palec rozdzielacza ustawiony prostopadle w kierunku bloku silnika. Bezrozdzielaczowy miał bodajże wycięcie w wałku aparatu zapłonowego - w tym przypadku wycięcie w stronę bloku. Elektroniczny nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Nieprawda ;D Chociaż rozdzielacza nie ma, to jest przerywacz który musi w określonym czasie się > otworzyć. Rozdzielaczowy ustawia się tak samo. Jeśli pamięć mnie nie myli, to tłok pierwszego > cylindra w GMP a palec rozdzielacza ustawiony prostopadle w kierunku bloku silnika.? > Bezrozdzielaczowy miał bodajże wycięcie w wałku aparatu zapłonowego - w tym przypadku wycięcie > w stronę bloku. Elektroniczny nie wiem. Aparat wkladasz jak popadnie, ustawiasz początek przerwy (znaki na kole i obudowie rozrzadu), kręcisz aparatem aby ustawić początek przerwy w aparacie. przydaje się zarowka I przykrecasz aparat i ma zapalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Elektroniczny nie wiem. W elegantach miejsce na aparat zapłonowy zaślepione. Za to jest czujnik Halla na kole pasowym. Rozwiązanie całkowicie bezawaryjne i bezobsługowe (przynajmniej tak było w moim, a zrobił masę kilometrów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Aparat wkladasz jak popadnie, ustawiasz początek przerwy (znaki na kole i obudowie rozrzadu), > kręcisz aparatem aby ustawić początek przerwy w aparacie. przydaje się zarowka I przykrecasz > aparat i ma zapalić. Dokładnie. Jedynie, jakby brakowało regulacji, bo przeszkadza kondensator, to można przełożyć go w trochę inne położenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Dokładnie. Jedynie, jakby brakowało regulacji, bo przeszkadza kondensator, to można przełożyć go w > trochę inne położenie. tylko z głową, ja przełożyłem tak, że jak karaluch się nagrzał to klapa się o niego opierała, prąd na aparacie ginął i karaluch gasł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > W elegantach miejsce na aparat zapłonowy zaślepione. > Za to jest czujnik Halla na kole pasowym. > Rozwiązanie całkowicie bezawaryjne i bezobsługowe (przynajmniej tak było w moim, a zrobił masę > kilometrów). To ja byłem lepszy bo ukruszył mi się ząbek na kole i nie było zapłonu. Trochę zeszło zanim doszedłem czemu nie odpala. Nie doszedłem nigdy, czemu się ukruszył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > Nie doszedłem nigdy, czemu się ukruszył. Jak to czemu? Bo tak U mnie ciągle styki przerywacza wypalało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > Jak to czemu? Bo tak > U mnie ciągle styki przerywacza wypalało - niewłaściwa przerwa, - nierównoległe płaszczyzny, - walnięty kondensator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > - niewłaściwa przerwa, Właściwa > - nierównoległe płaszczyzny, No nie > - walnięty kondensator Podmieniany kilka razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Właściwa > No nie > Podmieniany kilka razy Więc zostaje chyba tylko cewka zapłonowa do podmiany lub całe auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Więc zostaje chyba tylko cewka zapłonowa do podmiany lub całe auto Auto to jakieś 18 lat temu zmieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.