Skocz do zawartości

matiz vs seicento sporting... duża różnica?


ToRpEdA

Rekomendowane odpowiedzi

no elo Wam wszystkim smile.gif

jak wiadomo mam (jeszcze 270751858-jezyk.gif) Mietka Life...

czy zmieniając go na Seicento Sporting będzie odczuwalna różnica w jeżdzie jakaś? Fiacik szybszy? Wogóle prosze Was o opinie czy wogóle warto sie przesiadać z DU na Sportasia...

Piszcie plusy i minusy takiej zamiany, tylko prosze... aspekt że Matiz mo 5 drzwi a Fiat 3 to nie ważne... i tak jeżdze sam, no maksymalnie we dwoje... zlosnik.gif

no i jak sie ma V-max fiata? i zywotność tej jednostki...

pozdro boozing.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.gifprzedewszystkim to seicento sporting wizualnie jest ladniejsze o matiza o 100 procent!! a pozatym mocniejszy silnik 1100ccm matiz 700ccm !! ladniej seicento mozna stuningowac !! ale zaznaczam jest to moje odczucie i moj gust !! to ty decydujesz!! 30.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedewszystkim to seicento sporting wizualnie jest ladniejsze o

> matiza o 100 procent!! a pozatym mocniejszy silnik 1100ccm matiz

> 700ccm !! ladniej seicento mozna stuningowac !! ale zaznaczam

> jest to moje odczucie i moj gust !! to ty decydujesz!!

matiz ma 800 cm3 rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeszcze jedno.. Fiacik byłby o 2 latka starszy od Mietka, ale

> znowu ma lepsze wyposażenie od DU....

> sam kurde nei wiem...

majonez sie psuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> majonez moze się popsuć od jajców z ptasiej grypy.

> Na kąciku Matiziaków raczej nie ma uwag o psuciu się. To tylko

> plotki, rozsiewane przez przyjaciół z CC i SC

pytam sie na powaznie czy jego egzemplarz sie psuje... jesli nie to nie zamienialbym pewnego auta na niepewne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no elo Wam wszystkim

> jak wiadomo mam (jeszcze ) Mietka Life...

> czy zmieniając go na Seicento Sporting będzie odczuwalna różnica w

> jeżdzie jakaś?

..nie ma ryzyka przytarcia lusterka na zakrecie biglaugh.gif

Fiacik szybszy?

...pojecie wzgledne

Wogóle prosze Was o opinie czy

> wogóle warto sie przesiadać z DU na Sportasia...

...warto-nie warto

zalezy czego oczekujesz od samochodzikow zlosnik.gif

> Piszcie plusy i minusy takiej zamiany, tylko prosze... aspekt że

> Matiz mo 5 drzwi a Fiat 3 to nie ważne... i tak jeżdze sam, no

> maksymalnie we dwoje...

..no to SC

> no i jak sie ma V-max fiata?

...fabryczne 150-licznikowe 170

i zywotność tej jednostki...

300000??? IMO bez problemow zlosnik.gif

> pozdro

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeszcze jedno.. Fiacik byłby o 2 latka starszy od Mietka, ale

> znowu ma lepsze wyposażenie od DU....

Chcesz kupić nowszy samochód i wybierasz miedzy Matizem a SC ? Czy ci się znudziła Matiz i chcesz go na SC wymienić ?

Co do wyposażenia, zawsze można kupić Matiza TOP z klimą smile.gif

Co do wyglądu, to kwestia wyglądu według mnie SC jest zdecydowanie brzydszy, mnie to wygląda na CC po face liftingu. Matiz jest po prostu sympatycznym autkiem miejskim i taki ma styl.

5 drzwi jest przydatne nie tylko przy jeżdzie z 4 osobami, ale także możesz sobie wrzucić np. zakupy na tylne siedzenie, albo wozić tam psa, możesz też otworzyc szybki z tyłu żeby ci z przodu nie wiało smile.gif

SC sporting oczywiście będzie szybszy i może będzie się lepiej prowadził, ale weź się tym rozbij, przy większa prędkość w małym samochodzie = mniejsze szanse na przeżycie Chcesz szybciej jeździć - kup większy samochód np. Lanosa 1,6.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no elo Wam wszystkim

> jak wiadomo mam (jeszcze ) Mietka Life...

> czy zmieniając go na Seicento Sporting będzie odczuwalna różnica w

> jeżdzie jakaś? Fiacik szybszy? Wogóle prosze Was o opinie czy

> wogóle warto sie przesiadać z DU na Sportasia...

> Piszcie plusy i minusy takiej zamiany, tylko prosze... aspekt że

> Matiz mo 5 drzwi a Fiat 3 to nie ważne... i tak jeżdze sam, no

> maksymalnie we dwoje...

> no i jak sie ma V-max fiata? i zywotność tej jednostki...

> pozdro

Matiza mozna porownac do SC 900.

Silnik 1108 FIRE jest praktycznie niezniszczalny , jest niekolizyjny

i wytrzymuje znaczace wzrosty mocy i momentu obrotowego .

Duzo szybszy nie bedzie bo seryjne 13,5s do 100km/h to szału nie robi

, ale to zawsze lepiej niz chyba 17s matiza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytam sie na powaznie czy jego egzemplarz sie psuje... jesli nie to

> nie zamienialbym pewnego auta na niepewne....

odpowiadam: Mietek ani razu mi się nie zepsuł...

co nie zmienia faktu że DU mi się juz znudził... chciałbym pojeżdzić czymś innym... kwestia sprzedaży Mietka jest przesądzona w 95 %... tylko co potem? zlosnik.gif Sportaś? zlosnik.gif - a kto coś mowił o kwestii zderzeniowej małego Fiacika? jakieś foty macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporting zdecydowanie ladniejszy chociaz wiem ze to kwestia gustu ok.gif poza tym jest zwinniejszy, dosc ekonomiczny (nie wiem jak wypada na tle majoneza) twardsze zawieszenie, czesci wciaz tanie, ale za to malo miejsca, szczegolnie uciazliwe jest dwojka bocznych drzwi przy 4 majoneza, matiz jest bardziej rodzinnym" autem, sej wydaje mi sie bardziej mlodziezowyok.gif nie wiem jak jest z trwaloscia DU ale wiem ze te silniki sportingowe potrafia wytrzymac naprawde spore przebiegi i najciezsza noge zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowiadam: Mietek ani razu mi się nie zepsuł...

> co nie zmienia faktu że DU mi się juz znudził... chciałbym pojeżdzić

> czymś innym... kwestia sprzedaży Mietka jest przesądzona w 95

> %... tylko co potem? Sportaś? - a kto coś mowił o kwestii

> zderzeniowej małego Fiacika? jakieś foty macie?

lepiej nie ogladaj tych fotek smile.gif hehe poza tym matiz tez nie blyszczy w tym przypadku a poza tym chyba nie jezdzisz na czolowke z przyjemnosci ? smile.gif a ze ci sie DU znudzilo to si enie dziwie smile.gif chociaz jak u coniektorych wyzej widac przywiazanie do marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a kto coś mowił o kwestii

> zderzeniowej małego Fiacika? jakieś foty macie?

mamy

tutaj nie stawialbym pod tym wzgledem Fiata na straconej pozycji bo mimo ze tych gwiazdek nie ma za duzo to nie wydaje m isie zeby matiz mial duzo wiecej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tu akurat sie nie zgadzam

> o ile mnie pamiec nie myli to jest 800cm

a jak sie ma elektryka w Seju? el. szybki itp. w sportasiu to seria nie? a co ze wspomaganiem?

no i kwestia środka.. osóbka co ma ok.190 cm wzrostu sie pomieści? Powiem że w matizie bez problemow znalazłem wygodną pozycję grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile mnie pamiec nie myli to jest 800cm

dokladnieok.gif chociaz ...

Quote:

W 2002 zaprezentowano drugi silnik do napędu Matiza a był to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 995 cm i mocy 64 KM.


źródło wikipedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i kwestia środka.. osóbka co ma ok.190 cm wzrostu sie pomieści?

> Powiem że w matizie bez problemow znalazłem wygodną pozycję

ja mam 186 zlosnik.gif i za kierownica dawalem sobie spokojnie rade zlosnik.gif oczywiscie przy max cofnietym fotelu ok.gif gorzej jest po prawej stronie bo troche wkurza wrzynajaca sie w kolana pasazera polka no.gif ale przy zalozeniu ze nie bedziesz zbyt czesto wozic siatkarzy powinno Ci takie auto wystarczyc zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie800ccm a nie 700ccm ale to o cale 300ccm mniej niz sc!!!

i tylko o 3KM więcej.... ot, tiechnika..... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporting zdecydowanie ladniejszy chociaz wiem ze to kwestia gustu

> poza tym jest zwinniejszy, dosc ekonomiczny (nie wiem jak wypada

> na tle majoneza) twardsze zawieszenie, czesci wciaz tanie, ale

> za to malo miejsca, szczegolnie uciazliwe jest dwojka bocznych

> drzwi przy 4 majoneza, matiz jest bardziej rodzinnym" autem, sej

> wydaje mi sie bardziej mlodziezowy nie wiem jak jest z

> trwaloscia DU ale wiem ze te silniki sportingowe potrafia

> wytrzymac naprawde spore przebiegi i najciezsza noge

nie wiem czy siedziale w srodku majoneza....

to ze ma 2 drzwi wiecej bynajmniej nie swiadczy o tym ze to auto rodzinne

seicento ma zdecydowanie wiecej miejsca w srodku - pimimo ze ma tylko 2 drzwi

silnik sportinga duzo lepszy, mocniejsze od majnezowego

części też tańsze , a napewno lepiej coś porobić samemu przy nim ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 300000??? IMO bez problemow

Znajomy serwis (ASO, ale takie niskobudżetowe ;-D) stwierdził, że póki co nie miał okazji robić remontu dołu "fire" z przyczyn zużyciowych (bo po zatarciu to inne buty ;-D)

Po przelocie rzędu 200+ trzeba zrobić głowicę (dotarcie zaworów, uszczelniacze).

Inna sprawa w jakiej kondycji przy 300+ kkm będzie ogólnie cały samochód i czy w ogóle będzie opłacało się w to bawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i jak sie ma V-max fiata? i zywotność tej jednostki...

Sportek ma krótszą skrzynię, przeto pali nieco więcej i ma niższy vmax niż "cywilne" SC. To raz.

SC Hobby (taki SX z silnikiem 1,1) na SPI w trasie przekracza licznikowe 170, razu pewnego próbowałem się "równolegle" ze sportkiem - odpadł.

Co prawda w lusterku znikał baaaaaaaaardzo powoli, ale znikał. Różnica IMO pomijalna, rzędu 2-5 kmph.

Co do zużycia paliwa - trasa zdecydowanie poniżej 6 (ze sporą, ale lekką przyczepą, nie oszczędzany zanadto wciągnął 6,5), miasto max 8 (krótkie dystanse, zimą). W lecie ok 6,5-7/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że majonez ma "ciut" inną charakterystykę...

wiem... zlosnik.gif

szkoda tylko, że do polskich matizów nie wprowadzono silników 1.0 i 1.2 jak to było w planach koło 98-99 roku.....

wtedy 1.0 to 64KM (tak jak w Sparku), a 1.2 miałoby coś koło 75KM devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy serwis (ASO, ale takie niskobudżetowe ;-D) stwierdził, że

> póki co nie miał okazji robić remontu dołu "fire" z przyczyn

> zużyciowych (bo po zatarciu to inne buty ;-D)

> Po przelocie rzędu 200+ trzeba zrobić głowicę (dotarcie zaworów,

> uszczelniacze).

> Inna sprawa w jakiej kondycji przy 300+ kkm będzie ogólnie cały

> samochód i czy w ogóle będzie opłacało się w to bawić...

..jesli buda sie nie zacznie sypac to cala reszte i tak ze 2 razy juz wymienisz-reszte czyli zawias/hamulce... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy siedziale w srodku majoneza....

> to ze ma 2 drzwi wiecej bynajmniej nie swiadczy o tym ze to auto

> rodzinne

> seicento ma zdecydowanie wiecej miejsca w srodku - pimimo ze ma tylko

> 2 drzwi

Dziwne smile.gif W SC jak siedzę wygodnie, to fotel kierowcy prawie dotyka tylnej kanapy -> nie ma szans, żeby ktokolwiek usiadł za mną - nawet nieco większe dziecko w foteliku. W Matizie za mną spokojnie siada kumpel, który ma 180 cm wzrostu waytogo.gif

> silnik sportinga duzo lepszy, mocniejsze od majnezowego

> części też tańsze , a napewno lepiej coś porobić samemu przy nim

Czy dużo lepszy i mocniejszy, to bym polemizował. Na pewno SC jest lżejsze, co przy silniku mocniejszym o 3 KM niż jednostka Matiza ma przełożenie na osiągi. Sporting Matiza objeżdża jak chce, "zwykły" 1100 ccm ma chyba dłuższą skrzynię i ma z tym duże kłopoty, 900 ccm ma około 10 KM mniej od Matiza i rady nie daje.

Co do części, to ze względu na klasę i "marnych" producentów oba auta mają zbliżone koszty eksploatacji. W DU jest mniej upierdliwych awarii - jest bardzo niewiele egzemplarzy wadliwych, które są źródłem frustracji użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no elo Wam wszystkim

> jak wiadomo mam (jeszcze ) Mietka Life...

Ja Ci chyba powiem najwiecej, bo przejezdzilem Matizem 180tys km.

Sprawa wyglada tak, ze jesli chcesz miec trwale auto, to zostaw Matiza, a jak chcesz miec lepsze osiagi to Sporting ok.gif

Moj SC ma juz 51tys km, kupilem go jak mial 24tys

Teraz juz trzeszczy fotel, ma wyrazne luzy na szynie i oparciu, oraz wyciagnela sie linka recznego.

W Matizie tego nie bylo zlosnik.gif

W Matizie raz odkrecily sie ciegna od lewarka do skrzyni biegow, ale po przykreceniu jezdzi dalej, a w Seicento mam wrazenie ze juz skrzynia zaczyna wyc zlosnik.gif To nie bedzie tanie jak sie sypnie zlosnik.gif

Dodatkowo cos zaczyna swierkac w zawieszeniu. W Matizie po okolo 80tys km polecial w zawieszeniu przegub a tak to spokoj zupelny wink.gif

W Sportingu (przynajmniej moim) jest lepsza skrzynia biegow. Latwiej chodzi, bardziej precyzyjna, ogolnie milsza i ma krotsze skoki ok.gif

Silnik to nie ma wogole porownania. Sporting jara okolo 0,5 litra mniej niz Matiz, ale jak powiem ze ma 2x lepsze osiagi to nie sklamie zlosnik.gif

Moze nie 0-100, ale w wyprzedzaniu Tirow, to Sportkiem wyprzedza sie jak naprawde doroslym autem smile.gif, a Matizem to katorga zlosnik.gif

Sporting ma bardziej ustawny bagaznik. Naprawde pojemnosc jest identyczna, ale wchodzi wiecej walizek do SC. Jest bardziej plaski i dlugi. Spokojnie mozna wozic kolo zapasowe, a w Matizie musialem robic wydumki, zeby kolo lezalo w odpowiednij pozycji zawsze wink.gif (w obu autach LPG)

W Matizku masz welurowa tapicerke, a w SC szmacianke kaszanke zlosnik.gif

W Matizku (chociaz nie wiem czy w Life, ja mialem Joy'a) masz cale drzwi pokryte plastikiem, a w SC Sporting jest gola blacha busted.gif. W mrozy nieciekawie sie tam dotknac, a w kieszeni drzwi mozna w zimie wozic lody i tak sie nie rozmroza zlosnik.gif.

W Sportingu jest duuuuuuuzo lepsze ogrzewanie. To auto to piecyk zlosnik.gif Za to w lato wentylator doprowadza do ruiny nerwowej irked.gif w Matizie wogole go nie slychac i nawet nie wiem czy sie wlacza icon_rolleyes.gif

ASO Fiata jest........lepsze niz Daewoo. Wiem ze to sie komus z tego kacika moze wydawac niemozliwe ze sa gorsze serwisy od serwisow Fiata, ale to prawda. Serwisy Daewoo to dno i metr mulu klotnia.gif

Matizy starsze juz powoli koroduja. Byc moze Twoj nie, ale pewno bedzie. Fiaty nie rdzewieja wink.gif

Kultura pracy silnika SC jest duzo lepsza niz Matiza. Matiz pracuje jak maly dieselek. Jednak dzwiek silnika Matiza na wysokich obrotach to prawdziwa kosiara cool.gif, a w SC to jakby pralka chodzila zlosnik.gif

Jak sie przesiadziesz do SC, to nie powinienes odczuc zbytniej roznicy, ale jak kiedykolwiek wsiadziesz spowrotem do Matiza poczujesz sie jak w kanapowatej limuzynie. Ja do tej pory czasem jezdze tym Matizkiem (bo to naprawde auto rodzicow bylo i nadal je maja) i naprawde jest dziwne uczucie jak sie wsiadzie do Matiza, duzo wygodniej i miekko ok.gif

Dodatkowo jak masz z tylu jakies zarcie, kanapki na podroz, czy picie, to w Matizie latwo siegniesz, a w SC jest jakos ciasniej miedzy fotelami i pod tylni fotel to ja przynajmniej reki nie wygne zeby wyjac np butelke z Mirinda zlosnik.gif W Matizie bez problemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - a kto coś mowił o kwestii

> mamy

> tutaj nie stawialbym pod tym wzgledem Fiata na straconej pozycji bo

> mimo ze tych gwiazdek nie ma za duzo to nie wydaje m isie zeby

> matiz mial duzo wiecej

SC ma dwie, w tym jedną skreśloną ze względu na duże ryzyko odniesienia obrażeń śmiertelnych.

Matiz ma 3,5 gwiazdki - tyle samo, co np. Fiat Panda. Z mojego doświadczenia (przykrego) wiem, że Matiz jest bezpieczny nawet przy dość konkretnych dzwonach - co więcej - ma odporną na uszkodzenia konstrukcję - po czołówce z Fiatem Uno Matiz dał się bez problemów naprawić i jeździ nadal (mając ponad 260 kkm przebiegu - bez poważnych awarii waytogo.gif) - Uno po zderzeniu się rozsypało - miało połamany próg, dach, wyrwany z mocowań silnik, przesuniętą przegrodę przedziału silnikowego itp. Po kolejnej stłuczce Matiz miał uszkodzone przednie wzmocnienie, maskę i zderzak a Ford Focus złamany próg, słupek środkowy i przedni.

Tak więc w dziedzinie bezpieczeństwa biernego zdecydowanie 1:0 dla Matiza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dużo lepszy i mocniejszy, to bym polemizował. Na pewno SC jest

> lżejsze, co przy silniku mocniejszym o 3 KM niż jednostka Matiza

Kolego, tu masa ma malo do rzeczy, po prostu silnik Matiza jest za slaby, ma slaba charakterystyke a jak nim jezdze, to mam wrazenie ze tam nie ma tych 51KM oslabiony.gif

Matiz rodzicow wazy 840kg, a moj (przed zalozeniem LPG) wazyl 810kg. teraz ma LGP i wazy pewno wiecej niz Matiz rodzicow icon_eek.gif

A osiagi sa po prostu nie do porownania.

Matizem jezdze czasem nadal i mamy to auto od nowosci, przejechalem i tak prawie najwiekszy przebieg Matizkiem na kaciku Matiza, wiec nie wcisniesz mi kitu ze sie nie znam zlosnik.gif

1.1 Fiata jest naprawde fajne, az trudno uwierzyc ze to ma tylko 54KM pamietajac ze Matiz mial 51 niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, tu masa ma malo do rzeczy, po prostu silnik Matiza jest za

> slaby, ma slaba charakterystyke a jak nim jezdze, to mam

> wrazenie ze tam nie ma tych 51KM

Skrzynia duużo daje - w Sportingu jest krótka i bardzo precyzyjna (w porównaniu z Matizem).

> Matiz rodzicow wazy 840kg, a moj (przed zalozeniem LPG) wazyl 810kg.

> teraz ma LGP i wazy pewno wiecej niz Matiz rodzicow

> A osiagi sa po prostu nie do porownania.

> Matizem jezdze czasem nadal i mamy to auto od nowosci, przejechalem i

> tak prawie najwiekszy przebieg Matizkiem na kaciku Matiza, wiec

> nie wcisniesz mi kitu ze sie nie znam

Już Cię kilka kącikowych aut pobiło pod względem przebiegu waytogo.gif

> 1.1 Fiata jest naprawde fajne, az trudno uwierzyc ze to ma tylko 54KM

> pamietajac ze Matiz mial 51

Kulturę pracy ma fajną SC waytogo.gif to już dość duży silnik - na pewno znacznie mniej wysilony od jednostki Matiza i ma duży potencjał do "dopieszczania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale jeszcze jedno.. Fiacik byłby o 2 latka starszy od Mietka, ale

> znowu ma lepsze wyposażenie od DU....

> sam kurde nei wiem...

Roznice w serii sa tak znikome, ze nie warto zamienic OMHO - lepiej poszukac czegos wiekszego, i bardziej "konkretnego".

Z deszczu pod rynne - Matiz na sc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowiadam: Mietek ani razu mi się nie zepsuł...

> co nie zmienia faktu że DU mi się juz znudził... chciałbym pojeżdzić

> czymś innym... kwestia sprzedaży Mietka jest przesądzona w 95

> %... tylko co potem? Sportaś? - a kto coś mowił o kwestii

> zderzeniowej małego Fiacika? jakieś foty macie?

Najpierw myslales o calibrze, pozniej o tigrze, teraz o sc sportingu - juz na tym etapie jestem w stanie stwierdzic, ze kupisz cos bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - a kto coś mowił o kwestii

> mamy

> tutaj nie stawialbym pod tym wzgledem Fiata na straconej pozycji bo

> mimo ze tych gwiazdek nie ma za duzo to nie wydaje m isie zeby

> matiz mial duzo wiecej

Jakoś tak sie składa, że ma ich az o 1,5 wiecej, a to oznacza 2 razy wiecej niz SC : TUTAJ

ma tez o 0.5 wiecej niz Lanos smile.gifTUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krafyc, ale Ty masz chyba skrzynie 6 ?

niestety 5 wink.gif

6 w SC nie montowali, chociaz niektorzy na Centomanii sie zarzekaja ze maja takie od nowosci zlosnik.gif

W Abarthach sa bardzo krotkie skrzynki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw myslales o calibrze, pozniej o tigrze, teraz o sc sportingu

> - juz na tym etapie jestem w stanie stwierdzic, ze kupisz cos

> bez sensu

Spoko, ja tez myslalem o Fiacie Coupe, pozniej o Golfie GTI, o Punto HGT, a kupilem SC Abarth zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tylko o 3KM więcej.... ot, tiechnika.....

Wytrzymalosc, mozliwosci modyfikacji, bezawaryjnosc, o 1 cylinder wiecej, kultura pracy, spalanie, osiagi, odglosy, odczucia itd...

A widzisz ot technika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne W SC jak siedzę wygodnie, to fotel kierowcy prawie dotyka

> tylnej kanapy -

> Czy dużo lepszy i mocniejszy, to bym polemizował. Na pewno SC jest

> lżejsze, co przy silniku mocniejszym o 3 KM niż jednostka Matiza

> ma przełożenie na osiągi. Sporting Matiza objeżdża jak chce,

> "zwykły" 1100 ccm ma chyba dłuższą skrzynię i ma z tym duże

> kłopoty, 900 ccm ma około 10 KM mniej od Matiza i rady nie daje.

> Co do części, to ze względu na klasę i "marnych" producentów oba auta

> mają zbliżone koszty eksploatacji. W DU jest mniej upierdliwych

> awarii - jest bardzo niewiele egzemplarzy wadliwych, które są

> źródłem frustracji użytkownika.

raczej chodzilo mi o miejsce na szerkość grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, tu masa ma malo do rzeczy, po prostu silnik Matiza jest za

> slaby, ma slaba charakterystyke a jak nim jezdze, to mam

> wrazenie ze tam nie ma tych 51KM

> Matiz rodzicow wazy 840kg, a moj (przed zalozeniem LPG) wazyl 810kg.

> teraz ma LGP i wazy pewno wiecej niz Matiz rodzicow

> A osiagi sa po prostu nie do porownania.

> Matizem jezdze czasem nadal i mamy to auto od nowosci, przejechalem i

> tak prawie najwiekszy przebieg Matizkiem na kaciku Matiza, wiec

> nie wcisniesz mi kitu ze sie nie znam

> 1.1 Fiata jest naprawde fajne, az trudno uwierzyc ze to ma tylko 54KM

> pamietajac ze Matiz mial 51

poza tym jak mozna porownywac 4 cylindrowe SC 1100 do 3 cylindrowego matiza 800ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym jak mozna porownywac 4 cylindrowe SC 1100 do 3 cylindrowego

> matiza 800ccm

Mysle ze mozna wink.gif

Np w nowych malych Toyotkach montuja 1.0 65KM i 3 cylindry.

Zaloze sie ze ten silniczek jest duzo bardziej zwawy niz 1.1 Fiata, a nawet i 1.2 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.