Skocz do zawartości

P508 czas życia tarcz ham.


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Elo,

Taka sytuacja. jest sobie mój P508 obecnie w aso - przegląd drugi, serwis klimy i rozrząd. przebieg 49 tys ok.

Dzwoni miła pani - mówi że do roboty są WSZYSTKIE hamulce (tj. przód, tył - tarcze + klocki).

Ja się pytam jakim cudem tarcze zjadło w 50 tys km? Co to za czasy? auto użytkowane "normalnie" - mieszane cykle, jazda miejska i tak dość lajtowa, bo do roboty mam 20 km. I tarcze przód wytrzymały 50 tys?

Wała robią? czy to prawda ze tttm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ESP?

no jesli tak - to niezłe dno smile.gif auto totaly tatusiowóz, jeżdzone spokojnie, marne 150 KM w segmencie D... nie klei mi się czas życia tarcz. ASO twierdzi ze są poniżej wymiaru minimum.

narazie oczywiscie nie mają dotykać - zrobie to poza ASO i sam kupie części, ale jak zmierzę wymiar tarczy i okaże się że jest w normie, to zrobie im niezły wiatrak za takie podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mieszane cykle, jazda miejska i tak dość lajtowa, bo do roboty mam 20 km. I tarcze przód

> wytrzymały 50 tys?

> Wała robią? czy to prawda ze tttm?

mój 508 ma obecnie drugi komplet tarcz, który wygląda tak, ze starczy jeszcze na od wuja kilometrów a ma 185 tys km przebiegu. Nie pamietam teraz dokładnie ale chyba w dokumenatch widziałem wymianę tarcz po 120 albo 140 tys km.

p.s. rozrząd robisz po 49 tys km ? masz thp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój 508 ma obecnie drugi komplet tarcz, który wygląda tak, ze starczy jeszcze na od wuja kilometrów

> a ma 185 tys km przebiegu. Nie pamietam teraz dokładnie ale chyba w dokumenatch widziałem

> wymianę tarcz po 120 albo 140 tys km.

no i o to chodziło. zmierzę i zobaczę. mam już wymiary serwisowe i ceny zamienników. połowa ceny z wymianą vs ASO smile.gif

> p.s. rozrząd robisz po 49 tys km ? masz thp ?

tak. mam thp smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elo,

> Taka sytuacja. jest sobie mój P508 obecnie w aso - przegląd drugi, serwis klimy i rozrząd. przebieg

> 49 tys ok.

> Dzwoni miła pani - mówi że do roboty są WSZYSTKIE hamulce (tj. przód, tył - tarcze + klocki).

> Ja się pytam jakim cudem tarcze zjadło w 50 tys km? Co to za czasy? auto użytkowane "normalnie" -

> mieszane cykle, jazda miejska i tak dość lajtowa, bo do roboty mam 20 km. I tarcze przód

> wytrzymały 50 tys?

> Wała robią? czy to prawda ze tttm?

niestety peżot od dawna ma problem z jakością tych elementów. W mojej 307 na pierwszym przeglądzie wymienili mi klocki i tarcze za prawie 2 koła hehe.gif Myślałem, że padnę, 30 kkm i auto głównie w trasach je przejechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewne ASO z Twoich okolic, stwierdziło że w nowym samochodzie przy przebiegu 20 kkm kończą się klocki hamulcowez przodu . Mam nawet jeszcze ten raport z przeglądu sick.gif

Jako że na przegląd przy 40 kkm pojechałem gdzie indziej z ciekawości zapytałem jak hamulce. Otrzymałem odpowiedz, że klocki mają grubość ponad 7mm i wytrzymają kolejne 20 kkm bez niczego.

Resztę dopowiedz sobie sam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety peżot od dawna ma problem z jakością tych elementów. W mojej 307 na pierwszym przeglądzie

> wymienili mi klocki i tarcze za prawie 2 koła Myślałem, że padnę, 30 kkm i auto głównie w

> trasach je przejechało.

A sprawdzałeś sam? Bo może i Ciebie nacięli, a wtedy to peugeot ma problem z jakością, ale nie elementów tylko serwisantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej 308 tarcze wymieniali po 60 tys.

> Na moje pytanie dlaczego tak szybko, pan w ASO powiedział - ten typ tak ma...

No, ale 60kkm to nie 30kkm. Przy 60-ciu jestem skłonny uwierzyć, tym bardziej jeśli auto ma esp, a użyszkodnik lubi czasem pojechać szybciej po winklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety peżot od dawna ma problem z jakością tych elementów. W mojej 307 na pierwszym przeglądzie

> wymienili mi klocki i tarcze za prawie 2 koła Myślałem, że padnę, 30 kkm i auto głównie w

> trasach je przejechało.

mi w megane z tyłu klocki i tarcze na raz wymieniali i w tym wypadku nie naciągali - tarcze tam nowe to żyletki i okładzina do zjedzenia jest smiesznie mała. także tttm, ale to był tył. przód to jednak kawał mięcha.

sprawdze z ciekawosci - dzisiaj odbieram gotowe auto (oczywisce nie ruszali hamulcow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, ale 60kkm to nie 30kkm. Przy 60-ciu jestem skłonny uwierzyć, tym bardziej jeśli auto ma esp, a

> użyszkodnik lubi czasem pojechać szybciej po winklach.

Przy silniki 1,6 HDI 92 konie poszaleć nie można... smile.gif Auto głównie w trasach uzytkowane, poprzednie auto wytrzymywało na tarczach do 90-100 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy silniki 1,6 HDI 92 konie poszaleć nie można... Auto głównie w trasach uzytkowane, poprzednie

> auto wytrzymywało na tarczach do 90-100 tys...

W mniejszym aucie ale mocnym - C3 II 1.6 HDi 110 więc i się dobrze rozpędza i musi dobrze hamować tarcze z przodu wymieniłem po 155 km, tył nadal trzyma wymiar smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2800 total za wymiane i czesci

no i mam ich smile.gif

Dla dramaturgii: Wymiary nowych tarcz:

przód 26mm - min. grubość 24 mm

tył 12mm - min. grubość 10mm

Udało mi się dostać w łapy notatkę mechanika i opis usługi...

Wymiary zmierzone u mnie i zakwalifikowane jako "do wymiany natychmiast"...

Uwaga!

Przód 26,10 mm - czyli więcej niż nowa im wyszło z pomiaru smile.gif

tył 10,60 mm - czyli jeszcze mięso jest smile.gif

Na pytanie dlaczego powyższe, znając wymiary minimalne kwalifikują do wymiany, oczywiście potrzebna była konsultacja z mechanikiem, który akurat nie odbierał telefonu i go nie było wink.gif jaki zbieg okoliczności:) Wał na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no przeciez dowaliłem im wlasnie z entera w tym wątku co mam jeszcze zrobic - nie ma większej

> kary.

Napisz do Peugeot Polska. Jak to ASO dostanie choćby ostrzeżenie nt utraty autoryzacji, to może się w nim zastanowią nieco.

Tym bardziej, że namacalne dowody masz, więc nie będzie mowy o jakimkolwiek pomówieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz do Peugeot Polska. Jak to ASO dostanie choćby ostrzeżenie nt utraty autoryzacji, to może się

> w nim zastanowią nieco.

> Tym bardziej, że namacalne dowody masz, więc nie będzie mowy o jakimkolwiek pomówieniu.

nie mam dowodow. kartka z opisem to ich wewn dokument. nie zabrałem, nie zrobiłem zdjęcia.

problem z nimi jest taki, ze lada moment się zamykają. nic ich już nie zaboli.

dowiedzialem sie o tym w dniu jak zostawilem tam auto - tez mialem stracha, zeby czegoś gorszego nie zmajstrowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdziwa, napraw gwarancyjnych juz np. nie robia...

no to tym bardziej. nie ma się co napinać.

ale kłamią na miejscu w żywe oczy:

1. jak pytałem gdzie samochody z placu i salonu. Pani na to - wakacje smile.gif

2. terminal od płatności ma awarię (afaik od 3 tygodni;) czyli umowy juz pewnie nie mają.

3. w wersztacie 1 mechanik,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to tym bardziej. nie ma się co napinać.

> ale kłamią na miejscu w żywe oczy:

> 1. jak pytałem gdzie samochody z placu i salonu. Pani na to - wakacje

> 2. terminal od płatności ma awarię (afaik od 3 tygodni;) czyli umowy juz pewnie nie mają.

> 3. w wersztacie 1 mechanik,

Podziwiam Cię smile.gif

Miałeś wiedzę w dniu zostawiania auta i zostawiłeś smile.gif i to na wymianę rozrządu smile.gif

Nie życzę Ci źle, ale co jak Ci się sypnie za 5-10 kkm ? gdzie pojedziesz z reklamacją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. tego co napisales wczesniej, niestety naciaganie na uklad hamulcowy to tak naprawde standardowa praktyka ASO, widziales moj watek na MK swego czasu z reklamacja piszczenia klockow w Pugu 208...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka norma zdaje się zlosnik.gif

Kiedyś pojechałem do ASO na darmowy przegląd po zimie skromny.gif

Panie !!! zawieszenie przód, wahacze do wymiany, maja luzy na sworzniach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pojechałem do zwykłego mechaniora, diagnoza żadnych luzów, wszystko OK rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podziwiam Cię

> Miałeś wiedzę w dniu zostawiania auta i zostawiłeś i to na wymianę rozrządu

> Nie życzę Ci źle, ale co jak Ci się sypnie za 5-10 kkm ? gdzie pojedziesz z reklamacją ?

wiedza to ploty, ktore dopiero teraz sie potwierdzają.

na reklamacje pojadę do innego ASO i będzie to tak samo skuteczne jakbym jechał do tego:) przecież pierwsze co zrobią to się wyprą, że ich usługa nie ma związku. do tego wszystko utrudnia fakt, że części miałem własne - też można zwalić smile.gif tak czy siak bez eskalacji u peugeot polska itp itd. sie nie obejdzie.

także kalkulowane ryzyko - jak z każdą naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oplacalo Ci sie ryzykowac zakup czesci na wlasna reke?

ryzykować? gwarantem jest producent, zawsze jesli chodzi o części. montaż niepoprawny przez mechanika jest przetrudny do udowodnienia. i ASO z producentem na wzajem będą się obwiniać.

> Jak cos kleknie to pewnie ciezko bedzie wyegzekwowac naprawe na gwarancji...

czyli gwarancja ogólnie to nie warta zabawy sprawa i ryzyko. to po co przepłacać? skąd są części - nie ma znaczenia. jak w czasie naparzania się mailami będzie auto unieruchomione - to poprostu naprawię je z własnej kieszeni smile.gif taki lajf i nie ma się co łudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak samo jak z moimi klockami hamulcowymi.

> no i mam ich

> Dla dramaturgii: Wymiary nowych tarcz:

> przód 26mm - min. grubość 24 mm

> tył 12mm - min. grubość 10mm

> Udało mi się dostać w łapy notatkę mechanika i opis usługi...

> Wymiary zmierzone u mnie i zakwalifikowane jako "do wymiany natychmiast"...

> Uwaga!

> Przód 26,10 mm - czyli więcej niż nowa im wyszło z pomiaru

> tył 10,60 mm - czyli jeszcze mięso jest

> Na pytanie dlaczego powyższe, znając wymiary minimalne kwalifikują do wymiany, oczywiście potrzebna

> była konsultacja z mechanikiem, który akurat nie odbierał telefonu i go nie było jaki zbieg

> okoliczności:) Wał na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście potrzebna była konsultacja z mechanikiem, który akurat nie odbierał telefonu i go nie

> było

> Trzeba było zostawić swój i że jak nie zadzwonią jutro z wyjaśnieniem to dają cały komplet za darmo

opowiedz mi jak ich przekonujesz do tego aby dali komplet za free, skoro zadnych kosztów, żadna strona nie poniosła, ani nie było szkody. a wykpią się bez problemu pomyłką w komunikacji smile.gif

walczysz z wiatrakami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.