Jump to content

Dantom GXF 50 Lux


Recommended Posts

No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux z numerem ramy 00025 yay.gif

Mało tego,wyprodukowano ich około 300szt i były sprzedawane z silnikiem 027 produkowanym w Dezamecie a mój egzemplarz należy do grupy 100 sztuk z zamontowanym fabrycznie silnikiem ZUNDAPP skromny.gifok.gif

Oczywiście stan jest na razie kiepski ale trzeba będzie powoli się za niego wziąć.Silnik nie palił i mimo wlania paliwa do zbiornika nie odezwał się.Ważne że złapał na plaka,czyli silnik w miarę OK i elektronika silnika też tongue.gif

Wziąłem się za czyszczenie całego układu paliwowego,bo wszystko zarosło.Ostatnie 3-4 lata Dantom stał w koncie warsztatu nie ruszany.

Macie może jakieś informacje na temat owego pojazdu?

287814461-Dantom5.jpg

287814461-Dantom4.jpg

287814461-Dantom3.jpg

287814461-Dantom2.jpg

287814461-Dantom.jpg

post-44976-14352524826432_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux

> z numerem ramy 00025

Który to rok produkcji? Niezły rarytas ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Ciekawe czy to było prawdą

> Quote:

> Ciekawostką był dodawany podczas zakupu drugi zapasowy silnik zamiast gwarancji na motorower.

Z tego co wiem to raczej nie jest prawda,ale zapytam oto człowieka który miał z tym pojazdem do czynienia przy produkcji.Montowany silnik 027 to była pozostałość po produkcji do Charta,a wcale ich za dużo nie zostało....

Mam też drugą ramę pod sinik Charta z mniejszym numerem,ale jest to sama rama.

Rocznik 99-00 bo w tym zasie była produkcja i sprzedaż.

Czy na podstawie zdjęcia tabliczki na silniku możecie pomóc mi znaleźć jakieś parametry,rysunki,cokolwiek o tym silniku?

Mam też zdjęcia kierunkowskazu i tylnej lampy.Czy to jest do kupienia czy było to tylko użyte w tym motorowerze?

Wymyłem dzisiaj gaźnik i go wyczyściłem,bo był cały zaklejony osadem.Mam nadzieję że udało mi się przetkać wszystkie kanały.Gaźnik to Dellorto SHA16.16.Zbiornik tez przepłukałem i jutro zacznę to może składać.

A wiecie może jaką mieszankę stosować? 1:50 będzie dobra?

287817139-Zbiornik.jpg

287817139-Tabliczka.jpg

287817139-Lampa.jpg

post-44976-14352524885844_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj siedziałem przy elektryce.Starałem się przenieść instalację na kartkę.Okazało się że uszkodzone są przełączniki na kierownicy ale jakoś udało mi się je polutować i na razie działają.Usunąłem też parę innych pierdół i po odpaleniu silnika,zaświeciła się nawet tylna lampa,działa stop i kontrolki (oprócz kierunkowskazów ) tylko muszę wymienić jedną żarówkę podświetlenia licznika jak widać.

Ale gaźnik dalej nie domaga.Muszę poszukać jakiegoś płynu żeby wytrawił syf w kanałach,chyba że podpowiecie coś clown.gif

287821480-dantom.jpg

287821480-dantom2.jpg

post-44976-14352524919672_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zdemontowałem tylne koło i okolice bo biorę pierwszą partię żelastwa do cynkowania.Może mi się uda gdzieś to zrobić.

Przy okazji zidentyfikowałem tylną lampę i jest to na szczęście Polska produkcja,ale jest mały problem,mianowicie chodzi o kolor klosza.Jest to lampa firmy Wesem ale że jest to jednoślad to w tylnej lampie nie potrzebny jest kolor pomarańczowy,a tylko taki można kupić

1321453127.gif

U mnie był klosz cały czerwony (stop i postojowa). Jutro do nich dzwonię i zapytam czy jest taka opcja.Chyba że można to jakoś ładnie i niezauważalnie przemalować na czerwony.

287823429-12_07_14r%286%29.jpg287823429-12_07_14r%285%29.jpg

post-44976-14352524929387_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> No i udało mi się po przeszło miesiącu latania z papierami,kupić Polski motorower Dantom GFX 50 Lux

> z numerem ramy 00025

Gratulacje. Nie miałem pojęcia, że taki pojazd był w Polsce produkowany. I to jeszcze z importowanym silnikiem? Dobre wrażenie robi solidny widelec przedni i chyba większe niż w komarkach bębny hamulcowe.

Link to comment
Share on other sites

> Przy okazji zidentyfikowałem tylną lampę i jest to na szczęście Polska produkcja,ale jest mały

> problem,mianowicie chodzi o kolor klosza.Jest to lampa firmy Wesem ale że jest to jednoślad

> to w tylnej lampie nie potrzebny jest kolor pomarańczowy,a tylko taki można kupić

> U mnie był klosz cały czerwony (stop i postojowa). Jutro do nich dzwonię i zapytam czy jest taka

> opcja.Chyba że można to jakoś ładnie i niezauważalnie przemalować na czerwony.

Kup albo lakier do lamp,albo folię.

Link to comment
Share on other sites

> Kup albo lakier do lamp,albo folię.

I tak się pewnie to skończy.

> Dobre wrażenie robi solidny widelec przedni i chyba większe niż w komarkach bębny hamulcowe.

Niestety ale jedna laga w widelcu cieknie oslabiony.gif a co do bębnów to są sporo większe,a napis na nich to Famel.

>Nie miałem pojęcia że u nas to robiono!

W sumie też nie bardzo wiedziałem ale że pracuje w zakładzie gdzie go robiono to chcąc nie chcąc dowiedziałem się 270751858-jezyk.gif

Dzisiaj wróciła pierwsza próbna partia z cynkowania i powiem Wam że ładnie to wygląda lizak.gif

Za to czyszczenie bębna w kole to jakaś masakra.Nie dość że szprychy przeszkadzają to jeszcze środek pomalowany jest na czarno crazy.gif

Doradźcie mi co zrobić z kolankiem.Wygląda na to że oryginalnie było pomalowane na czarno,chyba proszkowo.Co można z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało ?

20140714140536826200498.jpg

20140714140536825205251.jpg

20140714140536825650046.jpg

Link to comment
Share on other sites

> I tak się pewnie to skończy.

> Niestety ale jedna laga w widelcu cieknie a co do bębnów to są sporo większe,a napis na nich to

> Famel.

> W sumie też nie bardzo wiedziałem ale że pracuje w zakładzie gdzie go robiono to chcąc nie chcąc

> dowiedziałem się

> Dzisiaj wróciła pierwsza próbna partia z cynkowania i powiem Wam że ładnie to wygląda

> Za to czyszczenie bębna w kole to jakaś masakra.Nie dość że szprychy przeszkadzają to jeszcze

> środek pomalowany jest na czarno

Trzeba rozpleść koło, bęben wyszkiełkować i pomalować proszkowo a szprychy po czyszczeniu do ocynku. I tak koło pewnie wymaga centrowania, więc jak robić, to rób porządnie zlosnik.gif

> Doradźcie mi co zrobić z kolankiem.Wygląda na to że oryginalnie było pomalowane na czarno,chyba

> proszkowo.Co można z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało ?

Piaskowanie i malowanie proszkowe farbą odporną na temperaturę. Lakierowałem tak tłumik od WSK, było dobrze ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Trzeba rozpleść koło, bęben wyszkiełkować i pomalować proszkowo a szprychy po czyszczeniu do

> ocynku. I tak koło pewnie wymaga centrowania, więc jak robić, to rób porządnie

Powiem Ci że koła nawet ładnie "stoją" a bębna nie będę ruszał bo jest pomalowany proszkowo i bardzo dobrze się trzyma ok.gif Ale koła rozplotę i ocynkuje szprychy bo nic z nich nie będzie.

> Piaskowanie i malowanie proszkowe farbą odporną na temperaturę. Lakierowałem tak tłumik od WSK,

> było dobrze

To w takim razie trzeba będzie się rozglądnąć za jakąś firmą która się tym zajmuje.

Dzięki za naprowadzenie palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj też byłem chwilkę wink.gif Zdemontowałem tylny wahacz,łańcuch i dekiel silnika,bo przy zębatce zdawczej jak wiadomo jest ogrom syfu.

Nie uwierzycie ale udało mi się dzięki koledze,zdobyć oryginalny czerwony klosz do tylnej lampy yay.giffly.gif Powoli zbiera się materiał na drugą partię do cynkowania no i będę musiał rozkminić temat tylnych amortyzatorów,bo chrom na sprężynach nie wygląda najlepiej.Za koła planuje wziąć się na samym końcu,bo rozszprychować je a potem złożyć i wycentrować to nie jazda na rowerze jak dla mnie.

20140715140545028178646.jpg

20140715140545028138906.jpg

20140715140545029379484.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Gdzieś Ty tą lampę wytrzasnął

Nawet nie pytałem kolegi o szczegóły,ważne że już jest cool.gif

Dorwałem dzisiaj nowy,oryginalny korek do zbiornika paliwa i złożyłem podpórki pod nogi.Imo ładnie to wygląda.

Przy okazji za parę zeta udało mi się kupić niekompletny silnik 027.Będzie do drugiej ramy Dantoma którą posiadam,bo właśnie pod taki silnik jest ona przygotowana.

20140717140562240204193.jpg

20140717140562240128943.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o Dantoma to dostałem dzisiaj parę pierdół od znajomego i mówił coś że ma dla mnie w domu jeszcze troszkę gratów tongue.gif

Między innymi dostałem posklejaną,połataną i poskręcaną przednią cześć gdzie mocowana jest lampa,ale jest przynajmniej jakiś wzór,PRL-owski,nowy pokrowiec na klucze,i trochę innych drobiazgów.Jest też nowa osłona na łańcuch i prawie nowe stopki.Lepsze to niż nic hehe.Przy okazji wymyłem silnik przy kole zdawczym bo syf był niemiłosierny crazy.gif

Aha dołączam też zdjęcie z plakatu na którym Dezamet chwali się swoimi produktami i właśnie w takich barwach najbardziej podoba mi się Dantom i w takich chcę go zrobić lizak.gif

20140718140571235170496.jpg

20140718140571236176285.jpg

20140718140571236212361.jpg

20140718140571237591265.jpg

Link to comment
Share on other sites

Muszę pomalować tylny bagażnik bo jest dość mocno porysowany ale nie wiem co zrobić ze stopkami,bo dostałem inne-lepsze ale czarne.Malować je na czerwono czy założyć czarne ? Oczywiście plastiki muszą być pomalowane bo ogólnie to one są piętą achillesową Dantoma crazy.gif

Zdemontowałem dzisiaj silnik i go wreszcie umyłem,bo wyglądał fatalnie.Kurcze umyć cylinder to ...... szkoda gadać.Poszło mi ponad litr tetry na umycie. Ale ładnie się już prezentuje,a po wyjęciu doczyściłem ramę.Trzeba będzie wymienić olej w silniku bo nie wiem ile i jaki tam jest.

20140719140580319682880.jpg

20140719140580319161575.jpg

20140719140580320140245.jpg

20140719140580320142284.jpg

20140719140580321525380.jpg

20140719140580321470437.jpg

20140719140580322481671.jpg

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie było,to prace cały czas trwają,no może nie w tempie ekspresowym,ale wszystko idzie do przodu.

Ostatnio wróciło trochę pierdół z cynkowania,rozebrałem motor do końca,troszkę poprawiłem parę spraw,segreguję części i szukam zakładu aby mi je pomalował proszkowo.Będę tez musiał poszukać kogoś kto by mi zrobił naklejki.

Aha wykąpałem też gaźnik w myjce ultradźwiękowej,może coś z niego będzie.

Ale są dobre wiadomości,mianowicie dorwałem NOWY przedni błotnik palacz.gif i osłonę reflektora trochę popękaną.Wpadły mi też w ręce dwa koła w bardzo dobrym stanie,linki,czy kawałek widełek tongue.gif oraz kolejne parę plastików.

No i najlepsze udało mi się kupić kolejnego Dantoma hehe IThankYou.gif co prawda ten wygląda jak po drugiej wojnie światowej,ale po myciu myjką i psiknięciu plakiem,odpalił od strzała hehe.Numer ramy to 00022.Aha żona jeszcze mnie z domu nie wykopała hehe.gif

Najlepszy w tym wszystkim jest przedni błotnik,z blachy 4mm facepalm%5B1%5D.gif Tym razem nowy nabytek nie trafił do mojego garażu tylko do innego,bo był tak uwalony że musiałem go umyć choć trochę z tego syfu.

Po kąpieli wygląda dużo lepiej food.gif

20140724140622629101769.jpg

20140724140622630206293.jpg

20140724140622630106557.jpg

20140724140622631194267.jpg

20140724140622632115246.jpg

20140724140622633172326.jpg

20140724140622634160657.jpg

20140724140622634531581.jpg

20140724140622635171027.jpg

20140724140622635121853.jpg

20140724140622636364063.jpg

20140724140622636210738.jpg

20140724140622636193182.jpg

Link to comment
Share on other sites

> No i najlepsze udało mi się kupić kolejnego Dantoma

Jestem pod wrażeniem.....większość ludzi nie ma pojęcia, że coś takiego było produkowane, a Ty kupujesz jednego za drugim...jak to robisz? icon_eek.gif

Trafiłeś na ogłoszenie? Skąd bierzesz części do tego sprzętu? icon_eek.gif

Link to comment
Share on other sites

>Będę tez musiał poszukać

> kogoś kto by mi zrobił naklejki.

W Tarnowie bodaj w Rynku lub okolicy jest firma,która wykonuje naklejki na dowolnej folii(grubość,kolor). W przyszłym tygodniu jak spotkam kolegę,który u nich zamawia naklejki to dam Ci namiary .

Link to comment
Share on other sites

> Jestem pod wrażeniem.....większość ludzi nie ma pojęcia, że coś takiego było produkowane, a Ty

> kupujesz jednego za drugim...jak to robisz?

> Trafiłeś na ogłoszenie? Skąd bierzesz części do tego sprzętu?

Wszystko to jest związane z moją pracą,mianowicie pracuje w Dezamecie i rozmawiam ze starszymi pracownikami co i jak.Tego drugiego kupiłem przez przypadek,pojechałem na inną halę gdzie znajomy miał mi dać parę plastików do Dantoma i jak inny to zauważył to powiedział że stoi u niego taki i mu zastępuję.Dwa razy nie musiał mówić zlosnik.gif

Najgorsze jest to że sporo części leżało na magazynie i przeważnie wszystko wylądowało na złomie.Część wzięli pracownicy a część osoby postronne,ale spora część po prostu poszła na przetop crazy.gif

> W Tarnowie bodaj w Rynku lub okolicy jest firma,która wykonuje naklejki na dowolnej

> folii(grubość,kolor). W przyszłym tygodniu jak spotkam kolegę,który u nich zamawia naklejki to

> dam Ci namiary .

O super,jak by się dało był bym bardzo wdzięczny food.gif

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście coś tam przy Dantomie robię lub poprawiam,ogólnie lubię wyskoczyć na garaż i dłubać przy sprzęcie tongue.gif

Dorobiłem i przyspawałem nowy ogranicznik kierownicy,rozebrałem i wyczyściłem licznik do którego muszę jeszcze kupić żarówki no i odebrałem kolejną,małą partię dupereli po cynkowaniu.

Niestety ale prace znacznie zwolnią przez finanse.

Muszę znaleźć kogoś w okolicy do piaskowania bo malarza już mam,firma od naklejek też wstępnie jakaś jest,muszę jeszcze znaleźć kogoś kto zregeneruje mi przednie lagi bo ciekną a to dopiero wierzchołek góry lodowej hehehe

20140731140682637120214.jpg

20140731140682638474441.jpg

20140731140682638765141.jpg

Link to comment
Share on other sites

> znajdź firmę która piaskuje i maluje proszkowo efekt widziałeś na moim Simku

Malarza już mam tylko chodzi o piaskowanie ale jakoś i przez to przebrnę.

Dzisiaj przytargałem z wykopalisk nówkę oponę z lat produkcji Dantoma do Dantoma i odebrałem sprężyny z chromowania do tylnych amorów.Teraz wyglądają nieco lepiej skromny.gif Aha i "parę" ori gum na zapas do dźwigni zmiany biegów rotfl.gif

20140804140717777122691.jpg

20140804140717778196946.jpg

20140804140717778798617.jpg

20140804140717779545691.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

> Gumek to na trochę Ci wystarczy...

Nie no trzeba będzie parę opchnąć wink.gif

Dotarły pierścienie do tylnych amortyzatorów ok.gif Mam pytanie,czy będzie można pomalować proszkowo amortyzator,bo jak wiadomo potem trzeba go wygrzać a są w nim elementy gumowe i olej ?

287890485-amor.jpg

post-44976-14352525555764_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Nie no trzeba będzie parę opchnąć

> Dotarły pierścienie do tylnych amortyzatorów Mam pytanie,czy będzie można pomalować proszkowo

> amortyzator,bo jak wiadomo potem trzeba go wygrzać a są w nim elementy gumowe i olej ?

Nie można ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Nie można

Dzięki za info.

A więc amory pomaluję zwykłym lakierem.

Obecnie rama jest już prawie prosta i z powrotem pospawana,jeszcze tylko jedna poprawka i będzie można odkładać euro na piaskowanie oslabiony.gif

287891320-rama.jpg

287891320-rama2.jpg

post-44976-14352525566243_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Dzięki za info.

> A więc amory pomaluję zwykłym lakierem.

> Obecnie rama jest już prawie prosta i z powrotem pospawana,jeszcze tylko jedna poprawka i będzie

> można odkładać euro na piaskowanie

nie przesadzaj ok.gif mnie wypiaskowanie - pomalowanie proszkowe całego Simsona jak dobrze pamiętam wyniosło coś około 360zł

Link to comment
Share on other sites

Na razie rozmawiałem telefonicznie z kolesiem od malowania proszkowego i powiedział (nie widząc co i ile tego jest) że coś w okolicach 300-400zł a piaskowanie u innego gościa (z nim nie rozmawiałem) jakieś 150-200zł a w tym momencie leże i kwicze jeśli chodzi o kasę crazy.gif

Ale nie ma pośpiechu i powoli się zrobi ok.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

> ja wszystko robiłem w jednej firmie i tobie też tak radzę

Może i mi się tak uda.

Skończyłem pasowanie plastikowych osłon,zostały tylko dwa małe kawałki na dole,ale na nie przyjdzie czas dopiero gdy będzie już włożony silnik,więc nie prędko grinser006.gif

Trzeba to teraz rozebrać,posegregować,policzyć i zawieść do piaskującego malarza.Mowa oczywiście o elementach metalowych.

20140918141106091131448.jpg

20140918141106091741465.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj rozebrałem wszystko na części.Ramę oczyściłem po spawaniu i poprawiłem jakieś pierdółki.Wszystko spisane i policzone.Można zawieść do malarza,jak będzie euro clown.gif

Jak pamiętacie jakiś czas temu,udało mi się dorwać dwa stare,oryginalne koła do Dantoma.Dzisiaj za jedno się wziąłem i muszę powiedzieć że tylko wyglądało na stare.Bęben może hamował dwa-trzy razy.Po wyczyszczenie troszkę się zmieniło Niestety ale drugie koło już tak ładnie nie wygląda,ale mimo to jest w lepszym stanie niż te co miałem przy Dantomie.

I jak się podoba skromny.gif270635636-JUMP2.gif

20140920141123500108217.jpg

20140920141123501551693.jpg

20140920141123501685247.jpg

20140920141123502115786.jpg

20140920141123503318639.jpg

20140920141123503195858.jpg

20140920141123504687866.jpg

20140920141123505117711.jpg

20140920141123506199303.jpg

20140920141123506125090.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Pewnie wersja na USA

Może przejdzie przegląd zlosnik.gif

W poniedziałek zawiozłem żelastwo do piaskowania i malowania,ciekawy jestem jaki będzie efekt.

Dzisiaj pomalowałem podkładem tylne amorki a jak wyschną to pójdzie na nie czarny połysk palacz.gif

Wypucowałem tylną lampę i założyłem świeżo ocynkowane wkręty klosza,teraz tylko montaż.

Aha pisałem wcześniej że jak będzie okazja to zrobię zdjęcia haka i przyczepki która była sprzedawana jako komplet z Dantomem.Udało mi się,a tak ona wygląda.Na pierwszym zdjęciu hak przy Dantomie,a reszta to przyczepka:

20140927141184363202683.jpg

20140927141184363118419.jpg

20140927141184364746316.jpg

20140927141184364657423.jpg

20140927141184365366540.jpg

20140927141184366300266.jpg

20140927141184366129545.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Co prawda post nie dotyczy mojego Dantoma,ale myślę że tutaj mogę zapodać takie foto i nikt się nie obrazi.

Na fotkach Dantomy na hali na której były produkowane.Zdjęcia były robione do prospektu handlowego skromny.gif Jest wersja dla wojska jak i Dantom wiozący samego Cimoszewicza clown.gif Jest też zdjęcie z targów na których Dezamet dostał medal właśnie za pojazd Dantom.

No i na koniec rarytas,czyli ścigacz SPORT 50 zrobiony na bazie Dantoma,z silnikiem Zundappa o pojemności 50cm3 z sześciobiegową skrzynią i mocą 8 KM grinser006.gif Ze względu na osiągane prędkości,został zamontowany hamulec tarczowy.

Na zdjęciu z targów jest widoczny człowiek z którym dzisiaj rozmawiałem i to on głównie zajmował się Dantomem.

Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A.

20141006141261539183073.jpg

20141006141261546184690.jpg

20141006141261553122557.jpg

20141006141261556763494.jpg

20141006141261557136567.jpg

20141006141261560270163.jpg

20141006141261573574822.jpg

20141006141261583196311.jpg

20141006141261592283407.jpg

20141006141261602162521.jpg

20141006141261606950472.jpg

20141006141261610208479.jpg

20141006141261614140085.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze parę fotek.

Były też próby z silnikiem rowerowym ale również spalił na panewce.

20141007141270124308601.JPG

20141007141270125153326.JPG

W latach 90' gdy wszystko się sypało Bernard Moteurs Poland przejął produkcję silników i zaczął też produkować pojazdy.

Na zdjęciu 023 ale już ze znakiem BMP,stacjonarny silnik do pomp i dwa motorydwany

20141007141270170144539.jpg

20141007141270170223907.jpg

20141007141270170146619.jpg

20141007141270171122642.jpg

Jak by ktoś nie wiedział,to Dezamet oprócz silników,żelazek czy gofrownic,produkował też silniki zaburtowe do motorówek

20141007141270213143057.jpg

20141007141270213219785.jpg

20141007141270214212971.jpg

20141007141270215123843.jpg

No i dwa zdjęcia z Dezametu,magazyn wyrobów gotowych i hamownia

20141007141270224274180.jpg

20141007141270225375278.jpg

Powstał na próbę też traktorek ale i on poszedł w zapomnienie

20141007141270236155522.jpg

Jeszcze trzy zdjęcia Dantomów,z czego jeden pod czas produkcji

20141007141270245600313.jpg

20141007141270246680011.jpg

20141007141270247105846.jpg

A na tym zdjęciu jest pierwszy Dantom który nie dostał się do produkcji i był zrobiony z przy współpracy z inną firmą niż ostatecznie

20141007141270258880011.jpg

A tak wyglądał Dantom przed ostateczną zmianą.Trzeba było przenieść zbiornik pod siedzenie,ponieważ dość znacznie nagrzewały się elementy obok widocznych szczelin (ciepło z silnika)

20141007141270273172270.jpg

Kopiowanie zdjęć zabronione,własność Dezamet S.A.

Link to comment
Share on other sites

bardzo ciekawy gaznik w nowszej wersji silnika 023. Masz moze jakies informacje na jego temat ?? Moze mozna go jeszcze u was zdobyc ?

Link to comment
Share on other sites

Niestety ale w Dezamecie od parunastu lat nie ma śladu że była tu produkcja żelazek czy silników.

A ten gaźnik był montowany już w BMP a nie znam nikogo kto tam pracował.Ciężki temat....

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj skończyłem tylne amory.Trochę dłubania było ale wyglądają zadowalająco.Nowy chrom na sprężynach i talerzach od sprężyn,do tego dorobione nowe tulejki wewnętrzne no i oczywiście podkład i czarny połysk skromny.gif

Niestety nie znalazłem nowych czy w dobrym stanie,więc musiałem zrobić moje.Jeśli dobrze widzę to są takie same jak w Charcie.Z miłą chęcią bym je już założył,ale lakiernik coś się opiernicza i nie daje znaku życia confused.gif

20141009141287498161517.jpg

20141009141287498126360.jpg

20141009141287499154559.jpg

20141009141287500236401.jpg

20141009141287500108075.jpg

20141009141287501174780.jpg

20141009141287502376777.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do lakiernika i teoretycznie na koniec przeszłego tygodnia mają być graty pomalowane.

Udało mi się pożyczyć instrukcję do Dantoma w celu zeskanowania skromny.gif Można się z niej dowiedzieć np. że rozmiar tylnej opony jest inny niż przedniej tongue.gif

20141017141356539133879.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rozszprychowałem koło i żelastwo dałem do cynkowania.Rafka została bo chrom jest elegancji więc nie ma co ruszać palacz.gif Rozebrałem też hamulce, wszystko wyczyściłem i to żelastwo też poszło do ocynkowania.Wyczyściłem też silnik,spuściłem stary olej i wszystkie śrubki zewnętrzne również będą ocynkowane.

Jakim olejem zalać silnik?

Aha szukam opony takiej jak na zdjęciu,jest szansa czy to biały kruk ?

15609623145_eea120109c_o.jpg

15423513938_1a1aa37f76_o.jpg

15422984269_e35c7357eb_o.jpg

15424035980_d1cb9a945b_o.jpg

14989479863_33017c050c_o.jpg

15423627287_9812817bdc_o.jpg

A to nófki oryginały które udało mi się dorwać do Kadeta cfaniaczek.gif

20141023141408252559003.jpg

20141023141408253111503.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.