Skocz do zawartości

Popsułem stilo, czyli nie jedzie na zimnym ;)


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wink.gif

Oj dawno nie pisałem w tym dziale hehe.gif

Sprawa ma się tak, że postał sobie 4dni w garażu bo wolne miałem i chyba mu się spodobało, odpaliłem wczoraj rano i.... niby odpalił ładnie, ale jak się doda gazu to obroty masz 1500 i falują (pedał w podłodze) i do tego kopci jak głupi (ni to czarno, ni to biało, taki siwy kolor).

Pochodził sobie tak z 1min, gaz w podłodze, wkońcu doszedł do 3000obr i mu ulżyło, zaczął chodzić normalnie jak by nigdy nic.

Dzisiaj rano, (zimny) to samo.... masz 1500, faluje, kopci, zero mocy.... pochodził tak też z minute i nagle jak ręką odjął zaczął normalnie chodzić.

Przed chwilą wyszedłem z pracy, znów ostygł i to samo.... z tym że tu już czekałem z 2min aż wróci do normy i będzie miał moc, ubytek mocy jest taki ze nie da się nawet z miejsca ruszyć....

Podpiąłem komp, zero błędów... wiec nie wiem od czego zacząć, teraz ciepły to chodzi idealnie to nie ma nawet jak sprawdzać.

Ktoś miał takie objawy? Dodam że mam EGR ale jak do tej pory sprawował się świetnie. I to żę overboot jest gorący, ciężko ręką go utrzymać... choć nigdy wczesniej go nie dotykałem na gorącym śliniku tak że nie wiem jaką ma normalną temp. pracy.

Pomocy panowie bo jutro rano do pracy trzeba się dotoczyć screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie CPW?

Rozwiń, bo "Czołgiem Po Wódke" nie pasuje do reszty....

//edit

Dobra, mam, czujnik położenia wału smile.gif

1. Gdzie on się znajduje?

2.Jak go sprawdzić? Da się ?

3.Czemu tak drogo? Warto używki szukać, czy tylko nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiń, bo "Czołgiem Po Wódke" nie pasuje do reszty....

> //edit

> Dobra, mam, czujnik położenia wału

> 1. Gdzie on się znajduje?

> 2.Jak go sprawdzić? Da się ?

> 3.Czemu tak drogo? Warto używki szukać, czy tylko nowy ?

Poszukaj wątku Somusia, były z zdjęcia i jak to wymienić.

Założę się o dobrą wódkę, że to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> map sensor zarosl syfem jezeli czujesz swieczuszke gdy niuchniesz ten dymek to chyba strzelilem w

> 10

Gdzie tego szukać? Da się zmierzyć? Wyczyścić ?

Co do CPW to już wykręciłem, ma 970ohm, a z forum alfy wynika ze nie powinien miec wiecej niz 450.... ktoś zna wartość dobrego czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś miał takie objawy? Dodam że mam EGR ale jak do tej pory sprawował się świetnie.

obstawiam, że właśnie kończy się świetnie sprawować. Będzie tylko gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor wyczyszczony, ale dziwnie działa... właściwie nie działa, nie zmienia się w ogóle rezystancja przy zmianie ciśnienia.... no ale narazie wszystko działa bo jest ciepły, dam znać rano, no chyba że będzie moc dojechać do pracy to po południu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam że mam EGR ale jak do tej pory sprawował się świetnie.

co nie znaczy że tak będzie do końca życia stilo oink.gif

Ja tak samo jak Wojtek - zacząłbym od najprostszego czyli EGR. Zaślep go i sprawdź co się stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odpalił bez problemu... (po czyszczeniu map sensora i wykręceniu i wkręceniu ponownie CPW)

Ale skoro chodził normalnie to zgasiłem zaraz i odpaliłem na nowo.... i to samo, 1500obr/min i faluje.... zgasiłęm, odpiąłem wtyczkę od map, odpaliłem i chodzi ładnie równo, ale kręci się tylko do 3200obr (ale to chyba normalne bez czujnika), odpiąłem go z powrotem i z powrotem faluje i kopci (czym pach nie to nie wiem, może i świeczką.... takie słodkie i gryzące w oczy). Więc odpiąłem znów i chodzi płynnie i normalnie do 3200, po 3-ci podpięciu wtyczki zaczął już zupełnie normalnie chodzić.

No więc w tym przypadku do wymiany na start leci map sensor. Ale CPW i zaślepki do EGRa też zamawiam, niech jadą ze mną za granice, bo może walnąć w każdej chwili, ale już nie działa a można wymienić nawet na drodze.

Po pracy dam znać jak się zachowywał grinser006.gif No chyba że wrócę na lawecie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale CPW i zaślepki do EGRa też

> zamawiam, niech jadą ze mną za granice, bo może walnąć w każdej chwili, ale już nie działa a

> można wymienić nawet na drodze.

> Po pracy dam znać jak się zachowywał No chyba że wrócę na lawecie

weź kawałek blachy po konserwie , zrób 2 dziury na śruby i zaślep egr, zobaczysz że problem ustapi.

Ja miałem identycznie jak ty, z tym, że mnie to dopadło przy 10-20 stopniowych mrozach.

Jak już zapalił, a zdarzało się to dopiero za 8-10 razem (o ile aku wytrzymał) to chmura białego dymu.

Początkowo objawy "nie jechania" ustępowały po kilku min, albo po nagrzaniu (ty masz ciepło, ja miałem zimę), a potem zdarzyło się na trasie, jechałem prawie 300 km w dupiatych warunkach atmosferycznych i walczyłem z samochodem, z resztą powrót był taki sam: redukcja, gaz w podłogę (ledwo jedzie) do 3000 tys obr/, kop, ostra jazda, zmiana biegu na 5, do ok 120 kph i jazda, auto jedzie, pod górkami zwalania, redukcja, gaz ledwo jedzie do 3000, potem kop itd itp.

Wcześniej miałem sytuację, że ruszałem spod świateł, ledwo się turlałem i autobus mnie światłami poganiał, a ja nic zrobic nie mogłem, bo auto ledwo się toczyło.

W ogóle miałem 3 stany:

1. gaz w podłodze i tylko jedzie i nie przyspiesza,

2. gaz w podłoge, z biedą ale przyspiesza

3. pow 3 tys obr rura (to były pierwsze moje dni ze stilo, po przesiadce z 60 KM punta więc przyspieszenie było dla mnie rakietowe).

I te 2 pierwsze stany się powtarzały na przemian bez specjalnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Oj dawno nie pisałem w tym dziale

mój zrobił podobnie po powrocie ze Szwecji. w zasadzie takie same objawy (tyle że nie miałem serca go dusić, skoro tak paskudnie dymił i nie jechał). Do tego jeszcze trochę nim telepało.

Ratował mnie wtedy Cinek, ostatecznie stwierdził że rozkodował się jeden wtryskiwacz i chrzanił robotę reszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CPW i map sensor zakupiony, z racji łatwości wymiany i niewiarygodnej niechęci do dotykania egr'a, postanowiłęm na razie wymienić map sensor, rano odpalę zobaczę..... bo teraz nie widać żadnej różnicy (tj. na ciepłym), jak nie pomoże to jeszcze przed wizytą w ASO na 8 rano*, wymienię CPW... na koniec zostawię sobie wisienkę - EGR'a wink.gif

* - tak, żeby nudno nie było, to pękła mi gumowa osłona przeguby wewnętrznego na prawej pół-osi, jako że bez tego ciężko jeździć bo rzuca smarem na prawo i lewo, a zanim mi przyjdą gumy, jak się okaże że i przeguby do wymiany to bym składał tydzień.... dlatego jutro zajmie się tym ASO, mam nadzieję że cena nowych przegubów nie przewyższy wartości samochodu hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> * - tak, żeby nudno nie było, to pękła mi gumowa osłona przeguby wewnętrznego na prawej pół-osi,

> jako że bez tego ciężko jeździć bo rzuca smarem na prawo i lewo, a zanim mi przyjdą gumy, jak

> się okaże że i przeguby do wymiany to bym składał tydzień.... dlatego jutro zajmie się tym

> ASO, mam nadzieję że cena nowych przegubów nie przewyższy wartości samochodu

ja się do tego problemu ooniee.gif (przegub wewnętrzny) zabieram jak "pies do jeża", może to sprawa wieku kalendarzowego ? niewiem.gif

jak byłem ze 30 kilo młodszy to szło zdecydowanie łatwiej zabrać sie do takiej roboty horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się do tego problemu (przegub wewnętrzny) zabieram jak "pies do jeża", może to sprawa wieku

> kalendarzowego ?

> jak byłem ze 30 kilo młodszy to szło zdecydowanie łatwiej zabrać sie do takiej roboty

U mnie osłona wymieniona, tylko prawa, bo lewa jest ok. Cała przyjemność (osłona ori, opaski, nowa nakrętka na piastę, robocizna itp.) kosztowało mnie 140zł.

Musze przyznać że robota dość przyjemna i prosta, jak bym miał częsci i znalazł gdzieś zaciskarkę do opasek (gdzies mam, nie wiem gdzie), to robił bym sam. półoś po prostu wysuwa się z kielicha podpory i mamy wszystko na wierzchu wink.gif

Co do problemu z tematu, to wymiana i map sensora i CPW nic nie zmieniła, dalej jest jak jest.... no nic, idę szukać pustej puszki po browarze i do roboty wink.gif

Jedyny plus jest taki że po wymianie map sensora samochod ma odczuwalnie więcej mocy, tak powyżej 3000obr. idzie zdecydowanie lepiej yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaślep dziada i wywal z softu i zapomnisz o problemie.

> Ja to bym najchętniej to całe wykręcił, ale szpilki nie chcą puścić...

Wafer ma jtd 115 wiec nie ma sensu wywalać z softa, ja w poprzednim stilo (jtd 115) prawie 3 lata śmigałem bez egr (2 zaślepki i egr całkowicie wyjęty z auta).

A co ty chcesz wykręcać? EGR podobno MJTD musi zostać EGR po mimo wywaleniu z softa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na koniec zostawię sobie wisienkę - EGR'a

IMHO popełniasz bład, kupujesz graty, zamiast wziąć pasztet ze sklepu drobiowy w puszce metalowej za 5 zł, zjeść, odkręcić 2 śruby, wywiercić 2 dziury pod kształt uszczelki założyć, zakręcić 2 śruby. 30 min roboty i wiesz czy to egr czy nie.

ale twoja sprawa. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO popełniasz bład, kupujesz graty, zamiast wziąć pasztet ze sklepu drobiowy w puszce metalowej

> za 5 zł, zjeść, odkręcić 2 śruby, wywiercić 2 dziury pod kształt uszczelki założyć, zakręcić 2

> śruby. 30 min roboty i wiesz czy to egr czy nie.

> ale twoja sprawa.

No już tak zrobiłem dzisiaj wink.gif

Rano dam znać czy pomogło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, w sumie to nie odpalany od 13-stej, to wystygł... właśnie wracam z garażu, pali jak malina yay.gifyay.gifyay.gifyay.gifyay.gif

Jeszcze na 100% potwierdzę rano, ale już na 99,9% można powiedzieć że to wina EGR 033102bebe_1_prv.gif

Tak mnie jeszcze korci go wykręcić, przeczyścić i dać mu drugą szansę spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, w sumie to nie odpalany od 13-stej, to wystygł... właśnie wracam z garażu, pali jak malina

> Jeszcze na 100% potwierdzę rano, ale już na 99,9% można powiedzieć że to wina EGR

tak powiem to: a nie mówiłem 270751858-jezyk.gif033102bebe_1_prv.gif

> Tak mnie jeszcze korci go wykręcić, przeczyścić i dać mu drugą szansę

rozumiem, że lubisz się prosić o kłopoty?

Chcesz mieć egr, kup nowy, czyszczenie ma krótką skuteczność (z jednym wyjątkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak powiem to: a nie mówiłem

Mówiłeś mówiłeś 20.GIF

> rozumiem, że lubisz się prosić o kłopoty?

> Chcesz mieć egr, kup nowy, czyszczenie ma krótką skuteczność (z jednym wyjątkiem)

Kłopoty to moja specialność grinser006.gif Po prostu kupię sobie zestaw zaślepek co by było można w każdej chwili wkręcić, ale dam mu jeszcze drugą szansę i przeczyszczę, w końcu jeździ juże 230k km, wiec na dobrą sztukę trafiłem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiłeś mówiłeś

> Kłopoty to moja specialność Po prostu kupię sobie zestaw zaślepek co by było można w każdej chwili

> wkręcić, ale dam mu jeszcze drugą szansę i przeczyszczę, w końcu jeździ juże 230k km, wiec na

> dobrą sztukę trafiłem

zależy jak jeździ a nie ile zlosnik.gif

Ale co tam, róbta co chceta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiłeś mówiłeś

> Kłopoty to moja specialność Po prostu kupię sobie zestaw zaślepek co by było można w każdej chwili

> wkręcić, ale dam mu jeszcze drugą szansę i przeczyszczę, w końcu jeździ juże 230k km, wiec na

> dobrą sztukę trafiłem

zaślep i zapomnij nie ma sensu czyścić - inaczej problem będzie powracał - serio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym sobie głowe uciąć że pisałem tu odpowiedz jeszcze jedną.... niewiem.gif

> a jednak na 100% nie CPW w JTD też się EGR'y blokują

No jednak nie, ale będzie jeździł w schowku, bo szykują się długie trasu, a na upartego i na parkingu się to wymieni wink.gif

EGR wyczyszczony do błysku, poskładany.... i chodzi jak burza wink.gif Dam mu jeszcze parę dni, będzie trochę czasu to się pogada z Kazu i wkręci zaślepki wink.gif

ps. tak mnie teraz zastanawia, jak się odepnie wtyczkę od EGRa to wywali błąd? Można softowo go wywalić tak by nie było błedu jeśli jest po odpięciu wtyczki? Bo generalnie skonstruowany jest tak, że nie trzeba go zaślepiać, wystarczy odpiąć wtyczkę wink.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ps. tak mnie teraz zastanawia, jak się odepnie wtyczkę od EGRa to wywali błąd? Można softowo go

> wywalić tak by nie było błedu jeśli jest po odpięciu wtyczki? Bo generalnie skonstruowany jest

> tak, że nie trzeba go zaślepiać, wystarczy odpiąć wtyczkę

> Pozdrawiam

Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy odpieta wtyczką a zaslepiniem, ale jakby to wystarczało, to imho nikt nie bawił by się z zaslepianiem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaślep i zapomnij nie ma sensu czyścić - inaczej problem będzie powracał - serio

Pozwólcie, że się wtrącę. Wiele na tym forum napisano o zaślepianiu EGR-ów. Ja nie zaślepiłem, ale skorzystałem z manuala, który kilka lat temu (3-4) był zamieszczony właśnie na AutoKąciku. Zadziałało. Od tamtej pory demontowałem EGR dwa razy i wewnątrz na popychaczu zaworu i na samym zaworze nie ma śladu nagaru. Jest tylko trochę okopcony.

W uszczelce, która jest przy cewce siłownika, od dołu fabrycznie zrobiona jest szczelina. (Nie pamiętam oryginalnych wymiarów, chyba 1x4mm ) Pewnie po to, aby sadza która się tam zbiera, była wydmuchiwana na zewnątrz. W tym manualu autor zalecał powiększyc tą czczelinę 2x6 mm i taką samą zrobic w górze. Zrobiłem jak zalecał i mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym manualu autor zalecał powiększyc tą czczelinę 2x6 mm i

> taką samą zrobic w górze. Zrobiłem jak zalecał i mam spokój.

potwierdzam, mam tak samo i spokój z Ogrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy odpieta wtyczką a zaslepiniem, ale jakby to wystarczało, to

> imho nikt nie bawił by się z zaslepianiem.

Może po prostu nikt nie wpadł na to najprostsze rozwiązanie wpysk.gif

Generalnie odpięcie wtyczki pozostawia go w stanie zamkniętym przez co jest nie aktywny, pytanie jedynie o kontrolkę...

Co do czyszczenia itp. to ja swojego ostatnio czyściłem 4 lata temu, albo jak kto woli równe 100 000km temu. Jeśli po tym czyszczeniu pochodzi równie długo to IMO nie jest to jakaś kłopotliwa rzecz, jak się już wie jak to wyciągnąć i włożyć to zajmuje to 20-30min smile.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odepniesz wtyczkę to będzie walić błędem na desce (przerwa w obwodzie), zaślepienie tego nie powoduje (elektrycznie i mechanicznie dalej pracuje ) błąd będzie tylko widoczny po podłączeniu komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy odpieta wtyczką a zaslepiniem, ale jakby to wystarczało,

Wyjęcie wtyczki w 8 v 1.9 115 km jest bezpieczniejsze. Wpada błąd, ale silnik działa tak samo - w odczuciu. Trzeba by podpiąc komputer i sprawdzić parametry. Niemniej, lepiej odpiąć niż się rozkraczyć. Myślałem czy zaślepić i wywalić z map czy kupić nowy porządny za 700 zł. JEdnak z tego co widzę, wystarczy oczyścić i powiększyć szczelinę (czyszczony wytrzymał roczek). Gborowik i MirekD znaleźli rozwiązanie trwałe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjęcie wtyczki w 8 v 1.9 115 km jest bezpieczniejsze. Wpada błąd, ale silnik działa tak samo - w

> odczuciu. Trzeba by podpiąc komputer i sprawdzić parametry. Niemniej, lepiej odpiąć niż się

> rozkraczyć. Myślałem czy zaślepić i wywalić z map czy kupić nowy porządny za 700 zł. JEdnak z

> tego co widzę, wystarczy oczyścić i powiększyć szczelinę (czyszczony wytrzymał roczek).

> Gborowik i MirekD znaleźli rozwiązanie trwałe

To się wyjaśniło dlaczego nie wyciąga się wtyczki grinser006.gif

A co do czyszczenia to wszystko zależy czym i jak czyścisz... umycie z wierzchu może nie pomóc na długo, ale jak weźmiesz słoik (WEK pasuje idealnie), nalejedz do niego 0,5L rozcieńszalnika NITRO (koniecznie nitro), wrzucisz do tego EGR na całą noc, to rano wyciągasz jak nowy, cały się świeci jak wyciągnięty z pudełka, tłoczek który się zapieka również jest błyszcząco czyściutki. Taki zabieg (i to robiony na szybko, a nie przez całą noc jak to prawidłowo się robi) pomógł na 100 000km smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się wyjaśniło dlaczego nie wyciąga się wtyczki

No ale co z tego że wpada błąd i pali się kontrolka? Jedzie? Jedzie... Awaryjnie rozwiazanie słuszne, zwłaszcza jak mróz chwycił a Ty do pracy musisz jechać. Albo sprawdzić co sie dzieje (szybciej niż demontaż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.