kravitz Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Wiem że trzeba wymieniać szklanki i że to drogo. Jednak wiem też że można poprzekładać pomiędzy zaworami te szklanki i część z nich będzie pasować. Pytanie więc jest takie. Jak postępuje domyślnie takie ASO? Czy mogę jechac do ASO i olać temat, a wybiorą najlepsze dla mnie rozwiązanie, czy też na fakturze zobaczę "szklanka regulacji zaworów : 16 sztuk"? Regulacja w 1.8 w Mitsubishi jest teoretycznie przy 90tyś km. Ja mam LPG, więc uważam że 80tyś to już pora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Jednak wiem też że można poprzekładać pomiędzy zaworami te szklanki i część z nich będzie pasować. Przyjdzie kolega pawel_78 i się dowiesz, że szklanki, podobnie jak same płytki, przełożyć można i mogą spasować, ale nie powinno się tego robić. > Pytanie więc jest takie. Jak postępuje domyślnie takie ASO? Poprzekładają, a skasują za komplet nowych - przecież tego nie sprawdzisz... > Czy mogę jechac do ASO i olać temat, a wybiorą najlepsze dla mnie rozwiązanie, czy też na fakturze > zobaczę "szklanka regulacji zaworów : 16 sztuk"? Wybiorą najlepsze DLA NICH rozwiązanie, czyli najdroższe dla Ciebie > Regulacja w 1.8 w Mitsubishi jest teoretycznie przy 90tyś km. Ja mam LPG, więc uważam że 80tyś to > już pora Przed regulacją możesz przecież skontrolować luzy zaworowe i będziesz wiedział, czy już pora, a jeśli tak, to ile szklanek trzeba dotykać. Może wystarczą literatki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Przed regulacją możesz przecież skontrolować luzy zaworowe i będziesz wiedział, czy już pora, a > jeśli tak, to ile szklanek trzeba dotykać. Może wystarczą literatki? Przepraszam że nie napisałem. Zakładałem że jak piszę o ASO to jest oczywiste. Ale jednak widzę że wymaga komentarza. Komentarz: Nie wiem jak się sprawdza luz zaworowy, nie znam nikogo kto to potrafi. Nie mam czasu szukać, a wyprawa do ASO na przegląd raz w tygodniu wymaga ode mnie mocnego ustawiania kalendarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Przepraszam że nie napisałem. > Zakładałem że jak piszę o ASO to jest oczywiste. > Ale jednak widzę że wymaga komentarza. > Komentarz: Nie wiem jak się sprawdza luz zaworowy, nie znam nikogo kto to potrafi. Zakładałem, że to oczywiste, iż jako Autokącikowicz sam sobie sprawdzisz luz zaworowy i będziesz wiedział, czy w ogóle regulacja jest potrzebna, ale widzę, że jednak nie... A ASO? Z radością przyjmie takie zlecenie, na FV wpisze: szklanka zaworowa 18 sztuk (bo dwie się stłukły - może klient to łyknie? ), zmierzy luzy i będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > Wiem że trzeba wymieniać szklanki i że to drogo. Musi być ASO, nei ma w wawie jakiegoś warsztatu specjalizującego się w mitsufiksu co zrobi to równie dobrze, a przy tym skasuje mniej? Ile kkm na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > Musi być ASO, nei ma w wawie jakiegoś warsztatu specjalizującego się w mitsufiksu co zrobi to > równie dobrze, a przy tym skasuje mniej? Nie wiem > Ile kkm na LPG? Nie pamiętam. 20, może 30tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 > Nie wiem > Nie pamiętam. Jedź do aso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukMan Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > 20, może 30tyś. Jestem w podobnej sytuacji auto dobija do 90 tys w tym niecałe 20 tys na gazie od początku roku. Ten sam silnik 1.8. Planuje jechać do zaufanego zakładu kóry za bodajrze 100-150 rozbierze co trzeba i zmierzy te luzy + wymiana świec. Poczytaj o temacie luzów i LPG na Mitsumaniakch tam są wątki. Generalnie w ASO przyjedziesz, zostawisz, wymienią i usługa podejdzie pod 1 tys. (dużo liczą za każdą szklankę + robociznę) Podobno pasują też szklanki z ASO Chevroleta do kupienia a są 2,3 razy tańsze niż w ASO Mitsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 > Jestem w podobnej sytuacji auto dobija do 90 tys w tym niecałe 20 tys na gazie od początku roku. > Ten sam silnik 1.8. Planuje jechać do zaufanego zakładu kóry za bodajrze 100-150 rozbierze co > trzeba i zmierzy te luzy + wymiana świec. > Poczytaj o temacie luzów i LPG na Mitsumaniakch tam są wątki. Generalnie w ASO przyjedziesz, > zostawisz, wymienią i usługa podejdzie pod 1 tys. (dużo liczą za każdą szklankę + robociznę) > Podobno pasują też szklanki z ASO Chevroleta do kupienia a są 2,3 razy tańsze niż w ASO Mitsu. Dokładnie takie rzeczy można wyczytać. Że chyba pasują, że lepiej gdzieś pojechać i będzie taniej Tylko nigdzie konkretów. Nie będę sprowadzał szklanek z USA bo są dużo tańsze (tak radzili na Mitsumaniakach), a nikt nie wskazał tez konkretnego warsztatu który to zrobił już Dzisiaj umówiłem się do ASO na poniedziałek. Pani mi powiedziała że regulacje robi się przy 100tyś km w tym silniku, ale na moje życzenie sprawdzą luz już teraz. Jak widzisz w tym wątku nie padłu żadne konkrety. Tylko mniej więcej coś gdzieś Wygląda na to, że nikt tego chyba nie robił, ale słyszał że ktoś robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Jedź do aso Pojechałem do ASO. Pani dała wykaz co przy jakim przebiegu się robi. Okazało się że dwie drogie rzeczy dopiero przy 100tyś km: wymiana oleju w skrzyni auto. i te nieszczęsne zawory Uff PS. Dostałem zastępczego Huyndaia i30. Nowy samochód, jeszcze na próbnym dowodzie rejestracyjnym. Ten Hyundai jest praktycznie pod każdym względem lepszy niż moje Mitsubishi Może napiszę coś więcej na Motokąciku o tym Hyundaiu jak znajdę czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Nowy I30 to jest porządny, współczesny kompakt. Lancer, to już jednak ma swoje lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Nowy I30 to jest porządny, współczesny kompakt. Lancer, to już jednak ma swoje lata No kumam że to auto o generację nowsze Tylko czasem producent wprowadza jakies udziwnienia, a w tym i30 wszystko było tam gdzie być powinno Tak swojsko. Nawet podłokietnik ten na drzwiach był dokładnie na takiej wysokości żeby dać oparcie ręce. Dwa gniazdka 12V na konsoli środkowej i to skierowane poziomo. A pomiędzy nimi jakieś gniazdka USB i AUX. Piękna sprawa Miejsce na dużego smartfona w dobrym miejscu, dodatkowo takie chropowate, zeby nie latał na zakrętach. Wszystko dobrze pomyślane Polubiłem to auto po pierwszym przejechanym kilometrze Nie będę więcej pisał, bo wyjdzie z tego test i30, a byc może będę chciał coś dłuższego z tego na Motokącik wrzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > No kumam że to auto o generację nowsze Albo i dwie. Pamiętam, że jak zamawiałem Bravo pod koniec 2007 roku, to nowy Lancer też był już w ofercie. Był też jeszcze Golf V, którego zaraz zastąpili Golfem VI. Dziś już jest Golf VII i wystarczy posiedzieć (nawet nie trzeba ruszać z miejsca) w Golfie V i VII, żeby zobaczyć, co znaczą dwie generacje różnicy A Lancera jak tłukli, tak tłuką z jednym FL po drodze, w którym zmniejszyli rozmiar tylnej deski... znaczy spojlera. Nie żebym uważał, że to zły samochód. Wręcz przeciwnie. Dla kogoś oczekującego prostego, bezawaryjnego auta za rozsądne pieniądze jest OK. Ale dla kogoś oczekującego czegoś więcej już nie bardzo. > Tylko czasem producent wprowadza jakies udziwnienia, a w tym i30 wszystko było tam gdzie być > powinno Tak swojsko. Nawet podłokietnik ten na drzwiach był dokładnie na takiej wysokości > żeby dać oparcie ręce. > Dwa gniazdka 12V na konsoli środkowej i to skierowane poziomo. A pomiędzy nimi jakieś gniazdka USB > i AUX. Piękna sprawa > Miejsce na dużego smartfona w dobrym miejscu, dodatkowo takie chropowate, zeby nie latał na > zakrętach. Wszystko dobrze pomyślane > Polubiłem to auto po pierwszym przejechanym kilometrze > Nie będę więcej pisał, bo wyjdzie z tego test i30, a byc może będę chciał coś dłuższego z tego na > Motokącik wrzucić Tak właśnie jest. Mój tata miał poprzedni model I30, zamienił na obecny, więc mam porównanie. Naprawdę Koreańczycy odrabiają lekcje na 5+. O ile poprzedni I30 był jeszcze taki w połowie "dawnokoreański", w połowie europejski, to nowy jest naprawdę fajnym, europejskim, współczesnym kompaktem. Mnie osobiście w nim brakuje tylko silników turbo, ale to już kwestia osobistych preferencji. Natomiast jeździ się bardzo dobrze, zawieszenie jest ciche, na dziurach komfortowe, na zakrętach wystarczająco sztywne, silnik (tata ma benzynę 1.6) jest cichy i dosyć oszczędny, samochód jest dobrze wyciszony przy większych prędkościach (co było największą bolączką poprzednika imho) i w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, obsługa jest intuicyjna tak jak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Natomiast jeździ się bardzo dobrze, zawieszenie jest ciche, na dziurach komfortowe, na zakrętach > wystarczająco sztywne, silnik (tata ma benzynę 1.6) jest cichy i dosyć oszczędny, samochód > jest dobrze wyciszony przy większych prędkościach (co było największą bolączką poprzednika > imho) i w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, obsługa jest intuicyjna tak jak piszesz Z ciekawości - ile takie 1,6 ma do 100km/h? Jak skrzynia - 5, czy 6 biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Z ciekawości - ile takie 1,6 ma do 100km/h? > Jak skrzynia - 5, czy 6 biegów? Osiągi i skrzynię to mozna sprawdzić w internecie. Ten mój zastępczy ma 1.4 i ja bym tego jako "mułowaty" na pewno nie określił. Normalnie się zbiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Z ciekawości - ile takie 1,6 ma do 100km/h? > Jak skrzynia - 5, czy 6 biegów? 10 sekund, skrzynia 6-tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > 10 sekund, skrzynia 6-tka No i git. Po wycofaniu koreańskich Chevroletów z rynku europejskiego, rozglądam się za jakąś alternatywą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > No i git. > Po wycofaniu koreańskich Chevroletów z rynku europejskiego, rozglądam się za jakąś alternatywą Niestety ceny sa juz zdecydowanie mniej koreanskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Niestety ceny sa juz zdecydowanie mniej koreanskie niestety. Zaczynają się cenić, bo i jest za co. Chociaż nie jest jeszcze tak źle imho. Nadal takiego I30 można kupić taniej niż np VW czy Mazdę. Znajomi zamówili teraz Ceed'a. Silnik 1.6 benzyna GDI, wersja L z jakimiś dodatkowymi elementami wersji XL, czyli prawie najwyższa, ze zniżką na grupy zawodowe za 63 tys. pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > niestety. Zaczynają się cenić, bo i jest za co. Chociaż nie jest jeszcze tak źle imho. Nadal > takiego I30 można kupić taniej niż np VW czy Mazdę. Znajomi zamówili teraz Ceed'a. Silnik 1.6 > benzyna GDI, wersja L z jakimiś dodatkowymi elementami wersji XL, czyli prawie najwyższa, ze > zniżką na grupy zawodowe za 63 tys. pln Cruze kupiłem za 52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Cruze kupiłem za 52 w takiej cenie dzisiaj to tylko Lancer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > w takiej cenie dzisiaj to tylko Lancer Ceed'a reklamują od 50tyś z haczykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Cruze kupiłem za 52 Zawsze mozesz kupic P301 lub C-elysse za mniej niz 50kPLN Chyba obecnie najlepsze auta z kategorii, value for money Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Zawsze mozesz kupic P301 lub C-elysse za mniej niz 50kPLN > Chyba obecnie najlepsze auta z kategorii, value for money Dacia Logan już za 29900 Próbowałem Dacii w tym roku i nawet chciałem kupić. Nie porównam jej do Hyundaia, bo to jednak nie to, ale na pewno bym nie płakał jakbym tym musiał jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 > Pojechałem do ASO. > Pani dała wykaz co przy jakim przebiegu się robi. Okazało się że dwie drogie rzeczy dopiero przy > 100tyś km: wymiana oleju w skrzyni auto. i te nieszczęsne zawory Uff Ta rozpiska uwzględnia, że LPG jest zamontowane w aucie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2014 > Ta rozpiska uwzględnia, że LPG jest zamontowane w aucie ? Niby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2016 > Pojechałem do ASO. > Pani dała wykaz co przy jakim przebiegu się robi. Okazało się że dwie drogie rzeczy dopiero przy > 100tyś km: wymiana oleju w skrzyni auto. i te nieszczęsne zawory Uff Ta rozpiska uwzględnia, że LPG jest zamontowane w aucie ? Tak mi się przypomniało o tym wątku. Jakoś we wrześniu 2015 był przegląd na 100tyś km. Że to było dawno, a ja mam sklerozę, to już szczegółów nie pamiętam. Wiem, że była potrzebna wymiana dwóch szklanek, ale coś było tak porypane, że była ściągana głowica do tego. Doszedł ten nieszczęsny olej do CVT i po przeglądzie byłem lżejszy o.....7tyś PLN Tak czy siak auto dalej jeździ i ma się dobrze. Wygląda na to, że Mitsubishi jest ciężkie do zakatowania Aha, przypomniało mi się, że wymienili wreszcie coś w zawieszeniu. Też już nie pamiętam co, ale kosztowało około 100PLN. Chyba jakaś końcówka drążka Głowy nie dam. Co ciekawe nadal wydech 100% oryginalny, a na tylnym tłumiku widać jakiś delikatny nalot rdzy, ale żadnych odpadających płatów skorodowanej blachy czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2016 Wiem, że była potrzebna wymiana dwóch szklanek, ale coś było tak porypane, że była ściągana głowica do tego. Doszedł ten nieszczęsny olej do CVT i po przeglądzie byłem lżejszy o.....7tyś PLN No to sobie na tym LPG przyoszczędziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2016 No to sobie na tym LPG przyoszczędziłeś Bez przesady Nie cała kwota 7tyś poszła na szklanki. W cenie był normalny przegląd, wymiana oleju i wymiana szklanek które i tak by musiały być wymienione. Do roboty było coś dodatkowego, co zwiększyło tą cenę. Pamiętaj, że różnica w cenie Pb95<->LPG to zawsze około 3PLN/litr Szkoda wielka, że Japonia nie stosuje hydrauliki w regulacji zaworów. Cena serwisu przy 100tyś może wyglądać deko dziwnie, ale ja i tak nadal upieram się, że serwis Mitsubishi jest właściwie darmowy i na pewno bezproblemowy. Wiesz że będzie drogo przy jakimś przebiegu i tyle. Nie ma nic do roboty przy aucie podczas reszty przebiegu. Jest to dokładnie odwrotne do serwisowania Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Cena serwisu przy 100tyś może wyglądać deko dziwnie, ale ja i tak nadal upieram się, że serwis Mitsubishi jest właściwie darmowy i na pewno bezproblemowy. Wiesz że będzie drogo przy jakimś przebiegu i tyle. Nie ma nic do roboty przy aucie podczas reszty przebiegu. Jest to dokładnie odwrotne do serwisowania Fiata hmmm, w moim dziewięcioletnim Fiacie też wydech jest oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 hmmm, w moim dziewięcioletnim Fiacie też wydech jest oryginalny Zapewne zalezy to od sposobu uzytkowania, miejsca parkowania, itp, itp. Moje Fiaty jak i Mitsubishi parkowane sa w tych samych miejscach i sposob uzytkowania jest ten sam. We Fiatach robilem cos z wydechem przynajmniej raz do roku (czasem kilka razy w roku), a w Mitsu nic. W Daewoo chyba ze 2x grzebalem z wydechem (Matiz, Lanos, w Nubirze jeszcze nic), wiec jest tutaj jakas jednak rozroznialnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Szkoda wielka, że Japonia nie stosuje hydrauliki w regulacji zaworów. Zalezy ktora japonia i w jakich silnikach. Honda w benzynach nie stosuje hydrauliki tylko zwykla regulacje. Hydraulika rzekomo nie wyrabia przy wysokoobrotowych silnikach. Za to w dieslu Hondy mam hydraulike - mimo tego Honda Plaza ustalajac zakres przegladu stwierdzila, ze trzeba regulowac, mimo, ze nie przewiduje tego producent wiec zegnam sie z nimi bez żalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2016 Może pomyliło im się z 4EE2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Może pomyliło im się z 4EE2? Nie wiem z czym im sie pomylilo. Auto maja od zakupu u siebie w systemie, bo poprzedni wlasciciel tam kupil i serwisowal, ja tam robilem przeglad zakupowy i dwa olejowe. Ale kiedys trzeba sobie powiedziec dosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 21 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2016 Szkoda wielka, że Japonia nie stosuje hydrauliki w regulacji zaworów. Zalezy ktora japonia i w jakich silnikach. Właśnie Toyota w 1,6 Valvematic ma regulację hydrauliczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.