Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy przy różnych prędkościach.


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobione:

- nowe opony

- wyważone felgi

Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h.

przy hamowaniu nie trzęsie kierownicą, aczkolwiek tarcze z klockami będą wymieniane.

Jeszcze myślę, czy przed tą wymianą nie pojechać na geometrię.

Dziwne jest to, że bicie pojawia się przy różnych prędkościach.

Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może otwór centrujący nie do końca się zgadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobione:

> - nowe opony

> - wyważone felgi

> Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h.

> przy hamowaniu nie trzęsie kierownicą, aczkolwiek tarcze z klockami będą wymieniane.

> Jeszcze myślę, czy przed tą wymianą nie pojechać na geometrię.

> Dziwne jest to, że bicie pojawia się przy różnych prędkościach.

> Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może

> otwór centrujący nie do końca się zgadza?

Może być przegub wewnętrzny przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał niebawem na oryginalne stalówki.

Przy przyspieszaniu bicie nie występuje, po prostu - przy (najczęściej) 105 km/h zaczyna bić i nasila się, do 140 się rozpędziłem to bicie ustało ale trzęsło całą budą.

Jeszcze jedna rzecz to jadąc po łuku nie trzęsie. Na starych oponach też było bicie.

Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, bez znaczenia.

> Dlatego mi się wydaje że może być coś z geometrią, ewentualnie coś w zawieszeniu, albo te felgi są

> jakieś dziwne.

Faktycznie, skoro przy skręcaniu bez znaczenia to wyklucza dwie krzywe na jednej stronie.

Bicie na kierownicy powinno mieć źródło na przedniej osi. Drżenie całej budy powinno mieć źródło na tylnej osi lub na wale jeśli RWD/AWD.

Zagadkowa sprawa albo niedokładnie wyczuwasz objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u

> siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo

Przecież tu nie chodzi o krzywą półoś tylko o zużyty przegub wewnętrzny, najczęściej tzw. tripod. W kielichu robią się dołki i nawet nowe łożyskowanie nie pomaga.

Choć, chyba, Twoje auto jest za nowe na taką usterkę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może

> otwór centrujący nie do końca się zgadza?

Ja obstawiam otwór centrujący; objawy idealnie do tego pasują.

Może miałeś pierścienie centrujące w felgach ale przy zakładaniu opon na felgi i wyważaniu "fachowcy" zapomnieli je później założyć. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne by był przeguby jak dla mnie, auto ma niecałe 80kkm przejechane, wg licznika, ale nie

> wygląda na zmęczone

> Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych

Zaloz te stalowe felgi i zobacz co bedzie ok.gif

Bedziesz mial jasnosc, czy to kwestia obecnych felg czy szukac dalej...

Ja u siebie tez walczylem z biciem kol, ale winne okazaly sie finalnie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - wyważyć da się też kwadratowe "koło". Może po prostu któraś felga jest tak uszkodzona, że teoretycznie jest wyważona, ale koło po prostu nie jest okrągłe i w pewnym zakresie prędkości odkształcenie dynamiczne opony powoduje, że auto zaczyna się trząść...

A co do wyważania - po wymianie opon miałem taką jazdę, że wulkanizator wyważał mi koła czterokrotnie - było OK dzień, potem zaczynało się potworne bicie kół. Co się okazało - od kół odpadały ciężarki facepalm%5B1%5D.gif "Profesjonalista", który te koła wyważał doradził mi... zmianę samochodu, bo jak stwierdził "są takie auta, że kół się nie wyważy" rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne by był przeguby jak dla mnie, auto ma niecałe 80kkm przejechane, wg licznika, ale nie

> wygląda na zmęczone

> Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych

Polecam robiłem u nich usługi,kolega pod zamówienie też robił, profeska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdzić opony i felgi da się tylko na teście Huntera, bo wyważyć to można też kwadrat, a na oko proste tą są zadania z matmy na maturze.

Jeśli na teście Huntera wyjdzie, że ok to wtedy następne podejrzenie pada na styk felgi z piastą. Wystarczy 0,4mm niecentrycznego ustawienia żeby zaczęły pojawiać się wibracje.

PS: ech że mi tego ktoś nie powiedział ze 2-3lata temu to bym nie wydał grubej kasy na wymianę połowy zawieszenia i opon. Po długotrwałej batalii u mnie okazało się, że w zimówkach jedna felga była krzywa i jedna opona na granicy normy (felga wyprostowana, a opona poszła na tył i jest malina). W letnich natomiast wystarczyło dać nowe pierścienie centrujące. One chyba się jakoś zużywają, bo właśnie mija pół roku jak założyłem kolejne pierścienie i znów zaczyna minimalnie wibrować! Kupiłem już nowy komplet, ale założę dopiero na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobione:

> - nowe opony

Przypadkiem nie Nokiany? U mnie przyczyną problemów były fabrycznie wadliwe opony (bicie poprzeczne). Aby do tego dojść prostowałem felgi, wyważałem opony na teście drogowym, sprawdzałem styk tarcz hamulcowych z piastą, doważałem na aucie, wymieniłem pierścienie centrujące. Gehenna. Dwie opony poszły do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobione:

> - nowe opony

> - wyważone felgi

> Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h.

miałem taki objaw przy małym luzie na sworzniu wahacza - ale dodatkowo samochod lekko ściągał przy hamowaniu (i w przeciwną stronę - przy przyspieszaniu)

KB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę wymieniał niebawem na oryginalne stalówki.

> Przy przyspieszaniu bicie nie występuje, po prostu - przy (najczęściej) 105 km/h zaczyna bić i

> nasila się, do 140 się rozpędziłem to bicie ustało ale trzęsło całą budą.

> Jeszcze jedna rzecz to jadąc po łuku nie trzęsie. Na starych oponach też było bicie.

> Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u

> siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo

Obstawiam którąs tulejke w zawieszeniu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam którąs tulejke w zawieszeniu

ja tez obstawiam zawieszenie bo mam w toyocie mr2 identyczny problem ,

naped jest na tyl wiec to odpada,

nowe fele i opony,tarcze, klocki, koncowki drazkow, inna przekladnia kier ,nowe drazki stabilizatora, nowe gorne mocowania mcpersona ... i dalej to samo

wibracje od 120 do 140 ,czasem znikaja , czasem są, w zakrecie nie ma...

wibracje tylko na kierownicy niezaleznie od przyspieszania czy hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadkiem nie Nokiany? U mnie przyczyną problemów były fabrycznie wadliwe opony (bicie

> poprzeczne). Aby do tego dojść prostowałem felgi, wyważałem opony na teście drogowym,

> sprawdzałem styk tarcz hamulcowych z piastą, doważałem na aucie, wymieniłem pierścienie

> centrujące. Gehenna. Dwie opony poszły do wymiany.

Z nokianami H też przeszedłem swoje - biły własnie w takim zakresie jak u kolegi. Dopiero doważenie kół na aucie uspokajało problem na... góra 2 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.