analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Zrobione: - nowe opony - wyważone felgi Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h. przy hamowaniu nie trzęsie kierownicą, aczkolwiek tarcze z klockami będą wymieniane. Jeszcze myślę, czy przed tą wymianą nie pojechać na geometrię. Dziwne jest to, że bicie pojawia się przy różnych prędkościach. Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może otwór centrujący nie do końca się zgadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Zrobione: > - nowe opony > - wyważone felgi I na nowych, i na starych to samo? Jak nie, to obstawiałbym opony. Jak tak, to półosie może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Zrobione: > - nowe opony > - wyważone felgi > Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h. > przy hamowaniu nie trzęsie kierownicą, aczkolwiek tarcze z klockami będą wymieniane. > Jeszcze myślę, czy przed tą wymianą nie pojechać na geometrię. > Dziwne jest to, że bicie pojawia się przy różnych prędkościach. > Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może > otwór centrujący nie do końca się zgadza? Może być przegub wewnętrzny przy skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 jeżeli bicie występuje przy dodawaniu gazu to prawdopodobnie któryś z przegubów wewnętrznych jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 sprawdź przeguby wewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Felgi wymieniałeś? Choćby na próbę? Albo chociaż przód/tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Będę wymieniał niebawem na oryginalne stalówki. Przy przyspieszaniu bicie nie występuje, po prostu - przy (najczęściej) 105 km/h zaczyna bić i nasila się, do 140 się rozpędziłem to bicie ustało ale trzęsło całą budą. Jeszcze jedna rzecz to jadąc po łuku nie trzęsie. Na starych oponach też było bicie. Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 ... > Jeszcze jedna rzecz to jadąc po łuku nie trzęsie... Bez znaczenia czy w prawo czy w lewo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Tak, bez znaczenia. Dlatego mi się wydaje że może być coś z geometrią, ewentualnie coś w zawieszeniu, albo te felgi są jakieś dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Tak, bez znaczenia. > Dlatego mi się wydaje że może być coś z geometrią, ewentualnie coś w zawieszeniu, albo te felgi są > jakieś dziwne. Faktycznie, skoro przy skręcaniu bez znaczenia to wyklucza dwie krzywe na jednej stronie. Bicie na kierownicy powinno mieć źródło na przedniej osi. Drżenie całej budy powinno mieć źródło na tylnej osi lub na wale jeśli RWD/AWD. Zagadkowa sprawa albo niedokładnie wyczuwasz objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Ewidentnie jest coś z przodu, nieśmiało obstawiam coś z lewą stroną, łatwiej byłoby zdiagnozować jeśli bicie byłoby powtarzalne przy podobnej prędkości, a tutaj raz tak, raz tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u > siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo Przecież tu nie chodzi o krzywą półoś tylko o zużyty przegub wewnętrzny, najczęściej tzw. tripod. W kielichu robią się dołki i nawet nowe łożyskowanie nie pomaga. Choć, chyba, Twoje auto jest za nowe na taką usterkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darost Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Felgi nie są oryginalne, aczkolwiek na dwóch wyważarkach z nowymi oponami było w porządku, być może > otwór centrujący nie do końca się zgadza? Ja obstawiam otwór centrujący; objawy idealnie do tego pasują. Może miałeś pierścienie centrujące w felgach ale przy zakładaniu opon na felgi i wyważaniu "fachowcy" zapomnieli je później założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Dziwne by był przeguby jak dla mnie, auto ma niecałe 80kkm przejechane, wg licznika, ale nie wygląda na zmęczone Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Dziwne by był przeguby jak dla mnie, auto ma niecałe 80kkm przejechane, wg licznika, ale nie > wygląda na zmęczone > Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych Zaloz te stalowe felgi i zobacz co bedzie Bedziesz mial jasnosc, czy to kwestia obecnych felg czy szukac dalej... Ja u siebie tez walczylem z biciem kol, ale winne okazaly sie finalnie opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Wiesz - wyważyć da się też kwadratowe "koło". Może po prostu któraś felga jest tak uszkodzona, że teoretycznie jest wyważona, ale koło po prostu nie jest okrągłe i w pewnym zakresie prędkości odkształcenie dynamiczne opony powoduje, że auto zaczyna się trząść... A co do wyważania - po wymianie opon miałem taką jazdę, że wulkanizator wyważał mi koła czterokrotnie - było OK dzień, potem zaczynało się potworne bicie kół. Co się okazało - od kół odpadały ciężarki "Profesjonalista", który te koła wyważał doradził mi... zmianę samochodu, bo jak stwierdził "są takie auta, że kół się nie wyważy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych Poszukaj pod hasłem ,,półoś'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Dziwne by był przeguby jak dla mnie, auto ma niecałe 80kkm przejechane, wg licznika, ale nie > wygląda na zmęczone > Gorzej z wewnętrznymi przegubami, nie ma nic na rynku z nowych Polecam robiłem u nich usługi,kolega pod zamówienie też robił, profeska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 citroen czy jakiś czterołap? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Ile takie dorobienie? Pytam na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > citroen czy jakiś czterołap? Citroen C4 z 2004. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Dokładnie sprawdzić opony i felgi da się tylko na teście Huntera, bo wyważyć to można też kwadrat, a na oko proste tą są zadania z matmy na maturze. Jeśli na teście Huntera wyjdzie, że ok to wtedy następne podejrzenie pada na styk felgi z piastą. Wystarczy 0,4mm niecentrycznego ustawienia żeby zaczęły pojawiać się wibracje. PS: ech że mi tego ktoś nie powiedział ze 2-3lata temu to bym nie wydał grubej kasy na wymianę połowy zawieszenia i opon. Po długotrwałej batalii u mnie okazało się, że w zimówkach jedna felga była krzywa i jedna opona na granicy normy (felga wyprostowana, a opona poszła na tył i jest malina). W letnich natomiast wystarczyło dać nowe pierścienie centrujące. One chyba się jakoś zużywają, bo właśnie mija pół roku jak założyłem kolejne pierścienie i znów zaczyna minimalnie wibrować! Kupiłem już nowy komplet, ale założę dopiero na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Zrobione: > - nowe opony Przypadkiem nie Nokiany? U mnie przyczyną problemów były fabrycznie wadliwe opony (bicie poprzeczne). Aby do tego dojść prostowałem felgi, wyważałem opony na teście drogowym, sprawdzałem styk tarcz hamulcowych z piastą, doważałem na aucie, wymieniłem pierścienie centrujące. Gehenna. Dwie opony poszły do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Ile takie dorobienie? Pytam na przyszłość Zależy od półosi, podam Ci na przykładzie-nowa półoś do pewnego auta 4,5 tys-pełna regeneracja u nich 900zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychB Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Zrobione: > - nowe opony > - wyważone felgi > Czasem czuć bicie na kierownicy przy 105 km/h, czasem dopiero przy 120 km/h. miałem taki objaw przy małym luzie na sworzniu wahacza - ale dodatkowo samochod lekko ściągał przy hamowaniu (i w przeciwną stronę - przy przyspieszaniu) KB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Przypadkiem nie Nokiany? U mnie przyczyną problemów były fabrycznie wadliwe opony Barum Bravuris 3HM Ale jak pisałem, na starych Michelin też było bicie. Zacznę od felg i wkrótce zdam relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DURONEK Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 > Będę wymieniał niebawem na oryginalne stalówki. > Przy przyspieszaniu bicie nie występuje, po prostu - przy (najczęściej) 105 km/h zaczyna bić i > nasila się, do 140 się rozpędziłem to bicie ustało ale trzęsło całą budą. > Jeszcze jedna rzecz to jadąc po łuku nie trzęsie. Na starych oponach też było bicie. > Półosi nie obstawiam, wątpię aby była któraś krzywa, one są dużo grubsze niż np. miałem w Astrze u > siebie, mimo że silnik słabszy. A jeśli nawet to przecież bicie byłoby zawsze, a nie losowo Obstawiam którąs tulejke w zawieszeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Załóż inne felgi, chociażby pożycz u gumiarza i się przejedź. Jeśli masz pierścienie centrujące, to pamiętaj, że one też się zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Obstawiam którąs tulejke w zawieszeniu ja tez obstawiam zawieszenie bo mam w toyocie mr2 identyczny problem , naped jest na tyl wiec to odpada, nowe fele i opony,tarcze, klocki, koncowki drazkow, inna przekladnia kier ,nowe drazki stabilizatora, nowe gorne mocowania mcpersona ... i dalej to samo wibracje od 120 do 140 ,czasem znikaja , czasem są, w zakrecie nie ma... wibracje tylko na kierownicy niezaleznie od przyspieszania czy hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Nie potrzeba, mam oryginalne felgi z zimowymi oponami. Pojadę z nimi na wyważenie, bo i tak trzeba to zrobić przed montażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 sprawdz czy przeguby nie maja zbyt duzego luzu, tutaj upatrywalbym sie problemu niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 > Przypadkiem nie Nokiany? U mnie przyczyną problemów były fabrycznie wadliwe opony (bicie > poprzeczne). Aby do tego dojść prostowałem felgi, wyważałem opony na teście drogowym, > sprawdzałem styk tarcz hamulcowych z piastą, doważałem na aucie, wymieniłem pierścienie > centrujące. Gehenna. Dwie opony poszły do wymiany. Z nokianami H też przeszedłem swoje - biły własnie w takim zakresie jak u kolegi. Dopiero doważenie kół na aucie uspokajało problem na... góra 2 miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.