jozekuno Napisano 4 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Szukam tego stilona i kupić nie mogę, ogólnie bardziej poluję w 1.4 niż 1.6, może posiadacze 1.4 w kombiaku pochwalą się jak się jeździ i jak z spalaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Szukam tego stilona i kupić nie mogę, ogólnie bardziej poluję w 1.4 niż 1.6, może posiadacze 1.4 w > kombiaku pochwalą się jak się jeździ i jak z spalaniem jako użytkownik wersji 3d z tym silnikiem, odradzam. Pali bardzo mało (~7,5 l/gazu), ale jedzie tak samo jak pali nie będziesz zadowolony w kombi, tym bardziej w trasie, jak go załadujesz. Ja zawsze jeżdżę sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Ale czego oczekujesz ? Mam 5d. Codziennie kulam się nim do roboty - ca 40 km tam i nazot. Przez 40 tys km spalił średnio 7,3 l benzyny. Na wakacje wozi nas do Chorwacji (2+2) Auto załadowane totalnie - siada na tylnej osi do 3 cm Spalanie z trasy ca 1300 km - 6,0-6,2 l/100 km z prędkości w/g GPS 110-120 km/h Auto proste, części tanie, odporne na korozję (mój ma 9 lat i zero śladu korozji - z wyjątkiem wydechu). Ma jakąś tam namiastkę dynamiki, kiedy utrzymujemy go powyżej 4000 obr/min. Taki tatowóz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 no spalanie 9 jest normalne 80%miasta 20% trasy ja jeżdżę krótkie odcinki na trasie 7 przy 110, na początku komfortowo ale po zmianie kół i zawiasu mniej, silnik głośniejszy niż m moim poprzednim punto 1.2 16v jak kręcisz wysoko to pali i się zbiera w mieście, jak nisko to rusza jak 899 1.4 jest na pewno nowszą konstrukcją, oleju trzeba dolewać troszkę , ja nie jeżdżę jak emeryt i wskazówka na obrotomierzu gości na czerwonym polu, zrobiłem już 7 tyś silnik cały auto też, nie cieknie i nie skrzypi a teraz ma 146500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Szukam czegoś na dojazdy do pracy, ew jakiś wypad z rodzinką ale to odświętnie, kręcenie hieny na 5 biegu do odcinki już mnie nie rajcuje , niedługo familia się powiększy i szukam czegoś do spokojnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > Szukam czegoś na dojazdy do pracy, ew jakiś wypad z rodzinką ale to odświętnie, kręcenie hieny na 5 > biegu do odcinki już mnie nie rajcuje , niedługo familia się powiększy i szukam czegoś do > spokojnej jazdy to szukaj 1.6 16V, jak trafisz z fiatowskim 103 KM, to silnik znasz już z hieny, jak z oplowskim 105 KM to trudno. Ale kombi to naprawdę ciężkie nadwozie, z klekotem pod maską, waży ok 1,5 t, benzyna bedzie lżejsza pewnie z 50 kg. 1.4 w kombi to nie dość że rzadki przypadek, to jeszcze będzie słaby, a spalanie pewnie będzie podobne jak w 1.6 (z racji ciężkiej budy i braku mocy do jej rozpędzenia). Generalnie stilo w kombi na najlepsze stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 1.6 niby ten sam motor ale osprzęt inny a cewki-fajki ponoć często padają, co do mocy to i tak będzie się słabiej zbierał z racji większej masy, a jeżeli już nawet 1.6 to tylko fiatowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 > 1.6 niby ten sam motor ale osprzęt inny a cewki-fajki ponoć często padają, co do mocy to i tak > będzie się słabiej zbierał z racji większej masy, a jeżeli już nawet 1.6 to tylko fiatowski padają cewki francuskie - sagemy, a jak kupisz już to 6-8 letnie auto to zapewne będą już wymienione na inne Z tego co pamiętam to od 2003 do 2004 były tylko 1.6 fiatowskie, 2005-2006 oba, póżniej tylko oplowskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 pal licho cewki. największe hece w 1.6 są ze sterownikami silnika. nie wiem co za nawiedzony konstruktor wymyślił żeby jednostkę sterującą umieścić na silniku. na forach poświęconych Stilo nie ma tygodnia żeby ktoś nie walczył z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > pal licho cewki. największe hece w 1.6 są ze sterownikami silnika. nie wiem co za nawiedzony > konstruktor wymyślił żeby jednostkę sterującą umieścić na silniku. na forach poświęconych > Stilo nie ma tygodnia żeby ktoś nie walczył z tym problemem. to forum też jest poświęcone stilo i nie przypominam sobie żeby codziennie , wręcz nawet choć raz na 2 tyg były takie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > to forum też jest poświęcone stilo i nie przypominam sobie żeby codziennie , wręcz nawet choć raz > na 2 tyg były takie pytania a ja nie przypominam sobie żebym napisał, że takie problemy pojawiają się na forach codziennie. napisałem "nie ma tygodnia" i to co napisałem podtrzymuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > 1.6 niby ten sam motor ale osprzęt inny a cewki-fajki ponoć często padają, co do mocy to i tak > będzie się słabiej zbierał z racji większej masy, a jeżeli już nawet 1.6 to tylko fiatowski Powiem tak - kwestie dynamiki są pomijalne - szalone 8 KM różnicy W 1.4 skrzynia 6 biegowa robi robotę. W 1.6 chyba jest 5 biegowa. Z tego co czytam na forach to silnik fiata 1.6 lepiej nadaje się do gazu niż 1.4 a już na pewno lepiej niż 1.6 by GM. >kręcenie hieny na 5 biegu do odcinki już mnie nie rajcuje , niedługo familia się powiększy i szukam czegoś do spokojnej jazdy Tu nie chodzi o szaleństwa, tylko po prostu przy 4000 obr krzywa momentu szczytuje więc siłą rzeczy do rozbiegówki przy wyprzedzaniu trzeci bieg jest optymalnym wyborem (z 80 do 120 km/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Powiem tak - kwestie dynamiki są pomijalne - szalone 8 KM różnicy i trochę Nm. > W 1.4 skrzynia 6 biegowa robi robotę. to jest plus, w trasie zawsze mniej obrotów będzie. > W 1.6 chyba jest 5 biegowa. > Z tego co czytam na forach to silnik fiata 1.6 lepiej nadaje się do gazu niż 1.4 a już na pewno > lepiej niż 1.6 by GM. Jeden i drugi tak samo nadaje się, dopiero 1.6GM jest gorszy z uwagi na sposób regulacji luzów zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 tak można dywagować długo. Niestety weryfikując rynek fiatów stilo MW to wygląda to mniej więcej tak: - ok 80% to diesle - z tych 20 % połowa to 1.6, reszta to 1.4 i 1.8 Biorąc pod uwagę, że ktoś chce poszukać auta a nie ulepa, naprawdę szukanie 1.4 to mniej więcej tak jak liczenie na 5 w totka. Ja bym się skupił na szukaniu benzyny w dobrym stanie, nie patrząc na silnik i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > Jeden i drugi tak samo nadaje się, dopiero 1.6GM jest gorszy z uwagi na sposób regulacji luzów > zaworowych. no właśnie, też sie tu naczytałem o tym, że 1.6 GM nie nadaje się do gazu, a niedawno przeglądałem fora opla pod kątem merivy 1.6 i bardzo dużo z nich jest zagazowanych i nawet użytkownicy polecają gaz do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2014 > no właśnie, też sie tu naczytałem o tym, że 1.6 GM nie nadaje się do gazu, a niedawno przeglądałem > fora opla pod kątem merivy 1.6 i bardzo dużo z nich jest zagazowanych i nawet użytkownicy > polecają gaz do tego silnika. gazować można, tylko trzeba się liczyć z częstszą regulacją luzów zaworowych. miałem nawet kupić z ewentualnym przeznaczeniem na porządną sekwencję, ale wersji 3D jest jak na lekarstwo, podobnie jak 140 konnych diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Do gazu nadaje się każdy silnik. Problemem jest nie sam silnik a "fachowiec" który zakłada i ustawia instalację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Nie szukam MW tylko pytałem o 1.4 w kombiaku, też przeglądam od dawna ogłoszenia i jeżeli jakieś 1.4 się pojawi to albo ulepieniec albo cena kosmos. Co do silnika to rozglądam się za 1.4 i 1.6, zapytam jeszcze o sky windows, bardzo to się sypie i czy są ew jakieś trudności z tym związane, np przeciekanie bo mam jedną sztukę 1.6 na oku z sky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Do gazu nadaje się każdy silnik. Problemem jest nie sam silnik a "fachowiec" który zakłada i > ustawia instalację... Do silników GDI od Mitsubishi LPG nie poleca się. nie wiem jak z innymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale raczej gra niewarta zachodu. wtryski benzyny narażone są na działanie wysokich temperatur, a tym samym na ich zapiekanie się. dotryski benzyny nie zawsze pomagają. na lpg-forum.pl w przypadku takich silników zalecają zmianę auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 > Nie szukam MW tylko pytałem o 1.4 w kombiaku, też przeglądam od dawna ogłoszenia i jeżeli jakieś > 1.4 się pojawi to albo ulepieniec albo cena kosmos. Co do silnika to rozglądam się za 1.4 i > 1.6, zapytam jeszcze o sky windows, bardzo to się sypie i czy są ew jakieś trudności z tym > związane, np przeciekanie bo mam jedną sztukę 1.6 na oku z sky MW = Multiwagon = kombi. Wafer, pan w sprawie SKY dachu do Ciebie Po tym co się tu naczytałem, to stwierdzam, że to jest zarąbiste.... ale chyba bym nie chciał go mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Do silników GDI od Mitsubishi LPG nie poleca się. nie wiem jak z innymi silnikami z bezpośrednim > wtryskiem paliwa, ale ... A jak najnowsza, VI generacja instalacji gazowych z bezpośrednim wtryskiem gazu w stanie ciekłym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > A jak najnowsza, VI generacja instalacji gazowych z bezpośrednim wtryskiem gazu w stanie ciekłym? teoretycznie ok, ale cena montażu jak i serwisowania skutecznie odstrasza potencjalnych posiadaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > teoretycznie ok, ale cena montaĚźu jak i serwisowania skutecznie odstrasza potencjalnych posiadaczy. Pewnie wszystko zaleĚźy od iloÄšÂci przejeĚźdĚźanych kilometrÄĹw. A serwisowaĂ tam nie co za bardzo. Nie ma parownika, filtrÄĹw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 nie miałem takiej instalacji, więc nie powiem co w niej sprawia problemy. wiem jedno, polecanych serwisów w naszym kraju zakładających VI generację jest niewiele, więc jeśli masz pecha, czasami musisz dylać do serwisu nawet 200 km. znajomy, który ma coś takiego w aucie żony, mówił mi, że koszt podłączenia do kompa to ok. 200 zł. kupując auto z przeznaczeniem na LPG miejmy świadomość jaki motor kupujemy, bo później są rozczarowania jak u innego znajomka, który okazyjnie kupił Carismę z silnikiem GDI. jej poprzedni właściciel miał ją tylko 5 miesięcy. można się tylko domyślać dlaczego sprzedał auto. po mieście mało nie pali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Silniki z bezpośrednim wtryskiem to inna bajka bo wtryski muszą pracować aby się nie przegrzać. Ale właśnie wtrysk gazu w stanie ciekłym załatwia sprawę. Póki co dość drogie rozwiązanie ale z czasem ceny pójdą w dół, tym bardziej, że teraz praktycznie wszystkie nowe silniki benzynowe mają wtrysk bezpośredni + turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 tak z ciekawosci zapytam, co jest nie tak z tym 1.6? Ja mam fiatowski 1.6 w 3D już prawie 4 lata i nie zauważyłem specjalnie problemów. Poza tym, że obroty trochę falują na luzie. Kiedyś było zrobione czyszczenie przepustnicy i pomogło na jakiś czas, teraz pewnie by trzeba znowu zrobić, ale to raczej duperela jest. A tak to odpala i jeździ normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > tak z ciekawosci zapytam, co jest nie tak z tym 1.6? Nic takiego. Mechaniczni i konstrukcyjnie bardzo udany, trwały silnik i ... stary . Tylko chla ok 20 % więcej niż 1,4 a jedzie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Nie szukam MW tylko pytałem o 1.4 w kombiaku, też przeglądam od dawna ogłoszenia i jeżeli jakieś > 1.4 się pojawi to albo ulepieniec albo cena kosmos. Co do silnika to rozglądam się za 1.4 i > 1.6, zapytam jeszcze o sky windows, bardzo to się sypie i czy są ew jakieś trudności z tym > związane, np przeciekanie bo mam jedną sztukę 1.6 na oku z sky u mnie w 10-cio letnim aucie SkyWindow działa na razie bez problemów. Zarówno roleta jak i sam dach. Natomiast na dziurach słychać, że coś tam ma jakieś luzy i stuka nawet przy zamkniętym dachu i rolecie. Z tym, ze ja co roku na wiosnę smaruję mechanizmy rolety i dachu, nie rozbieram oczywiście tego całkiem, tylko smaruję to, do czego jest dostęp z zewnątrz Co do przeciekania, to miałem taki przypadek. Zatkały się rurki odprowadzające wodę w słupkach. Po przetkaniu od jakichś dwóch lat problemów z wodą nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Nic takiego. Mechaniczni i konstrukcyjnie bardzo udany, trwały silnik i ... stary . Tylko chla ok > 20 % więcej niż 1,4 a jedzie podobnie to fakt, że jest mułowaty. Ale też jakoś strasznego dramatu nie ma, dla żony do miasta wystarcza. Oczywiście pali więcej niż np. współczesne 1.6 w Hyundaiu czy Toyocie, ale tak jak napisałeś, to jest po prostu silnik stary konstrukcyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > tak z ciekawosci zapytam, co jest nie tak z tym 1.6? Ja mam fiatowski 1.6 w 3D już prawie 4 lata i > nie zauważyłem specjalnie problemów. Poza tym, że obroty trochę falują na luzie. Kiedyś było > zrobione czyszczenie przepustnicy i pomogło na jakiś czas, teraz pewnie by trzeba znowu > zrobić, ale to raczej duperela jest. A tak to odpala i jeździ normalnie generalnie jest to najpopularniejsza jednostka benzynowa w Stilo, więc automatycznie ilość zgłaszanych problemów jest większa nie zmienia to jednak faktu, że wersja ta nie jest wolna od wad. na wspomniane wcześniej problemy z przegrzewaniem sterowników powstały instrukcje przeniesienia sterownika na obudowę akumulatora. ba, na youtube są nawet filmy przedstawiające amatorskie naprawy tego sterownika. profesjonalna naprawa tych sterowników to koszt minimum 400 zł. gdybym miał kupić auto z tym silnikiem, to bezwarunkowo rozgrzałbym motor do temperatury roboczej, wykonał 20 minutową przejażdżkę, a następnie sprawdził błędy sterownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > ... profesjonalna naprawa tych sterowników to koszt minimum > 400 zł. .... < Poprzedni właściciel mojego Stilona zmieniał sterownik w ASO, przekazał mi fakturę (gwarancje) na kwotę ponad 2 tys. zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 nie ma się co bawić w ASO. mamy XXI wiek oraz internet. wystarczy wklepać frazę "naprawa centralek silnika" i mamy kilka konkretnych namiarów. we Fiatach specjalizuje się pewna firma w Tychach. jeśli są podejrzenia co do centralki, wykręcasz ją, wysyłasz kurierem i czekasz na opinię. na pewno wyjdzie taniej niż w ASO. takich firm jest więcej. dają gwarancję na naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Kumpel oglądał dziś dla mnie stilo z 1.6, na dzień dobry po odpaleniu niebieska chmurka, całego pasowało wsadzić do dużej pralki i pranie na 95C i z magicznych 145 tyś na liczniku zrobiło się 220 po podpięciu kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 1.4 do 3ego biegu, czyli do 110-120km/h przyspiesza sprawnie, potem jest gorzej. Ten silnik (843A1) ma moment obrotowy najwyższy pomiędzy 3500 i 4500 obrotów i to czuć. Jest jeszcze 1.4 16v 192B2 90KM, ale charakterystyke momentu ma korzystniejszą Spalanie jest przyzwoite u mnie średnio 6,5l/100km, ale mieszkam w miasteczku, więc można powiedzieć że krótkie trasy robię. W korku w zimie w Wawie do 10l, full econo 5,5l, ale udało mi się zejść do 4l jak jechaliśmy we 2 auta (drugie miało uszkodzona skrzynię) i jechałem <80kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.