OlekBartek Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu? Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim? Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały. Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty był. Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym wiedzieć na co się przygotować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Przecież to zależy zarówno od typu alternatora jak i od zakresu części zakwalifikowanvch do wymiany... Może w Twoim wypadku wystarczy wymiana regulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Przecież to zależy zarówno od typu alternatora jak i od zakresu części zakwalifikowanvch do > wymiany... A widzisz,myślałem, że alternator to alternator. Czyli trzeba podzwonić jutro i popytać. > Może w Twoim wypadku wystarczy wymiana regulatora Grunt,aby zbytnio budżetu nie uszczupliło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Te łożyska to chyba powinny być z luzem C3... Od czego ten alternator i jaka jego marka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Te łożyska to chyba powinny być z luzem C3... > Od czego ten alternator i jaka jego marka? Coś takiego http://www.autocomplet.com/index.php?pag=7&id=202633〈=2 . Opel astra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu? > Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim? > Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały. > Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty > był. > Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym > wiedzieć na co się przygotować? Mialem podobnie, padl mostek prostowniczy. zamknelo sie w kwocie okolo 80pln. Altek z Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Te łożyska to chyba powinny być z luzem C3... > Od czego ten alternator i jaka jego marka? A nie czasem 6201 i 6203 zz oba? To typowe do altkow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu? > Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim? > Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały. > Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty > był. > Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym > wiedzieć na co się przygotować? W Słowenii płaciłem 250E z wyjęciem i włożeniem, jak mi się w Stilo wyjsrał. w PL pewnie taniej by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Naprawa, czyli wymiana alternatora na drugi całkowicie zregenerowany do większości marek oscyluje między 400-600zł. W W-wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Zawsze bardziej mnie zastanawia nie ile ale gdzie oddać żeby nie robili na chińskich ale na porządnych gratach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 U mnie w rożnych autach zawsze była to cena 150-180zł z montażem i demontażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 W ubiegłym tygodniu mechanik reperował mój alternator (wymiana regulatora napięcia). Regulator zamiennik (oryginał Bosch koło 150-200 kosztuje). Do tego wymiana łożysk. za całość z demontażem/montażem zapłaciłem 2 stówy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 3x niestety taką operacje zlecałem koszt 250zł,z demontażem i montażem, regeneracją+ wytrawianiem i malowaniem aluminium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Zawsze bardziej mnie zastanawia nie ile ale gdzie oddać żeby nie robili na chińskich ale na > porządnych gratach Ja wymieniałem w mazdzie - 550zł na oryginalnych częściach, dlatego taka cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Naprawa, czyli wymiana alternatora na drugi całkowicie zregenerowany do większości marek oscyluje > między 400-600zł. W W-wie. i to z demontażem/montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > i to z demontażem/montażem Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego obudowie. Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego > obudowie. > Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator. > PZDR VEN Cenna uwaga,jutro spr. Chociaż aku ma jakoś 1-2lata.Ale wszystko jest możliwe,ale zakładam, że to jednak alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego > obudowie. > Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator. Ale że jak: altek daje jednak te 14,4V a na aku już będzie tylko 12V? Narysuj mi to, proszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Ale że jak: altek daje jednak te 14,4V a na aku już będzie tylko 12V? Może nie 12V, bo to wtedy aku padnięty, ale jak ja sprawdzałem na klemach to zawsze pokazywało mniej, niż - do klemy a + do alternatora. Różnica mniej więcej 14,2 / 13,5V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu? W serwisie, w którym pytałem o to jest ryczałtem 50zł, niezależnie od usterki. Demontaż z montażem, łącznie 100zł. Zawożą do specjalistycznego warsztatu od altków i tam od razu wymieniają na zregenerowany lub regenerują i oddają w zależności od aktualnego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 > Ale że jak: altek daje jednak te 14,4V a na aku już będzie tylko 12V? > Narysuj mi to, proszę... Rysować Ci nie będę gdyż nie wychodzi mi to za bardzo. Pomiar napięcia na klemach akumulatora może zafałszować jakie napięcie wytwarza alternator może to być spowodowane kilkoma rzeczami: - niski poziom naładowania akumulatora obniża potencjał im bliżej akumulatora na obwodzie tym niższe może być napięcie. - w starych samochodach gdzie przewody i połączenia pozostawiają wiele do życzenia napięcie na końcu obwodu (akumulator) będzie najniższe. Biorąc wszystko w całość. Moim zdaniem dokonywanie pomiaru ładowania należy zrobić w dwóch punktach - na klemach akumulatora i na samym alternatorze. Jeżeli pomiar na alternatorze jest większy niż na akumulatorze należy naładować akumulator i wtedy sprawdzić ładowanie, jeżeli napięcie nadal będzie większe należy zabrać się za poprawę instalacji alternator - akumulator. Przy sprawnej instalacji napięcie na alternatorze i na akumulatorze powinno być takie samo. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 > Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego > obudowie. > Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator. TO jakis kosmos co piszesz Taka sytuacja jest niemozliwa do wystapienia chyba że ktoś ma drucik zamiast grubego kabla łaczącego alternator z aku. Opor przewodu zasilajacego altek w praktyce jest bliski zeru i nie moze na nim wystapic spadek napiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 > TO jakis kosmos co piszesz To ogarnij to. 3 rzeczy: - brak osłony pod silnikiem sól, woda kurz brud - postępująca erozja przewodu na wspomniane warunki - łącza między altkiem a akumulatorem. Jeżeli myślimy o tym samym przewodzie to Ty piszesz kosmos mówiąc, że zasila on altek - jest odwrotnie to altek zasila akumulator. Istniej jeszcze inny przewód podający tzw. prąd wzbudzenia, ale jest on znacznie cieńszy. PS. Ten kosmos co opisuje to moja walka z zagubionymi voltami w mojej starej astrze. Jakbym przez to nie przebrnął to bym się nie wypowiadał. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Koledzy jednak udało się za przysłowiowy 4pak dostać kolejny alternator od kolegi. Po założeniu w końcu ładowanie 14.6v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Po założeniu w końcu ładowanie 14.6v. Za dużo, stanowczo za dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.