Skocz do zawartości

Alternator - regenracja koszty.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu?

Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim?

Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały.

Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty był.

Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym wiedzieć na co się przygotować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to zależy zarówno od typu alternatora jak i od zakresu części zakwalifikowanvch do

> wymiany...

A widzisz,myślałem, że alternator to alternator.

Czyli trzeba podzwonić jutro i popytać.

> Może w Twoim wypadku wystarczy wymiana regulatora

Grunt,aby zbytnio budżetu nie uszczupliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu?

> Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim?

> Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały.

> Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty

> był.

> Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym

> wiedzieć na co się przygotować?

Mialem podobnie, padl mostek prostowniczy.

zamknelo sie w kwocie okolo 80pln. Altek z Fiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu?

> Oraz jeśli na odpalonym silniku ładowanie na klemach wynosi ok 12v, to co może być padnięte w nim?

> Dodam, że kupiłem używkę w której zmieniłem łożyska bo szumiały.

> Szczotki na pierwszy rzut oka wyglądały na zdrowe,natomiat wałek po którym chodziły już wytarty

> był.

> Może pytania brzmią jak laika,ale pierwszy raz będę odbiorcą usług naprawy alternatora i chciałbym

> wiedzieć na co się przygotować?

W Słowenii płaciłem 250E z wyjęciem i włożeniem, jak mi się w Stilo wyjsrał. w PL pewnie taniej by było zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym tygodniu mechanik reperował mój alternator (wymiana regulatora napięcia). Regulator zamiennik (oryginał Bosch koło 150-200 kosztuje). Do tego wymiana łożysk. za całość z demontażem/montażem zapłaciłem 2 stówy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego

> obudowie.

> Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator.

> PZDR VEN

Cenna uwaga,jutro spr.

Chociaż aku ma jakoś 1-2lata.Ale wszystko jest możliwe,ale zakładam, że to jednak alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego

> obudowie.

> Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator.

Ale że jak: altek daje jednak te 14,4V a na aku już będzie tylko 12V? niewiem.gificon_eek.gif

Narysuj mi to, proszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy mam pytanie, ile kosztuje regeneracja alternatora? Bez montażu i demontażu?

W serwisie, w którym pytałem o to jest ryczałtem 50zł, niezależnie od usterki. Demontaż z montażem, łącznie 100zł.

Zawożą do specjalistycznego warsztatu od altków i tam od razu wymieniają na zregenerowany lub regenerują i oddają w zależności od aktualnego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale że jak: altek daje jednak te 14,4V a na aku już będzie tylko 12V?

> Narysuj mi to, proszę...

Rysować Ci nie będę gdyż nie wychodzi mi to za bardzo.

Pomiar napięcia na klemach akumulatora może zafałszować jakie napięcie wytwarza alternator może to być spowodowane kilkoma rzeczami:

- niski poziom naładowania akumulatora obniża potencjał im bliżej akumulatora na obwodzie tym niższe może być napięcie.

- w starych samochodach gdzie przewody i połączenia pozostawiają wiele do życzenia napięcie na końcu obwodu (akumulator) będzie najniższe.

Biorąc wszystko w całość. Moim zdaniem dokonywanie pomiaru ładowania należy zrobić w dwóch punktach - na klemach akumulatora i na samym alternatorze.

Jeżeli pomiar na alternatorze jest większy niż na akumulatorze należy naładować akumulator i wtedy sprawdzić ładowanie, jeżeli napięcie nadal będzie większe należy zabrać się za poprawę instalacji alternator - akumulator.

Przy sprawnej instalacji napięcie na alternatorze i na akumulatorze powinno być takie samo.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mierzysz napięcie alternatora to nie mierz na klemach a plusowym kablu alternatora i jego

> obudowie.

> Powodem niskiego napięcia podczas pomiaru przy klemach może być słaby akumulator.

TO jakis kosmos co piszesz smile.gif

Taka sytuacja jest niemozliwa do wystapienia chyba że ktoś ma drucik zamiast grubego kabla łaczącego alternator z aku. Opor przewodu zasilajacego altek w praktyce jest bliski zeru i nie moze na nim wystapic spadek napiecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO jakis kosmos co piszesz

To ogarnij to.

3 rzeczy:

- brak osłony pod silnikiem sól, woda kurz brud

- postępująca erozja przewodu na wspomniane warunki

- łącza między altkiem a akumulatorem.

Jeżeli myślimy o tym samym przewodzie to Ty piszesz kosmos mówiąc, że zasila on altek - jest odwrotnie to altek zasila akumulator.

Istniej jeszcze inny przewód podający tzw. prąd wzbudzenia, ale jest on znacznie cieńszy.

PS. Ten kosmos co opisuje to moja walka z zagubionymi voltami w mojej starej astrze.

Jakbym przez to nie przebrnął to bym się nie wypowiadał.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.