Skocz do zawartości

Regulacja drzwi kierowcy - jaki koszt?


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Podjechałbym jutro do jakiegoś blacharza/lakiernika, żeby mi podregulował drzwi kierowcy. Zamykają się super, ale trzeba je cofnąć chyba trochę do tyłu, bo nie licują się z uszczelką tylnych drzwi i bardzo mnie wkurza szum powietrza tym spowodowany (oklejałem różne partie taśmą i zidentyfikowałem miejsce generujące szum). Nie chciałbym się jednak dać naciągnąć - jaka byłaby uczciwa cena za coś takiego? Domyślam się, że od flaszki do nie wiem - 80zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od auta bo w niektórych się nie da bo zawiasy sa spawane, albo sruby ukryte pod blotnikiem.

Citroen C5. Da się poluzować śruby bez odkręcania błotnika - choć niewątpliwie wygodniej jest, gdy błotnika nie ma. Ale domyślam się, że dla wprawnej osoby powinno to być 10 minut roboty - śruby luzuje się bez problemu po otwarciu drzwi, reszta to chyba kwestia doświadczenia, za które sobie musza odpowiednio policzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie wystarczy regulacja samego rygla na słupku B

Nie, bo to nie kwestia rygla - drzwi zamykają się super, ale pozostaje za duża szczelina pomiędzy drzwiami, a za mała między błotnikiem przednim a drzwiami. Efektem tego jest 1,5 mm przerwa w jednym miejscu między uszczelką przednich i tylnych drzwi i świst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, bo to nie kwestia rygla - drzwi zamykają się super, ale pozostaje za duża szczelina pomiędzy

> drzwiami, a za mała między błotnikiem przednim a drzwiami. Efektem tego jest 1,5 mm przerwa w

> jednym miejscu między uszczelką przednich i tylnych drzwi i świst.

Krzywo ćwierć wspawana grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, bo to nie kwestia rygla - drzwi zamykają się super, ale pozostaje za duża szczelina pomiędzy

> drzwiami, a za mała między błotnikiem przednim a drzwiami. Efektem tego jest 1,5 mm przerwa w

> jednym miejscu między uszczelką przednich i tylnych drzwi i świst.

Nie wiem jak jest to rozwiązane konkretnie w C5, ale w wielu autach takie przesunięcie wymaga dołożenia specjalnych podkładek (o odpowiedniej grubości) między zawiasy a słupek A, w sumie dość upierdliwe oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak jest to rozwiązane konkretnie w C5, ale w wielu autach takie przesunięcie wymaga

> dołożenia specjalnych podkładek (o odpowiedniej grubości) między zawiasy a słupek A, w sumie

> dość upierdliwe

Ale tu kwestia przesunięcia drzwi w płaszczyźnie "do tyłu" - bez zmiany ich odsadzenia od słupka. Nawet próbowałem sam, ale nerwów nie mam, żeby trafić w pozycję - albo za bardzo, albo za mało przesunąłem. Szkoda mi zdrowia, wolę zapłacić komuś kto zrobi to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jeszcze licznik cofnie to "nooofka Panie, żadna ćwiartka nie klepana, a te 180 tys km to

> przecież ledwo dotarty"

Jakie 180, toć 120 tysia tam było...Parę dni minęło, a już nie pamiętasz tak się nowym nabytkiem zachłysnąłeś hehe.gif

BTW-duża różnica jest między autami?Wyciszenie pewnie lepsze, ale jak ze spasowaniem części?Nie drażni Cię, że 2x drożej a różnicy nie widać bądź na minus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie 180, toć 120 tysia tam było...Parę dni minęło, a już nie pamiętasz tak się nowym nabytkiem

> zachłysnąłeś

> BTW-duża różnica jest między autami?Wyciszenie pewnie lepsze, ale jak ze spasowaniem części?Nie

> drażni Cię, że 2x drożej a różnicy nie widać bądź na minus?

Wyciszenie i komfort jazdy zdecydowanie na plus dla cytryny, podobnie jak dostępne "zabawki". Jakość wykończenia wnętrza, spasowanie elementów, różnego rodzaju "świergotki", nawet jakość audio, to już przepaść na rzecz Avensisa.

Silnikowo - Citroen jest żwawszy, pali trochę więcej. Skrzynie mam automat vs manual w Avie, więc nie będę porównywał.

Koszt części chyba niższy w cytrynie - ale co z tego, ajk więcej ich będzie trzeba wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakość wykończenia wnętrza, spasowanie elementów, różnego rodzaju "świergotki", nawet jakość

> audio, to już przepaść na rzecz Avensisa.

Nawet w tak bogatej wersji jest kiepskie audio? crazy.gif Biedniejsze miałem pod siodłem, ale tu mnie zniesmaczyłeś...Pod względem audio ford ma u mnie plusa, nawet w kompacie typu focus w bieda wersji audio gra naprawdę nieźle, a zupełnie rozczarowało mnie bmw z fabrycznym nagłośnieniem. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu kwestia przesunięcia drzwi w płaszczyźnie "do tyłu" - bez zmiany ich odsadzenia od słupka.

> Nawet próbowałem sam, ale nerwów nie mam, żeby trafić w pozycję - albo za bardzo, albo za mało

> przesunąłem. Szkoda mi zdrowia, wolę zapłacić komuś kto zrobi to dobrze.

to zmieni Ci się szczelina na błotniku i błotnik trza przesunac, a pozniej okaże się, ze za mala regulacja i fasolki trza robić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet w tak bogatej wersji jest kiepskie audio? Biedniejsze miałem pod siodłem, ale tu mnie

> zniesmaczyłeś...Pod względem audio ford ma u mnie plusa, nawet w kompacie typu focus w bieda

> wersji audio gra naprawdę nieźle, a zupełnie rozczarowało mnie bmw z fabrycznym

> nagłośnieniem.

Seryjne audio kuleje przez głośniki, są po prostu tragiczne (w C4 robione w PL, strzelam że takie same są w C5). Nie ma znaczenia czy Exclusiv czy podstawowa wersja - to samo guano. U siebie zmieniłem na Hertz'e ESK i jest przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seryjne audio kuleje przez głośniki, są po prostu tragiczne (w C4 robione w PL, strzelam że takie

> same są w C5). Nie ma znaczenia czy Exclusiv czy podstawowa wersja - to samo guano. U siebie

> zmieniłem na Hertz'e ESK i jest przepaść.

yikes.gif A Hertz wcale jakiś audiofilski nie jest, jest "poprawny". Dziwi mnie tylko, że wraz z doposażaniem samochodu audio nie szło razem z innymi gadżetami, w niektórych autach tak jest, że mizernota w podstawowej ale w wyższych różnica jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Hertz wcale jakiś audiofilski nie jest, jest "poprawny". Dziwi mnie tylko, że wraz z

> doposażaniem samochodu audio nie szło razem z innymi gadżetami, w niektórych autach tak jest,

> że mizernota w podstawowej ale w wyższych różnica jest.

Ja jestem ciekawy jak gra fabryczny Denon - czy jest warty tych 2500 dopłaty.

Mój upgrade wyszedł w granicach 550PLN plus własny montaż, z tym że samemu zrobiłem zwrotnice na porządnych elementach (Janzten, cewki powietrzne). Do szczęcia jeszcze wzmak 4ch plus 8-10 calowy sub w zamkniętej obudowie - kupując część używek pewnie zmieszczę się w tym samym budżecie.

Aha, radio w C4 produkuje................................. Continental shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jestem ciekawy jak gra fabryczny Denon - czy jest warty tych 2500 dopłaty.

> Mój upgrade wyszedł w granicach 550PLN plus własny montaż, z tym że samemu zrobiłem zwrotnice na

> porządnych elementach (Janzten, cewki powietrzne). Do szczęcia jeszcze wzmak 4ch plus 8-10

> calowy sub w zamkniętej obudowie - kupując część używek pewnie zmieszczę się w tym samym

> budżecie.

> Aha, radio w C4 produkuje................................. Continental

Dziwne, bo w pierwszej generacji C4 audio gra naprawde calkiem niezle ok.gif

I to nawet juz w wersji bez suba JBLa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zmieni Ci się szczelina na błotniku i błotnik trza przesunac, a pozniej okaże się, ze za mala

> regulacja i fasolki trza robić

Szczelina między przednim błotnikiem a drzwiami jest za mała, między przednimi drzwiami a tylnymi za duża. Porównuję z drugą stroną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet w tak bogatej wersji jest kiepskie audio? Biedniejsze miałem pod siodłem, ale tu mnie

> zniesmaczyłeś...Pod względem audio ford ma u mnie plusa, nawet w kompacie typu focus w bieda

> wersji audio gra naprawdę nieźle, a zupełnie rozczarowało mnie bmw z fabrycznym

> nagłośnieniem.

Była wersja z Hi-Fi system - 8 głośników plus subwoofer i chyba wzmacniacz, i chyba korektor jakiś, i standard - tak jak u mnie, tylko 6 głośników (dwudrożny, odseparowany przód, dwudrożny chyba, ale współosiowy tył)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podjechałbym jutro do jakiegoś blacharza/lakiernika, żeby mi podregulował drzwi kierowcy. Zamykają

> się super, ale trzeba je cofnąć chyba trochę do tyłu, bo nie licują się z uszczelką tylnych

> drzwi i bardzo mnie wkurza szum powietrza tym spowodowany (oklejałem różne partie taśmą i

> zidentyfikowałem miejsce generujące szum). Nie chciałbym się jednak dać naciągnąć - jaka

> byłaby uczciwa cena za coś takiego? Domyślam się, że od flaszki do nie wiem - 80zł?

U Golfiku 3D drzwi kierowcy też lekko opadły i się zastanawiam, czy coś z tym nie zrobić. Przerabiał ktoś może temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Golfiku 3D drzwi kierowcy też lekko opadły i się zastanawiam, czy coś z tym nie zrobić.

> Przerabiał ktoś może temat?

Opuszczasz szybę w drzwiach, uchylasz drzwi na jakieś 20 cm i pod dolną krawędź podkładasz podnośnik samochodowy. Podnośnikiem naginasz trochę drzwi w górę i sprawdzasz jak się zamykają. Powtarzać do skutku zlosnik.gif

Oczywiście można wymienić zużyte zawiasy i je na nowo wyregulować, chociaż bezkosztowa naprawa w 5 minut też może się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opuszczasz szybę w drzwiach, uchylasz drzwi na jakieś 20 cm i pod dolną krawędź podkładasz

> podnośnik samochodowy. Podnośnikiem naginasz trochę drzwi w górę i sprawdzasz jak się

> zamykają. Powtarzać do skutku

icon_eek.gificon_eek.gif ręcyma nie przejdzie? No i też wydaje mi się, jakby górna krawędź drzwi bardzo delikatnie odstawała, coś jakby ktoś kiedyś próbował je odgiąć... kradziej może jakiś... no cholera wie...

> Oczywiście można wymienić zużyte zawiasy i je na nowo wyregulować, chociaż bezkosztowa naprawa w 5

> minut też może się udać.

w Landzie drzwi bagażnika powoli opadają, ale jeszcze ujdzie. W Golfie chyba będę musiał na wiosnę przyjrzeć się temu bliżej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ręcyma nie przejdzie? No i też wydaje mi się, jakby górna krawędź drzwi bardzo delikatnie

> odstawała, coś jakby ktoś kiedyś próbował je odgiąć... kradziej może jakiś... no cholera

> wie...

Można próbować dogiąć drzwi rękami, to zależy jak solidne są zawiasy. Podnośnikiem ma się dość dobrą kontrolę nad tym, co się robi. Jak górna krawędź drzwi odstaje, to też ją można poprawić, tylko opuść najpierw szybę zlosnik.gif Ramkę drzwi możesz dogiąć w taki sposób, że na próg samochodu kładziesz jakiś koc, zwinięty kilka razy i wtedy przymknięte drzwi nie zamkną się do końca i możesz wyprostować ich górną część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można próbować dogiąć drzwi rękami, to zależy jak solidne są zawiasy. Podnośnikiem ma się dość

> dobrą kontrolę nad tym, co się robi. Jak górna krawędź drzwi odstaje, to też ją można

> poprawić, tylko opuść najpierw szybę Ramkę drzwi możesz dogiąć w taki sposób, że na próg

> samochodu kładziesz jakiś koc, zwinięty kilka razy i wtedy przymknięte drzwi nie zamkną się do

> końca i możesz wyprostować ich górną część.

Na to bym nie wpadł zlosnik.gif A;e zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyciszenie i komfort jazdy zdecydowanie na plus dla cytryny, podobnie jak dostępne "zabawki".

Serio ciszej jest w Cytrynie?

> Jakość wykończenia wnętrza, spasowanie elementów, różnego rodzaju "świergotki", nawet jakość

> audio, to już przepaść na rzecz Avensisa.

Ostatnio mega zniesmaczyło mnie audio w 407SW... no takiej tragedii to już dawno nie słyszałem... :-(

> Silnikowo - Citroen jest żwawszy, pali trochę więcej. Skrzynie mam automat vs manual w Avie, więc

> nie będę porównywał.

Nie myślałeś o T27?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podjechałbym jutro do jakiegoś blacharza/lakiernika, żeby mi podregulował drzwi kierowcy. Zamykają

> się super, ale trzeba je cofnąć chyba trochę do tyłu, bo nie licują się z uszczelką tylnych

> drzwi i bardzo mnie wkurza szum powietrza tym spowodowany (oklejałem różne partie taśmą i

> zidentyfikowałem miejsce generujące szum). Nie chciałbym się jednak dać naciągnąć - jaka

> byłaby uczciwa cena za coś takiego? Domyślam się, że od flaszki do nie wiem - 80zł?

To zalezy od konstrukcji i gdzie bedziesz to robil. W Subaru, trzeba sciagnac boczek (a wiec poodpinac wtyczki, podlokietniki, itd) i dostac sie od strony drzwi do zawiasow. Jak przeczytalem w servis manualu to mi sie odechcialo.

Roboty z tym ok 40-60min, placilem w serwisie (nie ASO) cos kolo wlasnie 70zl, ale pewnie w ASO to i z 150 mozna zaplacic.

Za flaszke to Ci moze mechanik conajwyzej drzwi w maluchu podregulowac poprzez przyginanie na koncu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serio ciszej jest w Cytrynie?

Ciszej i to dużo. Ale ja mam wersję Exclusive, która jest lepiej wyciszona i porównuję do Avensisa z ponad 250 kkm przebiegu - on też swoje robi.

> Ostatnio mega zniesmaczyło mnie audio w 407SW... no takiej tragedii to już dawno nie słyszałem...

> :-(

> Nie myślałeś o T27?

Myślałem, nawet był to mój faworyt, ale jak poczytałem o dieslach w tym modelu, to mi przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już jest myśl bez ingerencji w "drzwi", dzięki! Na wiosnę zobaczymy.

nie pamiętam jak jest w golfie, ale w passacie pomogło idealnie.

wyrobiony był już chyba ten trzpień w zawiasie i podłożyłem podkładkę między zawias drzwi a mocowanie do budy.

jakoś tak to było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pamiętam jak jest w golfie, ale w passacie pomogło idealnie.

> wyrobiony był już chyba ten trzpień w zawiasie i podłożyłem podkładkę między zawias drzwi a

> mocowanie do budy.

> jakoś tak to było....

Dzięki raz jeszcze, ale jak wspomniałem, do tematu to wrócę na wiosnę, zima to nie pora na robotę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.