futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > to nie jest takie proste, generalnie nie powinien jeżeli oleje trzymają tą samą normę, ale... Śmiem twierdzić, że to jest proste > Jeżdżąc latami na Quakerze widziałem różnice w swoim silniku i silnikach znajomych w czystości i > charakterze pracy. Ci którzy przechodzili na QS też różnicę dostrzegali. Bardzo > charakterystycznym objawem na QS było wyciszanie pracy hydraulicznych kasatorów luzów > zaworowych i wariatorów faz w grupie fiata (bo z tym miałem najwięcej doświadczeń na QS). QS > przy pierwszym zalaniu ciemniał bardzo szybko, przy kolejnym przez cały czas był klarowny i > jasny. Zastanawia mnie jak to oceniłeś, poza mocnym przekonaniem, że tak było Całe lata jeździłem na Quakerze (również) i nie zauważyłem jakichś specjalnych różnic tak ogólnie. Co do pracy popychaczy hydraulicznych - to jest różnie i przyznam się szczerze, że nie potrafię ocenić który olej lepiej się sprawuje, ponieważ zazwyczaj ich klekot zależy od ich stanu, niemniej faktem jest, że walczyłem w swoim czasie z VW 1.9 TDI (wiecej niż jeden egzemplarz, nie lubię ich klekotu ) i te się uspokajały na Totalu > Także olej ma wpływ na to jak ten silnik pracuje, może nie przekłada się to jednoznacznie na jego > trwałość, ale jakaś różnica w samej pracy jest. To jest mocno subiektywne odczucie, a trwałość śmiem twierdzić jest bardzo zbliżona i zapewne nie da się różnic wytłumaczyć odczuciami w pracy na różnych olejach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Ja wychodzę z założenia że wolę mieć wszystko wysokiej jakości bez względu co to jest bo na dłuższą > metę przyniesie to efekt [...] A jaki to ma związek ze stwierdzeniem: Quote: Chore państwo to i nawet przy wyborze oleju nas oszukują > Auto stare w bdb kondycji więc chcę by śmigał bezawaryjnie jak do > tej pory więc mi to różnicy nie robi Na pewno nie zalał bym go 100% prawdziwym syntetykiem bo > przy tym silniku to jazda na valvoline 5w40 jest rewelacją niż olej na którym wyjechał z > fabryki 15w40 Wiesz, jeżeli Ci to poprawia samopoczucie to naprawdę nie ma problemu, ale przekonanie o mierzalnym efekcie w funkcji czasu w stosunku do eksploatacji na oleju tej samej klasy innej firmy jest delikatnie powiedziawszy średnio uzasadnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Oczywiście, że nie, pisałem o tym, jeśli auto jest dla Kowalskiego to nie ma większej różnicy, > aczkolwiek warto trzymać się jakiejś w miarę dobrej marki. U siebie po zdjęciu pokrywy zaworów > miałem dosyć sporo czarnego szlamu, auto prawdopodobnie jeździło na Totalu, ale jakim to tego > nie wiem. Po zakupie też zalałem Total Quartz 9000 5W40 i gdy nadeszły chłodniejsze dni to > słychać było popychacze, więc na wiosnę zmienię na coś lepszego A co to jest "coś lepszego"? Ocena na podstawie pracy popychacz hydraulicznych raczej niewiele mówi o "jakości" oleju. Zupełnie serio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > A to? > http://www.anpolpw.pl/quaker_state_strony/quaker_state_set.htm > http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/quakerstate#klasa_syntetyczny > Na jakim Quaker'ze jeździłeś? Anpol jest obok mnie i znam właściciela, oleje są niedostępne od 2.lat została tylko strona. W naszym rejonie globu tylko Szwecja dostaje QS, ale to już historycznie ugruntowany rynek, tak QS zawsze szedł wprost z USA, a nie tak jak na EU swego czasu ze Szwajcarii. Jak QS zniknął to nawet próby indywidualnego importu do handlu z USA są przez koncern ucinane. Przerobiłem w swoich autach de Luxe 10w40, 5w40, fullysynth 5w40, peak performance i higher mileage oba 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Po rozebraniu silnika można było zobaczyć w jakim jest stanie więc wyższej jakości olej dodatkowo utrzyma go w czystości (na 15w40 nie zrobił więcej niż 1000km bo od razu został zmieniony) Chyba nie widziałeś rozebranych silników które były eksploatowane na poszczególnych olejach shell/lotos/platinum/elf itp. ps. związek jest taki że wolę w podobnych pieniądzach kupić produkt wyższej jakości pomimo że jeden składem zbliżony jest mineralce a na opakowaniu pisze coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Śmiem twierdzić, że to jest proste > Zastanawia mnie jak to oceniłeś, poza mocnym przekonaniem, że tak było Całe lata jeździłem na > Quakerze (również) i nie zauważyłem jakichś specjalnych różnic tak ogólnie. Co do pracy > popychaczy hydraulicznych - to jest różnie i przyznam się szczerze, że nie potrafię ocenić > który olej lepiej się sprawuje, ponieważ zazwyczaj ich klekot zależy od ich stanu, niemniej > faktem jest, że walczyłem w swoim czasie z VW 1.9 TDI (wiecej niż jeden egzemplarz, nie lubię > ich klekotu ) i te się uspokajały na Totalu > To jest mocno subiektywne odczucie, a trwałość śmiem twierdzić jest bardzo zbliżona i zapewne nie > da się różnic wytłumaczyć odczuciami w pracy na różnych olejach wiesz co sprawa jest dość prosta; Jeżeli kupuję auto z klekoczącym wariatorem przy rozruchu i po zalaniu dowolnego oleju on klekota, a przy QS nie klekota to jak to chcesz tłumaczyć? Jeżeli osoba jeżdżąca autem kilka lat zalewa QS i przestają klekotać kasatory, to co samo naprawa? Kasatory są specyficzne to fakt, jedne mogą zareagować dobrze na QS inne na totala. Faktem jest, że te z fiata i wariatory w lancii/alfie bdb reagowały na QS. Rozbierałem dwa identyczne silniki, jeden jeździł na czym popadnie, drugi na QS. Ten z QS miał lśniącą klawiaturę i pokrywę drugi trochę szlamu i przebarwień. Ropa pensylwańska jest specyficzna, środki smarne z niej są bdb. Nie twierdzę, że są cudem i remedium na całe zło. Trwałość tak jak pisałem pewnie jest zbliżona, ale kultura pracy jak sam piszesz też jest ważna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 A ja powiem że z tańszych Gulf, ze średniej półki Chevron czyli dawne Texaco. Wyżej i drożej to Motul a potem Millers. Wybór należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Chyba nie widziałeś rozebranych silników które były eksploatowane na poszczególnych olejach > shell/lotos/platinum/elf itp. Ci panowie używają tylko Shell i polecają innym. Problemów z czystością modyfikowanych wysilonych silników nie mają... http://www.garazracing.pl/oferta/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > A co to jest "coś lepszego"? Coś co ma lepsze parametry w karcie PDS > Ocena na podstawie pracy popychacz hydraulicznych raczej niewiele mówi o "jakości" oleju. Zupełnie > serio. Nie tylko o to chodzi, aczkolwiek po zalaniu odczułem różnicę (na słuch) na minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > A ja powiem że z tańszych Gulf, ze średniej półki Chevron czyli dawne Texaco. Wyżej i drożej to > Motul a potem Millers. Wybór należy do Ciebie W dwóch autach zalewałem i Gulfa i Texaco Havoline. W pierwszym przypadku był 10W40 i silnik na nim pracował najlepiej w porównaniu to do Lotosa i Elfa Competition. W drugim przypadku olej zmieniłem z GMa 5w30 na Havolina Ultra S 5w30, praca silnika była bardziej miękka po zmianie. Jeśli chodzi o silnik zalany Gulfem to zużycie oleju spadło na nim o 0,1L/1000km, również silnik w środku był bardziej czysty po pewnym czasie niż pracując na Lotosie. Ogólnie jeśli chodzi o Gulfa mam dobre zdanie - bardzo tani przy tym jest. Odnośnie Havoline - również tani, parametry niezłe, zastanawiam się właśnie nad nim Kiedyś jeszcze interesowałem się olejami Ardeca i Mannol ale na razie odpuściłem testy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Dla tego polecam, shella i valvoline bo na innych oliwach w podobnym budżecie było słabo lub bardzo źle z czystością a kilka rozebranych silników miałem okazję widzieć na poszczególnych środkach smarnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > to nie jest takie proste, generalnie nie powinien jeżeli oleje trzymają tą samą normę, ale... > Jeżdżąc latami na Quakerze widziałem różnice w swoim silniku i silnikach znajomych w czystości i > charakterze pracy. Ci którzy przechodzili na QS też różnicę dostrzegali. Bardzo > charakterystycznym objawem na QS było wyciszanie pracy hydraulicznych kasatorów luzów > zaworowych i wariatorów faz w grupie fiata (bo z tym miałem najwięcej doświadczeń na QS). QS > przy pierwszym zalaniu ciemniał bardzo szybko, przy kolejnym przez cały czas był klarowny i > jasny. > Także olej ma wpływ na to jak ten silnik pracuje, może nie przekłada się to jednoznacznie na jego > trwałość, ale jakaś różnica w samej pracy jest. U mnie auto było od nowosci najpierw jezdził nim ojciec, potem ja. Od początku lany był Shell 5w40 i wymieniany co 10kkm. Przy 190kkm wymieniałem uszczelke pokrywy zaworów i doznałem szoku, po zdjeciu okazało sie, że silnik wyglądał jak nówka, zero czarnego nagaru,itp po prostu sie swiecił w srodku. To by sie zgadzało, bo w karcie charakterystyki ten shell miał bardzo duża liczbe odpowiadajaca za czystosc silnika. Drugi przykład to auto, które przy zakupie miało ok 230kkm, jezdziło na lotosie mineralnym i od razu robiłem uszczelke pokrywy, w silniku było dosyc nasyfione, tu i ówdzie nagar. A ze miałem dostep do taniego lotosa, to dalej jezdziłem na lotosie, tyle,ze wymieniany był co ok 8kkm. Po 50kkm, znowu pusciła uszczelka i znowu byłem w szoku, regularna wymiana zwykłego lotosa mineralnego wyczysciła silnik dosyc znaczaco A ten niby nie miał zbyt dużo dodatków czyszczacych silnik. Do tej pory nie wiem skąd sie wzieły kiedys te zdjecia w necie na temat castrola... Albo jezdzili na tym oleju bez wymiany, albo ostro pałowali. Albo lotos jest taki dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Podobnie jest jeżeli samochód ma lpg i olej był wymieniany nie później niż 10kkm Zazwyczaj nie ma żadnego syfu. Na pewno lepiej jest zalać gorszy olej i wymieniać go częściej niż lać lepszy i zmieniać co 20-25kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > > Kiedyś jeszcze interesowałem się olejami Ardeca i Mannol ale na razie odpuściłem testy Mannola bym sobie odpuścił ew.5w-30 co najwyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Polecam Lotos. Przejechałem 100 kkm na tym oleju Punto 1,2 75 KM i silnik był czysty. Przy sprzedaży miał na liczniku 272 kkm i silnik dobrze działał (miał moc jak nowy, nie palił więcej oleju). Klawiatura była czysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Ci panowie używają tylko Shell i polecają innym. Problemów z czystością modyfikowanych wysilonych > silników nie mają... http://www.garazracing.pl/oferta/ Generalnie jak się zmienia olej zgodnie z zaleceniami, to nie ma problemów i silniki są czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 [...] > Ropa pensylwańska jest specyficzna, środki smarne z niej są bdb. Nie twierdzę że nie. Kiedyś zalanie QS skończyło się kapitalką > Nie twierdzę, że są cudem i remedium na całe zło. Ja znam Twoją opinię i opowieści od lat, ale pozwolę sobie stwierdzić, że o ile olej jest ok, o tyle ciężko pisać o ropie pensylwańskiej w kontekście olejów syntetycznych > Trwałość tak jak pisałem pewnie jest zbliżona, ale kultura pracy jak sam piszesz też jest ważna. Na kulturę pracy fiatowskich jednostek to ja wiele nie pomogę - pół internetu narzekań na pracę układu hydraulicznego, wężyki, zaworki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 > Do tej pory nie wiem skąd sie wzieły kiedys te zdjecia w necie na temat castrola... Ciężko stwierdzić, ale ja dziwnym trafem nie mam o tych olejach najlepszego zdania, biorąc uwagę to co się działo w przeszłości. Kapitalka w Toyocie, ponieważ olej nie dał rady złej benzynie to chyba średnie tłumaczenie. O innych przygodach z danych czasów to pisać nie będę, ponieważ nie wiem jaka była droga Castrola do Polski > Albo jezdzili na tym oleju bez wymiany, albo ostro pałowali. Albo lotos jest taki dobry Długo już jeżdżę, różnymi samochodami, różne rzeczy się widywało w warsztacie. Wniosek generalnie jest jeden - jak są syfy itd. to jest to kwestia jazdy na oleju po terminie wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > [...] > Nie twierdzę że nie. Kiedyś zalanie QS skończyło się kapitalką kiedyś po wymianie płynu hamulcowego strzelił przewód > Ja znam Twoją opinię i opowieści od lat, ale pozwolę sobie stwierdzić, że o ile olej jest ok, o > tyle ciężko pisać o ropie pensylwańskiej w kontekście olejów syntetycznych deLuxe to semi-, fully używałem najkrócej bo zniknął z rynku. > Na kulturę pracy fiatowskich jednostek to ja wiele nie pomogę - pół internetu narzekań na pracę > układu hydraulicznego, wężyki, zaworki a jakoś dziwnie każdy, kto przeszedł na QS deLuxe w fiatach już na inny nie zmieniał. Ja Cię nie mam zamiaru przekonywać, tym bardziej że już go na naszym rynku nie ma. Było pytanie o opinię to ją wyraziłem z kilkunastu lat używania QS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > kiedyś po wymianie płynu hamulcowego strzelił przewód Nie, nie, zmiana z 10W-40 (tylko nie pamiętam czy QS) na QS 5W-30 i nagle się odezwały panewki korbowodowe > deLuxe to semi-, fully używałem najkrócej bo zniknął z rynku. No dobra, to można opowiadać legendy o ropie pensylwańskiej > a jakoś dziwnie każdy, kto przeszedł na QS deLuxe w fiatach już na inny nie zmieniał. Nie pisz tak, ponieważ to nieprawda > Ja Cię nie mam zamiaru przekonywać, tym bardziej że już go na naszym rynku nie ma. Było pytanie o > opinię to ją wyraziłem z kilkunastu lat używania QS. Dobra, a co się w ogóle stało, że z naszego rynku "wyparował"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 to jaki macie dobry syntetyk 5w40? najlepiej acae C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Np. Fuchs Titan Gt1 XTL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Np. Fuchs Titan Gt1 XTL Spoko, może być Amsoil 100% Synthetic European Engine Oil Sądzę, że spokojnie da radę "lokalny" Lotos Quazar Hi-Tech 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Może być też Liqui Moly Synthoil HT 5W40 Można wymieniać i wymieniać kolejne marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Może być też Liqui Moly Synthoil HT 5W40 Nie, nie może być: Quote: AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil ranked first in four of the six comparisons > Można wymieniać i wymieniać kolejne marki Dla sportu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Dla sportu Albo B.I.T.O.G. poczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Dobra, a co się w ogóle stało, że z naszego rynku "wyparował"? Shell postanowił posprzątać w ofercie. Sprzedaż QS była bdb, motosklep.net sprzedawał tego szalone ilości, także powód ekonomiczny to raczej nie był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Albo B.I.T.O.G. poczytać Tak, to jest bardzo dobra koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Np. Fuchs Titan Gt1 XTL wydaje sie być ok i cena tez niska. lepszy od gastrol magnatec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Witam, > Ktoś bardziej obeznany w temacie może podpowiedzieć czy w tej półce cenowej będzie coś lepszego niż > w/w Orlen Platinum ? A może wo ogóle trzymać się z dala od olejów tej firmy? Z karty wynika > że to full syntetyk. Chciałbym to wlać do swojego auta producent zaleca Selenię K 5w40. > Pzd na kilkaset aut w pracy, żaden silnik po tym oleju, nie padł, nie zatarł się- czyli imo musi być nie najgorszy Alfa 2.5 noPB też na nim jeździła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > to jaki macie dobry syntetyk 5w40? najlepiej acae C3 ja jeżdżę na Motulu X-Clean C3 5W40. Co prawda, według lansowanych tu norm, nie jest to pełen syntetyk, tylko olej HC, uważam jednak że jest dobry. Kiedyś jeździłem na Selenii i na Motulu silnik pracuje ciszej. Nie wydaje mi się, to fakt Samochód ma 130 tys. przebiegu, z czego ponad połowa na Motulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Jeszcze w temacie 5W40, zakupiłem ostatnio: - Texaco Havoline Ultra S 5W40 110zł/5L - Gulf Formula G 5W40 64zł/4L Do tego dwa filtry Purfluxa. Gulf parametry ma całkiem całkiem, prosto od oficjalnego dystrybutora, cena śmieszna, pamiętam jak za Tec Plus 10W40 płaciłem 78zł/4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 > Nie lepiej kupić Shell Helix Ultra 5W40? Ma normę Fiata i nie jest drogi. Ja go stosuję już w > trzecim aucie, w sumie prawie 200kkm i problemów nie ma. +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 > Nie lepiej kupić Shell Helix Ultra 5W40? Ma normę Fiata i nie jest drogi. Ja go stosuję już w > trzecim aucie, w sumie prawie 200kkm i problemów nie ma. Ja też. Do tego jest tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.