el_guapo Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Czy ktoś mi może łopatologicznie wytłumaczyć skąd bierze się taki dźwięk, przy schodzeniu silnika z obrotów? Poczytałem komentarze pod filmem, ale dot. one VAG, a nie 1.8 TDCI Lynx - czy ktoś mi może obrazowo opisać co bierze udział w upuszczaniu ciśnienia w tym silniku z VNT? Parametry "życiowe" w normie: - auto płynnie przyspiesza, - nie dymi w żadnym kolorze, - spalanie w normie, - olej trzyma poziom, - turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi ciśnienie skoczy). - ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 komp steruje doładowaniem poprzez VNT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Brzmi jakby się DV zacięło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Nie masz usunietego katalizatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Nie masz usunietego katalizatora? Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > komp steruje doładowaniem poprzez VNT Czyli VNT się zacina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Czyli VNT się zacina? Jedz i sprawdz. Gorka 4 bieg i pedal w podloge pod odcinke. Jak sie przeladuje bedziesz mial pewnosc ze to jest to. Pozatym jak jezdzi ok to po co szukac problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 i od razu sprzęgło "dotrze"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > i od razu sprzęgło "dotrze"... Raz nie zaszkodzi, a to dobry sposob aby sprawdzić czy sie przeladuje. Przeciez nie mowie aby tak jezdzil codziennie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > komp steruje doładowaniem poprzez VNT Czy jazda z zacinającym się vnt może być szkodliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Czy jazda z zacinającym się vnt może być szkodliwa? Na dluzsza mete pewnie tak , cisnienie zadane jest wyzsze niz wymagane. Wpada w notlauf najgorzej jak dzieje sie to w czasie wyprzedzania a cos jedzie z drugiej strony bo auto traci moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Na dluzsza mete pewnie tak , cisnienie zadane jest wyzsze niz wymagane. Wpada w notlauf najgorzej > jak dzieje sie to w czasie wyprzedzania a cos jedzie z drugiej strony bo auto traci moc. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Dzięki Nie ma za co, ale jakoś nie do końca jestem przekonany. Że stanęła geometria w turbo. Zwłaszcza, że rok temu była regeneracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Nie ma za co, ale jakoś nie do końca jestem przekonany. Że stanęła geometria w turbo. > Zwłaszcza, że rok temu była regeneracja. Każdy przypadek taki sam? Czy może zawieszać się każda inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Każdy przypadek taki sam? Czy może zawieszać się każda inaczej? Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne. Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne. > Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica > regulacji. Przeładowywanie często zdarza się w turbinach ze zmienna geometrią po regeneracji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne. > Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica > regulacji. To inaczej, każde zawieszenie geometrii to wywalenie błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Parametry "życiowe" w normie: > - auto płynnie przyspiesza, > - nie dymi w żadnym kolorze, > - spalanie w normie, > - olej trzyma poziom, > - turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi > ciśnienie skoczy). > - ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi A co z EGR - czy przypadkiem nie jest zaślepiony lub programowo usunięty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > To inaczej, każde zawieszenie geometrii to wywalenie błędu? Raczej tak. Bo zawieszona geometria nie zmienia wartosci doladowania wobec oczekiwanego. Brak zmiany wykrywany jest jako awaria. Ale ja nadal zastanawiam sie dlaczego uwazasz ze z autem jest cos nie tak. Bo dalbym sobie glowe uciac ze nie w jednym tdi slyszalem taka prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > A co z EGR - czy przypadkiem nie jest zaślepiony lub programowo usunięty ? Był zaślepiony, ale spece od regeneracji turbiny wyjęli zaślepkę. Mam wrażenie, że jak był zaślepiony to takich dźwięków nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Ale ja nadal zastanawiam sie dlaczego uwazasz ze z autem jest cos nie tak. Bo dalbym sobie glowe > uciac ze nie w jednym tdi slyszalem taka prace. Ale to pytanie to autora tematu jest chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Był zaślepiony, ale spece od regeneracji turbiny wyjęli zaślepkę. > Mam wrażenie, że jak był zaślepiony to takich dźwięków nie było. Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek". Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Ale to pytanie to autora tematu jest chyba Rozpedzilem sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się > otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł > sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek". > Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże Bardzo podobny dwiek jest wlasnie gdy auto ma usunety katalizator. Ja tak mialem po programie i bylo slychac jak upuszcza cisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Rozpedzilem sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Ale to pytanie to autora tematu jest chyba Ale to jest upierdliwe - primo; a secundo - jeżeli wcześniej mnie to nie denerwowało, to znaczy że objawu nie było; jestem cholernie wyczulony na różne "świerszcze" czy to w zawiasie, czy to w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Ale to jest upierdliwe - primo; a secundo - jeżeli wcześniej mnie to nie denerwowało, to znaczy że > objawu nie było; jestem cholernie wyczulony na różne "świerszcze" czy to w zawiasie, czy to w > silniku. Ja bardzo dobrze to rozumiem, mam podobnie jak Ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się > otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł > sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek". > Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże O - i to jest pierwszy głos w dyskusji, który potwierdzałby tezę turbo-magika, że EGR bierze aktywny udział w upuszczaniu nadmiernego ciśnienia (wspomaga w tym VNT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Czy ktoś mi może łopatologicznie wytłumaczyć skąd bierze się taki dźwięk, przy schodzeniu silnika z > obrotów? > Poczytałem komentarze pod filmem, ale dot. one VAG, a nie 1.8 TDCI Lynx - czy ktoś mi może obrazowo > opisać co bierze udział w upuszczaniu ciśnienia w tym silniku z VNT? > Parametry "życiowe" w normie: > - auto płynnie przyspiesza, > - nie dymi w żadnym kolorze, > - spalanie w normie, > - olej trzyma poziom, > - turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi > ciśnienie skoczy). > - ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi Podobne dźwięki wydobywały się z turbosprężarki Golfa TDi którego naprawiałem. "Gruszka" (siłownik podciśnieniowy) który steruje VNT w sprężarce była na tyle zużyta (zardzewiała w środku komory podciśnieniowej), że ruszała geometrią, ale z dużym opóźnieniem i o ile przy przyspieszaniu i normalnej jeździe wszystko było w miarę w porządku i przeładowania nie łapał praktycznie w ogóle, to przy przegazówce na postoju na ponad 4000rpm turbo wydawało właśnie takie dźwięku jak na filmiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Podobne dźwięki wydobywały się z turbosprężarki Golfa TDi którego naprawiałem. "Gruszka" (siłownik > podciśnieniowy) który steruje VNT w sprężarce była na tyle zużyta (zardzewiała w środku komory > podciśnieniowej), że ruszała geometrią, ale z dużym opóźnieniem i o ile przy przyspieszaniu i > normalnej jeździe wszystko było w miarę w porządku i przeładowania nie łapał praktycznie w > ogóle, to przy przegazówce na postoju na ponad 4000rpm turbo wydawało właśnie takie dźwięku > jak na filmiku. no właśnie w tdi złapałem identyczne dźwięki i dzisiaj idzie do mechanika, ale to napawa nadzieją, że to nie turbo a jakiś element układu .... tylko, że u mnie przeładowuje już na każdym biegu jak dochodzi do 3 tys. obrotów .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > O - i to jest pierwszy głos w dyskusji, który potwierdzałby tezę turbo-magika, że EGR bierze > aktywny udział w upuszczaniu nadmiernego ciśnienia (wspomaga w tym VNT). Raczej stawiałbym na nieszczelność EGR, niż zrzucanie nadciśnienia w kolektorze. Ile bar pompuje twoje turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Raczej stawiałbym na nieszczelność EGR, niż zrzucanie nadciśnienia w kolektorze. Ile bar pompuje > twoje turbo? 1.7-1.85 bara (odczyt z czujnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Ale to jest upierdliwe - primo; a secundo - jeżeli wcześniej mnie to nie denerwowało, to znaczy że > objawu nie było; jestem cholernie wyczulony na różne "świerszcze" czy to w zawiasie, czy to w > silniku. szczegolnie z turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > 1.7-1.85 bara (odczyt z czujnika). Podczas jazdy czy na postoju robiles pomiar?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Podczas jazdy czy na postoju robiles pomiar?? Podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.