Skocz do zawartości

?Przeładowywanie?


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mi może łopatologicznie wytłumaczyć skąd bierze się taki dźwięk, przy schodzeniu silnika z obrotów?

Poczytałem komentarze pod filmem, ale dot. one VAG, a nie 1.8 TDCI Lynx - czy ktoś mi może obrazowo opisać co bierze udział w upuszczaniu ciśnienia w tym silniku z VNT?

Parametry "życiowe" w normie:

- auto płynnie przyspiesza,

- nie dymi w żadnym kolorze,

- spalanie w normie,

- olej trzyma poziom,

- turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi ciśnienie skoczy).

- ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jazda z zacinającym się vnt może być szkodliwa?

Na dluzsza mete pewnie tak , cisnienie zadane jest wyzsze niz wymagane. Wpada w notlauf najgorzej jak dzieje sie to w czasie wyprzedzania a cos jedzie z drugiej strony bo auto traci moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy przypadek taki sam? Czy może zawieszać się każda inaczej?

Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne.

Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne.

> Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica

> regulacji.

Przeładowywanie często zdarza się w turbinach ze zmienna geometrią po regeneracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeladowanie zawsze konczy sie tak samo ale jego przyczyny mogą być różne.

> Efekt to brak mocy i blad 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica

> regulacji.

To inaczej, każde zawieszenie geometrii to wywalenie błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Parametry "życiowe" w normie:

> - auto płynnie przyspiesza,

> - nie dymi w żadnym kolorze,

> - spalanie w normie,

> - olej trzyma poziom,

> - turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi

> ciśnienie skoczy).

> - ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi

A co z EGR - czy przypadkiem nie jest zaślepiony lub programowo usunięty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To inaczej, każde zawieszenie geometrii to wywalenie błędu?

Raczej tak. Bo zawieszona geometria nie zmienia wartosci doladowania wobec oczekiwanego. Brak zmiany wykrywany jest jako awaria.

Ale ja nadal zastanawiam sie dlaczego uwazasz ze z autem jest cos nie tak. Bo dalbym sobie glowe uciac ze nie w jednym tdi slyszalem taka prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był zaślepiony, ale spece od regeneracji turbiny wyjęli zaślepkę.

> Mam wrażenie, że jak był zaślepiony to takich dźwięków nie było.

Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek".

Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się

> otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł

> sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek".

> Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże

Bardzo podobny dwiek jest wlasnie gdy auto ma usunety katalizator. Ja tak mialem po programie i bylo slychac jak upuszcza cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to pytanie to autora tematu jest chyba

Ale to jest upierdliwe - primo; a secundo - jeżeli wcześniej mnie to nie denerwowało, to znaczy że objawu nie było; jestem cholernie wyczulony na różne "świerszcze" czy to w zawiasie, czy to w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to jest upierdliwe - primo; a secundo - jeżeli wcześniej mnie to nie denerwowało, to znaczy że

> objawu nie było; jestem cholernie wyczulony na różne "świerszcze" czy to w zawiasie, czy to w

> silniku.

Ja bardzo dobrze to rozumiem, mam podobnie jak Ty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imo ten dźwięk to nadmiar ciśnienia upuszczany przez EGR do wydechu- jak puszczasz gaz to EGR się

> otwiera i działa niejako jako blow off. Dlaczego to aż tak słyszalne, nie wiem.Może zarósł

> sadzą i zrobił się swoisty "gwizdek".

> Jeśli jest sterowany podciśnieniowo to wypnij wężyk, zaślep i zobacz czy dalei gwiżdże

O - i to jest pierwszy głos w dyskusji, który potwierdzałby tezę turbo-magika, że EGR bierze aktywny udział w upuszczaniu nadmiernego ciśnienia (wspomaga w tym VNT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś mi może łopatologicznie wytłumaczyć skąd bierze się taki dźwięk, przy schodzeniu silnika z

> obrotów?

> Poczytałem komentarze pod filmem, ale dot. one VAG, a nie 1.8 TDCI Lynx - czy ktoś mi może obrazowo

> opisać co bierze udział w upuszczaniu ciśnienia w tym silniku z VNT?

> Parametry "życiowe" w normie:

> - auto płynnie przyspiesza,

> - nie dymi w żadnym kolorze,

> - spalanie w normie,

> - olej trzyma poziom,

> - turbo po regeneracji w maju 2014 (nie wymaganej, ale nie chciałbym na ten temat rozmawiać bo mi

> ciśnienie skoczy).

> - ciśnienie odczytanie z czujnika przy butowaniu to max. 23-25 psi

Podobne dźwięki wydobywały się z turbosprężarki Golfa TDi którego naprawiałem. "Gruszka" (siłownik podciśnieniowy) który steruje VNT w sprężarce była na tyle zużyta (zardzewiała w środku komory podciśnieniowej), że ruszała geometrią, ale z dużym opóźnieniem i o ile przy przyspieszaniu i normalnej jeździe wszystko było w miarę w porządku i przeładowania nie łapał praktycznie w ogóle, to przy przegazówce na postoju na ponad 4000rpm turbo wydawało właśnie takie dźwięku jak na filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Podobne dźwięki wydobywały się z turbosprężarki Golfa TDi którego naprawiałem. "Gruszka" (siłownik

> podciśnieniowy) który steruje VNT w sprężarce była na tyle zużyta (zardzewiała w środku komory

> podciśnieniowej), że ruszała geometrią, ale z dużym opóźnieniem i o ile przy przyspieszaniu i

> normalnej jeździe wszystko było w miarę w porządku i przeładowania nie łapał praktycznie w

> ogóle, to przy przegazówce na postoju na ponad 4000rpm turbo wydawało właśnie takie dźwięku

> jak na filmiku.

no właśnie w tdi złapałem identyczne dźwięki i dzisiaj idzie do mechanika, ale to napawa nadzieją, że to nie turbo a jakiś element układu .... tylko, że u mnie przeładowuje już na każdym biegu jak dochodzi do 3 tys. obrotów ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O - i to jest pierwszy głos w dyskusji, który potwierdzałby tezę turbo-magika, że EGR bierze

> aktywny udział w upuszczaniu nadmiernego ciśnienia (wspomaga w tym VNT).

Raczej stawiałbym na nieszczelność EGR, niż zrzucanie nadciśnienia w kolektorze. Ile bar pompuje twoje turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.