prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Witajcie, jak w temacie. Chcę kupić Focusa 2 z lat 2006-2008. Mam do wydania ok 20 tys zł. Rocznie będę robić ok 10-15 tys km. Byłem cały czas nastawiony na benzynę. W domu mamy dwie auta z silnikami benzynowymi, w tym jedno to TSI,które swoją eksploatacją trochę przypomina diesla-długo się rozgrzewa, trzeba dbać o turbo, itd. Ale wracając do tematu. Mam na oku dwa auta: 1) 1.8 tdci, kombi , 2007 rok, 90 tys przebiegu, wersja fx gold, bezypadkowe, 1 własciciel, salon pl. 2) 1.6 noPb htch 100, silver x. 2007 rok, 126 tys przebiegu, bezwypadkowe, 2 właściciel. Głównie będę jeździć po mieście, ale nie będą to raczej odcinki po 1-2 km, a zdecydowanie po ten 4-5 minimum. Dwa razy w tygodniu trasa 2 razy po 15 km, a, a do teraz co tydzień lub dwa trasa po 100 km w jedną stronę. Czy zakup diesla ma sens? Jak z awaryjnością 1.8 tdci? Ile mniej więcej kosztuje dwumasa, rozrząd i sam przegląd takiego diesla co roku? Na pewno diesel będzie lepszym autem w trasie od tej benzyny, ale w mieście pewnie także będzie sporo palił zanim się nie nagrzeje? Do jutra muszę dać odpowiedź czy biorę tego diesla. Bardzo proszę o rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 na małe przebiegi nie kupuj diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > na małe przebiegi nie kupuj diesla Ale z czego to wynika? Ew. awaria przecież i tak później nastąpi? Nie będę nim, z założenia dłużej jeździł niż przez 2-3 lata, a więc więcej jak 40- 50 tys km nim raczej nie zrobię. Właściciel tego diesla przez ostatnie lata bardzo mało jeździł i sam chce coś mniejszego i z benzyną. W zeszłym roku zrobił nim ok 4 tyś km.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Nie bierz diesla! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Witajcie, jak w temacie. Chcę kupić Focusa 2 z lat 2006-2008. Mam do wydania ok 20 tys zł. Rocznie > będę robić ok 10-15 tys km. Byłem cały czas nastawiony na benzynę. W domu mamy dwie auta z > silnikami benzynowymi, w tym jedno to TSI,które swoją eksploatacją trochę przypomina > diesla-długo się rozgrzewa, trzeba dbać o turbo, itd. Ale wracając do tematu. Mam na oku dwa > auta: > 1) 1.8 tdci, kombi , 2007 rok, 90 tys przebiegu, wersja fx gold, bezypadkowe, 1 własciciel, salon > pl. > 2) 1.6 htch 100, silver x. 2007 rok, 126 tys przebiegu, bezwypadkowe, 2 właściciel. > Głównie będę jeździć po mieście, ale nie będą to raczej odcinki po 1-2 km, a zdecydowanie po ten > 4-5 minimum. Dwa razy w tygodniu trasa 2 razy po 15 km, a, a do teraz co tydzień lub dwa trasa > po 100 km w jedną stronę. > Czy zakup diesla ma sens? Jak z awaryjnością 1.8 tdci? Ile mniej więcej kosztuje dwumasa, rozrząd i > sam przegląd takiego diesla co roku? Na pewno diesel będzie lepszym autem w trasie od tej > benzyny, ale w mieście pewnie także będzie sporo palił zanim się nie nagrzeje? Do jutra muszę > dać odpowiedź czy biorę tego diesla. > Bardzo proszę o rady! miałem 1.8 tdci z 2006 roku. teraz jezdzi tym mój teść. 1.8 to antyczna konstrukcja do której dołożyli commonrail. klekoce, długo się grzeje. do tego lubią padać koła dwumasowe. 1.6 pracuje bardziej miękko. coś tam też ma jakąś swoją chorobę, ale nie pamiętam co... brałbym 1.6 z tych 2. ale diesle to masakra w focusie. to jeden z najgorzej wytłumionych segmentów C swoich lat - naprawdę męcząca jest jazda tym (zwłaszcza jak masz do tego 5b skrzynie). nie brałbym diesla, właśnie z tego powodu. kit z opłacalnością i awariami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ale z czego to wynika? Ew. awaria przecież i tak później nastąpi? Jest po prostu szansa, że na krótkich dystansach diesel szybciej zaskoczy awarią niż przy użytkowaniu na długich dystansach. Dlatego chyba lepszy diesel z większym przebiegiem jeżdżony po kraju niż taki sam z mniejszym przebiegiem użytkowany w mieście. Co do silnika fordowskiego 1,6 noPb 100KM (nie jestem pewnien mocy) - mamy w rodzinie C-maxa 2009 z tym motorem - to się ledwo toczy. OK, o ile potulna jazda prawym pasem jest w miarę komfortowa, to jazda z wyprzedzaniem i ogólnym 'max attack' w trasie to zgroza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Ja bym diesela nie bral. Wystarzy awaria pompy i pare stowek w plecy. 1.6 szybciej Ci sie nagrzeje bedzie lepiej pracowal i jak go wkrecisz na obroty to pojedzie sprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > miałem 1.8 tdci z 2006 roku. teraz jezdzi tym mój teść. > 1.8 to antyczna konstrukcja do której dołożyli commonrail. klekoce, długo się grzeje. do tego lubią > padać koła dwumasowe. 1.6 pracuje bardziej miękko, różnicy w osiągach nie wyczujesz. coś tam > też ma jakąś swoją chorobę, ale nie pamiętam co... brałbym 1.6 z tych 2. > ale oba przypadki w Focusie to masakra. to jeden z najgorzej wytłumionych segmentów C swoich lat - > naprawdę męcząca jest jazda tym (zwłaszcza jak masz do tego 5b skrzynie). > nie brałbym diesla, właśnie z tego powodu. kit z opłacalnością i awariami. Ale widzisz że on zastanawia się nad 1.8 TDCi i 1.6 benzyną?A Ty zdaje się o dwóch dieslach piszesz... Do takich jazd ja bym wziął benzynę, nawet jak się zepsuje, będzie taniej po kieszeni. Co do wyciszenia to tutaj nie bardzo się zgadzam, nie jest w nim głośniej niż np w renault megane, a skrzynię ma fajniejszą na trasę bo w dieslu przy 3.5 tys miałem licznikowe 155-160km/h i da się tak lecieć w trasie bez większego problemu, w renówce jest sporo ponad 4 tyś i jest głośniej, więc nie wiem o czym piszesz, poza tym prowadzenie zdecydowanie na plus forda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ale widzisz że on zastanawia się nad 1.8 TDCi i 1.6 benzyną?A Ty zdaje się o dwóch dieslach > piszesz... tak. poprawilem, ale kliknąłeś reply zanim to zrobiłem > Do takich jazd ja bym wziął benzynę, nawet jak się zepsuje, będzie taniej po kieszeni. > Co do wyciszenia to tutaj nie bardzo się zgadzam, nie jest w nim głośniej niż np w renault megane, jest. zwłaszcza w 1.8 TDCI, który z ówczesnej gamy gnojówkowej hałasował najbardziej. > a skrzynię ma fajniejszą na trasę bo w dieslu przy 3.5 tys miałem licznikowe 155-160km/h i da > się tak lecieć w trasie bez większego problemu, w renówce jest sporo ponad 4 tyś i jest > głośniej, więc nie wiem o czym piszesz, poza tym prowadzenie zdecydowanie na plus forda. której renówce? bo chyba 1.5 Dci ówczesnych nie porównujesz? imho się nie da. robiłem 5 tys km w wakacje po eurpie tym autem i to była katorga. że nie wspomnę o spalaniu >7l. prowadzenie to racja - bajka. ale po to się kupuje dychawicznego diesla, który nawala po uszach? samym prowadzeniem ford się nie broni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ja bym diesela nie bral. Wystarzy awaria pompy i pare stowek w plecy. 1.6 szybciej Ci sie nagrzeje > bedzie lepiej pracowal i jak go wkrecisz na obroty to pojedzie sprawnie. Jak go wkreci na obroty to spalanie bedzie skandaliczne jak na 100KM a druga sprawa to w trasie po prostu ogluchnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > jest. zwłaszcza w 1.8 TDCI, który z ówczesnej gamy gnojówkowej hałasował najbardziej. Ale jest w miarę bezproblematyczny i nie drenuje kieszeni właściciela. Może nie powala na kolana, ale wśród konkurencji źle nie jest. > której renówce? bo chyba 1.5 Dci ówczesnych nie porównujesz? 1.6 TDCI z 1.5 dci a 1.8 TDCI z 1.9 dci bo chyba tak należałoby je porównać mocowo i pojemnościowo. > imho się nie da. robiłem 5 tys km w wakacje po eurpie tym autem i to była katorga. że nie wspomnę o > spalaniu >7l. prowadzenie to racja - bajka. ale po to się kupuje dychawicznego diesla, który > nawala po uszach? samym prowadzeniem ford się nie broni. Spalanie może nie jest wybitnie niskie to fakt, ale 115KM TDCI w focusie nie można nazwać dychawicznym-oczywiście biorąc pod uwagę konkurencję klasową, co niby się lepiej od niego zbierało w tych czasach?Mi tam tym 115KM bardzo fajnie się śmigało, a miałem chyba ze 3szt. Trasy nimi robiłem co prawda po 600km max za jednym przysiadem, więc dawał radę, próżno oczekiwać komfortu i wyciszenia jak w D klasie, ale nie jest źle w stosunku do konkurencji, wg mnie lepiej mi się jeździło takim fakasem niż ceedem z 6b skrzynią, którą uważam za nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Witajcie, jak w temacie. Chcę kupić Focusa 2 z lat 2006-2008. Mam do wydania ok 20 tys zł. Rocznie > będę robić ok 10-15 tys km. Byłem cały czas nastawiony na benzynę. W domu mamy dwie auta z > silnikami benzynowymi, w tym jedno to TSI,które swoją eksploatacją trochę przypomina > diesla-długo się rozgrzewa, trzeba dbać o turbo, itd. Ale wracając do tematu. Mam na oku dwa > auta: > 1) 1.8 tdci, kombi , 2007 rok, 90 tys przebiegu, wersja fx gold, bezypadkowe, 1 własciciel, salon > pl. > 2) 1.6 noPb htch 100, silver x. 2007 rok, 126 tys przebiegu, bezwypadkowe, 2 właściciel. Jeżeli Focus 1.8 faktycznie ma 90 tys. przebiegu i jest zadbany (od 1 właściciela) to warto skorzystać z takiej okazji Chyba ze jest sporo drozszy od Focusa 1.6, to wtedy wybor jest prosty ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Jak go wkreci na obroty to spalanie bedzie skandaliczne jak na 100KM a druga sprawa to w trasie > po prostu ogluchnie w mkI całkiem nieźle to jeżdziło ale w mkII które jest cięższe już gorzej co nie zmienia faktu że z tych dwóch rozpatrywal bym benzynę. Mój kolega naprawia fordy, diesli "po dziadku" to sie już tam naogladałem z róznymi usterkami i nie tanimi. W benzynie to jedynie cewka, lub alternator się zepsuje :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ale jest w miarę bezproblematyczny i nie drenuje kieszeni właściciela. Może nie powala na kolana, > ale wśród konkurencji źle nie jest. oczywiscie. ja kupilem go z przebiegiem ok 50 tys, obecnie ma chyba 130 i nie robi żadnych problemów. ba. odpalił nawet przy -25 st:) > Spalanie może nie jest wybitnie niskie to fakt, ale 115KM TDCI w focusie nie można nazwać > dychawicznym-oczywiście biorąc pod uwagę konkurencję klasową, co niby się lepiej od niego > zbierało w tych czasach?Mi tam tym 115KM bardzo fajnie się śmigało, a miałem chyba ze 3szt. > Trasy nimi robiłem co prawda po 600km max za jednym przysiadem, więc dawał radę, próżno > oczekiwać komfortu i wyciszenia jak w D klasie, ale nie jest źle w stosunku do konkurencji, wg > mnie lepiej mi się jeździło takim fakasem niż ceedem z 6b skrzynią, którą uważam za > nieporozumienie. porównujmy do liderów - VW GOlf ma ładne kilka DB mniej we wnętrzu w całym zakresie. ot VW umie to od czasów TDI:) Fordowi nie wypada tak nisko się plasować w temacie. no ale te czasy minęły. niesmak pozostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > porównujmy do liderów - VW GOlf ma ładne kilka DB mniej we wnętrzu w całym zakresie. O której generacji golfa piszesz V?Może odrobinę ciszej, ale w zakupie jest też droższy, coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > O której generacji golfa piszesz? współczesnej foce mk2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > współczesnej foce mk2 Ja o golfie Ty o foce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > ale diesle to masakra w focusie. ale wlasnie przez slabe wygluszenie na trasie silnika nie slychac wygrywa szum powietrza i opon diesla slychac glownie na postoju i przy niskich predkosciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > ale wlasnie przez slabe wygluszenie na trasie silnika nie slychac > wygrywa szum powietrza i opon hałas się sumuje to nie że jeden drugi przykrywa. > diesla slychac glownie na postoju i przy niskich predkosciach to ma byc argument za? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > hałas się sumuje to nie że jeden drugi przykrywa. no wiem ale tak powaznie diesel przy 120km/h ma 2000obr, a benzyna pewnie ze 3000, wiec moze sie okazac, ze w trasie wcale nie jest glosniejszy > to ma byc argument za? nie, ale ja bym tak nie demonizowal diesla w focusie tylko oczywiscie nie 1.8. Wszystko tylko nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ja o golfie Ty o foce Powiem Wam, że Golf IV 1,9 TDI na PD wg mnie pracuje ciszej niż 2.0TDCI (130KM) w Mondeo mk3 I na wolnych obrotach i w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ja o golfie Ty o foce no przeciez ja też o golfie. pytasz: który model golfa porównuje? odpowiadam: współczesny temu konkretnie omawianemu Fokusowi (czyli 2006). i nie - nie odrobinkę ciszej. a radykalnie ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Powiem Wam, że Golf IV 1,9 TDI na PD wg mnie pracuje ciszej niż 2.0TDCI (130KM) w Mondeo mk3 I na > wolnych obrotach i w trasie. Bo 2.0 dopiero głośne były, 1.8 przy nich to ciche myszki Generalnie to trzeba się przejechać i zobaczyć czy mu odpowiada, mi 1.8 tdci nie przeszkadzało głośnością w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Ale jest w miarę bezproblematyczny i nie drenuje kieszeni właściciela. Może nie powala na kolana, > ale wśród konkurencji źle nie jest. Rozrząd za ca. 1800zł to nie jest mała kwota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Rozrząd za ca. 1800zł to nie jest mała kwota. Raz na 180 czy 200 tys to nie jest duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Raz na 180 czy 200 tys to nie jest duża. Raczej raz na 150kkm - mój przy 160kkm był w strzępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Jak go wkreci na obroty to spalanie bedzie skandaliczne jak na 100KM a druga sprawa to w trasie > po prostu ogluchnie Jak Ci się sprawuje auto? Jak ze spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Spalanie w trasie większe niż 7l? Sam z nim nie miałeś problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Jeżeli Focus 1.8 faktycznie ma 90 tys. przebiegu > i jest zadbany (od 1 właściciela) to warto skorzystać z takiej okazji > Chyba ze jest sporo drozszy od Focusa 1.6, to wtedy wybor jest prosty ! Jest droższy o 1 tyś zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > nie, ale ja bym tak nie demonizowal diesla w focusie > tylko oczywiscie nie 1.8. Wszystko tylko nie to Dlaczego nie 1.8 tdci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Spalanie w trasie większe niż 7l? > Sam z nim nie miałeś problemów? Kolega mial sluzbowego Focusa II 1,4 80KM i do bardzo spokojnej jazdy bylo OK. Bylimsy tym kilka razy we Wloszech i na autostradzie palilo ok 8/100 przy licznikowych 120-130 km/h. Najgorzej jest na krajowkach, zeby cokolwiek wyprzedzic. Ten 1,6 powinien jezdzic troche lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Bo 2.0 dopiero głośne były, 1.8 przy nich to ciche myszki > Generalnie to trzeba się przejechać i zobaczyć czy mu odpowiada, mi 1.8 tdci nie przeszkadzało > głośnością w trasie Jechałem tym focusem i dźwięk mi nie przeszkadzał. Jedyne na co zwróciłem uwagę to fakt, że się bardzo długo nagrzewa ten silnik, no i to że 1 jest strasznie krótka, a 2 drugi bieg jakoś tak dziwnie zestrojony, że przy małej prędkości jak chce się przyspieszyć to ani 2 dobra, ani redukcja do 1. Jeździłem także focusem 2 z silnikiem 1.6 noPb i też dawał radę. Wiadomo, że fajnie byłoby mieć więcej KM, ale nie było dramatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Rozrząd za ca. 1800zł to nie jest mała kwota. Właśnie o takie odp mi chodzi. Coś jeszcze CI się w nim popsuło? Jak z awaryjnością dwumasy, turba i wtrysków? Jeżeli ten focus ma 90 km na chwilę obecną, to przy moich 40/50 tys nie powinienem się załapać na rozrząd, no chyba że wiek na też decydujące znaczenie? Turbo też raczej powinno wytrwać. Pytanie co z dwumasą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Jak Ci się sprawuje auto? Jak ze spalaniem? Spalanie Po gwarancji poszedł przegub zewnetrzny i coś sie dzieła z przepustnica (bład adaptacji ) i silnik wszedl w tryb awaryjny. Po wykasowaniu bledow usterka juz nie wystapila Poci się uszczelnienie pólosi prawej (2 razy robione w ASO bo byly wycieki) Na zimnym silniku faluja trochę obroty +-100 obr/min. W sumie wóz na medal hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Witajcie, jak w temacie. Chcę kupić Focusa 2 z lat 2006-2008. Mam do wydania ok 20 tys zł. Rocznie > będę robić ok 10-15 tys km. Byłem cały czas nastawiony na benzynę. W domu mamy dwie auta z > silnikami benzynowymi, w tym jedno to TSI,które swoją eksploatacją trochę przypomina > diesla-długo się rozgrzewa, trzeba dbać o turbo, itd. Ale wracając do tematu. Mam na oku dwa > auta: > 1) 1.8 tdci, kombi , 2007 rok, 90 tys przebiegu, wersja fx gold, bezypadkowe, 1 własciciel, salon > pl. > 2) 1.6 noPb htch 100, silver x. 2007 rok, 126 tys przebiegu, bezwypadkowe, 2 właściciel. > Głównie będę jeździć po mieście, ale nie będą to raczej odcinki po 1-2 km, a zdecydowanie po ten > 4-5 minimum. Dwa razy w tygodniu trasa 2 razy po 15 km, a, a do teraz co tydzień lub dwa trasa > po 100 km w jedną stronę. > Czy zakup diesla ma sens? Jak z awaryjnością 1.8 tdci? Ile mniej więcej kosztuje dwumasa, rozrząd i > sam przegląd takiego diesla co roku? Na pewno diesel będzie lepszym autem w trasie od tej > benzyny, ale w mieście pewnie także będzie sporo palił zanim się nie nagrzeje? Do jutra muszę > dać odpowiedź czy biorę tego diesla. > Bardzo proszę o rady! na takie przebiegi dla siostry kupiłem auto 1,4 benz. 100 KM bez żadnego turbo-burbo pali 5,6 litra / 100 km (teraz zimą i jazda głównie w trasie), więc diesel średnio raczej mniej nie będzie palił przy Twoich odcinkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 >? Jak z awaryjnością dwumasy, turba > i wtrysków? Przy odpowiednim przebiegu zepsują sie wszystkie powyższe Pękająca rura dolotu to standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Przy odpowiednim przebiegu zepsują sie wszystkie powyższe > Pękająca rura dolotu to standard Już zrobiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Spalanie To aż tyle pali?! TSI łyka katalogowe ilości paliwa? Jeżdżę także dużo po Śląsku i raczej bez szaleństw w trasie, także regularnie z trasy mam ok 5,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Dlaczego nie 1.8 tdci? to bylo takie troche wyolbrzymienie ale jak dla mnie silnik ma wiecej wad niz zalet: wspomniany tutaj halas, waski zakres obrotow, kiedys jeszcze duza awaryjnosc, ale to juz raczej nie w Focusach II 1,6 albo 2,0 sa po prostu lepsze, wiec po co kombinowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > To aż tyle pali?! TSI łyka katalogowe ilości paliwa? Jeżdżę także dużo po Śląsku i raczej bez > szaleństw w trasie, także regularnie z trasy mam ok 5,5l O 5.5 zapomnij w Foce 1.6. Nastaw sie na okolo 7 litra. No chyba ze pojedziesz max 70,80 na 5 biegu to wtedy moze zejdzie na 6.5 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Właśnie o takie odp mi chodzi. Coś jeszcze CI się w nim popsuło? Wiesz, rozrząd to nie 'psucie', to eksploatacja ale w tym wypadku mocno droga i kombinowana. Jak z awaryasy, turba > i wtrysków? Zaryzykuje, ze oprócz nieszczelności pod wtryskiem i przedmuchem pod kolektorem wydechowym nie zepsuło się nic. Nie przeszkodziło to natomiast w regeneracji turbo i wymianie większości osprzętu po stronie pqska napędowego - no ale to nie wina auta > Pytanie co z dwumasą? 185kkm i nie wykazuje ochoty do rozsypania, ale to tylko kwestia czasu az sie do niego jakiś maechanik nie dotknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 bo bedzie jezdził niedogrzany szybciej padna wtryski i turbo, lepiej mała benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Kurcze, ale ma ćwieka z tym autem. Ciężko o coś dobrego z używanych aut. Szukam 2 miesiąc i do tej pory trafiłem na 3 auta warte rozważenia. Nie chciałem jednak diesla z uwagi na możliwe kosztowne naprawy, ale trafiło się auto w bardzo fajnym stanie, bardzo fajnie wyposażone i z małym przebiegiem. No tylko ten diesel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonzo Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Kurcze, ale ma ćwieka z tym autem. Ciężko o coś dobrego z używanych aut. Szukam 2 miesiąc i do tej > pory trafiłem na 3 auta warte rozważenia. Nie chciałem jednak diesla z uwagi na możliwe > kosztowne naprawy, ale trafiło się auto w bardzo fajnym stanie, bardzo fajnie wyposażone i z > małym przebiegiem. No tylko ten diesel... Jaka cena za tego diesla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Mam tego 1.8 TDCI, o którym piszesz. A także dużo jeździłem 1.6pb 100 KM (ma takiego mój teść). Mój z rocznika 2008 (czyli po FL, teścia 2005). Zacznę od 1.6 - teść nie ma z tym motorem, żadnego problemu odkąd go kupił (jako nowego), ostatnio tylko po trasie wakacyjnej (2k km w obie strony) musiał dolać jakieś 400 ml oleju (przebieg auta raczej symboliczny jak na rocznik - około 130 kkm). Po za tym jeździ i leje paliwo - oprócz eksploatacji spokój. Pali to po mieście około 10 litrów aczkolwiek teść ma dość ciężką nogę i myślę, że spokojnie można by zejść do ~9l. Głośny powyżej 120 km/h! Teraz mój 1.8. Kupiłem jako trzylatka ze śmiesznym przebiegiem ~20 kkm. Nie do końca wiem dlaczego taki niski ale na pewno autentyczny i prawdopodobnie był zastawem bankowym i zanim się wyjaśniła jego sytuacja prawna to długo stał. I teraz tego przyczyną prawdopodobnie był problem z jednym z wtrysków, który musiałem wymienić - problem z wtryskami w tym motorze jest to, że są Siemensa i nie da się ich regenerować - albo używka (czyli nie wiadomo co trafisz) albo nówka (nie znam aktualnych cen). Osławiona dwumasa - ford sam kiedyś przyznał, że ma z tym problem - ja wymieniałem przy przebiegu 50 kkm (sic!) a jeżdżę spokojnie - wprawdzie mechanik stwierdził po oględzinach, że jeszcze nie było tak źle i pociągnęło by jeszcze ze 20-30 kkm przy moim stylu jazdy ale jak już było rozgrzebane wszystko to wymieniłem - kosztowało mnie to o ile dobrze pamiętam około 2 tyś pln'ów. Na przestrzeni ~50 kkm spalił mi średnio 7 litrów ma setkę. Po mieście w korkach, w zimie, na krótkich odcinkach spokojnie można przekroczyć 8l/100. Z drugiej strony w wakacje na trasie do Włoch spalił mi z kalkulatorem w ręce równiutkie 5l/100. Wbrew pozorom przy jeździe autostradą powyżej 120 km/h jest ciszej w środku niż w 1.6. A po za tym wrażenia z jazdy jak to starym dieslem - klekocze, trzęsie się, ma potężną turbodziurę - do około 2 tyś obrotów nic się nie dzieje potem dostajesz strzał w plecy . Sprzęgło działa dość specyficznie - niektórzy mówią, że zero-jedynkowo. Nie problem zrobić kangurka - aczkolwiek to są rzeczy, do których po paru kilometrach się przyzwyczajasz. Generalnie ja robię przebiegi roczne podobne do Twoich i szukałem benzyny ale akurat trafił się fajnie wyposażony diesel w przyzwoitej cenie z gwarancją sprzedawcy więc wziąłem. W sumie nie żałuję bo jeździ mi się tym autem naprawdę fajnie i je po prostu lubię Na Twoim miejscu chyba bym jednak wziął benzynę aczkolwiek diesla bym tak strasznie nie demonizował - trzeba tylko mieć świadomość, że jednak jak coś się wysypie to będzie to kosztowało trochę więcej worków złota (no ale tu ameryki nie odkryłem ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonzo Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Potwierdzam , też wymieniałem jeden wtryskiwacz. Kosztowało to mnie prawie 2 lata temu 900 zł. Od tamtej pory śmiga bez problemowo nie licząc drążków stabilizatora które to ponownie są do wymiany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > nie licząc drążków stabilizatora które to ponownie są do > wymiany . Drążków czy łączników stablizatora??? Bo łączniki to normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 jak focus będzie również jako auto wakacyjne to diesel jeśli nie to benzyna bo diesla masz w kombiaku i łatwiej się pakować, poza tym koszt podróży wakacyjnej tańszy jak te tsi robi za wakacjonowóz to bierz benzyne bo to HB i łatwiej się bedzie parkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > Drążków czy łączników stablizatora??? > Bo łączniki to normalne od kiedy kupilem oryginaly to troche sie uspokoilo chyba z 50kkm juz zrobilem i jeszcze nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > od kiedy kupilem oryginaly to troche sie uspokoilo > chyba z 50kkm juz zrobilem i jeszcze nie stuka Ja juz przerabiałem różne do takich co 10 tys nie wytrzymały do takich co koło 40 wytrzymują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.