Skocz do zawartości

Subaru Outback


niedal

Rekomendowane odpowiedzi

> model od 2005 z automatem CVT, silniki 2,5 lub 2,5 turbo. Jest ktoś kto tym jeździł lub jeździ?

CVT byl w nowszym modelu, bodajze od MY12 lub 13. Wczesniej jest klasyczny automat.

> Marzy mi się AWD w subaru

> Nie wiem czy drążyć czy wybić ten pomysł sobie z głowy?

Co chcesz wiedziec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EUDM podjezdzaja

> Jest watek na forum z testami, w sumie nie wiadomo dlaczego ten na filmie nie podjechal

To nie jest jedyny taki film....nie mogę teraz znaleźć, ale koleś chciał podjechać innym egzemplarzem pod krawężnik na parkingu (nawierzchnia twarda, kostka czy asfalt) i też nie podjechał. Za chwilę pokazał jak taki krawężnik pokonuje jakaś stara honda. Podobno jest to kwestia oprogramowania, które to subaru w końcu wymieniało....ale można trafić na taki egzemplarz, który ma jeszcze soft nie lubiący krawężników wink.gif

edit - znalazłem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest jedyny taki film....nie mogę teraz znaleźć, ale koleś chciał podjechać innym

> egzemplarzem pod krawężnik na parkingu (nawierzchnia twarda, kostka czy asfalt) i też nie

> podjechał. Za chwilę pokazał jak taki krawężnik pokonuje jakaś stara honda. Podobno jest to

> kwestia oprogramowania, które to subaru w końcu wymieniało....ale można trafić na taki

> egzemplarz, który ma jeszcze soft nie lubiący krawężników

> edit - znalazłem:

ale to dalej USDM wink.gif.

Osobiście nie drążyłem tematu, bo mnie ta przekładania nie interesowała. Po tym pierwszym filmiku pojawił się dość spory watek, ludzie z pl testowali, chyba nawet filmiki wrzucali i wjeżdżał normalnie niewiem.gif. Watek umarł a właścicieli z cvt od tamtego czasu, nawet z USDM przybyło. Forum czytam regularnie od wielu lat i nikt nt nie pisał, żeby był problem, nawet nikt nie odgrzebywał tematu sprzed kilku lat, więc pewnie problem nie istnieje na większą skalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to dalej USDM .

> Osobiście nie drążyłem tematu, bo mnie ta przekładania nie interesowała. Po tym pierwszym filmiku

> pojawił się dość spory watek, ludzie z pl testowali, chyba nawet filmiki wrzucali i wjeżdżał

> normalnie . Watek umarł a właścicieli z cvt od tamtego czasu, nawet z USDM przybyło. Forum

> czytam regularnie od wielu lat i nikt nt nie pisał, żeby był problem, nawet nikt nie

> odgrzebywał tematu sprzed kilku lat, więc pewnie problem nie istnieje na większą skalę.

ok.giffaktycznie są inne filmy na YT (chyba nawet z PL) i auta radzą sobie z krawężnikami zlosnik.gif - gdzieś mi się obiło o uszy coś na temat zmiany softu - ale może faktycznie problem był tylko z kilkoma sztukami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie są inne filmy na YT (chyba nawet z PL) i auta radzą sobie z krawężnikami - gdzieś mi

> się obiło o uszy coś na temat zmiany softu - ale może faktycznie problem był tylko z kilkoma

> sztukami

Soft to w dieslach był popularny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CVT byl w nowszym modelu, bodajze od MY12 lub 13. Wczesniej jest klasyczny automat.

> Co chcesz wiedziec ?

ile przejadę autem z nalotem 150kkm.

ilo biegowa jest skrzynia.

różnice w kosztach eksploatacji pomiędzy 2,5 a 2,5 turbo

co ciekawego może wyskoczyć podczas eksploatacji?

obecnie ujeżdzam superb z 2004 roku z nalotem 380kkm i skrzynia szykuje się do remontu. silnik 1,9 demonem nie jest, myslę o zmianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile przejadę autem z nalotem 150kkm.

jeszcze 2 x tyle spokojnie jak bedziesz pilnowac okresow przegladow

> ilo biegowa jest skrzynia.

2.5 n/a 4biegi

2.5T i H6 5 biegow

> różnice w kosztach eksploatacji pomiędzy 2,5 a 2,5 turbo

znaczace

> co ciekawego może wyskoczyć podczas eksploatacji?

w n/a czysta eksploatacja

w turbo UPG i pekniety tlok itp smile.gif

> obecnie ujeżdzam superb z 2004 roku z nalotem 380kkm i skrzynia szykuje się do remontu. silnik 1,9

> demonem nie jest, myslę o zmianie

2,5 n/a nie bedzie bardzi dynamiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze 2 x tyle spokojnie jak bedziesz pilnowac okresow przegladow

> 2.5 n/a 4biegi

> 2.5T i H6 5 biegow

> znaczace

> w n/a czysta eksploatacja

> w turbo UPG i pekniety tlok itp

> 2,5 n/a nie bedzie bardzi dynamiczny

a diesle?

co się dzieje z dieslami, że po 250kkm trzeba kapitalkę robić za 10kpln? kilka takich info już czytałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile przejadę autem z nalotem 150kkm.

duzo wink.gif

> ilo biegowa jest skrzynia.

w2.5i automat jest 4-biegowy, w 2.5T 5biegowy

> różnice w kosztach eksploatacji pomiędzy 2,5 a 2,5 turbo

spore, poza tym 2.5 jest pancerna jednostka na tle 2.5 turbo

> co ciekawego może wyskoczyć podczas eksploatacji?

ok 160-200kkm maglownica

w podobnym przedziale lozysko/a, ale tu bywa roznie

czasem zegarek potrafi miec zimne luty

w przypadku 2.5T dochodza potencjalne problemy z silnikem tongue.gif

> obecnie ujeżdzam superb z 2004 roku z nalotem 380kkm i skrzynia szykuje się do remontu. silnik 1,9

> demonem nie jest, myslę o zmianie

ja ostatnio jezdzilem nowym SuperBem 2.0 TDI to po H6, rzeczywiście demonem prędkości nie jest tongue.gif.

Po 2.5i nie oczekuj szybkiego auta, ma ok 10s do setki, przy automacie jest deko gorzej. 2.5T czy H6 to co innego te auta potrafia znacznie wiecej. 2.5T z racji turbiny ma bardziej odczuwalne osiagi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> duzo

> w2.5i automat jest 4-biegowy, w 2.5T 5biegowy

> spore, poza tym 2.5 jest pancerna jednostka na tle 2.5 turbo

> ok 160-200kkm maglownica

> w podobnym przedziale lozysko/a, ale tu bywa roznie

> czasem zegarek potrafi miec zimne luty

> w przypadku 2.5T dochodza potencjalne problemy z silnikem

> ja ostatnio jezdzilem nowym SuperBem 2.0 TDI to po H6, rzeczywiście demonem prędkości nie jest .

> Po 2.5i nie oczekuj szybkiego auta, ma ok 10s do setki, przy automacie jest deko gorzej. 2.5T czy

> H6 to co innego te auta potrafia znacznie wiecej. 2.5T z racji turbiny ma bardziej odczuwalne

> osiagi

A większe pojemności wolnossące z USA?

Czy subaru z usa to inna wersja niż z europejskich salonów?

http://olx.pl/oferta/subaru-outback-suba...html#823bab28a2

auto z linku tom wersja USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A większe pojemności wolnossące z USA?

H6 3.0 245KM

> Czy subaru z usa to inna wersja niż z europejskich salonów?

i tak i nie. Na pewno to jest USDM, czyli masz zegary w milach, klimie w F, radio US, ma tez bardziej miekkie zawieszenie, maja zazwyczaj gorsze wyposazenie, nie maja niektorych bajerow typu nivo czy dwumasa. Sa różnice w niektórych elementach nadwozia (zazwyczaj mają czarne lusterka bez kierunków, mają pomarańczowe kierunki w lampach, nie mają przeciwmieglnych z tyłu, itd)

Mimo, że wersje USDM są robione w USA (reszta w Jp) to w cale nie są to gorsze auta !

> http://olx.pl/oferta/subaru-outback-suba...html#823bab28a2

> auto z linku tom wersja USA?

tak

Problemem większości aut z US jest podobnie jak w innych autach, to, że zazwyczaj były doszczętnie rozbite icon_rolleyes.gif. Mimo, to trochę tego jeździ po naszych drogach i ma się dobrze. Części do USDM są nieraz lepiej dostepne niż do EUDM poza ASO. Część gratów pasuje.

Moja rada jest tak, jak zależy Ci na tanim i bezproblemowym aucie szukaj 2.5i, może być z US. Wstawiasz lpg i jeździsz wink.gif.

Jeżeli chcesz od auta czegoś więcej to zdecydowanie H6 lub H4 turbo, ale bądź przygotowany na koszty w przypadku tego drugiego. Z gazem też już nie jest tak łatwo jak w H4. Lepiej też EUDM, unikniesz pytań co wymiennić, żeby przestał być kanapą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> model od 2005 z automatem CVT, silniki 2,5 lub 2,5 turbo. Jest ktoś kto tym jeździł lub jeździ?

> Marzy mi się AWD w subaru

> Nie wiem czy drążyć czy wybić ten pomysł sobie z głowy?

od nowosci 2 sztuki na firmie chyba 2009 rok czy 2010

2.0D manual

2.5 turbo automat wersja jakas bardziej podrasowana

pierwsze siadl silnik D, cos kolo 130tys km

zaraz po tym skrzynia w 2.5

w dieselku co chwila jakies problemu byly z silnikiem od nowosci, to dpf to inne bledy

w 2.5 silnik niby ok, jezdzil do konca do sprzedania, fajnie ciagnal. czasem checka wywalil wink.gif

ogolnie pozytywnego wrazenia auta nie zrobily, przy zmianie juz nie padlo na subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od nowosci 2 sztuki na firmie chyba 2009 rok czy 2010

> 2.0D manual

> 2.5 turbo automat wersja jakas bardziej podrasowana

> pierwsze siadl silnik D, cos kolo 130tys km

> zaraz po tym skrzynia w 2.5

> w dieselku co chwila jakies problemu byly z silnikiem od nowosci, to dpf to inne bledy

> w 2.5 silnik niby ok, jezdzil do konca do sprzedania, fajnie ciagnal. czasem checka wywalil

> ogolnie pozytywnego wrazenia auta nie zrobily, przy zmianie juz nie padlo na subaru

Z jednej strony wszyscy chwala Subaru za ponadprzecietna niezawodnosc, a zdrugiej trzeba robic doktorat z silnikow jak w przypadku VW grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od nowosci 2 sztuki na firmie chyba 2009 rok czy 2010

> 2.0D manual

taką wersję chwilowo miał ojciec w foresterze, narzekał coś na sprzęgło, że kobieta która tym jeździła je przypaliła.

> 2.5 turbo automat wersja jakas bardziej podrasowana

> pierwsze siadl silnik D, cos kolo 130tys km

> zaraz po tym skrzynia w 2.5

przy jakim przebiegu?

> w dieselku co chwila jakies problemu byly z silnikiem od nowosci, to dpf to inne bledy

> w 2.5 silnik niby ok, jezdzil do konca do sprzedania, fajnie ciagnal. czasem checka wywalil

> ogolnie pozytywnego wrazenia auta nie zrobily, przy zmianie juz nie padlo na subaru

a w 2,5 turbo UPG padają z przegrzania? korbowody bokiem wychodzą z nadmiaru mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taką wersję chwilowo miał ojciec w foresterze, narzekał coś na sprzęgło, że kobieta która tym

> jeździła je przypaliła.

wlasciciel aut ao ktory mowa byl na szkoleniu jak jezdzic by ne zepsuc, przy okazji zmienili soft

> przy jakim przebiegu?

plus minus podobnym jak silnik D

> a w 2,5 turbo UPG padają z przegrzania? korbowody bokiem wychodzą z nadmiaru mocy?

nie wiem, w tym egzemplazu nic takiego sie nie stalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w 2,5 turbo UPG padają z przegrzania? korbowody bokiem wychodzą z nadmiaru mocy?

Tutaj co nieco napisałem o tym silniku.

Tłoki pękają raczej w imprezach. W forkach i legacy/outback, które to zwykle mają dużo lżejsze życie, nie słyszy się o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega Ryb naśmiewając się z tego w Subaru kupił tego od VW

Jak już ma mi się silnik rozlecieć to niech przynajmniej części będą w każdej budce z kebabem a każdy kowal niech umie to naprawiać.

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.