Skocz do zawartości

Pierwsze 4x4 potrzebna pomoc


wichen

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z nabyciem kawałka ziemi do którygo dojazd w zależności od pory roku jest w róznej konfiguracji zapadła decyzja o zakupie auta 4x4 z reduktorem.

Auto będzie wykorzystywane weekendowo głownie na dojazdy na działkę ok 50 km od miejsca zamieszkania z czego ok 6 km drogami gruntowymi ale przez cały rok czyli zima=śnieg wiosna/jesień=błoto/piach lato=piach.

Auto będzie również mini cieżarówką a raczej cignikiem do przyczepki którą będę dowoził ewentualne materiały budowlane potrzebne na działce itp.

4x4 to dla mnie zupełnie nieznany temat to proszę o wskazanie modeli aut które będą najlepiej się sprawdzały w tej roli i będą ekonomiczne u utrzymaniu oczywiście jak na auto 4x4.

Moje pierwsze typy:

Frontera Sport - najlepiej mi się podoba tylko jaki silnik

Jeep Cherokee ZJ - fajny tylko te pojemności silnika i automat, koszta serwisu

VitaraJLX - maleńki bażnik

Budzet ok 10000,-

Jakie inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Jakie inne pomysły?

Jeśli w większości będziesz jeździł po asfalcie a tylko ta droga gruntowa to SUV się lepiej sprawdzi. W terenówce się zamęczysz na twardym a SUV i tak pójdzie o ile prześwitu wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet ok 10000,-

> Jakie inne pomysły?

Ciężko będzie w tej kwocie znaleźć egzemplarz rokujący, trzeba raczej przemyśleć kwestię 2-4 kzł na doprowadzenie do stanu używalności. Chyba, że trafisz coś od pasjonata marki, ale i tak pakiet startowy trzeba będzie ponieść.

Pamiętaj, że tam gdzie 2 Polaków tam 3 opinie zlosnik.gifzlosnik.gif Możesz podpytywać co i jak, ale w aucie musisz się też dobrze czuć, więc bez przymiarek się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Nissan Terrano? Ten od drezyny takim śmiga zlosnik.gif

Są wersje 5D całkiem sporawe, 2.7 TD sobie poradzi z przyczepką

Frontera w miarę ok, dosyć sporo różnych rzeczy się sypie z tego co piszą, jeśli diesel to polecali 2.8 bo niby lepszy bo konstrukcja Isuzu, z benzynowych 2.0 8v tylko nie wiem czy do 5d wkładali, ale będzie się męczył z tą przyczepką, lepiej diesel albo tego Jeepa smile.gif tylko bagażnik też Ci butla na gaz zajmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako taki samochod na zabicie, moze byc krotka frotka A. Mimo malego bagaznika, po zlozeniu siedzen robi sie fura miejsca. Butle gazowa mozna zamontowac pod samochodem. Mimo malego silnika benzynowego, jest dosyc zrywna ze wzgledu na najwolniejsze ze wszystkich fronter przelozenia w mostach. Generalnie samochod odporny, na ramie, niespecjalnie gnije (zalezy od egzemplarza oczywiscie, nowe nie sa), jesli juz uda sie go zepsuc to czesci tanie. Mialem dwa sporty A, jednego longa B, mam stycznosc, moge polecic wink.gif W tym budzecie chyba najlepsza opcja, bo starczy na zakup i ew "pakiet startowy" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dycha - to nie terenówka.

forek chyba najlepszy.

Albo jeep - z założeniem , że będzie jaki jest , bez remontu.

I to chyba najlepsza opcja.

Vitara jako nr 2, 3 ?

szału nie ma.

czym "większa" terenówka" tym koszta większe..

szukałbym jeepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kase to w najlepszej formie będzie chyba Frota . Na forum frontery gościu ma do sprzedania akurat za niecała 10 czarną. Jaki stanie nie wiem. Ale jak szuka to może sprawdzić. Ktoś tu wspomniał o SUVie kwestia jaki teren , ale za tą kase to i suva będzie ciężko dobrego trafić. BTW ile ton na tej przyczepce będziesz tachał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma przemieszczać 3 osoby

Użytkowane będzie tylko weekendowo do wyjazdów na działkę( to będzie 3 auto w domu), jeśli chodzi o przewożenie przyczepką to na początku bedzie częściej- zwiazane z gospodarowaniem działki ale będą to ładunki od 100-400kg jakieś drobne materiały budowlane itp więć to nie jest priorytet w wyborze auta.

Bardziej chodzi mi o bezstresowe dojezdzanie do działki o każdej porze roku = zeszłem zimy zakopałem się tam autem już po 600m wspomnianej drogi gruntowej i wykopywanie 2 godziny

Moje typy poniżej tylko teraz pytanie jakich silników szukać spalanie jest akceptowalne do poziomu powiedzmy 16l PB lub ON( gaz zupełnie nie jest mi potrzebne przy planowanym rocznym przybiegu na poziomie max 4000km).

Jakie sa największe bolączki tych aut, na co zwrócić uwagę przy ogladaniu

1. Subaru Forester

2. Opel Frontera

3. Suzuki Vitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma przemieszczać 3 osoby

> Użytkowane będzie tylko weekendowo do wyjazdów na działkę( to będzie 3 auto w domu), jeśli chodzi o

> przewożenie przyczepką to na początku bedzie częściej- zwiazane z gospodarowaniem działki ale

> będą to ładunki od 100-400kg jakieś drobne materiały budowlane itp więć to nie jest priorytet

> w wyborze auta.

> Bardziej chodzi mi o bezstresowe dojezdzanie do działki o każdej porze roku = zeszłem zimy

> zakopałem się tam autem już po 600m wspomnianej drogi gruntowej i wykopywanie 2 godziny

> Moje typy poniżej tylko teraz pytanie jakich silników szukać spalanie jest akceptowalne do poziomu

> powiedzmy 16l PB lub ON( gaz zupełnie nie jest mi potrzebne przy planowanym rocznym przybiegu

> na poziomie max 4000km).

> Jakie sa największe bolączki tych aut, na co zwrócić uwagę przy ogladaniu

> 1. Subaru Forester

> 2. Opel Frontera

> 3. Suzuki Vitara

No to przy takim przebiegu to szukaj tego co będzie w najlepszym stanie.

Od Subarynek to tu jest jeden szpeco więc niech on się wypowie. Ale subaru ma stały 4x4 na wszystkie koła bez dopinanie itd.

Frota (prawie kupiłem jedną) ta powiedzmy A 2.0 8V - 115KM SPORT silnik prosty jak cep- znosie nawet zaciągnięcie wody z głębokiej kałuży (jakieś 1 m głębokości bez snorkela) ale niestety powala przyspieszeniem. Napęd dopinany wajchą z kabiny i sprzęgła zależnie od tego czy manuale czy automaty.

Co do Vitarki miałem 1,6 8V 3D mało miejsca nawet dla 3 osób automat ma tylko 3 biegi, ale jeśli pojawi się tu kolega z Niska to on ci może powiedzieć ze daje radę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ogladałem już Forestera 2004r 2.0X 125KM B+G samochód serwisowany w ASO, 245000km

Na masce w przedniej jej cześci oraz nadkolach widać już ogniska rudej czy to normalne?

Auto mechanicznie zadbane, wizualnie stan sredni, srodek stan średni.

Cena 14000,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj ogladałem już Forestera 2004r 2.0X 125KM B+G samochód serwisowany w ASO, 245000km

> Na masce w przedniej jej cześci oraz nadkolach widać już ogniska rudej czy to normalne?

> Auto mechanicznie zadbane, wizualnie stan sredni, srodek stan średni.

> Cena 14000,-

a dustery po ile :chodzą: ?

ok . odpada boje_sie.gif

taczki po 2 dychy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma przemieszczać 3 osoby

> Użytkowane będzie tylko weekendowo do wyjazdów na działkę( to będzie 3 auto w domu), jeśli chodzi o

> przewożenie przyczepką to na początku bedzie częściej- zwiazane z gospodarowaniem działki ale

> będą to ładunki od 100-400kg jakieś drobne materiały budowlane itp więć to nie jest priorytet

> w wyborze auta.

> Bardziej chodzi mi o bezstresowe dojezdzanie do działki o każdej porze roku = zeszłem zimy

> zakopałem się tam autem już po 600m wspomnianej drogi gruntowej i wykopywanie 2 godziny

pytanie czy 4x4 nie zakopal byś się 100m dalej

brat matizem utknął kiedyś tylko kawałek wcześniej niz ja vitara

mokry ciężki snieg i siadła na brzuchu podobnie jak matiz

a nie myślałeś żeby sprzedać jedno z posiadanych i kupić coś młodszego 4x4 ?

jeśli chodzi o vitare to problemem jest głównie ruda, ciężko bedzie znaleźć coś zdrowego

przede wszytskim zdrowa rama, resztę można łatać

uważaj też na auta katowane w terenie, oststnio sporo vitarek pojawia sie na imprezach 4x4, choć glownie 3d

Poza tym auto raczej bezproblemowe

moja z 94 i poza korozją nic jej nie jest, mam ją kilka lat i nic nie robiłem

(klocki, tłumik, filtry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie czy 4x4 nie zakopal byś się 100m dalej

> brat matizem utknął kiedyś tylko kawałek wcześniej niz ja vitara

> mokry ciężki snieg i siadła na brzuchu podobnie jak matiz

mysle że będę miał większe szanse smile.gif

> a nie myślałeś żeby sprzedać jedno z posiadanych i kupić coś młodszego 4x4 ?

Odpada.

Żona do codziennej jazdy używa 207 1.4 - ekonomia utrzymania , ja mam najlepszy samochód - służbowy

W jednym i w drugim przypadku montaż haku odpada

> jeśli chodzi o vitare to problemem jest głównie ruda, ciężko bedzie znaleźć coś zdrowego

> przede wszytskim zdrowa rama, resztę można łatać

> uważaj też na auta katowane w terenie, oststnio sporo vitarek pojawia sie na imprezach 4x4, choć

> glownie 3d

> Poza tym auto raczej bezproblemowe

> moja z 94 i poza korozją nic jej nie jest, mam ją kilka lat i nic nie robiłem

> (klocki, tłumik, filtry)

Dzis się przymierzyłem do tego auta i rzeczywiście nieduże auto.

Wszystkie znaki wskazują że trzeba szukać Frontery A 3D z silnikiem 2.0 B

Dodatkowo samochód ma od czasu do czasu pojezdzic po lesnych drogach celem radości dla mojeg syna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj ogladałem już Forestera 2004r 2.0X 125KM B+G samochód serwisowany w ASO, 245000km

> Na masce w przedniej jej cześci oraz nadkolach widać już ogniska rudej czy to normalne?

tylne nadkola normalne- tam sa gumki zabezpieczajace rant, ktore okresowo trzeba czyscic, nikt tego nie robi....

maska pewnie od kamieni, po 2005 byla z alu ok.gif

> Auto mechanicznie zadbane, wizualnie stan sredni, srodek stan średni.

> Cena 14000,-

jak mechanicznie zadbany to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpada.

> Żona do codziennej jazdy używa 207 1.4 - ekonomia utrzymania , ja mam najlepszy samochód - służbowy

policz ile za 10kzł masz jazdy (tyle wydasz na 3auto)

do tego utrzymanie

możesz kupić coś mniej spartańskiego - rav4 Igen, CRV, forester

żona spokojnie da radę tym jeździć, a może nawet doceni wyższą pozycję za kierownicą

(moja woli jeździć vitarą)

> Dzis się przymierzyłem do tego auta i rzeczywiście nieduże auto.

oglądałeś 3d czy 5d ?

5d wcale nie jest taka mała hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

Rozgladam sie za czyms podobnym do weekendowej zabawy i jakoze nie lubie starszych aut a zwlaszcza ciaglych serwisow ogladam Lady Niva.w budzecie 15 tys. mozna znalezc cos w roczniku 2010. Co sadzicie o tym aucie w tych rocznikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lubisz grzebać przy aucie to bierz

czytałem sporo, np. skrzynia remont przy 60 tys km może się zdarzyć itp

do zabawy do błota to najlepiej

link

wszędzie wjedziesz zgodnie z prawem, tania eksploatacja i serwis, lepszy kontakt z naturą, a i dla zdrowia lepiej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepne sie pod temat.

> Rozgladam sie za czyms podobnym do weekendowej zabawy i jakoze nie lubie starszych aut a zwlaszcza

> ciaglych serwisow ogladam Lady Niva.w budzecie 15 tys. mozna znalezc cos w roczniku 2010. Co

> sadzicie o tym aucie w tych rocznikach?

cieżko powiedzieć bo nowej nivy to ja dawno nie widziałem niewiem.gif

dziwnym trafem ludzie wolą starszego japończyka niż prawie nową nivę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cieżko powiedzieć bo nowej nivy to ja dawno nie widziałem

> dziwnym trafem ludzie wolą starszego japończyka niż prawie nową nivę

Cóż - jakoś specjalnie bezawaryjna nie jest. A z tego co Konik pisał to części należy używać porządnych. Nie oryginalnych. A te porządne jakoś szczególnie tanie nie są. Ale nie są też drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż - jakoś specjalnie bezawaryjna nie jest. A z tego co Konik pisał to części należy używać

> porządnych. Nie oryginalnych. A te porządne jakoś szczególnie tanie nie są. Ale nie są też

> drogie.

ciekawe jak komfort w tych nowszych rocznikach hmm.gif

bo jednak taka vitara była sporo do przodu w/s do nivy

wspomaganie, elektryka, trafia się klima, niezłe wyciszenie (mocno szumi powietrze, ale po kiosku nie ma się co spodziewać ciszy)

teraz pytanie jak sprawuje się dołożona elektronika w tych nowszych egzemplarzach ?

stara niva była bezawaryjna bo nie miała niczego wink.gif

plusem nivy jest napęd, można jeździć z 4x4 po czarnym, a tego nie potrafi 90% japończyków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stara niva była bezawaryjna bo nie miała niczego

To akurat jest mocno dyskusyjne. Ale nie będę ciągnął tematu bo mnie Konik zaraz pogoni zlosnik.gif

> plusem nivy jest napęd, można jeździć z 4x4 po czarnym, a tego nie potrafi 90% japończyków

Do tego są fajne mody za znośne pieniądze. Generalnie mając niewielkie fundusze na terenówkę to szedł bym w Nivę. Bo w sumie ma dużo więcej zalet niż wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego są fajne mody za znośne pieniądze. Generalnie mając niewielkie fundusze na terenówkę to

> szedł bym w Nivę. Bo w sumie ma dużo więcej zalet niż wad.

a ja nie, za dużo widziałem (kilka wypadów z nivami zaliczyłem)

przede wszystkim auto nie ma ramy, więc z tymi modami nie jest tak łatwo

po drugie słabe silniki i jednak awaryjność

zauważ że w terenie tych aut prawie nie widać, pytanie czemu ?

skoro auto jest tanie, ma tanie części, fajny napęd ... idealne w teren

a jednak w terenie ludzie motają samuraje/jimny, potem jest patrole i inne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że chodzi o serwis, który do Nivy praktycznie nie istnieje. Do wszystkiego co opisałeś serwis i części są dostępne bez najmniejszych problemów. Do Nivy nie jest tak różowo. Nie jest źle ale trzeba się trochę pogimnastykować i ludzie się tego boją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż - jakoś specjalnie bezawaryjna nie jest. A z tego co Konik pisał to części należy używać

> porządnych. Nie oryginalnych. A te porządne jakoś szczególnie tanie nie są. Ale nie są też

> drogie.

stare roczniki Nivy są już przede wszystkim... stare i zgnite.

Ja miałem Nivę z 1998 roku na monopunkcie i byłem z niej bardzo zadowolony, zjeździłem nią całą Ukrainę smile.gif Natomiast nie jest to pojazd dla "bab" bo trzeba mieć trochę krzepy i pojęcia o tym jak samochód działa i jakie daje sygnały o swoim zużyciu i na te sygnały reagować. Dzieki temu że dziś można dostać do Nivy wiele zamienników firm TRW czy Lemforder można się pozbyć wielu awarii wynikających z gównianego wykonania części za 7zł zlosnik.gif Oryginały części z fabryki też zanotowały ostatnio wzrost jakości, najgorsze są polskie i ukraińskie zamienniki...

Natomiast samo autko jest bardzo wdzięczne i dzielne, silnik 1.7 IMO jest w zupełności wystarczający do zabawy. I moim zdaniem jest to auto jednak wygodniejsze od takiego Samuraja, przede wszystkim lepiej wybiera nierówności, dzięki sprężynom no i z przodu jest całkiem sporo miejsca.

Aha - najlepiej szukać ze wspomaganiem, ale za 10kzł nie powinno być z tym kłopotu. Skrzynie rzeczywiście są troche słabe, natomiast ewentualna wymiana na 4b (w terenie 5b do niczego nie potrzebna) załatwia całkowicie temat bo 4b sa nie do zarżnięcia.

największą wadą Nivy jest masakryczna jakość wykonania wnętrza w modelach poliftowych, czyli z pionowymi światłami z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I moim zdaniem jest to auto jednak wygodniejsze od takiego

> Samuraja, przede wszystkim lepiej wybiera nierówności, dzięki

> sprężynom no i z przodu jest całkiem sporo

> miejsca.

jak ktoś szuka komfortu to bierze vitarę bo są prawie w tej samej cenie

a jak szuka auta do katowania w terenie to samujaj jest nie do pobicia

paręnaści lat temu jak japończyki były drogie to niva miała sens, dziś niewiem.gif chyba tylko pasjonaci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitara w serii jest o wiele mniej dzielna niż Niva, natomiast Samuraj daje uczucie jazdy traktorem, nie jest dla każdego. Niva jest takim kompromisem jak dla mnie, dla ludzi którzy chcą sobie wjechać w błoto ale niekoniecznie chcą się bawić w lifty i mody. Ale co kto lubi. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.