Skocz do zawartości

ABS włącza się.... za wcześnie


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Taki dziwny mam przypadek....

ABS zaczyna działać bardzo wcześnie, w zasadzie to już przy lekkim hamowaniu. I to niekoniecznie na śliskim/mokrym, czasami zdarza się to nawet na suchym asfalcie. Nie dzieje się to za każdym razem, ale ostatnio coraz częściej. W sumie w tej chwili bezpieczniej mi jest wyłączyć ABS całkowicie, aniżeli pozwolić mu tak pracować, bo potrafi niemile zaskoczyć wydłużoną drogą hamowania.

Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzać?

Pacjent to Corolla E10, pełnoletnia.

Żadna kontrolka na desce się nie świeci. Nie wiem, czy mam możliwości diagnostyki, bo tam raczej nie ma OBDII.

Za rozsądne porady z góry dziękuję.

Nie, nie sprzedam tego złoma. wink.gif

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzic opony, amortyzatory i zuzycie klockow i tarcz. Pozniej to tak na prawde czujniki. IMO OBD

> musi miec nawet lanos mial.

Wszystko raczej OK, 2 tyg temu wymieniałem klocki z przodu. Opony może nie najmłodsze, ale nie takie znowu złe.

Z tym OBD mam wątpliwość, bo samochód jest z 1993 roku.

Pomacam te czujniki.

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie na 100% pierścień ABS... Praktycznie - może być któryś czujnik uszkodzony. Auto trzeba podpiąć do egzaminera i przejechać się kawałek - jeżeli jedno koło będzie miało dziwne odczyty (typu "dobrze, dobrze, dobrze, zero, dobrze, dobrze...") - wtedy weryfikujesz w tym kole stan koronki i czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie na 100% pierścień ABS... Praktycznie - może być któryś czujnik uszkodzony. Auto trzeba

> podpiąć do egzaminera i przejechać się kawałek - jeżeli jedno koło będzie miało dziwne odczyty

> (typu "dobrze, dobrze, dobrze, zero, dobrze, dobrze...") - wtedy weryfikujesz w tym kole stan

> koronki i czujnika.

Korozja koronki jest możliwa, podobnie jak przerwa w obwodzie czujnika ABS. To niestety wiekowy już samochód.

Nie mam pojęcia, skąd wziąć taki "egzaminer". Najwyżej będę macał koła jedno po drugim.

Trudno się wymienia taki pierścień? Trzeba rozbierać piastę pewnie...? hmm.gifoslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korozja koronki jest możliwa, podobnie jak przerwa w obwodzie czujnika ABS. To niestety wiekowy już samochód.

> Nie mam pojęcia, skąd wziąć taki "egzaminer".

W serwisie np. wink.gif

> Najwyżej będę macał koła jedno po drugim.

Dużo nie wymacasz - chyba, że faktycznie koronka jest pęknięta i widać będzie przerwę większą + będzie się ją dało przekręcić, albo chociaż poruszyć.

> Trudno się wymienia taki pierścień? Trzeba rozbierać piastę pewnie...?

Czasem jest wymienny, czasem nie. Zależy jakie auto, czy przedni, czy tylny - czasem wymienia się razem z przegubem lub piastą.

Do tego niekoniecznie jest to koronka jako taka - czasem są czujniki elektromagnetyczne (choćby w Astrze II ZTCW) - ale akurat Corolla E10 chyba ma klasyczne koronki i czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko raczej OK, 2 tyg temu wymieniałem klocki z przodu. Opony może nie najmłodsze, ale nie

> takie znowu złe.

> Z tym OBD mam wątpliwość, bo samochód jest z 1993 roku.

> Pomacam te czujniki.

> B

OBD ma, nie ma pewnie OBD II. Astra F miała od 1991r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uszkodziłeś nic przypadkowo?

Tam się nie da nic uszkodzić. Wymiana klocków jest tak banalna, że aż się śmiałem.

Znalazłem na forum Corolli metodę odczytywania kodów błędów (błyskowych), więc zamierzam przeprowadzić test drogowy ABSu i zobaczę, co mi wymryga.

Za to nie znalazłem jeszcze opisu do kodów błyskowych.... wink.gif

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki dziwny mam przypadek....

> ABS zaczyna działać bardzo wcześnie, w zasadzie to już przy lekkim hamowaniu. I to niekoniecznie na

> śliskim/mokrym, czasami zdarza się to nawet na suchym asfalcie. Nie dzieje się to za każdym

> razem, ale ostatnio coraz częściej. W sumie w tej chwili bezpieczniej mi jest wyłączyć ABS

> całkowicie, aniżeli pozwolić mu tak pracować, bo potrafi niemile zaskoczyć wydłużoną drogą

> hamowania.

> Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzać?

> Pacjent to Corolla E10, pełnoletnia.

> Żadna kontrolka na desce się nie świeci. Nie wiem, czy mam możliwości diagnostyki, bo tam raczej

> nie ma OBDII.

> Za rozsądne porady z góry dziękuję.

> Nie, nie sprzedam tego złoma.

> Bartek

Podłącz czujnik ABS pod oscyloskop ( lub miernik rysujący na osi - o ile masz czujniki indukcyjne - a na 99% masz ) i postaraj się w miarę równo zakręcić kołem.

Sprawdź jak rysuje się sindusoida i porównaj wykresy na kołach, jeden będzie odstawał.

Jednak zanim to zrobisz po 1 sprawdź stan koronek ABS, po 2 sprawdź czy czujnik się nie odsunął od koronki, nawet 0,5 mm potrafi generować cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam się nie da nic uszkodzić. Wymiana klocków jest tak banalna, że aż się śmiałem.

a sprawdziles czy tloczki i prowadnice pracuja prawidlowo? Mialem wlasnie taki objaw w clio i ustapil po nasmarowaniu prowadnic ktore staly.

Koronke ABS i czujnik takze warto oczyscic. A moze zapackales cos smarem miedziowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy tam czasami nie ma kodów "migowych"

> Poczytaj ten temat, może coś znajdziesz jakiś tekst

OK, wielkie dzięki. na forum corolli jest opisany test drogowy ABSu, który zamierzam przeprowadzić.

Nie mogę tylko namierzyć opisu poszczególnych kodów błędu. No bo co mi z tego, że będę wiedział, że ABS zgłasza "błąd 35"..... wink.gif

Ale spoko, pewnie jest gdzieś w internetach.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w renówce po wymianie przednich klocków i tarcz, bardzo szybko ABS się włączał. Na SKP wyszło, że tył ledwo hamuje, po zrobieniu hamulców z tyłu czyli wymiana szczęk (stare były już na granicy okładzin ) problem zniknął wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.