Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Taki dziwny mam przypadek.... ABS zaczyna działać bardzo wcześnie, w zasadzie to już przy lekkim hamowaniu. I to niekoniecznie na śliskim/mokrym, czasami zdarza się to nawet na suchym asfalcie. Nie dzieje się to za każdym razem, ale ostatnio coraz częściej. W sumie w tej chwili bezpieczniej mi jest wyłączyć ABS całkowicie, aniżeli pozwolić mu tak pracować, bo potrafi niemile zaskoczyć wydłużoną drogą hamowania. Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzać? Pacjent to Corolla E10, pełnoletnia. Żadna kontrolka na desce się nie świeci. Nie wiem, czy mam możliwości diagnostyki, bo tam raczej nie ma OBDII. Za rozsądne porady z góry dziękuję. Nie, nie sprzedam tego złoma. Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Sprawdzic opony, amortyzatory i zuzycie klockow i tarcz. Pozniej to tak na prawde czujniki. IMO OBD musi miec nawet lanos mial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 miałem taki sam objaw - przyczyną była pęknięta koronka (pierścień) abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 zabrudzona,skorodowana, pęknięta koronka od ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Sprawdzic opony, amortyzatory i zuzycie klockow i tarcz. Pozniej to tak na prawde czujniki. IMO OBD > musi miec nawet lanos mial. Wszystko raczej OK, 2 tyg temu wymieniałem klocki z przodu. Opony może nie najmłodsze, ale nie takie znowu złe. Z tym OBD mam wątpliwość, bo samochód jest z 1993 roku. Pomacam te czujniki. B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > miałem taki sam objaw - przyczyną była pęknięta koronka (pierścień) abs A ten pierścień występuje jako osobna część do wymiany, czy trzeba całą piastę? B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joker Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 można kupić do większości aut - cena z 20zł/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Teoretycznie na 100% pierścień ABS... Praktycznie - może być któryś czujnik uszkodzony. Auto trzeba podpiąć do egzaminera i przejechać się kawałek - jeżeli jedno koło będzie miało dziwne odczyty (typu "dobrze, dobrze, dobrze, zero, dobrze, dobrze...") - wtedy weryfikujesz w tym kole stan koronki i czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Teoretycznie na 100% pierścień ABS... Praktycznie - może być któryś czujnik uszkodzony. Auto trzeba > podpiąć do egzaminera i przejechać się kawałek - jeżeli jedno koło będzie miało dziwne odczyty > (typu "dobrze, dobrze, dobrze, zero, dobrze, dobrze...") - wtedy weryfikujesz w tym kole stan > koronki i czujnika. Korozja koronki jest możliwa, podobnie jak przerwa w obwodzie czujnika ABS. To niestety wiekowy już samochód. Nie mam pojęcia, skąd wziąć taki "egzaminer". Najwyżej będę macał koła jedno po drugim. Trudno się wymienia taki pierścień? Trzeba rozbierać piastę pewnie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Nie wiem czy tam czasami nie ma kodów "migowych" Poczytaj ten temat, może coś znajdziesz jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Korozja koronki jest możliwa, podobnie jak przerwa w obwodzie czujnika ABS. To niestety wiekowy już samochód. > Nie mam pojęcia, skąd wziąć taki "egzaminer". W serwisie np. > Najwyżej będę macał koła jedno po drugim. Dużo nie wymacasz - chyba, że faktycznie koronka jest pęknięta i widać będzie przerwę większą + będzie się ją dało przekręcić, albo chociaż poruszyć. > Trudno się wymienia taki pierścień? Trzeba rozbierać piastę pewnie...? Czasem jest wymienny, czasem nie. Zależy jakie auto, czy przedni, czy tylny - czasem wymienia się razem z przegubem lub piastą. Do tego niekoniecznie jest to koronka jako taka - czasem są czujniki elektromagnetyczne (choćby w Astrze II ZTCW) - ale akurat Corolla E10 chyba ma klasyczne koronki i czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Wszystko raczej OK, 2 tyg temu wymieniałem klocki z przodu. Opony może nie najmłodsze, ale nie > takie znowu złe. > Z tym OBD mam wątpliwość, bo samochód jest z 1993 roku. > Pomacam te czujniki. > B OBD ma, nie ma pewnie OBD II. Astra F miała od 1991r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Wszystko raczej OK, 2 tyg temu wymieniałem klocki z przodu. Nie uszkodziłeś nic przypadkowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Nie uszkodziłeś nic przypadkowo? Tam się nie da nic uszkodzić. Wymiana klocków jest tak banalna, że aż się śmiałem. Znalazłem na forum Corolli metodę odczytywania kodów błędów (błyskowych), więc zamierzam przeprowadzić test drogowy ABSu i zobaczę, co mi wymryga. Za to nie znalazłem jeszcze opisu do kodów błyskowych.... Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Taki dziwny mam przypadek.... > ABS zaczyna działać bardzo wcześnie, w zasadzie to już przy lekkim hamowaniu. I to niekoniecznie na > śliskim/mokrym, czasami zdarza się to nawet na suchym asfalcie. Nie dzieje się to za każdym > razem, ale ostatnio coraz częściej. W sumie w tej chwili bezpieczniej mi jest wyłączyć ABS > całkowicie, aniżeli pozwolić mu tak pracować, bo potrafi niemile zaskoczyć wydłużoną drogą > hamowania. > Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzać? > Pacjent to Corolla E10, pełnoletnia. > Żadna kontrolka na desce się nie świeci. Nie wiem, czy mam możliwości diagnostyki, bo tam raczej > nie ma OBDII. > Za rozsądne porady z góry dziękuję. > Nie, nie sprzedam tego złoma. > Bartek Podłącz czujnik ABS pod oscyloskop ( lub miernik rysujący na osi - o ile masz czujniki indukcyjne - a na 99% masz ) i postaraj się w miarę równo zakręcić kołem. Sprawdź jak rysuje się sindusoida i porównaj wykresy na kołach, jeden będzie odstawał. Jednak zanim to zrobisz po 1 sprawdź stan koronek ABS, po 2 sprawdź czy czujnik się nie odsunął od koronki, nawet 0,5 mm potrafi generować cyrki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Tam się nie da nic uszkodzić. Wymiana klocków jest tak banalna, że aż się śmiałem. a sprawdziles czy tloczki i prowadnice pracuja prawidlowo? Mialem wlasnie taki objaw w clio i ustapil po nasmarowaniu prowadnic ktore staly. Koronke ABS i czujnik takze warto oczyscic. A moze zapackales cos smarem miedziowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Nie wiem czy tam czasami nie ma kodów "migowych" > Poczytaj ten temat, może coś znajdziesz jakiś tekst OK, wielkie dzięki. na forum corolli jest opisany test drogowy ABSu, który zamierzam przeprowadzić. Nie mogę tylko namierzyć opisu poszczególnych kodów błędu. No bo co mi z tego, że będę wiedział, że ABS zgłasza "błąd 35"..... Ale spoko, pewnie jest gdzieś w internetach. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 miałem taki sam objaw, okazał się uszkodzony czujnik a raczej coś w przewodzie czujnika bo ogłupiał system abs-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 miałem podobnie w renówce po wymianie przednich klocków i tarcz, bardzo szybko ABS się włączał. Na SKP wyszło, że tył ledwo hamuje, po zrobieniu hamulców z tyłu czyli wymiana szczęk (stare były już na granicy okładzin ) problem zniknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.