Fili_P Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Co myślicie o takiej idei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Co myślicie o takiej idei? Ten pomysł ma już z 50 lat, o ile nie więcej. Nic z tego nie będzie, silniki spalinowe to już anachronizm i dużo z nich nie wycisniesz. Co to da? Oszczędność 0.5 l/100? Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Ten pomysł ma już z 50 lat, o ile nie więcej. Nic z tego nie będzie, silniki spalinowe to już > anachronizm i dużo z nich nie wycisniesz. Co to da? Oszczędność 0.5 l/100? Po co? Dokladnie. Najblizsza przyszloscia sa hybrydy, a pozniej full electric. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Dokladnie. Najblizsza przyszloscia sa hybrydy, a pozniej full electric. Hybrydy już są teraźniejszością, klasyczne silniki spalinowe pociągną jeszcze długo, głównie w małych tanich autach, nie ma sensu komplikować jakieś 1.2-1.4, bo i tak daje radę. Najwyżej z jakąś turbinką, czyli znowuż pomysł sprzed 100 lat. Silniki spalinowe już dawno osiągnęły kres rozwoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Hybrydy już są teraźniejszością Oj, jeszcze nie. Ciagle ciut za drogo dla masowego odbiorcy. Ale juz niedlugo. > klasyczne silniki spalinowe pociągną jeszcze długo, głównie w > małych tanich autach, nie ma sensu komplikować jakieś 1.2-1.4, bo i tak daje radę. Tak samo nie sadze. Hybrydy stana sie tansza technologia to beda i w malych, tanich autkach. > Najwyżej z > jakąś turbinką, czyli znowuż pomysł sprzed 100 lat. Silniki spalinowe już dawno osiągnęły > kres rozwoju. Moze w sensie pomyslow, bo wykonania ciagle nie. Zobacz jak bardzo rozne sa silniki turbo z lat '80 i wczesnych '90 a obecnie. Tak samo zobacz o ile dzisiejsze samochody sa ciezsze i mocniejsze, a rzeczywiste spalanie w zasadzie nie wzroslo (pomijam sztuczne testy EU, gdzie zmalalo). Toksycznosc spalin rowniez nieporownywalna. Owszem, nie sa to epokowe odkrycia czy gigantyczne kroki naprzod ale jednak rozwoj jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Oj, jeszcze nie. Ciagle ciut za drogo dla masowego odbiorcy. Ale juz niedlugo. mhm. 3 generacje Priusa (i ogolna oferta Toyoty = marka budżetowa) pozwalają się z tym nie zgodzić. kwestia odpowiedniej motywacji fiskalnej, która w naszym kraju leży. ale są w zasięgu ręki każdego kto chciałby kupić auto z segmentu B lub C i wyżej... > Tak samo nie sadze. Hybrydy stana sie tansza technologia to beda i w malych, tanich autkach. > Moze w sensie pomyslow, bo wykonania ciagle nie. Zobacz jak bardzo rozne sa silniki turbo z lat '80 > i wczesnych '90 a obecnie. Tak samo zobacz o ile dzisiejsze samochody sa ciezsze i mocniejsze, > a rzeczywiste spalanie w zasadzie nie wzroslo (pomijam sztuczne testy EU, gdzie zmalalo). > Toksycznosc spalin rowniez nieporownywalna. Owszem, nie sa to epokowe odkrycia czy gigantyczne > kroki naprzod ale jednak rozwoj jest. rozwoj wymuszony = spowolniony głupimi przepisami (normy euro, limity sredniej emisji CO2 w gamie modeli per producent itp), a nie "rozwojem koncepcji napędu". z jednoczesnym planowym postarzaniem produktów - czyli żaden rozwój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Co myślicie o takiej idei? idea stara jak świat. wojsko juz dawno miało park maszyn, który pojedzie na wszystkim (oczywiscie motywy są zupełnie inne). srednio widzę sens takiego rozwiązania w cywilnym swiecie... inny niż dla krajów 3 swiata, gdzie masz niestabilny dostęp do paliw:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > rozwoj wymuszony = spowolniony głupimi przepisami (normy euro, limity sredniej emisji CO2 w gamie > modeli per producent itp), a nie "rozwojem koncepcji napędu". z jednoczesnym planowym > postarzaniem produktów - czyli żaden rozwój... Tak. Jakieś V8 z lat 60 jeździ nie gorzej, niż wspolczesne 2.0 turbo, a przy czym jest trwałe. Owszem, trochę więcej spali, trochę bardziej truje. Ale z punktu widzenia użytkownika postęp jest żaden (piszę o silnikach). Silnik jest najsłabsza częścią współczesnego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > kwestia odpowiedniej motywacji fiskalnej zajechało CCCP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > idea stara jak świat. wojsko juz dawno miało park maszyn, który pojedzie na wszystkim (oczywiscie > motywy są zupełnie inne). > srednio widzę sens takiego rozwiązania w cywilnym swiecie... inny niż dla krajów 3 swiata, gdzie > masz niestabilny dostęp do paliw:) ok a od strony rafinerii/procesu produkcyjnego? (strzelam bo działka za daleko ode mnie żebym się na tym aż tak znał) nie prosciej miec jedna linie technologiczna robiąca jeden typ paliwa? do tego łąćzącą zalety ON i noPb nie wchłonie wody, opary same się nie zapala itp itd...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > ok > a od strony rafinerii/procesu produkcyjnego? (strzelam bo działka za daleko ode mnie żebym się na > tym aż tak znał) > nie prosciej miec jedna linie technologiczna robiąca jeden typ paliwa? do tego łąćzącą zalety ON i > noPb nie wchłonie wody, opary same się nie zapala itp itd...? podczas rafinacji ropy powstaje ON i NoPB i nie mogą powstawać oddzielnie... więc i tutaj żaden argument co do samych silników, już dawno osiągnęły kres rozwoju, silnik spalinowy to już od dawna przeżytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Co myślicie o takiej idei? A co będzie się wlewac do takiego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > A co będzie się wlewac do takiego silnika? co akurat poleci z dystrybutora czasami pewnie rzepak, czasami bioetanol, a moze i Pb95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > co akurat poleci z dystrybutora > czasami pewnie rzepak, czasami bioetanol, a moze i Pb95 A jaka miałaby byc zaleta takiego silnika? Bo w historii motoryzacji juz były tzw silniki srodnioprezne i zostaly czegos zaniechane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > zajechało CCCP CCCP - UE jeden pies:) jakby mi dopłacili albo dali rabacik do hybrydy, albo innego typu granty jak w cywilizowanym swiecie... to bym se szczelił jakiegos Lexa z literką H... albo ful elektryka na dojazdy do roboty... a czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > A jaka miałaby byc zaleta takiego silnika? > Bo w historii motoryzacji juz były tzw silniki srodnioprezne i zostaly czegos zaniechane... a nie wiem, ja tylko napisalem co mozna by do niego wlewac - po linii to co akurat tansze w dystrybutorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > a nie wiem, ja tylko napisalem co mozna by do niego wlewac - po linii to co akurat tansze w > dystrybutorze Da się zagazować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Da się zagazować? a bo ja wiem... moze instalka w fazie cieklej podejdzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > a bo ja wiem... moze instalka w fazie cieklej podejdzi? E tam, nasi mistrzowie wsadzą II gen. i też będzie dobrze Czek endżyn najwyżej się będzie palił, to się żarówkę wykręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > podczas rafinacji ropy powstaje ON i NoPB i nie mogą powstawać oddzielnie... więc i tutaj żaden > argument > co do samych silników, już dawno osiągnęły kres rozwoju, silnik spalinowy to już od dawna przeżytek No to moze producentom aut by pasowalo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Co myślicie o takiej idei? Nie będzie róznicy, które w parametrach silników zacierają się. Pb, dostaje coraz wieksze stopnie spręzania, wtrysk bezpośredni. Z kolei w dieslach jest tendencja do zejścia poniżej 20 atm, coraz lżejsze tłoki, max obroty silnika wzrastają. Inaczej mówiąc będzie coraz drożej dla jednych i drugich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Tak. Jakieś V8 z lat 60 jeździ nie gorzej, niż wspolczesne 2.0 turbo, a przy czym jest trwałe. > Owszem, trochę więcej spali, trochę bardziej truje. 2 razy slowo-klucz: troche. OK, moze silniki z lat '80 czy '90 mozna troche porownac ale gaznikowe V8 z lat '60?? Chyba troche przesadziles. Moc z pojemnosci zadna (pomijamy konstrukcje typowo sportowe typu ferrari, ford gt itp), spalanie jak to docisniesz i otworzysz gardziele jak wodospad, toksycznosc spalin masakryczna. Postep tak naprawde najbardziej widac w silnikach turbo - pojezdzij jakims wspolczesnym 2.0T ~300PS a takim samym z lat '90 (czyli np Subaru, Evo itp)...roznica pod wzgledem ogolnej kultury, laga, spalania i toksycznosci jest GIGANTYCZNA. Przyznam, ze w kwestii banana na gebie wspolczesny nie ma co szukac ale w kategoriach obiektywnych sorry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > 2 razy slowo-klucz: troche. OK, moze silniki z lat '80 czy '90 mozna troche porownac ale gaznikowe > V8 z lat '60?? Chyba troche przesadziles. Moc z pojemnosci zadna (pomijamy konstrukcje typowo > sportowe typu ferrari, ford gt itp), spalanie jak to docisniesz i otworzysz gardziele jak > wodospad, toksycznosc spalin masakryczna. Bez przesady. Porządne V8 z lat 60. na gaźniku lepiej jedzie, niż współczesne turbo o dwa razy mniejszej przyjemności. Osiągi i tak dalej - wszystko było lepsze. Postęp jest w dziedzinie skrzyń biegów, elektroniki i tak dalej - ale w przypadku silników jest raczej regres. > Postep tak naprawde najbardziej widac w silnikach turbo - pojezdzij jakims wspolczesnym 2.0T ~300PS > a takim samym z lat '90 (czyli np Subaru, Evo itp)...roznica pod wzgledem ogolnej kultury, > laga, spalania i toksycznosci jest GIGANTYCZNA. Przyznam, ze w kwestii banana na gebie > wspolczesny nie ma co szukac ale w kategoriach obiektywnych sorry... Jeżdżę 3.0 R6 turbo i owszem, fajnie to jeździ. Ale wolałbym jakieś V8 5.0 N/A. A to, że współczesne silniki turbo lepiej jeżdżą od tych sprzed 20 lat... To świadczy jednak znowuż o regresie i o dopasowaniu starej technologii (tak, turbo to baaardzo stara technologia) do współczesnych "ekologicznych" wymogów. Wyobraź sobie, że paliwo kosztuje kilka groszy, a norm euro nie ma - który silnik wybierzesz? Trzycylindrowy 1.0t czy wolnossący V8 6.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Porządne V8 z lat 60. na gaźniku lepiej jedzie, niż współczesne turbo o dwa razy > mniejszej przyjemności. Oj, chyba by się tego stwierdzenia obronić nie dało, gdy ktoś zaczął dociekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Oj, chyba by się tego stwierdzenia obronić nie dało, gdy ktoś zaczął dociekać... Bez problemu się da Naprawdę porządny silnik sprzed 40-50 lat jedzie lepiej, niż współczesny o podobnej mocy, nie wspominając o trwałości i bezproblemowości. A jak się weźmie pod uwagę współczesną skrzynię, to w ogóle niebo a ziemia. Samochody bardzo fajnie ewoluują, niestety nie dotyczy to silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Bez problemu się da Naprawdę porządny silnik sprzed 40-50 lat jedzie lepiej, niż współczesny o > podobnej mocy, Wsadz je oba w taka sama bude i nie ma opcji zeby jechal lepiej w calym zakresie obrotow. Wlasnie w tym w nowoczesnych silnikach jest najwieksza poprawa, nie jedzie sie sama moca maksymalna. > nie wspominając o trwałości i bezproblemowości Samochody z lat '60 byly bardzo problemowe. Tylko to jak z postrzeganiem komunizmu lat '70 przez starszych ludzi w PL - dla nich bylo spoko, nie pamietaja juz tak bardzo wad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Wsadz je oba w taka sama bude i nie ma opcji zeby jechal lepiej w calym zakresie obrotow. Wlasnie w > tym w nowoczesnych silnikach jest najwieksza poprawa, nie jedzie sie sama moca maksymalna. Będzie jechał lepiej. Przepustnica na lince, brak turbodziury, lagów. > Samochody z lat '60 byly bardzo problemowe. Tylko to jak z postrzeganiem komunizmu lat '70 przez > starszych ludzi w PL - dla nich bylo spoko, nie pamietaja juz tak bardzo wad. Ale ja nie twierdzę, że kiedyś auta były lepsze! Wręcz przeciwnie - ja uwielbiam elektronikę, gadżety, nowoczesne skrzynie, współczesne samochody! I zobacz na postęp w dziedzinie bezpieczeństwa, wygody, bezawaryjności - auta sprzed 40 lat a teraz to niebo a ziemia. Poza silnikami. Silnik spalinowy jest już niedorzeczny we współczesnym aucie i to czuć. Na dodatek jest regres ze względu na koszty paliwa i ekologię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Będzie jechał lepiej. Przepustnica na lince, brak turbodziury, lagów. Niestety najpewniej bedzie jechal gorzej. Ok, chwila laga ale potem bardzo duzo niutonow czego w wolnossaku z tych lat, z gaznikiem zwyczajnie nie bedzie. Zreszta depnij taki gaznik przy 2000rpm to dopiero zobaczysz laga...zalewowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Niestety najpewniej bedzie jechal gorzej. Ok, chwila laga ale potem bardzo duzo niutonow czego w > wolnossaku z tych lat, z gaznikiem zwyczajnie nie bedzie. Będzie, będzie. Weź jakieś V8 6.0 - niutonów masz od cholery i to w całym zakresie > Zreszta depnij taki gaznik przy 2000rpm to dopiero zobaczysz laga...zalewowego Znacznie mniejszy, niż przy silnikach zdławionych Euro5 Mam ponad 300KM, ale jak np. jadę 80 km/h i mam 1.500 obrotów i chcę DEPNĄĆ, to przez sekunde komputer zastanawia się czy aby na pewno, po czym jest redukcja o 5 biegów, rozpędzenie turbiny, odcinka, znowu zmiana biegu, jednym słowem szarpanina. Przy V8 N/A o porządnej pojemności po prostu wcisnąłbym gaz i jechał. I niepotrzebna byłaby siedmiobiegowa skrzynia, w przypadku porządnego silnka wystarczą trzy biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > w przypadku porządnego silnka wystarczą trzy > biegi I dlatego te wszystkie amerykany z gigantycznymi silnikami i momentem robily cwierc mili na poziomie dzisiejszego Megane RS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > I dlatego te wszystkie amerykany z gigantycznymi silnikami i momentem robily cwierc mili na > poziomie dzisiejszego Megane RS Ale dawały zupełnie inną frajdę z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Ale dawały zupełnie inną frajdę z jazdy Zwłaszcza na stacji benzynowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Ale dawały zupełnie inną frajdę z jazdy ile tysiecy kilometrow przejezdziles takimi samochodami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > po czym jest redukcja o 5 biegów, rozpędzenie turbiny, odcinka, znowu zmiana biegu, jednym > słowem szarpanina. Kup sobie auto z manualną skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.