Skocz do zawartości

Silniki benzynowo-dieslowe... perspektyw rozwoju?


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

> Dokladnie. Najblizsza przyszloscia sa hybrydy, a pozniej full electric.

Hybrydy już są teraźniejszością, klasyczne silniki spalinowe pociągną jeszcze długo, głównie w małych tanich autach, nie ma sensu komplikować jakieś 1.2-1.4, bo i tak daje radę. Najwyżej z jakąś turbinką, czyli znowuż pomysł sprzed 100 lat. Silniki spalinowe już dawno osiągnęły kres rozwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hybrydy już są teraźniejszością

Oj, jeszcze nie. Ciagle ciut za drogo dla masowego odbiorcy. Ale juz niedlugo.

> klasyczne silniki spalinowe pociągną jeszcze długo, głównie w

> małych tanich autach, nie ma sensu komplikować jakieś 1.2-1.4, bo i tak daje radę.

Tak samo nie sadze. Hybrydy stana sie tansza technologia to beda i w malych, tanich autkach.

> Najwyżej z

> jakąś turbinką, czyli znowuż pomysł sprzed 100 lat. Silniki spalinowe już dawno osiągnęły

> kres rozwoju.

Moze w sensie pomyslow, bo wykonania ciagle nie. Zobacz jak bardzo rozne sa silniki turbo z lat '80 i wczesnych '90 a obecnie. Tak samo zobacz o ile dzisiejsze samochody sa ciezsze i mocniejsze, a rzeczywiste spalanie w zasadzie nie wzroslo (pomijam sztuczne testy EU, gdzie zmalalo). Toksycznosc spalin rowniez nieporownywalna. Owszem, nie sa to epokowe odkrycia czy gigantyczne kroki naprzod ale jednak rozwoj jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, jeszcze nie. Ciagle ciut za drogo dla masowego odbiorcy. Ale juz niedlugo.

mhm. 3 generacje Priusa (i ogolna oferta Toyoty = marka budżetowa) pozwalają się z tym nie zgodzić. kwestia odpowiedniej motywacji fiskalnej, która w naszym kraju leży. ale są w zasięgu ręki każdego kto chciałby kupić auto z segmentu B lub C i wyżej...

> Tak samo nie sadze. Hybrydy stana sie tansza technologia to beda i w malych, tanich autkach.

> Moze w sensie pomyslow, bo wykonania ciagle nie. Zobacz jak bardzo rozne sa silniki turbo z lat '80

> i wczesnych '90 a obecnie. Tak samo zobacz o ile dzisiejsze samochody sa ciezsze i mocniejsze,

> a rzeczywiste spalanie w zasadzie nie wzroslo (pomijam sztuczne testy EU, gdzie zmalalo).

> Toksycznosc spalin rowniez nieporownywalna. Owszem, nie sa to epokowe odkrycia czy gigantyczne

> kroki naprzod ale jednak rozwoj jest.

rozwoj wymuszony = spowolniony głupimi przepisami (normy euro, limity sredniej emisji CO2 w gamie modeli per producent itp), a nie "rozwojem koncepcji napędu". z jednoczesnym planowym postarzaniem produktów - czyli żaden rozwój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co myślicie o takiej idei?

idea stara jak świat. wojsko juz dawno miało park maszyn, który pojedzie na wszystkim (oczywiscie motywy są zupełnie inne).

srednio widzę sens takiego rozwiązania w cywilnym swiecie... inny niż dla krajów 3 swiata, gdzie masz niestabilny dostęp do paliw:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwoj wymuszony = spowolniony głupimi przepisami (normy euro, limity sredniej emisji CO2 w gamie

> modeli per producent itp), a nie "rozwojem koncepcji napędu". z jednoczesnym planowym

> postarzaniem produktów - czyli żaden rozwój...

Tak. Jakieś V8 z lat 60 jeździ nie gorzej, niż wspolczesne 2.0 turbo, a przy czym jest trwałe. Owszem, trochę więcej spali, trochę bardziej truje. Ale z punktu widzenia użytkownika postęp jest żaden (piszę o silnikach). Silnik jest najsłabsza częścią współczesnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idea stara jak świat. wojsko juz dawno miało park maszyn, który pojedzie na wszystkim (oczywiscie

> motywy są zupełnie inne).

> srednio widzę sens takiego rozwiązania w cywilnym swiecie... inny niż dla krajów 3 swiata, gdzie

> masz niestabilny dostęp do paliw:)

ok

a od strony rafinerii/procesu produkcyjnego? (strzelam bo działka za daleko ode mnie żebym się na tym aż tak znał)

nie prosciej miec jedna linie technologiczna robiąca jeden typ paliwa? do tego łąćzącą zalety ON i noPb nie wchłonie wody, opary same się nie zapala itp itd...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok

> a od strony rafinerii/procesu produkcyjnego? (strzelam bo działka za daleko ode mnie żebym się na

> tym aż tak znał)

> nie prosciej miec jedna linie technologiczna robiąca jeden typ paliwa? do tego łąćzącą zalety ON i

> noPb nie wchłonie wody, opary same się nie zapala itp itd...?

podczas rafinacji ropy powstaje ON i NoPB i nie mogą powstawać oddzielnie... więc i tutaj żaden argument

co do samych silników, już dawno osiągnęły kres rozwoju, silnik spalinowy to już od dawna przeżytek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zajechało CCCP

CCCP - UE jeden pies:) jakby mi dopłacili albo dali rabacik do hybrydy, albo innego typu granty jak w cywilizowanym swiecie... to bym se szczelił jakiegos Lexa z literką H... albo ful elektryka na dojazdy do roboty... a czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka miałaby byc zaleta takiego silnika?

> Bo w historii motoryzacji juz były tzw silniki srodnioprezne i zostaly czegos zaniechane...

a nie wiem, ja tylko napisalem co mozna by do niego wlewac grinser006.gif - po linii to co akurat tansze w dystrybutorze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podczas rafinacji ropy powstaje ON i NoPB i nie mogą powstawać oddzielnie... więc i tutaj żaden

> argument

> co do samych silników, już dawno osiągnęły kres rozwoju, silnik spalinowy to już od dawna przeżytek

No to moze producentom aut by pasowalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co myślicie o takiej idei?

Nie będzie róznicy, które w parametrach silników zacierają się. Pb, dostaje coraz wieksze stopnie spręzania, wtrysk bezpośredni. Z kolei w dieslach jest tendencja do zejścia poniżej 20 atm, coraz lżejsze tłoki, max obroty silnika wzrastają.

Inaczej mówiąc będzie coraz drożej dla jednych i drugich zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Jakieś V8 z lat 60 jeździ nie gorzej, niż wspolczesne 2.0 turbo, a przy czym jest trwałe.

> Owszem, trochę więcej spali, trochę bardziej truje.

2 razy slowo-klucz: troche. OK, moze silniki z lat '80 czy '90 mozna troche porownac ale gaznikowe V8 z lat '60?? Chyba troche przesadziles. Moc z pojemnosci zadna (pomijamy konstrukcje typowo sportowe typu ferrari, ford gt itp), spalanie jak to docisniesz i otworzysz gardziele jak wodospad, toksycznosc spalin masakryczna.

Postep tak naprawde najbardziej widac w silnikach turbo - pojezdzij jakims wspolczesnym 2.0T ~300PS a takim samym z lat '90 (czyli np Subaru, Evo itp)...roznica pod wzgledem ogolnej kultury, laga, spalania i toksycznosci jest GIGANTYCZNA. Przyznam, ze w kwestii banana na gebie wspolczesny nie ma co szukac ale w kategoriach obiektywnych sorry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 razy slowo-klucz: troche. OK, moze silniki z lat '80 czy '90 mozna troche porownac ale gaznikowe

> V8 z lat '60?? Chyba troche przesadziles. Moc z pojemnosci zadna (pomijamy konstrukcje typowo

> sportowe typu ferrari, ford gt itp), spalanie jak to docisniesz i otworzysz gardziele jak

> wodospad, toksycznosc spalin masakryczna.

Bez przesady. Porządne V8 z lat 60. na gaźniku lepiej jedzie, niż współczesne turbo o dwa razy mniejszej przyjemności. Osiągi i tak dalej - wszystko było lepsze. Postęp jest w dziedzinie skrzyń biegów, elektroniki i tak dalej - ale w przypadku silników jest raczej regres.

> Postep tak naprawde najbardziej widac w silnikach turbo - pojezdzij jakims wspolczesnym 2.0T ~300PS

> a takim samym z lat '90 (czyli np Subaru, Evo itp)...roznica pod wzgledem ogolnej kultury,

> laga, spalania i toksycznosci jest GIGANTYCZNA. Przyznam, ze w kwestii banana na gebie

> wspolczesny nie ma co szukac ale w kategoriach obiektywnych sorry...

Jeżdżę 3.0 R6 turbo i owszem, fajnie to jeździ. Ale wolałbym jakieś V8 5.0 N/A. A to, że współczesne silniki turbo lepiej jeżdżą od tych sprzed 20 lat... To świadczy jednak znowuż o regresie i o dopasowaniu starej technologii (tak, turbo to baaardzo stara technologia) do współczesnych "ekologicznych" wymogów. Wyobraź sobie, że paliwo kosztuje kilka groszy, a norm euro nie ma - który silnik wybierzesz? Trzycylindrowy 1.0t czy wolnossący V8 6.0? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, chyba by się tego stwierdzenia obronić nie dało, gdy ktoś zaczął dociekać...

Bez problemu się da ok.gif Naprawdę porządny silnik sprzed 40-50 lat jedzie lepiej, niż współczesny o podobnej mocy, nie wspominając o trwałości i bezproblemowości. A jak się weźmie pod uwagę współczesną skrzynię, to w ogóle niebo a ziemia. Samochody bardzo fajnie ewoluują, niestety nie dotyczy to silników crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez problemu się da Naprawdę porządny silnik sprzed 40-50 lat jedzie lepiej, niż współczesny o

> podobnej mocy,

Wsadz je oba w taka sama bude i nie ma opcji zeby jechal lepiej w calym zakresie obrotow. Wlasnie w tym w nowoczesnych silnikach jest najwieksza poprawa, nie jedzie sie sama moca maksymalna.

> nie wspominając o trwałości i bezproblemowości

Samochody z lat '60 byly bardzo problemowe. Tylko to jak z postrzeganiem komunizmu lat '70 przez starszych ludzi w PL - dla nich bylo spoko, nie pamietaja juz tak bardzo wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsadz je oba w taka sama bude i nie ma opcji zeby jechal lepiej w calym zakresie obrotow. Wlasnie w

> tym w nowoczesnych silnikach jest najwieksza poprawa, nie jedzie sie sama moca maksymalna.

Będzie jechał lepiej. Przepustnica na lince, brak turbodziury, lagów.

> Samochody z lat '60 byly bardzo problemowe. Tylko to jak z postrzeganiem komunizmu lat '70 przez

> starszych ludzi w PL - dla nich bylo spoko, nie pamietaja juz tak bardzo wad.

Ale ja nie twierdzę, że kiedyś auta były lepsze! Wręcz przeciwnie - ja uwielbiam elektronikę, gadżety, nowoczesne skrzynie, współczesne samochody! I zobacz na postęp w dziedzinie bezpieczeństwa, wygody, bezawaryjności - auta sprzed 40 lat a teraz to niebo a ziemia. Poza silnikami. Silnik spalinowy jest już niedorzeczny we współczesnym aucie i to czuć. Na dodatek jest regres ze względu na koszty paliwa i ekologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie jechał lepiej. Przepustnica na lince, brak turbodziury, lagów.

Niestety najpewniej bedzie jechal gorzej. Ok, chwila laga ale potem bardzo duzo niutonow czego w wolnossaku z tych lat, z gaznikiem zwyczajnie nie bedzie. Zreszta depnij taki gaznik przy 2000rpm to dopiero zobaczysz laga...zalewowego grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety najpewniej bedzie jechal gorzej. Ok, chwila laga ale potem bardzo duzo niutonow czego w

> wolnossaku z tych lat, z gaznikiem zwyczajnie nie bedzie.

Będzie, będzie. Weź jakieś V8 6.0 - niutonów masz od cholery i to w całym zakresie zlosnik.gif

> Zreszta depnij taki gaznik przy 2000rpm to dopiero zobaczysz laga...zalewowego

Znacznie mniejszy, niż przy silnikach zdławionych Euro5 crazy.gif Mam ponad 300KM, ale jak np. jadę 80 km/h i mam 1.500 obrotów i chcę DEPNĄĆ, to przez sekunde komputer zastanawia się czy aby na pewno, po czym jest redukcja o 5 biegów, rozpędzenie turbiny, odcinka, znowu zmiana biegu, jednym słowem szarpanina. Przy V8 N/A o porządnej pojemności po prostu wcisnąłbym gaz i jechał. I niepotrzebna byłaby siedmiobiegowa skrzynia, w przypadku porządnego silnka wystarczą trzy biegi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.