gassper Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Ford Focus II 1.6TDCI 90KM ,kolega przez roztargnienie zatankował samochód etyliną. Do zbiornika weszło 34 L paliwa. Zbagatelizował dziwną pracę ,hałas wtryskiwaczy i brak mocy,i postanowił kontynuować jazdę. Do celu dojechał w przekonaniu,że trafił na chrzczone paliwo,dopiero na miejscu go oświeciło,obejrzał paragon Przejechał ponad 100 km,z prędkościami dochodzącymi do 150 km/h(twierdzi że przy mocnym ,objawy były mniej dokuczliwe) Po świętach powrót na lawecie,spuszczenie zupy,wymiana filtra. Jestem raczej sceptykiem co do kondycji układu wtryskowego,sam osobiście nie słyszałem o takim przypadku,żeby ktoś w takich proporcjach ON/Pb zrobił kilkadziesiąt kilometrów z butem w podlodze Jestem mocno zdziwiony brakiem reakcji na dziwne zachowanie silnika,mi osobiście takie zachowanie samochodu mocno by dało do myślenia. Ot taki luźny temat ku przestrodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Ford Focus II 1.6TDCI 90KM ,kolega przez roztargnienie zatankował samochód etyliną. > Do zbiornika weszło 34 L paliwa. > Zbagatelizował dziwną pracę ,hałas wtryskiwaczy i brak mocy,i postanowił kontynuować jazdę. > Do celu dojechał w przekonaniu,że trafił na chrzczone paliwo,dopiero na miejscu go > oświeciło,obejrzał paragon > Przejechał ponad 100 km,z prędkościami dochodzącymi do 150 km/h(twierdzi że przy mocnym ,objawy > były mniej dokuczliwe) > Po świętach powrót na lawecie,spuszczenie zupy,wymiana filtra. > Jestem raczej sceptykiem co do kondycji układu wtryskowego,sam osobiście nie słyszałem o takim > przypadku,żeby ktoś w takich proporcjach ON/Pb zrobił kilkadziesiąt kilometrów z butem w > podlodze > Jestem mocno zdziwiony brakiem reakcji na dziwne zachowanie silnika,mi osobiście takie zachowanie > samochodu mocno by dało do myślenia. > Ot taki luźny temat ku przestrodze a ile diesla było w baku przed dolewką nopb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > a ile diesla było w baku przed dolewką nopb? Max 20L. Ma zbiornik ok 50L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Ja bym dolał ON i wracał na kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Ja bym dolał ON i wracał na kołach Odpada-już ostygł i nie chce odpalić. Trzeba zlać paliwo,bo ma teraz luzu na 6-7 litrów,to niewiele wnosi do proporcji w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Ja bym dolał ON i wracał na kołach może wtryski juz wcześniej nie były w dobrej kondycji, bo 50/50 nie powinno wielkich spustoszeń uczynić. Dobiłbym premium ON i jezdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > może wtryski juz wcześniej nie były w dobrej kondycji, bo 50/50 nie powinno wielkich spustoszeń > uczynić. Dobiłbym premium ON i jezdził do tego olej 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 > Odpada-już ostygł i nie chce odpalić. > Trzeba zlać paliwo,bo ma teraz luzu na 6-7 litrów,to niewiele wnosi do proporcji w zbiorniku. Będzie problem z odpaleniem więc koniecznie nowy filtr paliwa zalany ON trzeba założyć. Ze zbiornika wyciągnąć albo zlać ile się da. Do świeżego ON dodać jakiś dobry dodatek poprawiający smarność i próbować odpalać. Jak ma chłopak szczęście takie jak mój znajomy to nic więcej nie będzie musiał robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Wczoraj już nic nie dało się zrobić.Warsztaty w okolicy pozamykane,a jeden z czynnych za spuszczenie paliwa i wymianę filtra-z podpięciem do komputera poprosił 500 pln. Udało się zorganizować lawetę na drogę powrotną w kwocie 300 pln i we wtorek zawalczymy sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Wczoraj już nic nie dało się zrobić.Warsztaty w okolicy pozamykane,a jeden z czynnych za > spuszczenie paliwa i wymianę filtra-z podpięciem do komputera poprosił 500 pln. > Udało się zorganizować lawetę na drogę powrotną w kwocie 300 pln i we wtorek zawalczymy sami. naszykujcie sobie od razu kable rozruchowe i drugie auto do odpalania. pamietam jak wymienialem filtr paliwa i zapowietrzyl sie. dobrze, ze sasiad tez ma diesla, to pociagnelismy od niego prad. u mnie aku mial dosyc po kilkunastu probach krecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > do tego olej 2T DPF się ucieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 1.6 90 konne raczej DPF-a nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > DPF się ucieszy Odpowiedni olej 2T o niskiej zawartości popiołów potrafi wręcz wydłużyć okresy pomiędzy wypalaniem filtra, także bez obaw Tylko nie lać litra na zbiornik, a w proporcji 1:200. Tu, awaryjnie, można trochę więcej - chlupnąć mu 0,5 litra na 50 litrów ON. Żeby nie iść w koszty, kupić można na Orlen Semisyntetyk 2T czerwony, dostępny na każdym Orlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > DPF się ucieszy a co mu sie stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > DPF się ucieszy Tak ta wersja jest bez DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Odpowiedni olej 2T o niskiej zawartości popiołów potrafi wręcz wydłużyć okresy pomiędzy wypalaniem > filtra, także bez obaw > Tylko nie lać litra na zbiornik, a w proporcji 1:200. Tu, awaryjnie, można trochę więcej - chlupnąć > mu 0,5 litra na 50 litrów ON. Żeby nie iść w koszty, kupić można na Orlen Semisyntetyk 2T > czerwony, dostępny na każdym Orlenie. Ja w żony 1.7 cdti do każdego tankowania dodaje 2T Liqui Moly 1052 w proporcji 1/250.Takie zboczenie Tutaj też zastosujemy prewencyjnie. Cały plus tej sytuacji jest taki,że układ paliwowy jest teraz nieźle wyczyszczony. Ciekaw jestem co znajdziemy w obudowie filtra(opiłki?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Ja w żony 1.7 cdti do każdego tankowania dodaje 2T Liqui Moly 1052 w proporcji 1/250.Takie > zboczenie > Tutaj też zastosujemy prewencyjnie. > Cały plus tej sytuacji jest taki,że układ paliwowy jest teraz nieźle wyczyszczony. > Ciekaw jestem co znajdziemy w obudowie filtra(opiłki?) Prawie rok odmierzałem, dozowałem jak aptekarz, tankowałem okrągłe dziesiątki litrów i faktycznie widać było różnicę - praca silnika, szczególnie na zimnym wyciszyła się, mniej dymił przy depnięciu i wg mnie szybciej odpalał, choć do rozruchu common raila ciężko mi się przyzwyczaić - nie lubię słyszeć rozrusznika Ostatnio za sprawą zablokowanej na amen geometrii turbiny wypróbowałem środek do czyszczenia turbin, katalizatorów i całego silnika (można nawet założyć wątek, ale będę posądzony o reklamę więc nie wiem czy warto) po którym przestałem dolewać 2T, a praca silnika jest i zupełnie inna i super w porównaniu sprzed zastosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Prawie rok odmierzałem, dozowałem jak aptekarz, tankowałem okrągłe dziesiątki litrów i faktycznie > widać było różnicę - praca silnika, szczególnie na zimnym wyciszyła się, mniej dymił przy > depnięciu i wg mnie szybciej odpalał, choć do rozruchu common raila ciężko mi się przyzwyczaić > - nie lubię słyszeć rozrusznika > Ostatnio za sprawą zablokowanej na amen geometrii turbiny wypróbowałem środek do czyszczenia > turbin, katalizatorów i całego silnika (można nawet założyć wątek, ale będę posądzony o > reklamę więc nie wiem czy warto) po którym przestałem dolewać 2T, a praca silnika jest i > zupełnie inna i super w porównaniu sprzed zastosowania. to napisza na priva co za cudowny srodek wlales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > to napisza na priva co za cudowny srodek wlales A czemu na priva, inni też chcą wiedzieć A przecież kto nie chce stosować to nie zastosuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > to napisza na priva co za cudowny srodek wlales Co taki zachłanny jesteś Na publicznym forum niech pisze - może znajdą się inni użytkownicy, może ktoś też się skusi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 W prawie nowym Kangoo dCi skończyło się wymianą wtrysków, naprawą pompy itp. itd. Auto przejechało na benzynie (V-Power ) około 30 km, potem już nie odpaliło. Kolega po prostu chciał dobrze i zatankował kuzynce auto paliwem premium (pożyczyła mu, żeby pojechał po jakieś części zamienne do swojego samochodu). Jakoś załatwiali w ASO, żeby wpis o lewym paliwie i całej naprawie nie znalazł się w bazie Renault, auto mimo naprawy nie bardzo chciało wrócić do formy sprzed tej akcji i ostatecznie zostało sprzedane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Jakoś załatwiali w ASO, żeby wpis o > lewym paliwie i całej naprawie nie znalazł się w bazie Renault, auto mimo naprawy nie bardzo > chciało wrócić do formy sprzed tej akcji i ostatecznie zostało sprzedane. ... Jak rasowy mirek. Pozazdrościć kupującemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > naszykujcie sobie od razu kable rozruchowe i drugie auto do odpalania. > pamietam jak wymienialem filtr paliwa i zapowietrzyl sie. > dobrze, ze sasiad tez ma diesla, to pociagnelismy od niego prad. u mnie aku mial dosyc po > kilkunastu probach krecenia. Wg mnie bez sensu chetać rozrusznik na zapowietrzonym filtrze (w moim przypadku i tak by nie zapalił, bo nie ma pompy paliwa w układzie), tylko do wymiany przygotować preparat typu samostart. Po wymianie filtra "wspomóc" rozruch. Kilka sekund i układ sam się odpowietrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > po którym przestałem dolewać 2T, a praca silnika jest i > zupełnie inna i super w porównaniu sprzed zastosowania. Sugerujesz, że ten "tajemny środek" daje takie korzyści jak olej 2T i jeszcze coś jeszcze? Pytam, bo sam "od jednej butelki" jeżdżę na 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > naszykujcie sobie od razu kable rozruchowe i drugie auto do odpalania. > pamietam jak wymienialem filtr paliwa i zapowietrzyl sie. > dobrze, ze sasiad tez ma diesla, to pociagnelismy od niego prad. u mnie aku mial dosyc po > kilkunastu probach krecenia. A może po prostu zrobić to poprawnie i po pierwsze zakleić szczelnie wężyki od filtra, a po drugie zassać paliwo do filtra po wymianie i dopiero wtedy podpiąć wężyk filtr-pompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Odpada-już ostygł i nie chce odpalić. > Trzeba zlać paliwo,bo ma teraz luzu na 6-7 litrów,to niewiele wnosi do proporcji w zbiorniku. Wystarczy na plak odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 napisz co tam zalales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > napisz co tam zalales Ależ odzew. Xenum In&Out Cleaner KLIK Sam w takie cuda nie wierzyłem do tej pory, ale to faktycznie skubane działa. Nie mówię, że to jest ZAMIAST oleju 2T. To można potraktować akurat w kategoriach zupełnego przypadku, że do użycia tego lałem olej, a potem już nie. Faktem jest natomiast, że praca silnika stała się sporo cichsza i przyjemniejsza, więc postanowiłem na razie zaprzestać dolewania. Sam środek zaś odblokował mi zmienną geometrię zapieczoną na amen, gdzie jedynym ratunkiem było już wyciąganie turbo i ręczne czyszczenie. Ponadto zniknęło przydymianie na czarno przy depnięciu, prawdopodobnie przez solidne oczyszczenie katalizatora i wydechu. Skutków ubocznych nie zanotowałem żadnych. Stosuje się to lejąc 1,5 litrową puszkę na 20-30 litrów ON, po czym wypad na trasę i trzymamy obroty powyżej 3000. Mi turbina puściła po 150 kilometrach (wcześniej jazda w takich warunkach nie robiła na zmiennej geo wrażenia - stała dęba i koniec), teraz sztanga chodzi ładnie w całym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > ... Jak rasowy mirek. Pozazdrościć kupującemu. Kupujący raczej wiedział, bo wyszło tak marnie, że kumpel za swoje "dobre serce" (i V-Powera) dopłacał kuzynce różnicę między ceną sprzedaży a kupna takiego samego auta (czyt. Kangur poszedł znacznie poniżej ceny średniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 to ja pozostane przy swoim 2T i ew. raz na jakis czas Unik+ od PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > to ja pozostane przy swoim 2T i ew. raz na jakis czas Unik+ od PSA Ale nie bo drogo, nie bo źle, czy nie bo niemożliwe? Weź no chodź słowo komentarza. Ja tym nie handluję to mi to rybka i tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 drogo... ale ja pod tym wzgledem nie jestem miarodajny nie pamietam kiedy ostatnio za robote placilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > 1.6TDCI 90KM ,kolega zatankował samochód etyliną. > Zbagatelizował dziwną pracę ,hałas wtryskiwaczy i brak mocy,i postanowił kontynuować jazdę. > Jestem mocno zdziwiony brakiem reakcji na dziwne zachowanie silnika,mi osobiście takie zachowanie > samochodu mocno by dało do myślenia. Nie każdy jest "wrażliwy" na odmienne odgłosy pracy silnika/zawieszenia. Wielu użytkowników (i nie mam tu na myśli jedynie kobiet ) jest technicznymi ignorantami, więc się nie dziw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 > do tego olej 2T To nie jest panaceum na zniszczenia, które już są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 > To nie jest panaceum na zniszczenia, które już są... cos tam przesmaruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Paliwo spuszczone,filtr wymieniony(opiłków nie widać). Silnik udało się uruchomić przy użyciu Plaka Pracuje równo nie dymi,osiągi w normie. Zobaczymy jeszcze jak odpali po dłuższym postoju. Być może tym razem obędzie bez konsekwencji,przynajmniej jest taka szansa. Podsumowując: Stosunek Pb/On: 34/20 Dystans: 127km Koszty: Laweta 300 Paliwo+filtr 100 Usługa 100 Koszt naprawy(diagnostyki) od reki (100 km od domu) 500 (wypompowanie paliwa+ podpięcie kompa) Czyli póki co zbilansowało się na zero Koszty w tym przypadku niestety były nieuniknione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Ford Focus II 1.6TDCI 90KM ,kolega przez roztargnienie zatankował samochód etyliną. Gdzie on w tych czasach kupil etyline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Teraz przez kilka tankować polecam olej 2T do ON. Przesmaruje pompę i wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Teraz przez kilka tankować polecam olej 2T do ON. Przesmaruje pompę i wtryski. To samo zasugerowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Gdzie on w tych czasach kupil etyline Wiadomo o co chodzi Quote: Etylina-nazwa benzyny silnikowej rozprowadzanej na stacjach benzynowych należących do CPN, w której jako środek przeciwstukowy stosowany był tetraetyloołów, PbEt4. Po likwidacji monopolu CPN, nazwę tę zaczęto powszechnie stosować na stacjach benzynowych innych spółek naftowych w Polsce. Obecnie nazwa ta funkcjonuje czasem w języku potocznym jako synonim każdej benzyny silnikowej (także tej bezołowiowej). Wikipedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Wiadomo o co chodzi > Quote: > Etylina-nazwa benzyny silnikowej rozprowadzanej na stacjach benzynowych należących do CPN, w > której jako środek przeciwstukowy stosowany był tetraetyloołów, PbEt4. Po likwidacji monopolu > CPN, nazwę tę zaczęto powszechnie stosować na stacjach benzynowych innych spółek naftowych w > Polsce. Obecnie nazwa ta funkcjonuje czasem w języku potocznym jako synonim każdej benzyny > silnikowej (także tej bezołowiowej). > Wikipedia Sila nawyku Podobnie jak sporo ludzi mowi, ze jedzie na CPN BP albo Shella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Sila nawyku Podobnie jak sporo ludzi mowi, ze jedzie na CPN BP albo Shella Dokładnie,tak to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.