Skocz do zawartości

Żywot ropniaka, czyli prawdy i mity diesla. [2.0d 136KM PSA]


dizzastar

Rekomendowane odpowiedzi

Konkretnie chodzi mi o 2.0d 136KM by PSA montowany w różnych samochodach, ale i informacje o innych silnikach będą cenne.

Powszechnie panuje opinia, że samochodem, a zwłaszcza dieslem, jeździ się do 200kkm, bo później przychodzą problemy, więc zawczasu lepiej auto sprzedać. Otóż na pewno, za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest także proceder z cofaniem liczników przy sprzedaży, co kreuje opinię nowego nabywcy, który szybko po zakupie przekonuje się, że "ten diesel z przebiegiem 205kkm, którym jeżdżę od 10kkm to śmieć".

W związku z tym, mam prośbę do osób, które mają auta od nowości lub znają historię takich aut od przebiegu 0km o zabranie głosu. Sam namierzyłem się na wypowiedź kogoś z AK, że ww silnik z przebiegiem 270kkm "jeść nie woła" i wszystko póki co jest OK. Z kolei legendarny silnik Volvo D5 ma przebiegi "na allegro" po 300-400kkm.

Reasumując zastanawiam się, czy przebieg 200kkm jest mitem, czy smutną rzeczywistością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w kappie silnik 2.4JTD (pierwsza generacja-136kM) ma się dobrze mimo faktycznego przebiegu auta 470kkm. Oczywiście od nowości nim nie jeżdżę, zrobiłem jakieś ostanie 50kkm więc być może coś tam było naprawiane.

Na pewno była zmieniana/regenerowana kiedyś turbospreżarka, być może też dwumasa...

Obecnie pompa CR wymaga uszczelnienia, bo trochę się poci ale to są małe koszta (komplet uszczelek 50PLN).

Oby tak dalej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1.9 JTD ma realny przebieg 290kkm, znam jego historię i tak naprawdę pierwsza kosztowniejsza naprawa trafiła się dopiero mi 10 tys. km temu (wymiana oryginalnego jeszcze sprzęgła). Dwumasa, wtryski, turbo, pompa itp. wszystko jest jeszcze oryginalne. Silnik jest w dobrym stanie i nic się z nim niepokojącego nie dzieje, jeżdżę i nie stresuję się przebiegiem zlosnik.gif Wiadomo że cudów nie ma i na pewno np. wtryski nie trzymają już oryginalnych parametrów a dwumasa nie jest w idealnym stanie, ale na tej zasadzie można by też wymienić wszystko inne w samochodzie "bo jest używane".

A współczesne diesle są różne, jedne bardziej udane drugie mniej, ale to nie z samym silnikiem są zazwyczaj problemy tylko jego osprzętem który niestety bywa kosztowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w kappie silnik 2.4JTD (pierwsza generacja-136kM) ma się dobrze mimo faktycznego przebiegu

> auta 470kkm. Oczywiście od nowości nim nie jeżdżę, zrobiłem jakieś ostanie 50kkm więc być może

> coś tam było naprawiane.

> Na pewno była zmieniana/regenerowana kiedyś turbospreżarka, być może też dwumasa...

> Obecnie pompa CR wymaga uszczelnienia, bo trochę się poci ale to są małe koszta (komplet uszczelek

> 50PLN).

> Oby tak dalej

Na forum alfaholików jest temat o dużych przebiegach który właśnie przeglądam i znalazłem taki wpis:

"166 2.4jtd '98r 136km - 680tyś km"

Także jeszcze trochę pojeździsz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy w robocie dwa nowe Berlingo z silnikiem 1.6HDI 90KM jak je sprzedawaliśmy miały po 320 i 350 tys km. Oprócz szczegółów pt. lejący wtrysk nic się z tymi autami nie działo. Nikt jak to w służbówce nie dbał o studzenie turbiny itp. A wszystko śmigało... Kolega ma od nowości Clio 1.5 dCi z przebiegiem 290 tys km też nic nie robił (co jest w tym silniku dziwne) jedynie co to leje Verve z Orlenu jak się zapytalem jak tam Clio to się pytał a o co mi się rozchodzi... 270751858-jezyk.gif Rodzicie mieli golfa 3 1.9 TD przebieg prawie 400 tys km... Też kompletnie nic się nie działo a długo jeździł na "oranżadzie"... No ale mam znajomego który kupił auto z 1.5 dCi udokumentowanym przebiegiem 160 tys km z PL i wysypały mu się wtryski...

Ogólnie tak osobicie mimo że miałem kilka diesli ich nie lubię (diesel jest dobry do ciągnika 270751858-jezyk.gif ) wolę benzynkę + LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze znanych mi prawdziwych przebiegów to było tak.

Octavia II 2.0 tdi, jeżdżona tylko w trasach, głównie Gdynia-Warszawa, przez człowieka, który wie, jak eksploatować auta, turbo powiedziało nara po 180kkm i dwóch latach jazdy. Chwilę przed 200kkm zaczęły się wycieki oleju, problemy z elektroniką silnika.

Golf V 2.0 tdi, 130kkm wytarte koła zębate pompy oleju, 150kkm turbo, głowica do wymiany.

Ciężarówka Iveco przed 300kkm miała wymieniane turbo i panewki korbowodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze znanych mi prawdziwych przebiegów to było tak.

> Octavia II 2.0 tdi ,jeżdżona tylko w trasach, głównie Gdynia-Warszawa, przez człowieka, który wie,

> jak eksploatować auta, turbo powiedziało nara po 180kkm i dwóch latach jazdy. Chwilę przed

> 200kkm zaczęły się wycieki oleju, problemy z elektroniką silnika.

> Golf V 2.0 tdi, 130kkm wytarte koła zębate pompy oleju, 150kkm turbo, głowica do wymiany.

> Ciężarówka Iveco przed 300kkm miała wymieniane turbo i panewki korbowodów.

to dużo wyjaśnia... Choć znam 2.0TDI, które miało prawdziwy przebieg ok. 200tys i było ok. Znam też takie, które ma już trzeci silnik... (oba akurat to Paśniki B6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konkretnie chodzi mi o 2.0d 136KM by PSA montowany w różnych samochodach, ale i informacje o innych

> silnikach będą cenne.

> Powszechnie panuje opinia, że samochodem, a zwłaszcza dieslem, jeździ się do 200kkm, bo później

> przychodzą problemy, więc zawczasu lepiej auto sprzedać.

Problem w tym, że przykładasz uogólnienie do konkretnego przypadku - jednego z najtrwalszych silników diesla na rynku.

A każde uogólnienie można łatwo obalić, bo jeżeli porównasz słynne 2.0tdi PD to większość silników przed 200kkm została wymieniona bądź wyremontowana, podobnie rzecz się ma z 1.5dci Renault czy początkowo wychwalanym pod niebiosa Fiatowskim 1.3jtd który życie potem brutalnie zweryfikowało.

Z drugiej strony są takie silniki jak właśnie 2.0d PSA, czy 1.9tdi albo 2.0dci Renault.

Ps. W firmie w której pracuję jest od nowości VW T4 2.5tdi 102KM, obecnie ma coś pod 600kkm (serwisowany w ASO - brakło miejsca w książce na pieczątki hehe.gif ) i przy przebiegu >500kkm była robiona pompa wtryskowa bo nie chciał czasem odpalać na ciepłym silniku, turbina jest oryginalna, choć faktem jest że większość przebiegu jest na trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z tym silnikiem od 7 lat, właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm. Przy ok. 160kkm wymieniałem turbosprężarkę, bo głośno pracowała (auto normalnie jeździło, nie pluła olejem, ale gwizd mnie wkurzał, być może sam ją popsułem bo wcześniej jeździłem ze źle podpiętymi zaworkami od sterowania - na odwrót przewody podciśnieniowe zlosnik.gif), do reszty póki co przyczepić się nie mogę. Nawet EGR nie był nigdy czyszczony i o to nie wołał. Co ważne części do tego silnika są coraz tańsze ok.gif

Nowe wtryski koło 2500zł

Nowa turbosprężarka koło 2000zł

Kpl. sprzęgła z dwumasą 1900zł.

Jeszcze parę lat temu te ceny były 2 razy wyższe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Lacetti: ponad 200kkm i wszystko fabryczne. Wymieniono łączniki stabilizatora z przodu, raz klocki z tyłu i 2x klocki z przodu.

W silniku nawet świece żarowe były fabryczne.

Epica: 170kkm i w silniku wszystko fabryczne. Psuły się głównie przeguby, 2x tarcze + klocki (biły) z przodu, raz przekładnia kierownicza (wada fabryczna), łączniki stabilizatora przód i tył, amortyzatory tył.

Silnik nietknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brava JTD 105 , obecnie 470 tys. jesli chodzi o silnik i skrzynie to :raz rozrusznik ,raz czujnik polozenia walu,raz przeplywka, 4razy rozrzad,3razy sprzeglo , raz wysprzeglik i raz sprzegielko alternatora. Oleju nie bierze,odpala od strzalu,nie kopci, silnik suchy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.