doominik Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Witam Pierwszy raz spotkałem się z takim problemem: nowe felgi, nowe opony (fulda), wyważone, założone na auto i w okolicach 130km/h pojawiają się delikatne wibracje, ustają w okolicach 140-150km/h, ale powyżej 160km/h zaczyna dosyć mocno trząść. Podjechałem do innego zakładu na ponowne wyważenie, żeby wykluczyć ewentualny defekt sprzętu. O co chodzi? gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Jeśli tylko na tych kołach są objawy to szukać w jajowatości lub innym zniekształceniu. Wyważenie nie likwiduje krzywego owalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > O co chodzi? gdzie szukać przyczyny? Opony mogą odkształcać się dopiero pod obciążeniem i znacznych prędkościach. Może być też problem z półosią. Możesz sprawdzić doważanie na aucie. Ale jak to odkształcanie opony, to raczej nie pomoże. Jak na zimówkach było OK, to obstawiam opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Opony mogą odkształcać się dopiero pod obciążeniem i znacznych prędkościach. > Może być też problem z półosią. > Możesz sprawdzić doważanie na aucie. Ale jak to odkształcanie opony, to raczej nie pomoże. > Jak na zimówkach było OK, to obstawiam opony. Na starych felgach i straych oponach wszystko było ok, dopiero teraz, po założeniu nowych felg i opon są problemy. Jest jakaś możliwość sprawdzenia, które to koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 ... > Jest jakaś możliwość sprawdzenia, które to koło? Na wyważarkę, obracać i dłoń przyłożyć. Powinno dać się wyczuć jeśli to guz. Można też przyłożyć jakiś, stały element odniesienia blisko bieżnika... Jeśli to zniekształcenie to będzie widać a być może nawet słychać i czuć? Nawet te łagodne. Doświadczony gumiarz wyczuje dłonią lub zobaczy obracając, patrząc pod małym kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > O co chodzi? gdzie szukać przyczyny? Wszystko to co napisałeś wskazuje na opony - guz, albo są w ogóle jajowate - miałem kiedyś taką sytuację, że nawet chciałem samochód porzucić na autostradzie bo tak &^% mnie telepało - właśnie przez dwie jajowate opony. Jeżeli na poprzednim komplecie który właśnie zdjąłeś nie było takich objawów, to problem nie tkwi w samochodzie. Jeżeli wyważone raz i sprawdzone gdzie indziej, tzn że są wyważone dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > ... > Na wyważarkę, obracać i dłoń przyłożyć. Powinno dać się wyczuć jeśli to guz. Można też przyłożyć > jakiś, stały element odniesienia blisko bieżnika... > Jeśli to zniekształcenie to będzie widać a być może nawet słychać i czuć? Nawet te łagodne. > Doświadczony gumiarz wyczuje dłonią lub zobaczy obracając, patrząc pod małym kątem. piasta i felga czy jeszcze pomiędzy nimi dystans? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Witam Zakres prędkości opon? Tarcze hamulcowe? Luzy przedniego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Witam > Pierwszy raz spotkałem się z takim problemem: nowe felgi, nowe opony (fulda), wyważone, założone na > auto i w okolicach 130km/h pojawiają się delikatne wibracje, ustają w okolicach 140-150km/h, > ale powyżej 160km/h zaczyna dosyć mocno trząść. > Podjechałem do innego zakładu na ponowne wyważenie, żeby wykluczyć ewentualny defekt sprzętu. > O co chodzi? gdzie szukać przyczyny? Jeżeli jesteś pewien felg i wyważałeś w niezależnych warsztatach koła to pozostanie Ci zapewne reklamacja opon. Mozesz jeszcze probowac optymalizacji i wywaznia na dobrej maszynie np Hunter z mala tolerancja. Ja niestety tez mialem z tym problem, dowiedzialem sie, ze przy większych oponach % reklamacji ze wzgledu na drgania jest wysoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 kiedyś kupiłem nowe opony fulda ekocontrol i miałem tez bicia przy wyższych prędkościach, na wyważanie jeździłem z 5 razy do różnych zakładów i na wyważarce było wszystko ok, gdy zmieniłem koła na zimowe problem z biciem nie występował, także reklamuj opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Może być tak, że po prostu dziadowskie opony. Miałem kiedyś nokiany H - wyważenie ich na najlepszej maszynie w mieście i potem doważenie na aucie rozwiązywało problem na ok. miesiąc, potem stopniowo wracało i nasilało się bicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Zakres prędkości opon? Tarcze hamulcowe? Luzy przedniego zawieszenia? Tarcze są prawie nowe, zawieszenie jest ok, sprawdzałem w weekend. Opony są w rozmiarze 245/45/18 i mają index chyba W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > piasta i felga czy jeszcze pomiędzy nimi dystans? Dystansu nie ma, ale są pierścienie centrujące-pasują cisno, sam zdejmowałem wszystkie koła i sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Jest jakaś możliwość sprawdzenia, które to koło? Tak, wibracje czujesz na tyłku w fotelu czy bardziej na kierownicy? Tak rozpoznasz czy przód czy tył. Ewentualnie zamień tył z przodem i oceń jak się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Kupiłem kiedyś nowe opony letnie Fulda produkowane w PL i każda z nich wykazywała bicie promieniowe skutkujące drganiami kierownicy. Wg serwisu oponiarskiego nie były to pojedyncze przypadki dla tej marki. W moim przypadku dało się to zoptymalizować na wyważarce Huntera z testem drogowym. Druga rzecz, nawet przy braku bicia promieniowego opona może wykazywać nierównomierny rozkład sztywności na całym obwodzie co da efekt j/w nawet przy wyważonym kole. Sumując: najlepiej sprawdzić i wyważyć każde koło na Hunterze z testem drogowym, jeśli nie powiedzie się optymalizacja wziąć wydruk i reklamować wadliwe opony u sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 A mnie się trafiło, że nowe opony na używanych felgach(sprawdzanych-prościuteńkie) i bicie w okolicy 100km/h. Wyważanie na różnych wyważarkach, w tym HUNTER i żadnej poprawy. Te same opony założone na nowe felgi i problem znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Byłem dziś u sprzedawcy i ponownie wyważyli mi koła. O dziwo wszystkie trzeba było wyważać, różnice nawet 20g Do tego zamówili mi nowe pierścienie centrujące, bo te, które mam na aucie jednak mają około 1mm luzu na piaście (na felgę pasują bardzo ciasno). Okazało się także, że jedna z felg ma lekkie bicie i ją od razu reklamowałęm, mam dostać nową. Teraz po kolejnym wyważeniu jest już niemal idealnie, ale jeszcze poczekam na pierścienie i nową felgę. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Byłem dziś u sprzedawcy i ponownie wyważyli mi koła. O dziwo wszystkie trzeba było wyważać, różnice > nawet 20g To normalne. > Do tego zamówili mi nowe pierścienie centrujące, bo te, które mam na aucie jednak mają około 1mm > luzu na piaście (na felgę pasują bardzo ciasno). To może dawać niezłe bicie. > Okazało się także, że jedna z felg ma lekkie > bicie i ją od razu reklamowałęm, mam dostać nową. To podejrzewałem - najczęściej jedna krzywa felga potrafi zrobić sporo zamieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Widocznie problem tkwił na styku między starą felgą a piastą. Na wyważarkach koło zakłada się na stożek, w aucie niestety mogą wystąpić problemy w postaci niecentralnego zamontowania, a wystarczy 0,5mm i w pewnym zakresie zacznie się wibracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.