Skocz do zawartości

Wyważone kołą wibrują


doominik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwszy raz spotkałem się z takim problemem: nowe felgi, nowe opony (fulda), wyważone, założone na auto i w okolicach 130km/h pojawiają się delikatne wibracje, ustają w okolicach 140-150km/h, ale powyżej 160km/h zaczyna dosyć mocno trząść.

Podjechałem do innego zakładu na ponowne wyważenie, żeby wykluczyć ewentualny defekt sprzętu.

O co chodzi? gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi? gdzie szukać przyczyny?

Opony mogą odkształcać się dopiero pod obciążeniem i znacznych prędkościach.

Może być też problem z półosią.

Możesz sprawdzić doważanie na aucie. Ale jak to odkształcanie opony, to raczej nie pomoże.

Jak na zimówkach było OK, to obstawiam opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony mogą odkształcać się dopiero pod obciążeniem i znacznych prędkościach.

> Może być też problem z półosią.

> Możesz sprawdzić doważanie na aucie. Ale jak to odkształcanie opony, to raczej nie pomoże.

> Jak na zimówkach było OK, to obstawiam opony.

Na starych felgach i straych oponach wszystko było ok, dopiero teraz, po założeniu nowych felg i opon są problemy.

Jest jakaś możliwość sprawdzenia, które to koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Jest jakaś możliwość sprawdzenia, które to koło?

Na wyważarkę, obracać i dłoń przyłożyć. Powinno dać się wyczuć jeśli to guz. Można też przyłożyć jakiś, stały element odniesienia blisko bieżnika...

Jeśli to zniekształcenie to będzie widać a być może nawet słychać i czuć? Nawet te łagodne.

Doświadczony gumiarz wyczuje dłonią lub zobaczy obracając, patrząc pod małym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi? gdzie szukać przyczyny?

Wszystko to co napisałeś wskazuje na opony - guz, albo są w ogóle jajowate - miałem kiedyś taką sytuację, że nawet chciałem samochód porzucić na autostradzie bo tak &^% angryfire.gif mnie telepało - właśnie przez dwie jajowate opony.

Jeżeli na poprzednim komplecie który właśnie zdjąłeś nie było takich objawów, to problem nie tkwi w samochodzie. Jeżeli wyważone raz i sprawdzone gdzie indziej, tzn że są wyważone dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Na wyważarkę, obracać i dłoń przyłożyć. Powinno dać się wyczuć jeśli to guz. Można też przyłożyć

> jakiś, stały element odniesienia blisko bieżnika...

> Jeśli to zniekształcenie to będzie widać a być może nawet słychać i czuć? Nawet te łagodne.

> Doświadczony gumiarz wyczuje dłonią lub zobaczy obracając, patrząc pod małym kątem.

piasta i felga czy jeszcze pomiędzy nimi dystans?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pierwszy raz spotkałem się z takim problemem: nowe felgi, nowe opony (fulda), wyważone, założone na

> auto i w okolicach 130km/h pojawiają się delikatne wibracje, ustają w okolicach 140-150km/h,

> ale powyżej 160km/h zaczyna dosyć mocno trząść.

> Podjechałem do innego zakładu na ponowne wyważenie, żeby wykluczyć ewentualny defekt sprzętu.

> O co chodzi? gdzie szukać przyczyny?

Jeżeli jesteś pewien felg i wyważałeś w niezależnych warsztatach koła to pozostanie Ci zapewne reklamacja opon.

Mozesz jeszcze probowac optymalizacji i wywaznia na dobrej maszynie np Hunter z mala tolerancja.

Ja niestety tez mialem z tym problem, dowiedzialem sie, ze przy większych oponach % reklamacji ze wzgledu na drgania jest wysoki tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kupiłem nowe opony fulda ekocontrol i miałem tez bicia przy wyższych prędkościach, na wyważanie jeździłem z 5 razy do różnych zakładów i na wyważarce było wszystko ok, gdy zmieniłem koła na zimowe problem z biciem nie występował, także reklamuj opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak, że po prostu dziadowskie opony.

Miałem kiedyś nokiany H - wyważenie ich na najlepszej maszynie w mieście i potem doważenie na aucie rozwiązywało problem na ok. miesiąc, potem stopniowo wracało i nasilało się bicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem kiedyś nowe opony letnie Fulda produkowane w PL i każda z nich wykazywała bicie promieniowe skutkujące drganiami kierownicy. Wg serwisu oponiarskiego nie były to pojedyncze przypadki dla tej marki.

W moim przypadku dało się to zoptymalizować na wyważarce Huntera z testem drogowym. Druga rzecz, nawet przy braku bicia promieniowego opona może wykazywać nierównomierny rozkład sztywności na całym obwodzie co da efekt j/w nawet przy wyważonym kole.

Sumując: najlepiej sprawdzić i wyważyć każde koło na Hunterze z testem drogowym, jeśli nie powiedzie się optymalizacja wziąć wydruk i reklamować wadliwe opony u sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się trafiło, że nowe opony na używanych felgach(sprawdzanych-prościuteńkie) i bicie w okolicy 100km/h. Wyważanie na różnych wyważarkach, w tym HUNTER i żadnej poprawy.

Te same opony założone na nowe felgi i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u sprzedawcy i ponownie wyważyli mi koła. O dziwo wszystkie trzeba było wyważać, różnice nawet 20g crazy.gif

Do tego zamówili mi nowe pierścienie centrujące, bo te, które mam na aucie jednak mają około 1mm luzu na piaście (na felgę pasują bardzo ciasno). Okazało się także, że jedna z felg ma lekkie bicie i ją od razu reklamowałęm, mam dostać nową.

Teraz po kolejnym wyważeniu jest już niemal idealnie, ale jeszcze poczekam na pierścienie i nową felgę.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dziś u sprzedawcy i ponownie wyważyli mi koła. O dziwo wszystkie trzeba było wyważać, różnice

> nawet 20g

To normalne.

> Do tego zamówili mi nowe pierścienie centrujące, bo te, które mam na aucie jednak mają około 1mm

> luzu na piaście (na felgę pasują bardzo ciasno).

To może dawać niezłe bicie.

> Okazało się także, że jedna z felg ma lekkie

> bicie i ją od razu reklamowałęm, mam dostać nową.

To podejrzewałem - najczęściej jedna krzywa felga potrafi zrobić sporo zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie problem tkwił na styku między starą felgą a piastą. Na wyważarkach koło zakłada się na stożek, w aucie niestety mogą wystąpić problemy w postaci niecentralnego zamontowania, a wystarczy 0,5mm i w pewnym zakresie zacznie się wibracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.