akapap Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Hej, 1.9 jtd 115 coś ostatnio mam przeboje ze stilo. Pluje mi olejem z odmy. Nie widać białego dymu z tyłu. Zanim zacznę go diagnozować muszę dolać oleju. Myślę, żeby użyć czego gęstszego co by jeszcze smarowało turbinę. Pewnie 10w40 będzie jakimś tam kompromisem. Jakiego producenta użyć co to by turbinę dobrze smarowało i nie drenowało kieszeni jak selenie? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Valvoline MaxLife to bardzo dobry olej. Jest 5w40 jak i również 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Po pierwsze jeśli masz dolać to i tak musisz dolać taki sam jak masz czyli np 5W-40 i najlepiej o tych samych parametrach więc jak masz selenie to chyba jedna buteleczka Ci różnicy nie zrobi? A po drugie jeśli nie bierze dużo oleju to nie ma sensu zmiana na gęstszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Hej, > 1.9 jtd 115 ja od zawsze leję 10W40, od Selenii (pierwsza i jeszcze dwie wymiany, jedna to była chyba jakaś sport czy coś bo mi się po garażu puszka poniewiera, ale mogła zostać jeszcze po benzyniaku) przez Castrol Magnatec (tylko 2x wymiana na ten cud), jakiegoś Orlena (nie było źle, cicho i nawet nie za szybko sczerniał) a teraz Motul (pierwszy raz zalany, pozytywne odczucia).Mogło mi coś umknąć w ilościach wymian ale marki na pewno te, między zmianami raczej nie dolewam więcej jak 100 - 150 ml a wymieniam co około 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Ja z seleni przeszedłem na shella 5W40 tańszy i rekomendowany przez fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Ja z seleni przeszedłem na shella 5W40 tańszy i rekomendowany przez fiata. Ja dokładnie tak samo tylko że na 10w40 i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Ja z seleni przeszedłem na shella 5W40 tańszy i rekomendowany przez fiata. Ja też. Zresztą od lat leję do swoich aut Shella. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 fajnie ze sprecyzowales silnik, natomiast nic na temat przebiegu vel jego zywotnosci. Ja do konca ( sprzedaz przy 200kkm) wlewalem albo shell helix ultra premium costam costam 0w30 badz odpowiednik Motula. Autko bylo z tzw 'pewnym przebiegiem' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > fajnie ze sprecyzowales silnik, natomiast nic na temat przebiegu vel jego zywotnosci. Ja do konca > ( sprzedaz przy 200kkm) wlewalem albo shell helix ultra premium costam costam 0w30 badz > odpowiednik Motula. Autko bylo z tzw 'pewnym przebiegiem' 300kkm i niestety zaczyna mi pluć olejem z odmy. Przedmuchy nie są niby jakieś kosmiczne ale po 5 minutach szmatka przystawiona do odmy jest mokra od oleju. Chciałem w pierwszym kroku zmienić olej na gęstszy. Mówicie, że nie mogę dolać do selenie 5w40 np. omawianego przez Was hellix-a? Do selenie nie będę już wracał a dopiero co wlałem ten olej i szkoda mi go od razu zlewać... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Możesz dodać byle 5W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akapap Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Możesz dodać byle 5W-40. To nie mogę płynnie przejść na gęstszy? Teraz dolewać 10w40 a za 10kkm, wymienić to z filtrem na 10w40? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Nie. Musiałbyś zmienić przy następnej wymianie. Ale tak jak pisałem, według mnie nie ma sensu zmiany na gęstszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Lej 5w40, po co autko w zimę ma się męczyć na 10w. Po prostu poszukaj czegoś tańszego niż Selenia. Natomiast jeżeli chcesz gęstszy olej to raczej nie patrz na gęstość w niskich temperaturach i szukaj 5w50, 5w60 czy coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Również radziłbym pozostać przy 5W40. Może Motul? Ja stosuję olej tego producenta u siebie i jestem jak na razie zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Możesz dolać każdy ale tylko 5W40. Czy przejście na gęstszy olej rozwiąże sprawę nie jestem przekonany. U mnie jak kupiłem Diesla gostek jeździł na 10W40 bo silnik brał olej ale to i tak nic nie wniosło bo silnik miał kłopoty z pierścieniami ( zapieczone). Po kontroli kompresji okazało się że mam połowę tego co powinno być a resztę szło w dół. Zalałem Shella 5W40 bo ma właściwości myjące i trochę pomogło (trochę wolniej olej brał) ale po prawie roku. Zabawa zakończyła się tym , że jestem w trakcie wymiany pierścieni. tak się kończy wlewanie do baku byle gnojówy, bo od czego można zapiec pierścienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > bo od czego można zapiec pierścienie? od gównianego oleju i butowania bez umiaru zaraz po starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.