Skocz do zawartości

Jak sprawdzic sprężarkę klimatyzacji - nie na aucie?


yogicc

Rekomendowane odpowiedzi

Nie da się. Musi być zamontowana, bo jak sprawdzisz czy wytwarza ciśnienie, czy się załącza sprzęgło itp. Montaż wyjdzie szybciej niż grzebanie w niej w celu sprawdzenia czy nie pordzewiała w środku. Samo podpięcie kabelków +/- nic ci nie powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

No właśnie jak sprawdzić sprężarkę klimatyzacji ale zdemontowaną? Jest jakaś możliwość w ogóle? Moja się sypnęła, a chce kupić drugą, tylko, że jest zdemontowana.

 

Nie da się. Mało tego, słyszałem od majstra co robi klimatyzację, że wszelkie używki zdemontowane co poleżą jakiś czas nadają się do regeneracji lub na śmietnik (argumentował dlaczego ale nie pamiętam i nie chcę bzdurzyć). Więc poszukaj jak auto popularne angola do rozbiórki co jest jeszcze na chodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Mało tego, słyszałem od majstra co robi klimatyzację, że wszelkie używki zdemontowane co poleżą jakiś czas nadają się do regeneracji lub na śmietnik (argumentował dlaczego ale nie pamiętam i nie chcę bzdurzyć). Więc poszukaj jak auto popularne angola do rozbiórki co jest jeszcze na chodzie.

 

Jak poleżą to rdzewieją w środku. Dlatego do czynnika dodawany jest olej, on prócz smarowania zabezpiecza przed korozją. Dlatego wszędzie mówią i piszą o jak najczęstrzym używaniu klimy, nawet jeśli nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się i - jak wspomniał kol. AkuQ - nie kupowałbym sprężarki otwartej. Nie wiesz jak długo była otwarta, olej jest higroskopijny, więc możesz mieć korozję w środku.

Sprzęgło możesz sprawdzić podłączając je do akumulatora.

Skoro stara się sypnęła, to z pewnością wymieniłeś skraplacz i zrobiłeś płukanie układu - szkoda roboty i kasy na testy..

Kup sprężarkę, która jest zamontowana w działającym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Mało tego, słyszałem od majstra co robi klimatyzację, że wszelkie używki zdemontowane co poleżą jakiś czas nadają się do regeneracji lub na śmietnik (argumentował dlaczego ale nie pamiętam i nie chcę bzdurzyć). Więc poszukaj jak auto popularne angola do rozbiórki co jest jeszcze na chodzie.

Dokładnie, jak leży długo nie nadaje się.

W środku rdzewieje, uszczelnienia twardnieją i pada po kilku włączeniach. Dlatego nawet w autach zalecane jest użycie klimay co jakiś czas w zimnych porach roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nowa sprezarka jak jest przechowywana, ze uszczelniacze nie twardnieją i nie rdzewieje ?

 

Nowa jest odpowiednio zabezpieczona i ma nowe uszczelniacze. Jest przechowywana w odpowiednich warunkach. Na szrotach najczęściej w warunkach dużej wilgotności i z otwartymi kanałami.

 


Silnik samochodu, jak stoi nie uzywany bez plynow to tez rdzewieje ? 

 

Tak dokładnie się dzieje. Kpiłem sobie CC700 , które w ciągu roku przed zakupem zrobiło 1000km a całkowity przebieg to 62000km. Przy wymianie uszczelnień okazało się, że nad lustrem oleju w środku silnika był leki nalot korozji. Pod lustrem oleju blok silnika świecił się jak nowy. Korek wlewu oleju zardzewiał od środka, tak że płatami ruda odpadała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

No właśnie jak sprawdzić sprężarkę klimatyzacji ale zdemontowaną? Jest jakaś możliwość w ogóle? Moja się sypnęła, a chce kupić drugą, tylko, że jest zdemontowana.

A nie lepiej oddac ta co masz do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa sprezarka jak jest przechowywana, ze uszczelniacze nie twardnieją i nie rdzewieje ?

Silnik samochodu, jak stoi nie uzywany bez plynow to tez rdzewieje ?

1. Lezy w suchym

2. Tak. Rdzewieje. Tak samo jak chocby tarcze hamulcowe, tylko z racji szczelnosci troche wolniej.

Wysłano z budki z lodami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zobaczyles , ze w srodku jest korozja, przy wymianie jakich uszczelnien ? Cylindry nie byly pordzewiale ?

 

Blok w cc masz zeliwny, a sprezarka jest aluminiowa.

 

Normalnie po rozkręceniu silnika na stole warsztatowym. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia silnika. Cylindry były zdrowe bez najmniejszej ryski zużycia. Nawet fabryczne ślady obróbki zostały widoczne.

 

Korozja to de facto utlenianie. Tlenek żelaza jest rudy a aluminium biały. Różnica materiałów determinuje inny stopień i rodzaj ich korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprężarce rozpadło mi się sprzęgło , kupiłem druga używaną , nasz kolega kącikowy od klimy  z dwóch zrobił jedną ponieważ powiedział że jest spore prawdopodobieństwo że ta która przywiozłem jako że nie wiadomo kiedy zdemontowana zaraz padnie.Także cos w tym jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.