leatz Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Tak zastanawiam się czego szukać Audi czy Bmw. Silniki benzynowe. budzet max. 20 tys zł. Jakie plusy i minusy tych aut. A może jakaś inna propozycja. Acha oba modele w wersji kombi chodzą mi po głowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Saab 9-5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 No podoba mi się, ale jak z awaryjnością, kosztem utrzymania? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Drożej jak A6 czy tym bardziej e39 być nie powinno, kwestia jeszcze jakie silniki interesują Ciebie... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Koszty utrzymania takie same jak w przypadku a6 czy e39. Awaryjność zależy jak poprzedni właściciel użytkował. Poczytasz pewnie opinie o panewkach itp ale są z nimi problemy jak właściciele nie zmieniają oleju na czas itp. Koszt turbosprężarki (wymieniałem ostatnio) to 750 zl plus 300 zl wymiana. Drogi jest rozrząd bo ceny części to 1200 zl plus drugie tyle wymiana. Wytrzymują ok 200 tys km. W Twoim przypadku pewnie juz będzie wymieniony. Ja swojego kupiłem 2lata temu z przebiegiem 244 tys. Teraz mam 274 i z większych napraw to regeneracja rozrusznika, wymiana turbosprężarki, reszta to czysta eksploatacja. Jezeli dobrze kupisz to powinieneś być zadowolony... W razie pytań zapraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Tak zastanawiam się czego szukać Audi czy Bmw. Silniki benzynowe. budzet max. 20 tys zł. Jakie plusy i minusy tych aut. A może jakaś inna propozycja. Acha oba modele w wersji kombi chodzą mi po głowie A6 ma mały bagażnik. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Drożej jak A6 czy tym bardziej e39 być nie powinno, kwestia jeszcze jakie silniki interesują Ciebie... :-) Benzynowe. BMW od 2,5 l najlepiej 3 litry. Bmw w miarę znam Bardziej mi chodzi o opinie audi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 A6 ma mały bagażnik. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka E39 chyba jeszcze mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 E39 ma to coś, co powoduje, że jest samochodem dla kierowcy. Odpowiedni kokpit, z właściwym ukierunkowaniem. O RWD nie wspominam, choć to dość indywidualna kwestia. Równoletnie A6, wygląda przy E39 jak przyrząd dla gosposi, do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Jak ma być duży bagażnik, to może MB, jak się trafi jakiś nie przesadnie zardzewiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 e39 to świetnie zaprojektowane auto. Jeśli Audi to tylko quattro, bo tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 ja wolałbym BMW.części i ogarnięcie przez mechaników jest łatwiejsze w BMW - silniki 2.5, 2.8, 3.0 to bajka.Dla przykładu wymiana skrzyni biegów w e39 to 300 zł + skrzynia - coś około 600 złA w AUDI? - bez 1500-2000 nie ma szans.Teraz mam audi, wcześniej miałem 328Ci - lepiej wspominam BMWMateriały wykończenia, pozycja za kierownicą , tylny napęd - plusy BMWPlus dla AUDI - spalanie w dieslu - i na tym koniec.Chcesz mieć frajdę to kup BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Jeśli chodzi o 9-5 koszty utrzymania są całkiem niskie. Silnik najlepiej 2.3 Turbo - sprawdzić miskę olejową przez kupnem :D Minus to przedni napęd - ale turbina to turbina. Powyżej setki to zbiera się bajeczenie jak każdy Saab. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 E39 chyba jeszcze mniejszy zgadza się... 410l a A6 ma 450l ... a ja narzekam na hatchbacka co ma 400l hahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Bralbym 4.2 quattro. W zakretach, zima i po deszczu bajka. Mialem saaba aero, jedzie ladnie, ale to juz opel i to widac i czuc. Mialem stare a6 q i mimo dychawicznego motorka to bylo ok. Bmw to tylko przelotne kontakty ale silnikow sie troche oswapowalem z bmw. Solidne konstrukcje. Jak juz mi sie mustang znudzi to znow kupie kaldi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Na 4,2 quattro niestety nie stać mnie. Kupić by kupił ale utrzymać to inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Jak ma być duży bagażnik, to może MB, jak się trafi jakiś nie przesadnie zardzewiały Nie trafi się. Kilka miesięcy poszukiwań wymarzonego E320 CDI zakończyło się zakupem E39 530d ze względu na korozję właśnie. Wszystkie, ale to wszystkie były zeżarte mniej lub bardziej - ale w sposób, który jednoznacznie stawiał mnie na pozycji przegranego, gdybym próbował z tym walczyć. Żeby nie było, E39 też miały ogniska korozji, moja również - ale są to dwa, trzy ogniska na całe auto, a nie zeżarte od wewnątrz drzwi jak w W210 - na zewnątrz miód malina, a pod uszczelkami dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 E39 chyba jeszcze mniejszy nie jeździłem A6, ale bagażnik w E39 touring mnie załamał - wizualnie wydaje się pomieścić co najwyżej walizkę i kosmetyczkę. W praktyce na wyjazd wakacyjny spakowałem się tak, że bez problemu roletę dało się zaciągnąć... no i nivo, które powoduje że auto nie "siada"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 no i nivo, które powoduje że auto nie "siada"...a jak z serwisem NIVO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 no i nivo, które powoduje że auto nie "siada"... a jak z serwisem NIVO ? Moje jeszcze nie padło, ale ponoć w E39 tragedii nie ma, auto pojedzie nawet jak nivo padnie, tylko oczywiście ostrożnie. Koszty naprawy ztcp zależnie od kompresora do 1000 PLN. Gorzej jest w E61, znajomemu padł kompresor i wywalało błąd, plus komunikat o nieprzekraczaniu 100 km/h, plus jakieś dźwiękowe ostrzeżenia... Nie pamiętam już czy mu się z automatu tryb awaryjny nie włączał przypadkiem, wiem że za każdym razem jak leciał gdzieś autostradą musiał zjeżdżać, resetować błędy i od nowa... A jeździ sporo... Wymienił kompresor sam pod domem - używka za 800 PLN. Nie wiem jakie jest max obciążenie, ale jak nie miałem czym podjechać po węgiel, to zapakowałem do tyłu 6 worków po 25 kg i ładnie podpompował i trzymał poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Ja bym kupił Omege C (B FL) z rocznika 2002-2003 z benzyniakiem 3.2 V6 do tego LPG i masz tanie auto w eksploatacji super wygodne (wg mnie niczym nie odbiega od e39) a i bagażnik ogromny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 opel nie ma prestiżu na wsi a tak poważnie to omega dużo pali nawet w LPG i to opel z lat kiedy rdza je lubiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMaciej Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać. to jak już schodzimy na inne modele: E38. 500l bagażnika ma w sedanie.blachy lepsze niż Opel. gama silnikowa bogata, wyposażenia od dobrego - po absurdalnie dobre. silniki od R6 po V12 w budżecie idzie kupić ładny egzemplarz... utrzymanie podobne do E39. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 to jak już schodzimy na inne modele: E38. 500l bagażnika ma w sedanie.blachy lepsze niż Opel. gama silnikowa bogata, wyposażenia od dobrego - po absurdalnie dobre. silniki od R6 po V12 w budżecie idzie kupić ładny egzemplarz... utrzymanie podobne do E39. Podobno utrzymanie drogie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 opel nie ma prestiżu na wsi a tak poważnie to omega dużo pali nawet w LPG i to opel z lat kiedy rdza je lubiła Fajny samochód ale ople jakoś ma w środku nie pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 opepewnie prestiżu na wsi a tak poważnie to omega dużo pali nawet w LPG i to opel z lat kiedy rdza je lubiła no tak, bo e39 z proponowanym wyżej silnikiem 4,4l to rzeczywiście pewnie z 7 litrów LPG pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 4.4 w e39 spali tyle co topowa omega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Aha, to w e39 to jest mało a ta sama ilość w omie to już b.duzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Aha, to w e39 to jest mało a ta sama ilość w omie to już b.duzo Wiesz, ale 286KM w zestawieniu z 211KM przy porównywalnym spalaniu robi różnicę, dlatego wybór jest oczywisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 218 jak już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Podobno utrzymanie drogie? a czym się różni utrzymanie od E39 (jeśli to ma podobny motor i wyposażenie) - nie zauważysz różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Wiesz, ale 286KM w zestawieniu z 211KM przy porównywalnym spalaniu robi różnicę, dlatego wybór jest oczywisty. 4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie... ile omega wciągnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 a czym się różni utrzymanie od E39 (jeśli to ma podobny motor i wyposażenie) - nie zauważysz różnicy. nie wiem, ale jak szukałem swojego auta i chciałem E38, to kumpel mechanik, który jeździ od zawsze marką BMW straszył mnie, że koszty są dużo wyższe niż w E39. A wtedy rozważałem E39 530d i 725 tds, zresztą wrzucałem wątek o tej siódemce.. Nie wiem o co konkretnie mu chodziło bo mu ufam, powiedział że drogo, to szukałem 5er. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 nie wiem, ale jak szukałem swojego auta i chciałem E38, to kumpel mechanik, który jeździ od zawsze marką BMW straszył mnie, że koszty są dużo wyższe niż w E39. A wtedy rozważałem E39 530d i 725 tds, zresztą wrzucałem wątek o tej siódemce.. Nie wiem o co konkretnie mu chodziło bo mu ufam, powiedział że drogo, to szukałem 5er. IMHO to się rozbija o wyposażenie które potencjalnie może się popsuć i które zwyczajowo bywa w E39(tam masz od 2.0 silniki, manuale i bida wersje), vs E38, gdzie statystycznie będziesz miał automat, minimalnie 2.8l i do tego masę elektryki. ale suma sumarum: jak weźmiesz wypasione E39 i E38 z tym samym silnikiem i skrzynią - koszta będą porównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 IMHO to się rozbija o wyposażenie które potencjalnie może się popsuć i które zwyczajowo bywa w E39(tam masz od 2.0 silniki, manuale i bida wersje), vs E38, gdzie statystycznie będziesz miał automat, minimalnie 2.8l i do tego masę elektryki. ale suma sumarum: jak weźmiesz wypasione E39 i E38 z tym samym silnikiem i skrzynią - koszta będą porównywalne. mam b. dużo dodatkowego wyposażenia w E39, automatyczną skrzynię GM, więc wszelkiej maści awarie mają sporo do popisu, jednak udaje mi się utrzymywać ją bez wkurzającego "pimmmę przy przekręcaniu kluczyka choć dzisiaj wyskoczyło mi "check tail lights", wymieniam już 3cią żarówkę, muszę pogrzebać bo co miesiąc mam spaloną... Od zawsze podobała mi się 7er, E39 dla mnie w ogóle nie wygląda, tyle że gdybym kupował to benzynę... Jak słyszę jak wyciszone jest 3.0d w 5er, to aż "słyszę tą ciszę" w benzynowej 7er Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 mam b. dużo dodatkowego wyposażenia w E39, automatyczną skrzynię GM, więc wszelkiej maści awarie mają sporo do popisu, jednak udaje mi się utrzymywać ją bez wkurzającego "pimmmę przy przekręcaniu kluczyka choć dzisiaj wyskoczyło mi "check tail lights", wymieniam już 3cią żarówkę, muszę pogrzebać bo co miesiąc mam spaloną... Od zawsze podobała mi się 7er, E39 dla mnie w ogóle nie wygląda, tyle że gdybym kupował to benzynę... Jak słyszę jak wyciszone jest 3.0d w 5er, to aż "słyszę tą ciszę" w benzynowej 7er no u mnie Pimmę się zdarza: 1. czasem podczas jazdy wyłącza się jeden ksenon. ostatnio nie, ale zdarza się (pomaga wł/wył swiateł). pewnie przetwornica do wymiany się szykuje. 2. ostatnio brakło płynu do spryskiwaczy 3. zdechła żarówka prawego tylnego kierunku (okazało się że się wysunęła) 4. no i rezerwa czasem wyskoczy "Zasięg 50 km". 5. zimą po odpięciu aku - czasem przy pierwszym odpaleniu wyskoczy błąd skrzyni, ale to typowe jak się odpina aku w tych modelach. poza tym od 2 lat nic innego nie wyskoczyło a co do wyciszenia, no jest piknie. jeszcze gdyby to to się lżej prowadziło... czuć niestety te 2 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 no u mnie Pimmę się zdarza: 1. czasem podczas jazdy wyłącza się jeden ksenon. ostatnio nie, ale zdarza się (pomaga wł/wył swiateł). pewnie przetwornica do wymiany się szykuje. 2. ostatnio brakło płynu do spryskiwaczy 3. zdechła żarówka prawego tylnego kierunku (okazało się że się wysunęła) 4. no i rezerwa czasem wyskoczy "Zasięg 50 km". 5. zimą po odpięciu aku - czasem przy pierwszym odpaleniu wyskoczy błąd skrzyni, ale to typowe jak się odpina aku w tych modelach. poza tym od 2 lat nic innego nie wyskoczyło a co do wyciszenia, no jest piknie. jeszcze gdyby to to się lżej prowadziło... czuć niestety te 2 tony. ja mam to samo: płyn do spryskiwaczy, tylna lampa świateł, zawsze lewa, lekko się wysuwa, zasięg 50 KM, ostatnio wyskoczył mi "check coolant level" ale po dolaniu spokój już od 600 km. Czsem jeszcze limiter robi pimm, bo sobie ustawiłem na miasto 59km/h jak zaostrzyli przepisy, ale częściej jeżdżę z wyłączonym niż z włączonym.. Masę czuć mocno, ale i tak śmiałem się jak się kumpel założył, że nie ma szans żeby takie bydle miało 8 sekund do setki, "bo w ogóle nie czuć". Cóż, 3 próby ze stoperem w ręku i musiał uznać, że jednak ma Nawet ostatnio zacząłem się zastanawiać czy wywołałbym sensację pokazując się dieslem, kombi, z automatem, z fotelikiem dla dziecka na miejscowym KJS-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie... ile omega wciągnie? Omega 3,2 V6 w automacie spali tyle samo. Kolega miał taką i z opowiadań wiem, że podobnie mu wychodziło, natomiast wspólnik miał Omegę w automacie 2.0 16V i ta w mało zakorkowanym mieście paliła mu 14-15 benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Moja 2.0 16 pali 10-11 gazu skrzynia manualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie... ile omega wciągnie? Co prawda mam VC 3.2 z manualem. I srednie spalanie na krótkich odcinkach wychodzi 13,5l lpg. Przy butowaniu spala już 15l, ale za to w trasie wychodzi 10l( srednia z kilku podróży). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać. Dlatego, że są młodsze od przedliftów, ale rdzewieją tak samo, bo mają (albo nie mają :D) to samo zabezpieczenie antykorozyjne. Miałem przedlifta, mam polifta i generalnie rdza pojawia się w tych samych miejscach. Jeśli na siłę nie trzeba wydawać tych 20000zł i na prestiżu nie zależy, to taka Omega byłaby dobrą opcją, ale jeśli faktycznie chce się wydać te 20kzł, to ja bym szukał jednak czegoś innego. Pewnie właśnie E39 z jakimś ~200KM silnikiem, aczkolwiek bagażnik faktycznie rozczarowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.