Skocz do zawartości

Bmw e39 vs A6, a może coś innego


leatz

Rekomendowane odpowiedzi

Koszty utrzymania takie same jak w przypadku a6 czy e39. Awaryjność zależy jak poprzedni właściciel użytkował. Poczytasz pewnie opinie o panewkach itp ale są z nimi problemy jak właściciele nie zmieniają oleju na czas itp. Koszt turbosprężarki (wymieniałem ostatnio) to 750 zl plus 300 zl wymiana. Drogi jest rozrząd bo ceny części to 1200 zl plus drugie tyle wymiana. Wytrzymują ok 200 tys km. W Twoim przypadku pewnie juz będzie wymieniony. Ja swojego kupiłem 2lata temu z przebiegiem 244 tys. Teraz mam 274 i z większych napraw to regeneracja rozrusznika, wymiana turbosprężarki, reszta to czysta eksploatacja. Jezeli dobrze kupisz to powinieneś być zadowolony... W razie pytań zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zastanawiam się czego szukać Audi czy Bmw. Silniki benzynowe. budzet max. 20 tys zł.

Jakie plusy i minusy tych aut. A może jakaś inna propozycja. Acha oba modele w wersji kombi chodzą mi po głowie

A6 ma mały bagażnik.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 ma to coś, co powoduje, że jest samochodem dla kierowcy. Odpowiedni kokpit, z właściwym ukierunkowaniem. O RWD nie wspominam, choć to dość indywidualna kwestia.

Równoletnie A6, wygląda przy E39 jak przyrząd dla gosposi, do przemieszczania się z punktu A do punktu B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wolałbym BMW.
części i ogarnięcie przez mechaników jest łatwiejsze w BMW - silniki 2.5, 2.8, 3.0 to bajka.
Dla przykładu wymiana skrzyni biegów w e39 to 300 zł + skrzynia - coś około 600 zł
A w AUDI? - bez 1500-2000 nie ma szans.
Teraz mam audi, wcześniej miałem 328Ci - lepiej wspominam BMW
Materiały wykończenia, pozycja za kierownicą , tylny napęd - plusy BMW
Plus dla AUDI - spalanie w dieslu - i na tym koniec.
Chcesz mieć frajdę to kup BMW :pifpaf: 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bralbym 4.2 quattro. W zakretach, zima i po deszczu bajka. Mialem saaba aero, jedzie ladnie, ale to juz opel i to widac i czuc. Mialem stare a6 q i mimo dychawicznego motorka to bylo ok. Bmw to tylko przelotne kontakty ale silnikow sie troche oswapowalem z bmw. Solidne konstrukcje. Jak juz mi sie mustang znudzi to znow kupie kaldi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być duży bagażnik, to może MB, jak się trafi jakiś nie przesadnie zardzewiały  ;)

 

Nie trafi się. Kilka miesięcy poszukiwań wymarzonego E320 CDI zakończyło się zakupem E39 530d ze względu na korozję właśnie.

Wszystkie, ale to wszystkie były zeżarte mniej lub bardziej - ale w sposób, który jednoznacznie stawiał mnie na pozycji przegranego, gdybym próbował z tym walczyć.

Żeby nie było, E39 też miały ogniska korozji, moja również - ale są to dwa, trzy ogniska na całe auto, a nie zeżarte od wewnątrz drzwi jak w W210 - na zewnątrz miód malina, a pod uszczelkami dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 chyba jeszcze mniejszy

 

nie jeździłem A6, ale bagażnik w E39 touring mnie załamał - wizualnie wydaje się pomieścić co najwyżej walizkę i kosmetyczkę. W praktyce na wyjazd wakacyjny spakowałem się tak, że bez problemu roletę dało się zaciągnąć... no i nivo, które powoduje że auto nie "siada"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 no i nivo, które powoduje że auto nie "siada"...

a jak z serwisem NIVO ?

 

 

Moje jeszcze nie padło, ale ponoć w E39 tragedii nie ma, auto pojedzie nawet jak nivo padnie, tylko oczywiście ostrożnie. Koszty naprawy ztcp zależnie od kompresora do 1000 PLN. Gorzej jest w E61, znajomemu padł kompresor i wywalało błąd, plus komunikat o nieprzekraczaniu 100 km/h, plus jakieś dźwiękowe ostrzeżenia... Nie pamiętam już czy mu się z automatu tryb awaryjny nie włączał przypadkiem, wiem że za każdym razem jak leciał gdzieś autostradą musiał zjeżdżać, resetować błędy i od nowa... A jeździ sporo... Wymienił kompresor sam pod domem - używka za 800 PLN.

 

Nie wiem jakie jest max obciążenie, ale jak nie miałem czym podjechać po węgiel, to zapakowałem do tyłu 6 worków po 25 kg i ładnie podpompował i trzymał poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana ;) Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana ;) Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać.

 

to jak już schodzimy na inne modele: E38. 500l bagażnika ma w sedanie.blachy lepsze niż Opel.  

gama silnikowa bogata, wyposażenia od dobrego - po absurdalnie dobre. silniki od R6 po V12 :)

 

w budżecie idzie kupić ładny egzemplarz...  utrzymanie podobne do E39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak już schodzimy na inne modele: E38. 500l bagażnika ma w sedanie.blachy lepsze niż Opel.

gama silnikowa bogata, wyposażenia od dobrego - po absurdalnie dobre. silniki od R6 po V12 :)

w budżecie idzie kupić ładny egzemplarz... utrzymanie podobne do E39.

Podobno utrzymanie drogie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ale 286KM w zestawieniu z 211KM przy porównywalnym spalaniu robi różnicę, dlatego wybór jest oczywisty.

4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie...

 

ile omega wciągnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym się różni utrzymanie od E39 (jeśli to ma podobny motor i wyposażenie) - nie zauważysz różnicy.

nie wiem, ale jak szukałem swojego auta i chciałem E38, to kumpel mechanik, który jeździ od zawsze marką BMW straszył mnie, że koszty są dużo wyższe niż w E39. A wtedy rozważałem E39 530d i 725 tds, zresztą wrzucałem wątek o tej siódemce.. Nie wiem o co konkretnie mu chodziło bo mu ufam, powiedział że drogo, to szukałem 5er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ale jak szukałem swojego auta i chciałem E38, to kumpel mechanik, który jeździ od zawsze marką BMW straszył mnie, że koszty są dużo wyższe niż w E39. A wtedy rozważałem E39 530d i 725 tds, zresztą wrzucałem wątek o tej siódemce.. Nie wiem o co konkretnie mu chodziło bo mu ufam, powiedział że drogo, to szukałem 5er.

IMHO to się rozbija o wyposażenie które potencjalnie może się popsuć i które zwyczajowo bywa w E39(tam masz od 2.0 silniki, manuale i bida wersje), vs E38, gdzie statystycznie będziesz miał automat, minimalnie 2.8l i do tego masę elektryki. ale suma sumarum: jak weźmiesz wypasione E39 i E38 z tym samym silnikiem i skrzynią - koszta będą porównywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO to się rozbija o wyposażenie które potencjalnie może się popsuć i które zwyczajowo bywa w E39(tam masz od 2.0 silniki, manuale i bida wersje), vs E38, gdzie statystycznie będziesz miał automat, minimalnie 2.8l i do tego masę elektryki. ale suma sumarum: jak weźmiesz wypasione E39 i E38 z tym samym silnikiem i skrzynią - koszta będą porównywalne.

 

mam b. dużo dodatkowego wyposażenia w E39, automatyczną skrzynię GM, więc wszelkiej maści awarie mają sporo do popisu, jednak udaje mi się utrzymywać ją bez wkurzającego "pimmmę przy przekręcaniu kluczyka ;)

 

choć dzisiaj wyskoczyło mi "check tail lights", wymieniam już 3cią żarówkę, muszę pogrzebać bo co miesiąc mam spaloną...

 

Od zawsze podobała mi się 7er, E39 dla mnie w ogóle nie wygląda, tyle że gdybym kupował to benzynę... Jak słyszę jak wyciszone jest 3.0d w 5er, to aż "słyszę tą ciszę" w benzynowej 7er ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam b. dużo dodatkowego wyposażenia w E39, automatyczną skrzynię GM, więc wszelkiej maści awarie mają sporo do popisu, jednak udaje mi się utrzymywać ją bez wkurzającego "pimmmę przy przekręcaniu kluczyka ;)

 

choć dzisiaj wyskoczyło mi "check tail lights", wymieniam już 3cią żarówkę, muszę pogrzebać bo co miesiąc mam spaloną...

 

Od zawsze podobała mi się 7er, E39 dla mnie w ogóle nie wygląda, tyle że gdybym kupował to benzynę... Jak słyszę jak wyciszone jest 3.0d w 5er, to aż "słyszę tą ciszę" w benzynowej 7er ;)

no u mnie Pimmę się zdarza:

1. czasem podczas jazdy wyłącza się jeden ksenon. ostatnio nie, ale zdarza się (pomaga wł/wył swiateł). pewnie przetwornica do wymiany się szykuje.

2. ostatnio brakło płynu do spryskiwaczy

3. zdechła żarówka prawego tylnego kierunku (okazało się że się wysunęła)

4. no i rezerwa czasem wyskoczy "Zasięg 50 km".

5. zimą po odpięciu aku - czasem przy pierwszym odpaleniu wyskoczy błąd skrzyni, ale to typowe jak się odpina aku w tych modelach.

poza tym od 2 lat nic innego nie wyskoczyło ;)

a co do wyciszenia, no jest piknie. jeszcze gdyby to to się lżej prowadziło... czuć niestety te 2 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie Pimmę się zdarza:

1. czasem podczas jazdy wyłącza się jeden ksenon. ostatnio nie, ale zdarza się (pomaga wł/wył swiateł). pewnie przetwornica do wymiany się szykuje.

2. ostatnio brakło płynu do spryskiwaczy

3. zdechła żarówka prawego tylnego kierunku (okazało się że się wysunęła)

4. no i rezerwa czasem wyskoczy "Zasięg 50 km".

5. zimą po odpięciu aku - czasem przy pierwszym odpaleniu wyskoczy błąd skrzyni, ale to typowe jak się odpina aku w tych modelach.

poza tym od 2 lat nic innego nie wyskoczyło ;)

a co do wyciszenia, no jest piknie. jeszcze gdyby to to się lżej prowadziło... czuć niestety te 2 tony.

 

ja mam to samo: płyn do spryskiwaczy, tylna lampa świateł, zawsze lewa, lekko się wysuwa, zasięg 50 KM, ostatnio wyskoczył mi "check coolant level" ale po dolaniu spokój już od 600 km.

Czsem jeszcze limiter robi pimm, bo sobie ustawiłem na miasto 59km/h jak zaostrzyli przepisy, ale częściej jeżdżę z wyłączonym niż z włączonym..

 

Masę czuć mocno, ale i tak śmiałem się jak się kumpel założył, że nie ma szans żeby takie bydle miało 8 sekund do setki, "bo w ogóle nie czuć". Cóż, 3 próby ze stoperem w ręku i musiał uznać, że jednak ma ;)

 

Nawet ostatnio zacząłem się zastanawiać czy wywołałbym sensację pokazując się dieslem, kombi, z automatem, z fotelikiem dla dziecka na miejscowym KJS-ie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie...

 

ile omega wciągnie?

Omega 3,2 V6 w automacie spali tyle samo. Kolega miał taką i z opowiadań wiem, że podobnie mu wychodziło, natomiast wspólnik miał Omegę w automacie 2.0 16V i ta w mało zakorkowanym mieście paliła mu 14-15 benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4 spali w trasie z automatem 10-13. w miescie (warszawa) ok 18. manual da lepszy wynik w trasie...

 

ile omega wciągnie?

 

Co prawda mam VC 3.2 z manualem. I srednie spalanie na krótkich odcinkach wychodzi 13,5l lpg. Przy butowaniu spala już 15l, ale za to w trasie wychodzi 10l( srednia z kilku podróży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie chciałem proponować Omegi, bo wyszedłbym na jakiegoś psychofana ;) Sedan ma bagażnik 530l, a w tym budżecie można trafić bardzo ładną B FL. Wiadomo, że 3.2 swoje spali, ale z gazem i tak będzie bardzo ekonomicznie. I polifty nie mają dużych problemów z korozją, pognitych na ulicach nie widać.

Dlatego, że są młodsze od przedliftów, ale rdzewieją tak samo, bo mają (albo nie mają :D) to samo zabezpieczenie antykorozyjne. Miałem przedlifta, mam polifta i generalnie rdza pojawia się w tych samych miejscach.

 

Jeśli na siłę nie trzeba wydawać tych 20000zł i na prestiżu nie zależy, to taka Omega byłaby dobrą opcją, ale jeśli faktycznie chce się wydać te 20kzł, to ja bym szukał jednak czegoś innego. Pewnie właśnie E39 z jakimś ~200KM silnikiem, aczkolwiek bagażnik faktycznie rozczarowuje.  8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.