Skocz do zawartości

optymalizacja opony względem felgi ...


COffin

Rekomendowane odpowiedzi

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

 

 

 

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

 

 

 

 

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

 

 

Paweł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

Nie wiem i nie chcę wiedzieć  ;] . Koło jak nie daje się wyważyć, to albo felga albo opona jest do wyrzucenia. Nikt normalny dalej nie szuka, bo szkoda czasu i pieniędzy  :old: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno znajdziesz na to klientów, niewiele punktów zajmujących się m.in. serwisem opon ma taki sprzęt... Pytanie tylko czy inwestycja czy się zwróci.

Osobiście nigdy nie potrzebowałem takiej profi optymalizacji. Gdybym musiał kupić taką usługę to cena 100 złotych za komplet moim zdaniem jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem i nie chcę wiedzieć  ;] . Koło jak nie daje się wyważyć, to albo felga albo opona jest do wyrzucenia. Nikt normalny dalej nie szuka, bo szkoda czasu i pieniędzy  :old: .

 

 

 

i ta maszyna bez kłopotu sprawdza czy opona czy felga ... poza tym krzywe koło tez się da wyważyć ... co nie oznacza że będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno znajdziesz na to klientów, niewiele punktów zajmujących się m.in. serwisem opon ma taki sprzęt... Pytanie tylko czy inwestycja czy się zwróci.

Osobiście nigdy nie potrzebowałem takiej profi optymalizacji. Gdybym musiał kupić taką usługę to cena 100 złotych za komplet moim zdaniem jest w normie.

 

raczej się nie zwróci ... i nie w tym kontekście rozważam zakup , raczej jako uzupełnienie oferty o niszową usługę praktycznie niedostępną w Lublinie , i ważne żeby nie stała i się nie kurzyła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że mówisz o maszynie robiącej tzw. test drogowy...

 

Jeśli traktujesz to jako uzupełnienie oferty i nie nastawiasz się na zwrot inwestycji to moim zdaniem brać. Z czasem zyskasz na to coraz więcej klientów, a również weź pod uwagę, że z okolicznych "wulkanizacji" będziesz miał przekierowania z trudnymi przypadkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że mówisz o maszynie robiącej tzw. test drogowy...

 

Jeśli traktujesz to jako uzupełnienie oferty i nie nastawiasz się na zwrot inwestycji to moim zdaniem brać. Z czasem zyskasz na to coraz więcej klientów, a również weź pod uwagę, że z okolicznych "wulkanizacji" będziesz miał przekierowania z trudnymi przypadkami :)

 

 

dokładnie w tym kontekście o tym piszę ... leasing na 5 lat i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym był lamerem i nikt nie potrafił wyważyć problematycznych kół za 100zł byłbym skłonny skorzystać z ostatniej deski ratunku. Myślę, że warto.

Inna sprawa, że doświadczony gumiarz czasami musi poprawiać po takiej maszynie, więc to nie zawsze jest ostatnia deska... Tylko znaleźć kumatego z wystarczającym doświadczeniem to trzeba ze świecą szukać.

Dzisiejsi gumiarze są jak mechanicy, którzy zamiast diagnozować usterkę podłączają skaner i likwidują skutki, bo łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym był lamerem i nikt nie potrafił wyważyć problematycznych kół za 100zł byłbym skłonny skorzystać z ostatniej deski ratunku. Myślę, że warto.

Inna sprawa, że doświadczony gumiarz czasami musi poprawiać po takiej maszynie, więc to nie zawsze jest ostatnia deska... Tylko znaleźć kumatego z wystarczającym doświadczeniem to trzeba ze świecą szukać.

Dzisiejsi gumiarze są jak mechanicy, którzy zamiast diagnozować usterkę podłączają skaner i likwidują skutki, bo łatwiej.

 

 

 

Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić ŚWIADOME poprawiane po takiej wyważarce ... po prostu jasnowidztwo  by chyba musiało wchodzić w grę .

 

 

napisz jaką wiedzę i doświadczenie może mieć człowiek żeby poprawiać robote po urządzeniu które jest w stanie wykryć deformację opony i jej nieprawidłowe zachowanie pod obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

 

 

 

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

 

 

 

 

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

 

 

Paweł .

 

 

Zapłaciłbym za taka usługę i 150zł jeśli oczywiście przyniosłaby skutek - czyli musiałaby byc gwarancja na to, ze dowiem się co i gdzie jest nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłbym za taka usługę i 150zł jeśli oczywiście przyniosłaby skutek - czyli musiałaby byc gwarancja na to, ze dowiem się co i gdzie jest nie tak :)

 

 

tak naprawdę to o możliwościach tej maszyny czytam już dłuższy czas  , i biorąc pod uwagę możliwości geometrii którą użytkujemy od dwóch lat ( HUNTER ma na oba urządzenia patent na zasade działania ) to po prostu nie ma wyjścia i trzeba wierzyć temu co piszą w broszurach ...

 

 

 

 

 

a urządzenie m.in. mierzy opory toczenia kazdego z kół ( nawet bicie promieniowe koła wpływa na to . ) i decyduje jak mają być zamontowane koła na samochodzie żeby było ... dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

 

 

 

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

 

 

 

 

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

 

 

Paweł .

 

Tak robiłem optymalizację na nowym Hunterze.

Nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem optymalizację na nowym Hunterze.

Nic to nie dało.

a napiszesz trochę więcej ?  bo serio jestem ciekaw co się dzieje , jakich efektów oczekiwałeś , jakie wyniki podała maszyna ? jakie auto ? , czy według wskazań maszyny miało być dobrze a nic sie nie zmieniło czy po prostu maszyna stwierdziła że nie da rady

 

 

 

Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jaką wiedzę i doświadczenie może mieć człowiek

30 lat pracy przy wyważarce i inteligencję. To się czuje pod palcami i widzi.

W swojej karierze miałem kilka takich opon, których żaden sprzęt, z żadną optymalizacją czy testem drogowym nie był w stanie wyważyć z tolerancją lepszą niż 10g.

Człowiek dawał radę z dokładnością 2g. i to za pierwszym razem. Skutecznie.

Maszyna, choćby najlepsza kieruje się algorytmem, który ją ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 lat pracy przy wyważarce i inteligencję. To się czuje pod palcami i widzi.

W swojej karierze miałem kilka takich opon, których żaden sprzęt, z żadną optymalizacją czy testem drogowym nie był w stanie wyważyć z tolerancją lepszą niż 10g.

Człowiek dawał radę z dokładnością 2g. i to za pierwszym razem. Skutecznie.

Maszyna, choćby najlepsza kieruje się algorytmem, który ją ogranicza.

 

 

nie mam dokładnej wiedzy technicznej , więc nie będę polemizował

 

 

ale nie wierzę , i chętnie bym to zobaczył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napiszesz trochę więcej ?  bo serio jestem ciekaw co się dzieje , jakich efektów oczekiwałeś , jakie wyniki podała maszyna ? jakie auto ? , czy według wskazań maszyny miało być dobrze a nic sie nie zmieniło czy po prostu maszyna stwierdziła że nie da rady

 

 

 

Paweł.

 

Byłem u gościa z forum. Kolega temat ogarnia dobrze, bo pracuje w tej branży (obecnie u producenta) długo. Ma nowego huntera, problem był z drganiem 100-130km/h, wyważały 3 różne zakłady i ciągle to samo (nawet z najmniejszą możliwą tolerancją). Maszyna sugerowała jak ustawić opony, jakie dać i gdzie odważniki. Wszytsko na maszynie wychodziło niby super, drganie deko było mniejsze ale dalej drgało. Opony reklamowałem to dostałem odp,że są zgodne z normą prod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gościa z forum. Kolega temat ogarnia dobrze, bo pracuje w tej branży (obecnie u producenta) długo. Ma nowego huntera, problem był z drganiem 100-130km/h, wyważały 3 różne zakłady i ciągle to samo (nawet z najmniejszą możliwą tolerancją). Maszyna sugerowała jak ustawić opony, jakie dać i gdzie odważniki. Wszytsko na maszynie wychodziło niby super, drganie deko było mniejsze ale dalej drgało. Opony reklamowałem to dostałem odp,że są zgodne z normą prod.

 

 

 

"nowego huntera" to znaczy RFT ( czyli z testem drogowym ? )

 

 

jeśli tak to maszyna podaje deformacje opon ... i NA NICH sprawdzają producenci opon deformacje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nowego huntera" to znaczy RFT ( czyli z testem drogowym ? )

 

 

jeśli tak to maszyna podaje deformacje opon ... i NA NICH sprawdzają producenci opon deformacje ...

 

Nie wiem jak się dokładnie nazywała, miała wyświetlacz i wyglądała na bardziej zaawansowana. Test drogowy robiłem ja w aucie.

 

To, że producenci robią testy na Hunterach to wiem, bo mi podali nazwę maszyny oraz odesłali, że jeżeli się z nimi nie zgadzam to mogę się zgłosić to instytutu w Poznaniu co robi ekspertyzy (AFAIR 400zł / koło).

kolega ów mówił, że obecnie ok 90% reklamacji na opony to to, że nie dają się wyważyć / drgania na kierownicy, w szczególności przy większych kołach. Niestety producencie zcfanili się i najczęściej odpisują jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak się dokładnie nazywała, miała wyświetlacz i wyglądała na bardziej zaawansowana. Test drogowy robiłem ja w aucie.

 

To, że producenci robią testy na Hunterach to wiem, bo mi podali nazwę maszyny oraz odesłali, że jeżeli się z nimi nie zgadzam to mogę się zgłosić to instytutu w Poznaniu co robi ekspertyzy (AFAIR 400zł / koło).

kolega ów mówił, że obecnie ok 90% reklamacji na opony to to, że nie dają się wyważyć / drgania na kierownicy, w szczególności przy większych kołach. Niestety producencie zcfanili się i najczęściej odpisują jak dla mnie.

 

 

nie znam sytuacji , ale "wyglądała na zaawansowaną" to trochę mało 

 

 

 

hunter o którym pisze różni się od normalnych wyważarek tym że ma dodatkową rolkę która "symuluje" nacisk na koło i wtedy bada ew. deformacje opony i zmieniające się jej parametry

 

bywa że opona ma wewnętrzne uszkodzenia i robi się deformacja pod naciskiem i stąd prawidłowe wyważenie na " sucho " a po zamontowaniu już skucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chetnie poslucham

skoro przy 280+  nic nie bije napewno potrzebuje optymalizacji  :hehe:

 

tyle ze stalem nad panem  w aso jak wywazal

 

 

 

dlaczego odrazu reagujesz atakiem ? :)

 

 

 

nic takiego nie napisałem , mówię tylko że nie do końca zdajesz sobie sprawę jak taki proces optymalizacji przebiega i jakie wartości są mierzone i kompensowane

 

 

 

ps. nie ma sensu żeby Ci pisał skoro moja wiedza pochodzi tylko z artykułów , jutuba i jakiejś tam własnej wiedzy technicznej ...

 

 

jak kupię urządzenie , trochę praktyki złapię to wtedy mogę coś napisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przed sezonem wyważam na Hunterze z testem drogowym komplety kół lato/zima z dwóch samochodów.

Nie widziałem aby kiedykolwiek optymalizowano opony względem felg (może nie było konieczne albo serwisantowi się nie chciało) ale samo wyważenie skutecznie eliminowało drgania na kierownicy.

W jednym przypadku na urządzeniu stwierdzono nierównomierność promieniową czterech nowych opon zimowych, które dawały się wyważyć na zwykłej wyważarce ale i tak występowały drgania na kierownicy.

Było to podstawą złożenia reklamacji do sprzedawcy, nie wiem z jakim skutkiem bo przejął to nowy właściciel auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed sezonem wyważam na Hunterze z testem drogowym komplety kół lato/zima z dwóch samochodów.

Nie widziałem aby kiedykolwiek optymalizowano opony względem felg (może nie było konieczne albo serwisantowi się nie chciało) ale samo wyważenie skutecznie eliminowało drgania na kierownicy.

W jednym przypadku na urządzeniu stwierdzono nierównomierność promieniową czterech nowych opon zimowych, które dawały się wyważyć na zwykłej wyważarce ale i tak występowały drgania na kierownicy.

Było to podstawą złożenia reklamacji do sprzedawcy, nie wiem z jakim skutkiem bo przejął to nowy właściciel auta.

 

 

 

mam wrażenie że posiadając takie urządzenie nie bede ulubieńcem lokalnych sprzedawców opon ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrażenie że posiadając takie urządzenie nie bede ulubieńcem lokalnych sprzedawców opon ....

Lokalni sprzedawcy opon sprzedają je lokalnym kierowcom, zakładają na felgi, wyważają i widzą ich w najlepszym przypadku raz na pół roku przy zmianie opon  :hehe:  - wymieniają, wyważają i tak w kółko. Może jeden na stu się trafi z wytrzaskanym zawiasem, łożyskami i wylanymi amorami, to faktycznie możesz się przydać z tą maszynką żeby stwierdzić, że to jednak nie jest wina koła  :ok:  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalni sprzedawcy opon sprzedają je lokalnym kierowcom, zakładają na felgi, wyważają i widzą ich w najlepszym przypadku raz na pół roku przy zmianie opon  :hehe:  - wymieniają, wyważają i tak w kółko. Może jeden na stu się trafi z wytrzaskanym zawiasem, łożyskami i wylanymi amorami, to faktycznie możesz się przydać z tą maszynką żeby stwierdzić, że to jednak nie jest wina koła  :ok:  :]

 

 

 

nie masz w ogóle racji w tym co piszesz ..

 

 

tygodniowo mamy po kilka przypadków (szczególnie teraz w upały ) gdzie musze klientowi wbijać do głowy ze nie ściąga z powodu złej zbieżności / geometrii ( robię po dwa...trzy pomiary ) tylko z powodu uszkodzonej opony ... ( zdeformowanej ... ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz w ogóle racji w tym co piszesz ..

 

 

tygodniowo mamy po kilka przypadków (szczególnie teraz w upały ) gdzie musze klientowi wbijać do głowy ze nie ściąga z powodu złej zbieżności / geometrii ( robię po dwa...trzy pomiary ) tylko z powodu uszkodzonej opony ... ( zdeformowanej ... ) 

Ty wiesz, że ja też mam problem, bo od dwóch tygodni jak są te upały zauważyłem że Clio mi lekko ściąga w lewo. To może być przyczyna? Próbowałem wyrównać ciśnienie w kołach, ale kompresory na stacjach benzynowych (te gdzie ustawiasz ciśnienie i czekasz na piiii, piiii, piiii... to pewnie sam dobrze wiesz co...  :phi: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wiesz, że ja też mam problem, bo od dwóch tygodni jak są te upały zauważyłem że Clio mi lekko ściąga w lewo. To może być przyczyna? Próbowałem wyrównać ciśnienie w kołach, ale kompresory na stacjach benzynowych (te gdzie ustawiasz ciśnienie i czekasz na piiii, piiii, piiii... to pewnie sam dobrze wiesz co...  :phi: .

wiem co :)

 

 

manometry mamy z kwitem :)

 

 

 

klientom doradzam żeby kupić sam "ciśnieniomierz" ... na stacji dopompować więcej i spuścić do zadanej wartości :)

 

 

 

niedrogo i wmiarę wiarygodne są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

 

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

 

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

Paweł .

 

jesli to cena za komplet z przelozeniem z zimowek to bym zaplacil... w sumie nawet jesli tyko za wywazenie z testem drogowym to tez dalbym 100pln za komplet. Ostatnio nawet szukalem takiego zakladu i ... nie znalazlem :) znaczy jest niby jeden ale panowie bardzo nie chcieli zrobic testu drogowego bo costam. Ostatecznie znalazlem firme ktora sie podjela, ale nie wnikalem jaki sprzet maja. Okazalo sie ze felga jest lekko zagieta  i po prostowaniu (podobno najlepsza maszyna do prostowania na zimno we wroclawiu - no i ogarnieta obsluga ;)  ) jest zdecydowanie lepiej, chociaz mnie nadal w okolicach 100-120km/h cos huczy :/ . Jak znajde firme we wroclawiu z testem drogowym, albo z dowazaniem dynamicznym na aucie (w sumie kilka jest, ale daleko i cos nie moge sie zebrac na wizyte) to napewno przynajmniej z jednym kolem pojade ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to cena za komplet z przelozeniem z zimowek to bym zaplacil... w sumie nawet jesli tyko za wywazenie z testem drogowym to tez dalbym 100pln za komplet. Ostatnio nawet szukalem takiego zakladu i ... nie znalazlem :) znaczy jest niby jeden ale panowie bardzo nie chcieli zrobic testu drogowego bo costam. Ostatecznie znalazlem firme ktora sie podjela, ale nie wnikalem jaki sprzet maja. Okazalo sie ze felga jest lekko zagieta  i po prostowaniu (podobno najlepsza maszyna do prostowania na zimno we wroclawiu - no i ogarnieta obsluga ;)  ) jest zdecydowanie lepiej, chociaz mnie nadal w okolicach 100-120km/h cos huczy :/ . Jak znajde firme we wroclawiu z testem drogowym, albo z dowazaniem dynamicznym na aucie (w sumie kilka jest, ale daleko i cos nie moge sie zebrac na wizyte) to napewno przynajmniej z jednym kolem pojade ;)

samo wyważenie za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ?

 

Płaciłem ~160zł za przekładkę z ważeniem na Hunterze + optymalizacje, jeżeli były potrzebne.

BTW: najbardziej mnie wkurzała ta kredka, którą oznaczano felgę i oponę - kiepsko schodziła. Zwróć uwagę, żeby czyścić koło po tej optymalizacji. [ok]

 

 

 

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo wyważenie za komplet.

 

to pewnie bym dal i 100 jesli mialby byc porzadnie ;)

 

btw. moze zainwestuj przy okazji w porzadna maszyne do prostowania alusow na zimno. We wroclawiu sa podobno dwie i oblozenie maja (podobno) spore ;)

 

 

Prostowanie lekko zgietej felgi robia przy okazji przekladki zimowych na letnie - sprawdzenie 4kol i wyprostowanie dwoch z nich zajelo im okolo 3h na gotowo - przy czym nie wiem ile czasu samo prostowanie, bo oddalem auto i jak wrocilem po 2.5h to wlasnie zakladali kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

 

Paweł .

Optymalizację zrobisz i bez wyważarki Huntera, natomiast prawda jest taka, że Hunter z testem drogowym nie wyleczy, tylko pokaże niedoskonałości opony (felgę to gołym okiem sprawdzisz). Przy wyważeniu koła robię optymalizację w autach osobowych, gdy ciężarek jest większy niż 45g na stalówce i 60g na alu. Nie biorę za to dodatkowej opłaty, nawet nie informuję klienta. Rzadko zdarzają się takie przypadki, więc nie stwarza mi to problemu. Jeśli jest większy problem z wyważeniem, to z reguły kończy się wadą opony. Hunter Ci to pokaże, nic więcej. W kilku procentach trudnych przypadków wyważy koło pod obciążeniem (w sensie dokładniej) i klient nie poczuje, ale wada opony będzie nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem i nie chcę wiedzieć  ;] . Koło jak nie daje się wyważyć, to albo felga albo opona jest do wyrzucenia. Nikt normalny dalej nie szuka, bo szkoda czasu i pieniędzy  :old: .

 

Wyważyć to się da i kwadrat :hehe: :hehe: :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


nie masz w ogóle racji w tym co piszesz ..


Ano prawda, niemniej wielu osobom nic nie przeszkadza i do tego wolno jeżdżą, stąd taka opinia :idea:

tygodniowo mamy po kilka przypadków (szczególnie teraz w upały ) gdzie musze klientowi wbijać do głowy ze nie ściąga z powodu złej zbieżności / geometrii ( robię po dwa...trzy pomiary ) tylko z powodu uszkodzonej opony ... ( zdeformowanej ... )

 

Wiesz, ostatnimi czasy to mało kto się tak naprawdę zna na rzeczy, tylko kupuje maszynę i robi się "wulkanizacja" (to nic osobistego). Wszystko fajnie, ale ja dla przykładu często jeżdżę po autostradach i to że jest spokój do setki to mnie średnio zadowala. Nie wiem jak to jest, ale poprawnie mi wyważył koła dopiero zakład, który się zajmuje prostowaniem felg i specjalnie ostatnio podjechałem po raz kolejny, bo już miałem dość reklamacji. Bez uogólnień, ale jasno stwierdzili 3 dni po wyważaniu, że każde koło jest źle wyważone i do tego prawdopodobnie nie wyczyszczono koła przed wyważaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie atak , taka usluga powinna byc w cenie wymiany opon i tyle

skoro po odpowiednim wywazeniu nic mi nie bije , to jak mnie namowisz na dodatkowa stowke?

chyba ze to jak pompowanie azotem :hehe:

Czyli rozumiem ze płacąc za umycie auta oczekujesz usługi na poziomie cardetailingu? :) bo do tego można rownież sprowadzić twoje porównanie ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta cala optymalizacja to przesuniecie opony na feldze  

 

i cala zabawa wlasnie na tym polega :) problem tylko ze u janusza wulkanizacji czesto zdarza sie po kilkaset gram olowiu na feldze, w normalnym warsztacie jak bedzie >100gram to majster (moze) ci obroci o 90st, albo o tyle jak mu wyjdzie... ale pewnie jak zejdzie <100gr albo ponizej granicy ile uwaza i tak ci zostawi. Jak zaplace za optymalizacje to mam prawo oczekiwac ze albo ktos okresli ze felga/opona jest trefna w ktorym miejscu (powie w jaki sposob mozna rozwiazac problem) albo na kole ma byc conajwyzej pare(nascie) gram olowiu. No i oczywiscie nie ba byc wibracji itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

Nie wiem, ale wiem że jak wiele lat temu za grosze kupiłem mocno pogięte felgi stalowe to wszyscy mówili "nie ma mowy aby było dobrze". Zawiozłem do gościa który w jakiejś szopie założył je na archaiczną maszynę i koła wyważyły się prawie bez ciężarków. Niedawno przeleciałem paskudnie przez krawężnik, pogiąłem 4 felgi. U wulkanizatora który w usługach ma "prostowanie felg" odbyło się to przy pomocy młotków  :kosmita:  a jak wyjąłem z bagażnika nową zapasówkę to okazało się że na wyważarce balansuje gorzej niż te klepane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalizację zrobisz i bez wyważarki Huntera, natomiast prawda jest taka, że Hunter z testem drogowym nie wyleczy, tylko pokaże niedoskonałości opony (felgę to gołym okiem sprawdzisz). Przy wyważeniu koła robię optymalizację w autach osobowych, gdy ciężarek jest większy niż 45g na stalówce i 60g na alu. Nie biorę za to dodatkowej opłaty, nawet nie informuję klienta. Rzadko zdarzają się takie przypadki, więc nie stwarza mi to problemu. Jeśli jest większy problem z wyważeniem, to z reguły kończy się wadą opony. Hunter Ci to pokaże, nic więcej. W kilku procentach trudnych przypadków wyważy koło pod obciążeniem (w sensie dokładniej) i klient nie poczuje, ale wada opony będzie nadal.

 

masz na myśli kręcenie oponą na "chybił trafił " tyle że zapominasz że wyważarka mierzy w który miejscu opony są cięższe , jak się zachowują pod obciążaniem i wylicza opory toczenia dla każego z kół

 

 

 

tak da się to robić " na chybił trafił " ale .... nie mam szczęścia do losowań poza tym zależy mi na profesjonalnym urządzeniu i profesjonalnej usłudze .

 

 

felgi nie sprawdzisz gołym okiem chyba że masz na myśli sprawdzenie czy nie jest totalnym złomem

 

 

 

 

miałeś kiedyś do czynienia ze skręconą kierownicą podczas jazdy na wprost z powodu uszkodzonej opony ? ( może rozbawi Cię to pytanie bo

a) to niemożliwe

b) no pewnie że tak

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale wiem że jak wiele lat temu za grosze kupiłem mocno pogięte felgi stalowe to wszyscy mówili "nie ma mowy aby było dobrze". Zawiozłem do gościa który w jakiejś szopie założył je na archaiczną maszynę i koła wyważyły się prawie bez ciężarków. Niedawno przeleciałem paskudnie przez krawężnik, pogiąłem 4 felgi. U wulkanizatora który w usługach ma "prostowanie felg" odbyło się to przy pomocy młotków  :kosmita:  a jak wyjąłem z bagażnika nową zapasówkę to okazało się że na wyważarce balansuje gorzej niż te klepane.

 

 

 

tak jak Ci kolega wyżej napisał , wyważysz i kwadratowy temat ...

 

 

ja przez chwilę w M miałem felgę o odchyłce prawie 1 cm ( jeden centymetr) ... nabiłem na nią 250 g z jednej 200 z drugiej i " kierownicą nie trzepało " a felga była kwadratowa ...  ( nie mogłem przełożyć na tył bo nie pasują)

 

 

oczywiście nie głupiałem na takim kole ale nie było wyjścia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta cala optymalizacja to przesuniecie opony na feldze  

 

 

 

ta cała optymalizacja to przesunięcie opony na feldze o konkretną świadomą wartość popartą odpowiednimi pomiarami , działanie na " chybił trafił" w mojej ocenie nie zasługuje na miano "optymalizacji " szczególnie że nie w wyważeniu jest prawdziwy "widz" a również w kompensowaniu bicia osiowego i promieniowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli kręcenie oponą na "chybił trafił " tyle że zapominasz że wyważarka mierzy w który miejscu opony są cięższe , jak się zachowują pod obciążaniem i wylicza opory toczenia dla każego z kół

 

tak da się to robić " na chybił trafił " ale .... nie mam szczęścia do losowań poza tym zależy mi na profesjonalnym urządzeniu i profesjonalnej usłudze .

 

felgi nie sprawdzisz gołym okiem chyba że masz na myśli sprawdzenie czy nie jest totalnym złomem

 

miałeś kiedyś do czynienia ze skręconą kierownicą podczas jazdy na wprost z powodu uszkodzonej opony ? ( może rozbawi Cię to pytanie bo

a) to niemożliwe

b) no pewnie że tak

Jak wychodzi mi spora wartość, a koło jest proste, robię wtedy na "chybił trafił". Kręcę najpierw oponę o 180 stopni. W 90% przypadków z dobrym skutkiem, reszta, to wadliwe opony. Ty chcesz na tym zarabiać, ja nie biorę złotówki, więc Cię rozumiem. Nie zapominam o możliwościach Huntera, przy czym większość wyważarek, nawet tych chińskich za 3 kzł ma funkcję optymalizacji i też pokaże najlżejsze miejsce na feldze i oponie. Hunter ma dodatkowo test drogowy, czyli obciążenie opony i mierzy opory toczenia.

Felgi sprawdzisz gołym okiem do 1mm odchyłki (jak nie, to wizyta u okulisty). Poniżej 1mm też sprawdzisz używając zwykłej kredy.

Miałem wielokrotnie do czynienia ze ściąganiem auta z powodu wadliwej opony. Zanim otworzyłem "swoje", 5 lat przepracowałem w serwisie, w którym sprzedawaliśmy i montowaliśmy około 3 tys. nowych opon rocznie. Zdarzały się reklamacje przy takiej ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wychodzi mi spora wartość, a koło jest proste, robię wtedy na "chybił trafił". Kręcę najpierw oponę o 180 stopni. W 90% przypadków z dobrym skutkiem, reszta, to wadliwe opony. Ty chcesz na tym zarabiać, ja nie biorę złotówki, więc Cię rozumiem. Nie zapominam o możliwościach Huntera, przy czym większość wyważarek, nawet tych chińskich za 3 kzł ma funkcję optymalizacji i też pokaże najlżejsze miejsce na feldze i oponie. Hunter ma dodatkowo test drogowy, czyli obciążenie opony i mierzy opory toczenia.

Felgi sprawdzisz gołym okiem do 1mm odchyłki (jak nie, to wizyta u okulisty). Poniżej 1mm też sprawdzisz używając zwykłej kredy.

Miałem wielokrotnie do czynienia ze ściąganiem auta z powodu wadliwej opony. Zanim otworzyłem "swoje", 5 lat przepracowałem w serwisie, w którym sprzedawaliśmy i montowaliśmy około 3 tys. nowych opon rocznie. Zdarzały się reklamacje przy takiej ilości.

 

 

nie pytam o ściąganie auta przez trafioną oponę a o skręconą kierownicę podczas jazdy na wprost mimo dobrze ustawionej zbieżności i braku luzów w zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliście z tym do czynienia ? skłonni byście byli zapłacić 100zł za taką usługę ? a może tylko w ostateczności gdy już nikt nie wie czemu kierownica " trzepie "

 

 

 

tylko mówię tu o optymalizacji na maszynie do tego przeznaczonej , łączenie z pomiarem bicia osiowego i promieniowego itd.  a nie o przekładaniu opony na feldze na chybił trafił

 

 

 

 

chętnie poznam Wasze opinie , a może nawet nie wiecie co to jest optymalizacja ?

 

 

 

Paweł .

U mnie w zaprzyjaźnionym warsztacie taka usługa kosztuje 20 zł za koło i raz na jednym kole robiłem, bo widać było,ze bije. Ale 100 napewno bym nie zapłacił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zaprzyjaźnionym warsztacie taka usługa kosztuje 20 zł za koło i raz na jednym kole robiłem, bo widać było,ze bije. Ale 100 napewno bym nie zapłacił

20za koło to 80zł...

 

 

a 100 zł za komplet to już za dużo ?  ...

 

mam nadzieje że się niezrozumieliśmy , 100zł za sprawdzenie kompletu kół ,wraz z ich wyważeniem  , pomiarem oporów toczenia i sugestią montażu w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.