wawo Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Co można powiedzieć o awaryjności tego silnika (zasilanego lpg)? awaryjności tej astry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Co można powiedzieć o awaryjności tego silnika (zasilanego lpg)? awaryjności tej astry? Wymienisz skrzynie dwa razy a silnik bedzie jezdzil dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Czy automaty montowane do 1.4T są bardziej trwałe od manuala M32? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Po jakich przebiegach te M32 zaczynają szwankować i czym to się objawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Po jakich przebiegach te M32 zaczynają szwankować i czym to się objawia? Szumem lozyska. A to roznie raz 60kkm raz 80kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Szumem lozyska. A to roznie raz 60kkm raz 80kkm. eeee to jeszcze a nie można tego łożyska wymieniać, trzeba całą skrzynię od razu?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 eeee to jeszcze a nie można tego łożyska wymieniać, trzeba całą skrzynię od razu?! u mnie skrzynia wytrzymała 90 tys. km. Potem remont łożysk za 2 tys. pln i na razie przejechała kolejne 50 tys. km. Ale to loteria. Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 u mnie skrzynia wytrzymała 90 tys. km. Potem remont łożysk za 2 tys. pln i na razie przejechała kolejne 50 tys. km. Ale to loteria. Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów Gdzieś tam kiedyś grzebałem w tym temacie i coś mi świta, że ta skrzynia po 2012 lub 2013 przeszła jakąś małą poprawkę, mniej więcej też od tego rocznika leją do niej inny olej i to miałoby poprawić sytuację. Kolejna sprawa to jakość olejów GM do skrzyni. Gdzieś był na necie test, gdzie kulki łożysk zapiekły się przy dwa razy mniejszym nacisku niż topowych olejów do skrzyni. Ostatnia rzecz jaką pamiętam to fakt, że ta skrzynia potrzebuje nieco więcej oleju niż da się wlać do poziomu zalecanego (pewnie jest korek wyrównawczy). Należy wtedy po wyrównaniu poziomu dolać górą jeszcze 0,2-0,4l oleju. Nie bierzcie tego za pewnik, ale raczej wskazówki ku temu by pogrzebać w necie w tym temacie i poznać szczegóły. Sam mam tę skrzynię, w tej chwili 37kkm przelotu i póki co działa bez zarzutów, ale nie wykluczone że przed 50kkm zaleję jakiś lepszy olej... http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Co można powiedzieć o awaryjności tego silnika (zasilanego lpg)? awaryjności tej astry? Miałem A14NET w astrze z 2010 roku. Na LPG zrobiłem 20 kkm, lecz nie był to fabryczny gaz lecz dokładany przeze mnie. Co do samego silnika to gazuje się bez problemu, nie słyszałem żeby były z nim jakieś problemy. Pompa wody lubi się wysypać przy ok. 60 kkm, ale nie jest droga. Skrzynie są faktycznie marne, ale nie ma reguły. W moim przypadku była wymieniana jak auto miało 27 kkm, ja profilaktycznie zmieniłem olej i przy sprzedaży jak auto miało 80 kkm nie było nic niepokojącego słychać. Podobno skrzynie w dieslach lecą szybciej bo mają wyższy moment, ale czy to jest do końca prawda to nie wiem. Kolega ma tą skrzynie w vectrze z przebiegiem 250 kkm i nic mu się nie dzieje. Jak byś się już zdecydował na zakup to dokładnie sprawdź: - czy przednie zawieszenie nie stuka (pierwszy wypust amortyzatorów podobno był wadliwy), - sprężarkę kliamtyzacji (zdarzało się, że wydawała dziwne dźwięki jak była wyłączona). Nie wiem ile masz wzrostu, ale jest to mały samochód. Mam 190 cm i za mną było bardzo mało miejsca. Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na zakup, szukaj auta ze światłami AFL oraz fotelami ergonomicznymi. Navi możesz sobie darować bo średnio dokładna i w nocy przeszkadza podczas jazdy. Sprzedałem tylko dlatego, ze rodzinka przestała mi się mieścić. Ogólnie dobrze mi się jeździło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Szumem lozyska. A to roznie raz 60kkm raz 80kkm. W moim bylym przy 37 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 W moim bylym przy 37 000 km czyli ta skrzynia jest specyficzna dla AIV z tym silnikiem? Reszta usterkowości losowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 czyli ta skrzynia jest specyficzna dla AIV z tym silnikiem? Reszta usterkowości losowo? Chyba wszystkie skrzynie 6-b w Astrze mialy ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 czyli ta skrzynia jest specyficzna dla AIV z tym silnikiem? Reszta usterkowości losowo? skrzynia M32 nie tylko w oplu była montowana. Tu masz rozpiskę w jakich oplach i z jakimi silnikami http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html w fiatach i alfach też montowali te skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 skrzynia M32 nie tylko w oplu była montowana. Tu masz rozpiskę w jakich oplach i z jakimi silnikami http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html Czyli w astrach 2012/2013 r. z motorem 1.6TnoPb też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Czyli w astrach 2012/2013 r. z motorem 1.6TnoPb też? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Tak. 5 aut z tą motorownią mamy we fabryce, przebiegi sporo ponad 100tkm i w żadnym nie było problemu ze skrzynią. Może coś poprawili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 czyli ta skrzynia jest specyficzna dla AIV z tym silnikiem? Reszta usterkowości losowo? Turbo benzyny w astrze maja tą skrzynie. Mi padla w Bravo. Skrzynia m32, byla tez w Cromie, Vectrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 5 aut z tą motorownią mamy we fabryce, przebiegi sporo ponad 100tkm i w żadnym nie było problemu ze skrzynią. Może coś poprawili? Loteria po prostu, moze pasc, nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Z obserwacji znajomego mechanika od Opli wynika, że te skrzynie zabija najszybciej niedostateczny poziom oleju. Wycieki z simmeringów półosi, które często się zdarzają powodują stopniowe pogorszenie smarowania i zawsze gdy wymieniał taką skrzynię wspominał, że zlewał z nich olej w ilości poniżej 2 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Oprócz tego co piszesz powyżej przyczyną jest pękająca tylna obudowa, najczęściej w tym samym miejscu. Czasami jest to dziura na wylot a czesem ryska przez którą przesiąka olej i tak jak wspominasz jego ubytek to klucz do awaryjności tej skrzyni. Na poniższych zdjęciach widać miejsce pęknięć, a następnie różnice w budowie po zmianach w 2012 roku, kiedy to oprócz przebudowy pokrywy, zaczęli wlewać inny olej. Umiejscowienie uszkodzenia: Przed 2012: Po 2012: Zdjęcia zapożyczone z insignia-club.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 ... Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów Właśnie ciekawe, jaki jest % tych co padły. Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają. Ja mam w zafirze M32, wśród znajomych są kolejne dwie i cztery auta z M32 mamy w firmie. Wszystkie chodzą, przynajmniej na razie. Ja u siebie mam 140 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Właśnie ciekawe, jaki jest % tych co padły. Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają. Ja mam w zafirze M32, wśród znajomych są kolejne dwie i cztery auta z M32 mamy w firmie. Wszystkie chodzą, przynajmniej na razie. Ja u siebie mam 140 tys. km. Jakie roczniki te auta? Może po 2012 i te modernizacje pomogły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Jakie roczniki te auta? Może po 2012 i te modernizacje pomogły? Jedynie firmowe są po 2012, mój i znajomych są starsze. Firmowe mają grubo ponad 100 tys. na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Turbo benzyny w astrze maja tą skrzynie. Mi padla w Bravo. Skrzynia m32, byla tez w Cromie, Vectrze A miałes tą po zmianie jak pisał jeden user czy przed zmianą (przed 2012 ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają. Dokładnie jest jak piszesz. Ja mam tę skrzynię w Astrze III z 2006 roku , prawie 170 tyś na blacie i jest OK. Znam firmę w której handlowcy mieli Astry 1.7 z M32 - przebiegi przy sprzedaży ok 150 tyś i nic sie nie działo. Sprzedano zapewne miliony aut z tymi skrzyniami. Rozsypało sie pewnie z jakiś promil. Nie twierdzę że nie ma problemu bo oczywiście jest. Ale IMHO nie ma co na tej podstawie odrzucać danego modelu auta. To i tak IMHO mniejsze ryzyko niż VW z silnikiem 1.4 TSI i jego rozrządem, 2.0 TDI z jego napędem pompy oleju czy dajmy na to BMW z jego 2.0 dieslem i rozrządem na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Dokładnie jest jak piszesz. Ja mam tę skrzynię w Astrze III z 2006 roku , prawie 170 tyś na blacie i jest OK. Znam firmę w której handlowcy mieli Astry 1.7 z M32 - przebiegi przy sprzedaży ok 150 tyś i nic sie nie działo. Sprzedano zapewne miliony aut z tymi skrzyniami. Rozsypało sie pewnie z jakiś promil. Nie twierdzę że nie ma problemu bo oczywiście jest. Ale IMHO nie ma co na tej podstawie odrzucać danego modelu auta. To i tak IMHO mniejsze ryzyko niż VW z silnikiem 1.4 TSI i jego rozrządem, 2.0 TDI z jego napędem pompy oleju czy dajmy na to BMW z jego 2.0 dieslem i rozrządem na łańcuchu. to jest oczywista prawda. Wolałbym kupić samochód ze skrzynią M32, nawet taką, która będzie do roboty, ale za to reszta auta pewna i w dobrym stanie, niż coś innego, za to niepewnego. Wydanie tych 2 tys. na naprawę skrzyni to oczywiście jest jakiś koszt, ale w sumarycznym koszcie zakupu i eksploatacji auta, to będzie bardzo niewielki procent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 ... Sprzedano zapewne miliony aut z tymi skrzyniami. Rozsypało sie pewnie z jakiś promil. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 to jest oczywista prawda. Wolałbym kupić samochód ze skrzynią M32, nawet taką, która będzie do roboty, ale za to reszta auta pewna i w dobrym stanie, niż coś innego, za to niepewnego. Wydanie tych 2 tys. na naprawę skrzyni to oczywiście jest jakiś koszt, ale w sumarycznym koszcie zakupu i eksploatacji auta, to będzie bardzo niewielki procent Mam dokładnie takie samo zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 A miałes tą po zmianie jak pisał jeden user czy przed zmianą (przed 2012 ) ? 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.