Skocz do zawartości

astra IV i jej 140-konny silnik


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

eeee to jeszcze :phi:

a nie można tego łożyska wymieniać, trzeba całą skrzynię od razu?!

 

u mnie skrzynia wytrzymała 90 tys. km. Potem remont łożysk za 2 tys. pln i na razie przejechała kolejne 50 tys. km. Ale to loteria. Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie skrzynia wytrzymała 90 tys. km. Potem remont łożysk za 2 tys. pln i na razie przejechała kolejne 50 tys. km. Ale to loteria. Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów

 

Gdzieś tam kiedyś grzebałem w tym temacie i coś mi świta, że ta skrzynia po 2012 lub 2013 przeszła jakąś małą poprawkę, mniej więcej też od tego rocznika leją do niej inny olej i to miałoby poprawić sytuację. Kolejna sprawa to jakość olejów GM do skrzyni. Gdzieś był na necie test, gdzie kulki łożysk zapiekły się przy dwa razy mniejszym nacisku niż topowych olejów do skrzyni. Ostatnia rzecz jaką pamiętam to fakt, że ta skrzynia potrzebuje nieco więcej oleju niż da się wlać do poziomu zalecanego (pewnie jest korek wyrównawczy). Należy wtedy po wyrównaniu poziomu dolać górą jeszcze 0,2-0,4l oleju. Nie bierzcie tego za pewnik, ale raczej wskazówki ku temu by pogrzebać w necie w tym temacie i poznać szczegóły. Sam mam tę skrzynię, w tej chwili 37kkm przelotu i póki co działa bez zarzutów, ale nie wykluczone że przed 50kkm zaleję jakiś lepszy olej... :hmm:

 

http://forum.opel24.com/topic/70037-olej-a-fakty-i-mity-dotyczace-skrzyni-m20-m32/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można powiedzieć o awaryjności tego silnika (zasilanego lpg)? awaryjności tej astry?

 

Miałem A14NET w astrze z 2010 roku. Na LPG zrobiłem 20 kkm, lecz nie był to fabryczny gaz lecz dokładany przeze mnie. Co do samego silnika to gazuje się bez problemu, nie słyszałem żeby były z nim jakieś problemy. Pompa wody lubi się wysypać przy ok. 60 kkm, ale nie jest droga. Skrzynie są faktycznie marne, ale nie ma reguły. W moim przypadku była wymieniana jak auto miało 27 kkm, ja profilaktycznie zmieniłem olej i przy sprzedaży jak auto miało 80 kkm nie było nic niepokojącego słychać. Podobno skrzynie w dieslach lecą szybciej bo mają wyższy moment, ale czy to jest do końca prawda to nie wiem. Kolega ma tą skrzynie w vectrze z przebiegiem 250 kkm i nic mu się nie dzieje. Jak byś się już zdecydował na zakup to dokładnie sprawdź:

- czy przednie zawieszenie nie stuka (pierwszy wypust amortyzatorów podobno był wadliwy),

- sprężarkę kliamtyzacji (zdarzało się, że wydawała dziwne dźwięki jak była wyłączona).

 

Nie wiem ile masz wzrostu, ale jest to mały samochód. Mam 190 cm i za mną było bardzo mało miejsca. Jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na zakup, szukaj auta ze światłami AFL oraz fotelami ergonomicznymi. Navi możesz sobie darować bo średnio dokładna i w nocy przeszkadza podczas jazdy. Sprzedałem tylko dlatego, ze rodzinka przestała mi się mieścić. Ogólnie dobrze mi się jeździło :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ta skrzynia jest specyficzna dla AIV z tym silnikiem? Reszta usterkowości losowo?

 

 

skrzynia M32 nie tylko w oplu była montowana. Tu masz rozpiskę w jakich oplach i z jakimi silnikami  http://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html

 

 

 

w fiatach i alfach też montowali te skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obserwacji znajomego mechanika od Opli wynika, że te skrzynie zabija najszybciej niedostateczny poziom oleju. Wycieki z simmeringów półosi, które często się zdarzają powodują stopniowe pogorszenie smarowania i zawsze gdy wymieniał taką skrzynię wspominał, że zlewał z nich olej w ilości poniżej 2 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co piszesz powyżej przyczyną jest pękająca tylna obudowa, najczęściej w tym samym miejscu. Czasami jest to dziura na wylot a czesem ryska przez którą przesiąka olej i tak jak wspominasz jego ubytek to klucz do awaryjności tej skrzyni. Na poniższych zdjęciach widać miejsce pęknięć, a następnie różnice w budowie po zmianach w 2012 roku, kiedy to oprócz przebudowy pokrywy, zaczęli wlewać inny olej.

 

Umiejscowienie uszkodzenia:

uszk-ob-m32-1-a-800.jpg

 

Przed 2012:

3h6Xfw.jpg

 

Po 2012:

zdsTwR.jpg

 

Zdjęcia zapożyczone z insignia-club.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jednym łożyska padają przy kilkunastu tys. km przebiegu, inni jeżdżą bez problemów

Właśnie ciekawe, jaki jest % tych co padły. Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają.

Ja mam w zafirze  M32, wśród znajomych są kolejne dwie i cztery auta z M32 mamy w firmie. Wszystkie chodzą, przynajmniej na razie. Ja u siebie mam 140 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ciekawe, jaki jest % tych co padły. Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają.

Ja mam w zafirze  M32, wśród znajomych są kolejne dwie i cztery auta z M32 mamy w firmie. Wszystkie chodzą, przynajmniej na razie. Ja u siebie mam 140 tys. km.

Jakie roczniki te auta? Może po 2012 i te modernizacje pomogły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na forach wypowiadają się z reguły Ci, którym M32 padła i ma się wrażenie, że wszystkie siadają.
Dokładnie jest jak piszesz. Ja mam tę skrzynię w Astrze III z 2006 roku , prawie 170 tyś na blacie i jest OK.  Znam firmę w której handlowcy mieli  Astry  1.7 z M32 - przebiegi przy sprzedaży ok 150 tyś i nic sie nie działo.  

Sprzedano zapewne miliony aut z tymi skrzyniami. Rozsypało sie pewnie z jakiś promil.

Nie twierdzę że nie ma problemu bo oczywiście jest. Ale IMHO nie ma co na tej podstawie odrzucać danego modelu auta. To i tak IMHO  mniejsze ryzyko niż VW z silnikiem 1.4 TSI i jego rozrządem, 2.0 TDI z jego napędem pompy oleju czy dajmy na to BMW z jego 2.0 dieslem i rozrządem na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest jak piszesz. Ja mam tę skrzynię w Astrze III z 2006 roku , prawie 170 tyś na blacie i jest OK.  Znam firmę w której handlowcy mieli  Astry  1.7 z M32 - przebiegi przy sprzedaży ok 150 tyś i nic sie nie działo.  

Sprzedano zapewne miliony aut z tymi skrzyniami. Rozsypało sie pewnie z jakiś promil.

Nie twierdzę że nie ma problemu bo oczywiście jest. Ale IMHO nie ma co na tej podstawie odrzucać danego modelu auta. To i tak IMHO  mniejsze ryzyko niż VW z silnikiem 1.4 TSI i jego rozrządem, 2.0 TDI z jego napędem pompy oleju czy dajmy na to BMW z jego 2.0 dieslem i rozrządem na łańcuchu.

 

 

to jest oczywista prawda. Wolałbym kupić samochód ze skrzynią M32, nawet taką, która będzie do roboty, ale za to reszta auta pewna i w dobrym stanie, niż coś innego, za to niepewnego. Wydanie tych 2 tys. na naprawę skrzyni to oczywiście jest jakiś koszt, ale w sumarycznym koszcie zakupu i eksploatacji auta, to będzie bardzo niewielki procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest oczywista prawda. Wolałbym kupić samochód ze skrzynią M32, nawet taką, która będzie do roboty, ale za to reszta auta pewna i w dobrym stanie, niż coś innego, za to niepewnego. Wydanie tych 2 tys. na naprawę skrzyni to oczywiście jest jakiś koszt, ale w sumarycznym koszcie zakupu i eksploatacji auta, to będzie bardzo niewielki procent

 

Mam dokładnie takie samo zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.