mrarek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 nie używam JC Premium, więc o tym się nie wypowiem. przeważnie "w naturze" człek ma, by nie wydawać więcej niż musi, więc dokonałem "gołym okiem" kiedyś dawno przeglądu filtrów na niskiej półce. najłatwiej było sprawdzić/porównać filtry powietrza - silnika i kabinowe (zwykłe i przeciwpyłkowe) i powiem, że tkanina filtracyjna prawie cienka jak bibuła, albo cienki materiał filcopodobny nie napawał mnie optymizmem. łatwo w nim można było zrobić "dziurkę", więc odpuściłem to. na pewno filtr węglowy HART nie spełniał filtracji węglowej, pomimo, że biały materiał filcopodobny był nadźgany czarnymi kropkami. wśród kilku niszowych marek właśnie HART mi utkwił (jest u mnie na wsi taka obklejona HARTEM skodzina, więc utkwiło mi to), reszty firm nie pamiętam i już nie patrzyłem na nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 nie używam JC Premium, więc o tym się nie wypowiem. przeważnie "w naturze" człek ma, by nie wydawać więcej niż musi, więc dokonałem "gołym okiem" kiedyś dawno przeglądu filtrów na niskiej półce. najłatwiej było sprawdzić/porównać filtry powietrza - silnika i kabinowe (zwykłe i przeciwpyłkowe) i powiem, że tkanina filtracyjna prawie cienka jak bibuła, albo cienki materiał filcopodobny nie napawał mnie optymizmem. łatwo w nim można było zrobić "dziurkę", więc odpuściłem to. na pewno filtr węglowy HART nie spełniał filtracji węglowej, pomimo, że biały materiał filcopodobny był nadźgany czarnymi kropkami. wśród kilku niszowych marek właśnie HART mi utkwił (jest u mnie na wsi taka obklejona HARTEM skodzina, więc utkwiło mi to), reszty firm nie pamiętam i już nie patrzyłem na nie Ja używam spośród najtańszych JC Premium, Wertteile (marka własna hurtowni Gordon). W obu przypadkach filtry są mniej więcej o połowę tańsze od odpowiedników z logo Knecht, Bosch czy nawet Filtron. Co do tkaniny to absolutnie nie potwierdzam Twoich spostrzeżeń, gdyż w zeszłym miesiącu właśnie porównywałem sobie JC Premium z OEMowym filtrem Hondy Jazz. Grubość materiału filtrującego identyczna, na pewno nie przebije tego żadne zanieczyszczenie wessane z zewnątrz. Z kabinówkę rzecz ma się podobnie, porównywałem Wertteile z Denso - wymiary, grubość materiału taka sama. Owszem, przy kabinówce przy opcji budżet nie mam aktywnego węgla, to fakt. Ale w zamian wymieniam taki tani filtr 2 razy w roku i uwierz, że naprawdę jest za każdym razem brudny. Sądzisz, że oryginał za 2 x więcej kasy i jeżdżący 2 razy dłużej, by się nie ubrudził ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 jak pisałem - JC Premium nie kupowałem. nie wypowiadam się. co do reszty filtrów powietrznych - kupuję Sędziszów, MANN, PURFLUX i też wymieniam 2x w roku. RAZ ze wymieniam co 10 kkm, DWA region w którym żyję ma spore zapylenie, a zwiąchole górnicze nie pomogą w oczyszczeniu go. nie chce wdychać, jak nie muszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4KTK Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Wolę Polskie filtry niż Niemieckie które są robione wokół Niemiec. Sparzyłem się na Febi, nie ma zaworu zwrotnego. orginalne filtry może są robione w Niemczech. Hengst, UFI- włoska firma. Filtron pod władzami Manna, i PZL Sędziszów są robione w Polsce. Włosi robią porządne części. Z Filtronem nigdy nie miałem żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 13 godzin temu, M4KTK napisał(a): Wolę Polskie filtry niż Niemieckie które są robione wokół Niemiec. Sparzyłem się na Febi, nie ma zaworu zwrotnego. orginalne filtry może są robione w Niemczech. Hengst, UFI- włoska firma. Filtron pod władzami Manna, i PZL Sędziszów są robione w Polsce. Włosi robią porządne części. Z Filtronem nigdy nie miałem żadnego problemu. a jakie to problemy z filtrami były ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 16 godzin temu, M4KTK napisał(a): Wolę Polskie filtry niż Niemieckie które są robione wokół Niemiec. Sparzyłem się na Febi, nie ma zaworu zwrotnego. orginalne filtry może są robione w Niemczech. Hengst, UFI- włoska firma. Filtron pod władzami Manna, i PZL Sędziszów są robione w Polsce. Włosi robią porządne części. Z Filtronem nigdy nie miałem żadnego problemu. wg mnie kolega mocno upraszcza - teraz wiele firm zleca produkcje (nawet te bardzo znane i duże), nie tylko typowi pakowacze. BTW. odkop dobry, nick "M4KTK" też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) Ale odkop No ale proszę, ostatni zakup - Purflux Filtr poszedł do zwrotu, wyglądał jakby go myszy zaczęły jeść. W to miejsce zamówiłem Mahle/Knecht. Jeszcze kilka lat temu jakoś ładniej te filtry wyglądały, teraz pooblewane masą z wtryskarki. Edytowane 7 Marca przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 19 minut temu, analyzer64 napisał(a): Ale odkop No ale proszę, ostatni zakup - Purflux Filtr poszedł do zwrotu, wyglądał jakby go myszy zaczęły jeść. W to miejsce zamówiłem Mahle/Knecht. Jeszcze kilka lat temu jakoś ładniej te filtry wyglądały, teraz pooblewane masą z wtryskarki. wyprodukowany 4 lata temu, to go już trzeba wymieniać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Godzinę temu, analyzer64 napisał(a): Jeszcze kilka lat temu jakoś ładniej te filtry wyglądały, teraz pooblewane masą z wtryskarki. Przynajmniej masy nie oszczędzają a dają na bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca (edytowane) 2 godziny temu, DamianB napisał(a): wyprodukowany 4 lata temu, to go już trzeba wymieniać! Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na datę produkcji Mam jeszcze kilka zdjęć. Kamoka, która poszła do zwrotu, wąsy po obu stronach. W jej miejsce Mann Olejowe, porównanie. Mahle cięższy o 10g od Purfluxa. 209g vs 199g. Wziąłem dwa, bo mam Specola 0W40 na przelanie, zrobię na nim z 500km, potem płukanka i Ravenol SSL 0W40 docelowo Edytowane 7 Marca przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca 25 minut temu, analyzer64 napisał(a): Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na datę produkcji Mam jeszcze kilka zdjęć. Kamoka, która poszła do zwrotu, wąsy po obu stronach. W jej miejsce Mann Olejowe, porównanie. Mahle cięższy o 10g od Purfluxa. 209g vs 199g. Wziąłem dwa, bo mam Specola 0W40 na przelanie, zrobię na nim z 500km, potem płukanka i Ravenol SSL 0W40 docelowo TO ta cudowna zielona kamoka , tez taka kupiłem. O jakie wasy chodzi? Hengst produkowany w austrii. Mahle po 10 tys km był wklesniety, hengst trzyma wymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Wąsy za które łapiesz żeby wyjąć filtr. Są po obu stronach. Mógłbym to obciąć, ale nie pasowało mi to, brak ramki dookoła, też trochę zmniejsza sztywność tego filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Dziś też przyszedł mi kabinowy kamoka, bez wąsów, ale też bez ramki - mam nadzieję, że akurat na plus, bo sposób montażu jest taki, że filtr jest łamany w dwóch miejscach i z ramką bardzo ciężko wchodził 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca W dniu 7.03.2024 o 18:22, analyzer64 napisał(a): Olejowe, porównanie. Mahle cięższy o 10g od Purfluxa. 209g vs 199g. Ten filtr Mahle to Made in gdzie jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca W dniu 7.03.2024 o 19:04, analyzer64 napisał(a): Wąsy za które łapiesz żeby wyjąć filtr. Są po obu stronach. Mógłbym to obciąć, ale nie pasowało mi to, brak ramki dookoła, też trochę zmniejsza sztywność tego filtra. odkąd pamietam kamoka nie miała wąsów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 8 minut temu, deszczowyRoman napisał(a): odkąd pamietam kamoka nie miała wąsów Na zdjęciu je widać, zaznaczyłem żółtymi strzałkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 20 minut temu, Woockush napisał(a): Ten filtr Mahle to Made in gdzie jest? Chiny. Purflux Francja, Mann Czechy, Mahle/Knecht (filtr powietrza)- Austria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca (edytowane) W dniu 7.03.2024 o 18:22, analyzer64 napisał(a): Mahle cięższy o 10g od Purfluxa. 209g vs 199g. 10 g to żadna różnica (więcej waży torebka keczupu z McD ). Wystarczy ciut grubsza blacha i gramy lecą, a tu widzę, że w Mahle jakby nieco dłuższa tuleja gwintowana, to też gramy. Edytowane 8 Marca przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 2 minuty temu, shapyr napisał(a): 10 g to żadna różnica (więcej waży torebka keczupu z McD ). Wystarczy ciut grubsza blacha i gramy lecą, a tu widzę, że w Mahle jakby nieco dłuższa tuleja gwintowana, to też gramy. Najprawdopodobniej grubsza blacha, w dotyku wydaje się lepiej wykonany. Więcej byłoby wiadomo po rozcięciu ich, ale szkoda mi zwyczajnie kasy na to, kiedyś w to się bawiłem. Na pierwszy rzut oka, w reku, lepsze wrażenie robi Mahle olejowy, ale to tylko filtr z drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca Kamoka ultra pure vs. mahle węglowy. Nie wiem czy ten mahle taki ciężki od kurzu, ale czuć, że bardziej mięsisty. No i 23 vs 26 żeberka. Pierwszy i ostatni raz Kamoka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca 4 godziny temu, DamianB napisał(a): Kamoka ultra pure vs. mahle węglowy. Nie wiem czy ten mahle taki ciężki od kurzu, ale czuć, że bardziej mięsisty. No i 23 vs 26 żeberka. Pierwszy i ostatni raz Kamoka. Ja też już nie kupię jakiś wynalazków. Też kupiłem kabinowy i wyglądał jak z bibuły do szkoły dla dzieci. wyleciał po 3 miesiącach "pracy" w wakacje Filtron naprawdę trzyma jakość, ale nie węglowych bo na końcu są źle zabezpieczone i sypie z nich się węgiel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca W dniu 8.03.2024 o 21:30, analyzer64 napisał(a): Na zdjęciu je widać, zaznaczyłem żółtymi strzałkami. Mam 3 rozne kamoki zielone i zadna nie ma wąsów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Marca Udostępnij Napisano 11 Marca W dniu 7.03.2024 o 10:49, sherif napisał(a): a jakie to problemy z filtrami były ? z filtronem były kiedyś akcje z zaworem zwrotnym w olejowych. Zresztą z zaworami zwrotnymi w zamiennikach jest grubszy temat, bo ciśnienia są bardzo często tak dobierane żeby obsłużyć bardzo szeroką gamę, a przez to często olej idzie przez baypass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.