prawoimotoryzacja Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Wiem,czytałem .Mechanik mowił że kupę kasy wyjdzie wymiana szklanek .Może kiedys go zagadam aby tam zerknął. Wymiana wszystkich to koszt ok 1500 zł. W ASO zaśpiewali mi coś ok 2500 zł. Czy silnik 1.6 115 tez nie ma hydrauliki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Tego to nie wiem, ale zarejestruj sie na te forum , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=213055 ,tu jest sporo informacji o focusach .Ja tam pytam jak czegoś nie wiem . Generalnie trzeba bedzie sie zainteresować tym klepaniem ,aby coś dalej nie poszło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 W tych silnikach są szklanki bez hydrauliki z płytkami regulacyjnymi? Czy nie ma płytek, i konieczna jest wymiana szklanki w przypadku nieprawidłowości? Bo cena za taką regulacje widzę że jest konkretna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 W tych silnikach są szklanki bez hydrauliki z płytkami regulacyjnymi? Czy nie ma płytek, i konieczna jest wymiana szklanki w przypadku nieprawidłowości? Bo cena za taką regulacje widzę że jest konkretna. Szklanka o stalej grubosci, wiec roszada ze zmiana miejscami lub zakup nowych 16szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Szklanka o stalej grubosci, wiec roszada ze zmiana miejscami lub zakup nowych 16szt. a w tym 100-konnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 a w tym 100-konnym? No właśnie w tym naszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Szklanka o stalej grubosci, wiec roszada ze zmiana miejscami lub zakup nowych 16szt. Wiedzą jak uprzykrzyć eksploatację potencjalnym użytkownikom Nawet szlifowanie nie wchodzi w grę jak w przypadku płytek regulacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Szklanka o stalej grubosci, wiec roszada ze zmiana miejscami lub zakup nowych 16szt. No właśnie znam taką historię że w starym focusie mechanik pozamieniał miejscami kilka sztuk i auto przejechało już z 80 tys i nic się nie dzieje. Z technicznego punktu widzenia to druciarstwo, ale jak ogarnięty człowiek się za to weźmie to może zadziałać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 No właśnie znam taką historię że w starym focusie mechanik pozamieniał miejscami kilka sztuk i auto przejechało już z 80 tys i nic się nie dzieje. Z technicznego punktu widzenia to druciarstwo, ale jak ogarnięty człowiek się za to weźmie to może zadziałać... dlaczego druciarstwo, jak dobrze pomierzył luz zaworowy i dobrze wykonał roszady to problemu nie będzie. Dochodzi kwestia jeszcze zużycia samych elementach współpracujących, czy nie są zbytnio zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 dlaczego druciarstwo, jak dobrze pomierzył luz zaworowy i dobrze wykonał roszady to problemu nie będzie. Dochodzi kwestia jeszcze zużycia samych elementach współpracujących, czy nie są zbytnio zużyte. No właśnie o to mi chodzi. Elementy przez lata pracy "dopasowują" się zużywając się, więc teoretycznie po zamianie luzy powinny szybko znowu się rozjechać jak się zużyte zamienione elementy na nowo dotrą i dopasują. Myślę że cała sztuka właśnie polega na dobraniu szklanek tak żeby skompensować ponowne "dotarcie się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 @@Jaruga nic się tam nie "dopasowywuje", to nie stary polonez w którym się trzonki zaworów i dźwigienki wyklepywały Zmniejszenie luzów wynika ze zużycia zaworu/gniazda a nie szklanki/trzonka zaworu, które to są odpowiednio utwardzane i nic się tam nie ściera/dociera czy "dopasowywuje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 @@Jaruga nic się tam nie "dopasowywuje", to nie stary polonez w którym się trzonki zaworów i dźwigienki wyklepywały Zmniejszenie luzów wynika ze zużycia zaworu/gniazda a nie szklanki/trzonka zaworu, które to są odpowiednio utwardzane i nic się tam nie ściera/dociera czy "dopasowywuje" Czyli powierzchnia szklanek jest nadal idealnie gładka po np. 200kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Czyli powierzchnia szklanek jest nadal idealnie gładka po np. 200kkm? Jakby nie była, to wałek raz dwa zje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Jeżeli klepie tylko na zimnym to jest jeszcze ok, czy należy się już martwić? Czym może skutkować jazda bez regulacji luzu zaworowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Jeżeli klepie tylko na zimnym to jest jeszcze ok, czy należy się już martwić? Czym może skutkować jazda bez regulacji luzu zaworowego? wypaleniem gniazda zaworowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 wypaleniem gniazda zaworowego No dobra, ale jeżeli klepie tylko ma zimnym przez pierwsze chwile jazdy i zanika przy rozgrzewaniu się silnika, to chyba nie jest aż tak źle? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 No dobra, ale jeżeli klepie tylko ma zimnym przez pierwsze chwile jazdy i zanika przy rozgrzewaniu się silnika, to chyba nie jest aż tak źle? ja bym się tym bardzo nie przejmował. Sprawdziłbym luz zaworowy wtedy kiedy zaleca producent (160 kkm) i jak będą duże odchyłki to zrobił... Mam ten sam silnik i moim zdaniem one po prostu tak klepią na zimnym. U mnie też jest to czasem słyszalne na zimno (3 latek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 ja bym się tym bardzo nie przejmował. Sprawdziłbym luz zaworowy wtedy kiedy zaleca producent (160 kkm) i jak będą duże odchyłki to zrobił... Mam ten sam silnik i moim zdaniem one po prostu tak klepią na zimnym. U mnie też jest to czasem słyszalne na zimno (3 latek) Tak jest... W wielu autach z hydrauliką też klepie zaraz po odpaleniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Tak jest... W wielu autach z hydrauliką też klepie zaraz po odpaleniu... Jak miałem astre I 16V to tam dopiero grały zawory ,megane nie klepał .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 ja bym się tym bardzo nie przejmował. Sprawdziłbym luz zaworowy wtedy kiedy zaleca producent (160 kkm) i jak będą duże odchyłki to zrobił... Mam ten sam silnik i moim zdaniem one po prostu tak klepią na zimnym. U mnie też jest to czasem słyszalne na zimno (3 latek) Jaki masz przebieg? Masz focusa mk3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 dobijam do 125kkm, focus mk3 '12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 dobijam do 125kkm, focus mk3 '12 U Ciebie nie ma stuków na zimno , bo silnik nie ma się kiedy ostudzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 U Ciebie nie ma stuków na zimno , bo silnik nie ma się kiedy ostudzić Że to niby duży przebieg ma? Żeby te wszystkie allegrowootomotowe sprzęty 2-4 latki miały po tyle, to świat byłby piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 @@AkuQ,40 kkm na rok to trochę jest. Pytanie jeszcze czy zawodowo czy dla przyjemności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 @@AkuQ,40 kkm na rok to trochę jest. Pytanie jeszcze czy zawodowo czy dla przyjemności? 31kkm/rok kupiłem auto poflotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 @@AkuQ,40 kkm na rok to trochę jest. Pytanie jeszcze czy zawodowo czy dla przyjemności? A kto dla przyjemności zrobi 40kkm? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 @@AkuQ,40 kkm na rok to trochę jest. Pytanie jeszcze czy zawodowo czy dla przyjemności? Przykładowo tamten rok zamknąłem z przebiegiem 37kkm/rok i wcale w aucie nie spałem Ot normalne użytkowanie, wychodzę z założenia że auto jest dla mnie i że jak potrzebuje jechać to jade a nie liczę kosztów paliwa i itp. Dlatego jeżdże 1.2 na LPG Każdy ma inne priorytety, dla jednego samochód ma jeździć i ułatwiać życie, dla innych ma wyglądać dobrze brzmieć żeby sąsiad miał "gula" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Pytanie tez ile ma się aut w domu i na ile aut rozkłada się przebieg.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 To też racja ale w moim przypadku to przeważnie i tak wychodzi że jedziemy moim bo taniej chyba że "młoda" prowadzi to jedzie swoim bo innych aut nie uznaje. Dobra zresztą wątek jest na inny temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 A może te fordowskie oleje sa do kitu co?mam motocrafta .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 U mnie stuki pojawiły się w ciągu kilku dni po wymianie oleju na Castrol Edge 5w30. Po miesiącu zmieniłem na Ford Formuła F i jest to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki211 Napisano 19 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 W dniu 14.03.2016 o 10:03, prawoimotoryzacja napisał: U mnie stuki pojawiły się w ciągu kilku dni po wymianie oleju na Castrol Edge 5w30. Po miesiącu zmieniłem na Ford Formuła F i jest to samo... Czy udało się rozwiązać problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2022 22 godziny temu, Luki211 napisał: Czy udało się rozwiązać problem ? Na Motulu było trochę ciszej. Generalnie rzecz biorąc, te silniki chyba w ten sposób pracują na zimno, o ile nie mają zbyt dużych luzów zaworowych - warto je sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 20 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2022 Jako właściciel Focusa MK2 z tym samy silnikiem napiszę tak...mój ma dokładnie tak samo. Po 2 km przestaje i nie pojawia się do ponownego odpalania na zimno. Nie są to zawory. Przy wymianie rozrządu miałem regulowane zawory (nie ma hydrauliki, nie ma płytek...są pełne szklanki o różnych grubościach - regulacja przy wymianie rozrządu bo trzeba zrzucać wałki) i nic to nie dało...dalej klepie. To stukanie to najprawdopodobniej sworznie tłoków...albo tzw. piston slap...Ludzie tak mają i z tym jeżdżą grube kilometry i niewiele da się z tym zrobić...no chyba że remont, ale jak nic innego się nie dzieje to niespecjalnie ma to sens ekonomiczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2022 W dniu 1.11.2015 o 12:46, prawoimotoryzacja napisał: Kupiłem forda focusa 2 fl 1.6 100 duratec benzyna w którym olej był wymieniony 7 tys kn wcześniej. Mimo wszystko po tygodniu od zakupu postanowiłem zmienić olej. Po 3 dniach od wymiany po porannym odpaleniu aura zaczął dziwnie stukać silnik. Po jego rozgrzaniu (2-3 km jaxdy) stukanie zanika. Wlany został castrol edge fst. Jakieś sugestie? Te silniki tak chodzą.mam taka sama fokę od 7 lat z tym samym silnikiem 223tys km. Po paru km powinien chodzic duzo ciszej,na wolnych obrotach ,Słychac delikatnie ten stukot,klekot..ale duzo mniej.Olej lałem Motorcraft 5 W-30 przez 5 lat .teraz zalałem Motula o tych samych parametrach i nic sie nie zmieniło .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 21 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2022 U mnie przy przebiegu 185tys jest narazie cichutko, nawet na zimnym silniku. Olej leje Orlen formula F 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 24 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2022 W dniu 1.11.2015 o 14:08, prawoimotoryzacja napisał: Tylko dlaczego to słychać tylko na zimno Bo luz zaworowy kasuje się ze względu na rozszerzalność temperaturową materiału. Dlatego też zazwyczaj zawory wydechowe mają nieco większy luz niż dolotowe. [quote] i dlaczego wcześniej tego nie było? [/quote] a tego to nie wiem. Może było. A i że zawory to nie jest przecież pewne na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.