prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Kupiłem forda focusa 2 fl 1.6 100 duratec benzyna w którym olej był wymieniony 7 tys kn wcześniej. Mimo wszystko po tygodniu od zakupu postanowiłem zmienić olej. Po 3 dniach od wymiany po porannym odpaleniu aura zaczął dziwnie stukać silnik. Po jego rozgrzaniu (2-3 km jaxdy) stukanie zanika. Wlany został castrol edge fst. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Na jakim oleju wczesniej jeździł? Nie przypadkiem od strony rozrządu słychać to stukanie? Jak tam wygląda regulacja zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 5w30 wcześniej i teraz. O ile ost karteczka ma jakąś wartość to pisze 5w30 liquy moly. Nie ma hydrauliki, tylko ręczna regulacja luzu zaworowego. Zgodnie z książką serwisowa sprawdzenie luzu ma nastąpić przy przebiegu 160 tys km. Być może teraz były chłodniejsze poranki i dlatego nie było tego słychać? Czy coś zmajstrowali przy wymianie oleju? Po przygodach z 1.6 tdci jestem wyczulony na wszelkie studia i na pewno od zakupu nic nie stukało, a dopiero w poniedziałek rano to zauważyłem. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 jak dla mnie to zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Poszukaj na FKP, gdzieś taki temat widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Tylko dlaczego to słychać tylko na zimno i dlaczego wcześniej tego nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Miałem tak samo w Fiacie Punto, chodził jak diesel po odpaleniu. Generalnie focus 1.6 jest bardzo głośnym autem , ale tutaj chyba grają zawory. Ale jak wszystko ustaje po paru kilometrach to chyba nie ma się co przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Tyle tylko, że wcześniej tego nie było. Czy ten castrol może powodować takie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Skoro nie ma hydraulicznych popychaczy to raczej nie wiem co by tam mogło hałasować, dla spokoju sprawdzić luzy zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Zapewne zawory. To samo miałem w Stilo, też ustępowało po rozgrzaniu. Nigdy nic z tym nie robiłem, przyzwyczaiłem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Tyle tylko, że wcześniej tego nie było. Czy ten castrol może powodować takie objawy? Wymieniłeś olej bdb firmy na olej firmy, o której są różne opinie nie koniecznie pochlebne. W swoich samochodach odczuwałem dużą różnicę w głośności silnika w zależności od producenta oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Kupiłem forda focusa 2 fl 1.6 100 duratec benzyna w którym olej był wymieniony 7 tys kn wcześniej. Mimo wszystko po tygodniu od zakupu postanowiłem zmienić olej. Po 3 dniach od wymiany po porannym odpaleniu aura zaczął dziwnie stukać silnik. Po jego rozgrzaniu (2-3 km jaxdy) stukanie zanika. Wlany został castrol edge fst. Jakieś sugestie? To jest na ssaniu? Mój tez tak klepie z rana ,ale to przez chwile tylko..Ja jeszcze nie zminiłem oliwy ,ale jak zmienie to na ten fordowski F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Kupiłem forda focusa 2 fl 1.6 100 duratec benzyna w którym olej był wymieniony 7 tys kn wcześniej. Mimo wszystko po tygodniu od zakupu postanowiłem zmienić olej. Po 3 dniach od wymiany po porannym odpaleniu aura zaczął dziwnie stukać silnik. Po jego rozgrzaniu (2-3 km jaxdy) stukanie zanika. Wlany został castrol edge fst. Jakieś sugestie? Nie wiem jak w noPb ale dieslu Forda różne oleje testowałem ale zawsze wracałem do Motorcrafta. Na innych cuda sie działy . Sprawdzone na 1.4 TDCi 2.0 i 2.4 TDCi i obecnie 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Jakieś sugestie? Zapytaj sprzedającego co wlał przed sprzedażą do oleju, żeby nie stukało . Wlej to samo i będziesz miał spokój . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Zapytaj sprzedającego co wlał przed sprzedażą do oleju, żeby nie stukało . Wlej to samo i będziesz miał spokój . Jeśli wlewal motodokotra to na pewno się przyzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Żadnego motodoktora tam nie było - przynajmniej mam taką nadzieję. Auto serwisowane. To klepie jest tylko na zimnym silniku i pojawia się po dobrych kilku sekundach od odpalenia. Raz ciszej, a raz głośniej. Może wywalę tego castrola i dam mu inny olej? Czy te silniki tak pracują na ssaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 cykanie wtrysków to norma, ale to łupanie w tle nie jest normalne. Castrol Edge jest najczęściej podrabianym olejem - może trefny olej?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Jeżeli nie był lany doktor, to prawdopodobnie jeździł na oleju o większej lepkośći np. 10W40. A luzy zaworowe swoją drogą do kontroli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Zadzwonię do tego serwisu i postaram się dowiedzieć na jakim oleju jeździł. Szkoda mi silnika, bo auto jest w swietnym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 coś szczęścia do tych fok to ty nie masz. Też wlałem castrola edge i coś głośniej zaczął chodzić na zimno (1.6 Ti-VCT). Pojeżdżę trochę i wracam do motorcrafta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 O widzisz, czyli u Ciebie to samo. Teraz masz takie postukiwania na zimno? A wiece co za olej kryje się pod tym motocraftem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Nie wiem czy tak samo, podczas jazdy słychać było, że głośniej pracuje, ewidentnie grały zawory i zaraz ucichły. Zaobserwowałem to tylko raz ale jakoś specjalnie nie drążyłem tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi, że winna/winne są szklanki. Przy zmianie oleju nastąpiło wyplukanie go ze szklanek i teraz ten nowy widocznie nie napełnia jej/ich od razu. Twierdzi, że któraś musi być juz wyrobione i ze jeżeli szybko to mija na zimnym to na razie czekać. Uważa, że powinno się to uspokoić, a jeżeli nie prEjdzie lub zacz ie stukać na ciepłym to trzeba będzie je wymienić. Może tak być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcolomeo Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi, że winna/winne są szklanki. Przy zmianie oleju nastąpiło wyplukanie go ze szklanek i teraz ten nowy widocznie nie napełnia jej/ich od razu. Twierdzi, że któraś musi być juz wyrobione i ze jeżeli szybko to mija na zimnym to na razie czekać. Uważa, że powinno się to uspokoić, a jeżeli nie prEjdzie lub zacz ie stukać na ciepłym to trzeba będzie je wymienić. Może tak być? To jest hydrauliczna kompensacja luzu czy nie ma? Swoją drogą niezły bajer ma mechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Jak dla mnie ten silnik nie ma hydrauliki tylko pppychacze mechaniczne o stalej grubosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 To jest hydrauliczna kompensacja luzu czy nie ma? Swoją drogą niezły bajer ma mechanik nie ma - płytki są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Zadzwonię do tego serwisu i postaram się dowiedzieć na jakim oleju jeździł. Szkoda mi silnika, bo auto jest w swietnym stanie nie kombinuj z castrolami, które podrabiają wszędzie gdzie sie da, kup sobie to co leją wszyscy i nic nikomu nie stuka http://ford.sklep.pl/product-pol-15291-olej-silnikowy-5w30-Formula-F-5-litrow-14E9EC.html 100 zyla ze 5l, jak za darmo, aaaa zgadnij kto to produkuje - CASTROL! Tyle, że fordowskich flaszek nie podrabiają ... i wymien ten olej zanim zrobisz silnikowi krzywdę od tego kujawskiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Zaryzykuję ze zmianą tego oleju na ten fordowski. Jeżeli to nie olej, to zawory do regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 nie ma - płytki są Hydro nie ma na pewno, ale z tego co pamiętam płytek również nie ma. Regulacja to wymiana lub szlif szklanki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Hydro nie ma na pewno, ale z tego co pamiętam płytek również nie ma. Regulacja to wymiana lub szlif szklanki. Zaden szlif szklanki albo wymiana albonprzekladka z innych miejsc. Szlif Szklanki ja uszkadza i jeszcze szybciej pokasuja sie luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 O co chodz z tym kasowaniem luzów? Co jeśli nie będę robić tych stukajacych ns zimno szklanek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 O co chodz z tym kasowaniem luzów? Co jeśli nie będę robić tych stukajacych ns zimno szklanek? wypali zawór i będziesz robił całą głowicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 wypali zawór i będziesz robił całą głowicę Ale stuki to są chyba przy zbyt dużych luzach a wypalenie zaworu=brak luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 tak, ale jak nie są wyregulowane to skąd masz pewność, że jeden nie ma zbyt dużego luzu i klepie, a drugi zbyt małego? Jak dalej klepią po zmianie na dobry olej to trzeba pomierzyć i ustawić, nie ma co główkować. W porównaniu do innych nowoczesnych silników to i tak pikuś i w zasadzie jedyna poważniejsza czynność serwisowa jaką trzeba co ileś tam kkm wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 tak, ale jak nie są wyregulowane to skąd masz pewność, że jeden nie ma zbyt dużego luzu i klepie, a drugi zbyt małego? Jak dalej klepią po zmianie na dobry olej to trzeba pomierzyć i ustawić, nie ma co główkować. spokojnie, pomału, on jeszcze nic nie zmienił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Olej jyz kupiony. Jutro jadę na wymianę. Czy po takiej regulacji trzeba znowu nowy olej mu dać? Ta regulacja/ wymiana szklanek to jakaś trudna rzecz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Zadnego oleju nie wymieniasz, jeśli są rzeczywiście płytki a nie hydraulika na zaworach to zmiana oleju wiele nie da. Przeregulować zawory, to się powinno uspokoić. Sama regulaja nic trudnego, kwestia ile trzeba rozbierać , czy trzeba wyciągać wałek rozrządu i itp. Mierzysz luz zaworowy na zimnym silniku. Wyciągasz płytkę, mierzysz ją i prostą matematyką dobierasz nową płytke o określonej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Tyle, że tu podobno nie ma płytek, a są szklanki? Nie za szybko te luzy jak na 100 kkm? Dlaczego to się pojawiło akurat po zmianie oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Czytam ten temat i już sam nie wiem, mówisz o szklance bez hydrauliki? Jeśli tak jak zwał tak zwał, chodzi o to że regulacja luzu mechanicznego jest mechaniczna i podlega regulacji okresowej. Wszystko możliwe, zależy na jakim oleju było jeżdżone i jakie były zachowane interwały wymiany. W tej kwestii chodzi o zużycie mechaniczne elementów układu rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Nie znam się dokładnie na mechanice silnika i budowie tego durateca, a pisze tyle co się dowiedziałem. Olej bym zmieniany ci ok 15 tys km. Mnie najbardziej zastanawia to, że stuki pojawiły się 3 dni po wymianie oleju na castrola o są tylko po 9dpakenu zimnego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Czy po tej regulacji luzu zaworowego należy wlać nowy olej? Czy ktoś z Was robił jyz taki zabieg w swoim Fordzie z tym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Czy po tej regulacji luzu zaworowego należy wlać nowy olej? Nie widzę takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Olej zmeniony i dalej to samo. Mam wrażenie, że na rozgrzanym silniku od jakiegoś czasu od czasu do czasu czuć wibracje/nierówna pracę silnika. Ja to mam pecha z tym autami. Tyle kasy poszło i znowu problemy.... Nie pozostaje nic innego jak tylko umówić się na kontrolę luzu zaworowego. Macie jakiś sprawdzony serwis na Slasku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Olej zmeniony i dalej to samo. Mam wrażenie, że na rozgrzanym silniku od jakiegoś czasu od czasu do czasu czuć wibracje/nierówna pracę silnika. Ja to mam pecha z tym autami. Tyle kasy poszło i znowu problemy.... Nie pozostaje nic innego jak tylko umówić się na kontrolę luzu zaworowego. Macie jakiś sprawdzony serwis na Slasku? ford sławek http://fordslawek.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Jyz zaczynam wszystko brać pod uwagę. Czy jest możliwe, że zrobili coś nie tak przy wymianie oleju? Zły filtr, itd? Mam tylko nadzieje, ze to nie cis z układem tlokowym.. zalamka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Być może zrobili, ale poprzedni właściciele samochodu - wlali o dwa doktory za dużo Oczywiście to sytuacja rzadka, ale nie wykluczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Doktor odpada, ponieważ auto jest kupione od znajomego osoby od której ja go kupiłem. Po 1.6 tdci miałem wielka nadzieje, ze wreszcie zacznę się cieszyć autem, a tu taka wtopa. Jakiego trzeba mieć pecha, żeby oba kupione aura mieć zepsute. Z taką wiedzą motoryzacyjna i przenikliwoscia przy zakupie i mimo tego znowu fakap. Zalanany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Auto miało tylko 1 właściciela od nowosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Nie wierz za bardzo czarnowidztwu i diagnozom forumowym - jak jesteś ze śląska, to jedź do Sławka, sprawdzą i znajdą co tam sie dzieje, może to nic takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Nie wierz za bardzo czarnowidztwu i diagnozom forumowym - jak jesteś ze śląska, to jedź do Sławka, sprawdzą i znajdą co tam sie dzieje, może to nic takiego. Ja tez myślę że nic takiego złego się nie dzieje. Zwłaszcza jak wszystko mija po przejechaniu paru kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.