Maciej__ Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 co prawda sedana ale juz macalem i talismana i nowa meganke tu meganki ktore noedlugo popsuja pseudo dziennikarze motoryzacyjni Kiedy bedzie cennik nowej megane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 grudzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 No chyba jednego i drugiego... zwłaszcza że co by Renault nie mówil o Lattitude to dla mnie to laguna sedan Ej... chyba nie bardzo Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E) segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizman segment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman segment E: DS > CX > XM > C6 > C5MK3 segment D: BX > Xantia > C5MK1/MK2 > C5 MK3 segment E: DS > 604 > 605 > 606 > 508 segment D: 405 > 406 > 407 > 508 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Ej... chyba nie bardzo Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E) segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizman segment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman segment E: DS > CX > XM > C6 > C5MK3 segment D: BX > Xantia > C5MK1/MK2 > C5 MK3 segment E: DS > 604 > 605 > 606 > 508 segment D: 405 > 406 > 407 > 508 Segment D jest chyba dosc mocno podgryzany przez SUVy wiec musza cos kombinowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Raczej robią podobny numer jak PSA, linie segmentów D i E schodzą się w jeden model de facto D (wannabe D/E) segment E: R25 > Safrane > VelSatis > Latiitude > Talizmansegment D: R21 > Laguna1 > Laguna2 > Laguna 3 > Talizman OK wiem że to mówi producent - ale dla mnie po jeżdzie lattitude była to nadal laguna w wersji sedan.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 No chyba jednego i drugiego... zwłaszcza że co by Renault nie mówil o Lattitude to dla mnie to laguna sedan A jechałeś tym? Między Latitude a Laguną jest przepaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 OK wiem że to mówi producent - ale dla mnie po jeżdzie lattitude była to nadal laguna w wersji sedan.... Lattitude to chyba nie mial wiele wspolnego z Laguna, bo to na bazie jakiegos koreanca zmajstrowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Lattitude to chyba nie mial wiele wspolnego z Laguna, bo to na bazie jakiegos koreanca zmajstrowali. Samsunga. Tak samo jak Koleosa. Z Laguną miał trochę wspólnego (silniki, części zawieszenia, hamulce, niektóre elementy we wnętrzu ze wspólnej półki) ale podwozie i nadwozie to zupełnie inne auta. Zwłaszcza jeśli chodzi o rozmiary. Laguna jest przecież masakrycznie ciasna, a w Latitude można było poczuć się niemal jak w klasie E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Lattitude to chyba nie mial wiele wspolnego z Laguna, bo to na bazie jakiegos koreanca zmajstrowali. Fakt przyznaję mechanicznie nie wiem. Natomiast wzorniczo w środku wiele - widziadłem dokładnie te same elementy co w LIII na desce rozdzielczej i na drzwiach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Fakt przyznaję mechanicznie nie wiem. Natomiast wzorniczo w środku wiele - widziadłem dokładnie te same elementy co w LIII na desce rozdzielczej i na drzwiach... Siłą rzeczy bo to jeden koncern. Ale ferowanie na tej podstawie wyroków to tak jakby powiedzieć, że Passat to Jetta - wzorniczo też jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Ale ferowanie na tej podstawie wyroków to tak jakby powiedzieć, że Passat to Jetta - wzorniczo też jest tak samo. A ty ferujesz już wyroki o mojej wypeowiedzi... Mnie Lattitude wygląda tak samo jak LIII a wg mojego mechanika pracującego w ASO Renaulta mechanicznie tez nie rózni sie zasadniczo - lepiej teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 A ty ferujesz już wyroki o mojej wypeowiedzi... Mnie Lattitude wygląda tak samo jak LIII a wg mojego mechanika pracującego w ASO Renaulta mechanicznie tez nie rózni sie zasadniczo - lepiej teraz? Jetta od Passata pewnie różni się jeszcze mniej (zarówno mechanicznie jak stylistyczniei detalicznie) niż Laguna od Latituda. To jednak są różne auta, a nie wersja sedan Laguny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Jetta od Passata pewnie różni się jeszcze mniej (zarówno mechanicznie jak stylistyczniei detalicznie) niż Laguna od Latituda. To jednak są różne auta, a nie wersja sedan Laguny. O właśnie o to chodzi. Jeśli chodzi o rozmiary i komfort to między tymi autami jest przepaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Bardzo ładna ta nowa Megane (zresztą Talisman też) Ciekaw jestem jak w tych nowych modelach im wnętrze wyszło. W sumie poprzednia Megane też mi się podobała, ale jak dla mnie całe dobre wrażenie psuło wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 O właśnie o to chodzi. Jeśli chodzi o rozmiary i komfort to między tymi autami jest przepaść. Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie... długość LIII kombi - 4803 Lat 4897 szerokość LIII - 1811 Lat 1832 rozstaw osi LIII 2756 Lat 2762 pozostałe wymiary mają roznice rzędy 5-8 milimetrów Faktycznie przepaśc w rozmiarach Ale może rzecz idzie o postrzegania - jażeli samochód w srodku wyglada jak laguna a jest w wersji sedan - w takiej wersji laguny nie ma a z kolei Latttitude nie ma wersji nadwoziowych laguny, gama silników jest taka sama to czy wnioski nie nasuwaja się same? może trzeba więcej krytycyzmu wobec marketingu producenta? edit: zresztą chyba cały ten spór jest bardziej akademicki - bo nawet jeżeli przyjmiemy ze to zupełnie rózne auta to nie kwestionujemy kilku faktów : 1. wg renaulta Talisman ma być nastepcą zarówno Latitude jak i Laguny 2. Latitude jakos nie miał wielkiego powodzenia na rynkach i koncern sie z niego wycofał - być może był za drogi? - być może jednak klienci nie widzieli powodu do placenia wiecej na coś co w ich odczuciu było tylko uzupełnieniem gamy nadwoziowej Lagun? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie... ;l ;l ;l długość LIII kombi - 4803 Lat 4897 szerokość LIII - 1811 Lat 1832 rozstaw osi LIII 2756 Lat 2762 Po pierwsze, to palnąłeś kompletną bzdurę, że Latitude jest wersją sedan Laguny i upierasz się niepotrzebnie zamiast się wycofać lub zamilczeć w tym temacie. Po drugie, weź dwa auta np jakies sedany jedno powiedzmy z segmentu C dugie D i zobacz, że różnice w wymiarach takze będą na podobnym poziomie. Po trzecie czemu wziąłeś do porównania długości kombi - wiadomo, że kombi mają z reguły potęzny tylny zwis, choć i tak tutaj Laguna kombi wypada blado: 4803 vs 4897 Zaś laguna liftbackto już będzie 4695 vs 4897 - co daje ponad 20 cm różnicy. Nie brnij już, po co? Oczywiście Latitude i Laguna z pewnością mają wiele wspólnego, ale to jednak inne auta, tak jak innymi autami yły powiedzmy Safrane i Laguna 1, które także miały mnóstwo wspólnego ze sobą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Komfort to rzecz subiektywna nie zauważyłem wiekszej różnicy - a przepaść w rozmiarach no istotnie... długość LIII kombi - 4803 Lat 4897szerokość LIII - 1811 Lat 1832rozstaw osi LIII 2756 Lat 2762pozostałe wymiary mają roznice rzędy 5-8 milimetrówFaktycznie przepaśc w rozmiarach Wewnątrz była przepaść. W Lagunie z tyłu siedzi się z kolanami pod brodą. Ale może rzecz idzie o postrzegania - jażeli samochód w srodku wyglada jak laguna a jest w wersji sedan - w takiej wersji laguny nie ma a z kolei Latttitude nie ma wersji nadwoziowych laguny, gama silników jest taka sama to czy wnioski nie nasuwaja się same? może trzeba więcej krytycyzmu wobec marketingu producenta? Według tej logiki to Kia Optima tak naprawdę jest wersją sedan Kii Ceed. zresztą chyba cały ten spór jest bardziej akademicki - bo nawet jeżeli przyjmiemy ze to zupełnie rózne autato nie kwestionujemy kilku faktów :1. wg renaulta Talisman ma być nastepcą zarówno Latitude jak i Laguny2. Latitude jakos nie miał wielkiego powodzenia na rynkach i koncern sie z niego wycofał- być może był za drogi?- być może jednak klienci nie widzieli powodu do placenia wiecej na coś co w ich odczuciu było tylko uzupełnieniem gamy nadwoziowej Lagun? Europa nie jest rynkiem na wielkie sedany niepremium. Już wcześniej wszyscy się z tego wycofali (Opel Omega, Ford Scorpio, Citroen XM, Peugeot 607, Renault Safrane). Z Latitude Renault próbował tanim kosztem (przeszczepiając do Europy koreańskiego Samsunga) reaktyywować ten segment. Okazało się, że jednak to w Europie dalej nie działa, więc auto nie odniosło sukcesu. Za to poza Europą auto nie radziło sobie najgorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Wewnątrz była przepaść. W Lagunie z tyłu siedzi się z kolanami pod brodą. Według tej logiki to Kia Optima tak naprawdę jest wersją sedan Kii Ceed. Nie wiem jak sie siedziało w tyłu w Latitude natomiast aż poszedlem do laguny i usiadłem z tyłu... może jestem za niski ale jakoś miejsca mi nie brakuje i kolan pod broda nie miałem... napewno jechaleś laguną? może to Twingo było? Co do Kia - to nie mam pojecia... - marka i medele dla mnie zupelnie obce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Nie wiem jak sie siedziało w tyłu w Latitude natomiast aż poszedlem do laguny i usiadłem z tyłu... może jestem za niski ale jakoś miejsca mi nie brakuje i kolan pod broda nie miałem... napewno jechaleś laguną? może to Twingo było? Co do Kia - to nie mam pojecia... - marka i medele dla mnie zupelnie obce. Laguna i Insignia to najciaśniejsze z tyłu auta klasy D w jakich miałem okazję siedzieć. Znam kompakty z większą ilością miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Laguna i Insignia to najciaśniejsze z tyłu auta klasy D w jakich miałem okazję siedzieć. jak powiem że peugeot 407, Avensis i Accord IMO ma mniej miejsca z tylu to pewnie powiesz że w nich nie siedziałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 jak powiem że peugeot 407, Avensis i Accord IMO ma mniej miejsca z tylu to pewnie powiesz że w nich nie siedziałeś Z wymienionych siedziałem w Avensisie ale tylko z przodu, więc chyba się nie liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Laguna i Insignia to najciaśniejsze z tyłu auta klasy D w jakich miałem okazję siedzieć. Znam kompakty z większą ilością miejsca. Jakie na przykład? Zauważ że Laguna ma z tyłu zupełnie inaczej wyprofilowaną i dłuższą kanapę niż kompakty (Astra, Golf, nawet Octavia którą niektórzy pchają do segmentu D). Mimo że wizualnie na nogi jest tyle samo miejsca*, to w LIII siedzi się dużo wygodniej. A po włożeniu fotelików okazało się że dziecko siedzi duuużo dalej z tyłu niż w kompakcie. Chociaż jak się niedawno przesiadłem z Galaxy do LIII to czułem się "odrobinę" klaustrofobicznie. A w Galaxy mam podsunięte wszystkie rzędy mocno do przodu. Ale to tak na marginesie, bo Galaxy to nie kompakt. *) pomijając to że w LIII po opuszczeniu przedniego fotela, z tyłu nie można włożyć nóg pod fotel, wtedy faktycznie wydaje się że jest masakrycznie ciasno. Projektanci tutaj mocno dali ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Jakie na przykład? Zauważ że Laguna ma z tyłu zupełnie inaczej wyprofilowaną i dłuższą kanapę niż kompakty (Astra, Golf, nawet Octavia którą niektórzy pchają do segmentu D). Mimo że wizualnie na nogi jest tyle samo miejsca*, to w LIII siedzi się dużo wygodniej. A po włożeniu fotelików okazało się że dziecko siedzi duuużo dalej z tyłu niż w kompakcie. Chociaż jak się niedawno przesiadłem z Galaxy do LIII to czułem się "odrobinę" klaustrofobicznie. A w Galaxy mam podsunięte wszystkie rzędy mocno do przodu. Ale to tak na marginesie, bo Galaxy to nie kompakt. *) pomijając to że w LIII po opuszczeniu przedniego fotela, z tyłu nie można włożyć nóg pod fotel, wtedy faktycznie wydaje się że jest masakrycznie ciasno. Projektanci tutaj mocno dali ciała. Np. właśnie wymieniona Octavia czy Lacetti/Cruze (chociaż Lacetti był pod tym względem lepszy). Ja zwykle robię tak, że ustawiam fotel kierowcy tak jak mi jest wygodnie a potem próbuję wsiąść za tym fotelem do tyłu. W Lagunie było bardzo ciasno. Być może rzeczywiście z powodu niemożności wsadzenia stóp pod fotel - nie analizowałem wtedy tego. A jestem dość wysoki więc pewnie opuściłem siedzisko. Ale i tak IMO gorsza jest Insignia - głównie dlatego że jest wielka na zewnątrz więc rozczarowanie jest większe. Ale tu nie chodzi o to, żeby udowadniać że Laguna jest ciasna, lecz o to, że Latitude oferuje naprawdę dużo miejsca. IMO więcej niż większość aut klasy D. Dlatego porównywanie go do Laguny trochę nie ma sensu, bo to auta o zupełnie różnym przeznaczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Renault w Alejach ? Fajna ta nowa Meganka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Być może rzeczywiście z powodu niemożności wsadzenia stóp pod fotel - nie analizowałem wtedy tego. A jestem dość wysoki więc pewnie opuściłem siedzisko. Dlatego porównywanie go do Laguny trochę nie ma sensu, bo to auta o zupełnie różnym przeznaczeniu. Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji? Hm o róznym przeznaczeniu? Jeżdżę laguna na odzień po mieście oraz takze na wyjazdy urlopowe czy niektóre służbowe... (pewnie rocznie zbierze się z 10 kkm miejskich i z 15 kkm trasowych) A do czego w takim razie sluzy Latitude? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji? Słyszałem że wersja Laguny liftaback ma niżej położona tylną kanapę niż to jest w kombi. A to się przekłada na wygodę i ilośc miejsca na nogi. Może dlatego jednym w Lagunie jest wygodnie a innym nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Ciekawe czy laguna ma rózna konstrukcje foteli.. bo jak opuscilem fotel kierowcy maxymalnie to dalej mieścily mi się stopy... - może dlatego że nie mam elektrycznej regulacji? Hm o róznym przeznaczeniu? Jeżdżę laguna na odzień po mieście oraz takze na wyjazdy urlopowe czy niektóre służbowe... (pewnie rocznie zbierze się z 10 kkm miejskich i z 15 kkm trasowych) A do czego w takim razie sluzy Latitude? 1. Do jazdy głównie po trasach. W mieście takie auto jest okrutnie nieporęczne. 2. Do jazdy na tylnej kanapie, nie tylko na miejscu kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 28 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Miałem renault przez kilka lat i wyrobiłem sobie na ten temat sam opinię. Niestety - zbieżną z opinią ogółu. Ponieważ we Wrocławiu Aso Daewoo to teraz Renault lub Hyundai (ci za długo nie pociągną) byłem świadkiem podjazdu (lawetą?) bodaj Sandero, któremu o tak spłonął kawałek tyłu (od tylnych lamp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 28 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Za sedanami osobiście nie przepadam, ale to czarne kombi, że tak powiem d... urywa Teraz to IMHO najładniejszy model w klasie Marcinekkk - czy tam będzie w opcji jakiś dołączany napęd na 4, czy tylko przedni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 1. Do jazdy głównie po trasach. W mieście takie auto jest okrutnie nieporęczne. 2. Do jazdy na tylnej kanapie, nie tylko na miejscu kierowcy. ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem wiele miejsc do parkowania - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi... ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? - wiem co kto woli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem wiele miejsc do parkowania - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi... ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? - wiem co kto woli... żeś się uczepił tych "paru milimetrów" i dorabiasz na siłę.... 1. Jaka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm. i co daje ta różnica? to, że w wersji zwykłej - to auto to poprostu duży sedan, a w wersji long, prezes może leżeć z tyłu... Niby tylko 14 cm, ale różnica jest niesamowita we wnętrzu. to samo masz w latitude vs laguna sedan. 2. Jeśli latitude ma 2 -3 dB mniej przy np. 100 - 140 km/h (co przy poziomach 60-70 dB - daje 2 razy "ciszej") i inaczej (bardziej miękko zestrojone zawieszenie) to masz przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania... i komfort w ww. kontekście to nie jest coś subiektywnego - to mierzalny parametr (pomijam miękkość foteli i możliwości ich regulacji - tutaj poza Giuliettą wszyscy wiedzą jak zbudowany jest człowiek:).... do tego sedany mają w zwyczaju być cichsze niż kombi z powodu zabudowy tylneog zawiasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 ad1. Czy ja wiem? - no chyba że latitude miałe coś szczególnego utrudniającego jazdę - na codzień jeżdzę laguna mniejsza o "parę milimetrów" i IMO tragedii nie ma - choc przyznaję że jak trochę jexdzilem getzem to odkrywałem wiele miejsc do parkowania - natomiast stojąc w korku - jaki to ból stac duzym skoro malym też się stoi... ad2. Rozumiem Twoją intencje i mysl - ale... renault jako auto "prezesa" z kierowca? - wiem co kto woli... Te "parę milimetrów" to jak ktoś wyżej udowodnił niemal 20cm. Plus wielkie drzwi, które nie pozwalają normalnie wysiąść na parkingu pod marketem, plus wielkie wymiary, które utrudniają już samo zaparkowanie tam, plus niemożność wciśnięcia się w tym korku w małą lukę na drugim pasie, plus to, że na wakacjach jeśli chcesz wjechać na stare miasto romańskich miasteczek to lepiej odpuścić i z buta drałować, plus wiele innych drobiazgów, które czynią takie auto naprawdę nieporęcznym. Zrobiłem stokilkadziesiąt tysięcy Epiką, która ma niemal takie same rozmiary i naprawdę wiem, jak to może być upierdliwe. Tak, w trasie na autostradzie jesteś królem ale w mieście to jednak męczące. A zdziwiłbyś się ile takich aut robi za auto prezesa z kierowcą. Nie każdy prezes to prezes Orlenu i musi BMW jeździć. Jako auta prezesów czy urzędników pięknie sprzedają się np. Skody Superb, których to auto jest bezpośrednim konkurentem. Zgadnij - czy Francuzi wybierają w takiej sytuacji Skodę czy jednak Renault? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 żeś się uczepił tych "paru milimetrów" i dorabiasz na siłę.... 1. Jaka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm. i co daje ta różnica? to, że w wersji zwykłej - to auto to poprostu duży sedan, a w wersji long, prezes może leżeć z tyłu... Niby tylko 14 cm, ale różnica jest niesamowita we wnętrzu. to samo masz w latitude vs laguna sedan. 2. Jeśli latitude ma 2 -3 dB mniej przy np. 100 - 140 km/h (co przy poziomach 60-70 dB - daje 2 razy "ciszej") i inaczej (bardziej miękko zestrojone zawieszenie) to masz przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania... i komfort w ww. kontekście to nie jest coś subiektywnego - to mierzalny parametr (pomijam miękkość foteli i możliwości ich regulacji - tutaj poza Giuliettą wszyscy wiedzą jak zbudowany jest człowiek:).... do tego sedany mają w zwyczaju być cichsze niż kombi z powodu zabudowy tylneog zawiasu... Dodatkowo w Latitude masz rozpylacz miłych zapachów, masujące fotele... Tak - to auto celuje w zupełnie inny segment niż Laguna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Te "parę milimetrów" to jak ktoś wyżej udowodnił niemal 20cmHm to napisze słownie - 6 milimetrów róznicy w rozstawie osi.... przyznaję w długości całkowitej róznica jest najwieksza bo 95 milimetrów...- no ale wybacza 20 centymetrami tego nazwac nie można... - takie rzeczy to laskom wmawiaj a nie na forum motoryzacyjnym... ;] ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 aka jest różnica między BMW serii 7 zwykłą a wersją Long? 14 cm. Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem 6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm A po drugie chyba jednak Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem 6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm A po drugie chyba jednak Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model moje postrzeganie to moje kryterium wyboru walorów auta. zdaję sobie sprawę że jestem w mniejszości... większość wybiera znaczkiem i ceną. jednak to do czego się odnoszę, to mierzalne wartości, a nie "odczucie, bo siedziałem w salonie". poza tym, co masz na myśli pisząc: nie dorabiajmy teorii na siłę? Sedan latitude vs sedan laguny to jest przeciez prawie 20 cm długości różnicy. Kombi porównywać jest bez sensu w tej dyskusji, bo tam w kufer idzie całość zwisu, a wątek toczy się o komforcie podróży a nie pojemności bagażnika. a parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w srodku to konstrukcja auta i danego modelu. mozna cuda zrobić jak widać po beznadziejnej insignii czy AR 159 vs wcale nie tak wielku superb, podawany jako wzór przestrzeni. i nie wyjezdzaj z 6 milimetrami rozstawu osi, skoro pisałem o długości pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Sedan latitude vs sedan laguny to jest przeciez prawie 20 cm długości różnicy jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK to te kilka milimetrów róznicy nie robi... - I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to nie porównuj Latt z hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 i nie wyjezdzaj z 6 milimetrami rozstawu osi, skoro pisałem o długości pojazdu. Odpowiadałem Rybowi i "w poscie Ryba" wiec o wyjeżdzaniu Tobie nie ma mowy... A jeżeli juz piszesz o tych 12 cm - to warto wiedzieć ze naprawdę jest 14 cm...to pewnie zauwazyłeś że całość idzie na powiększenie rozstawu osi...zwykły 3070 mm - 3210 mm (wersja L) - różnica wynosi 140 mm. - jakbyś nie pamiętał - Długość 5098 mm vs. 5238 mm (wersja L) Nadal uważasz że twoje poorównanie BMW w 2 wersjach różniących sie rozstawem osi o 14 cm jest uprawnione jeżeli tutaj mówimy o różnicy w rozstawie osi 6 mm? róznica wynosi 2333% ;l Zresztą jak juz pisałem chyba Rybowi dyskusja jest nieco akademicka bo zaczeła się od tego że IMO nie ma wiekszych róznic w jeżdzie - a przynajmniej ja nie zauwazyłem jeżdząc na codzień LIII kombi - i przyznaję Lattitude miałem jedynie od soboty ok południa do poniedziałku rano... zrobiłem 1100 głownie na trasie ale tez trochę po wrocławiu. natomiast Twoim zdaniem r5óznica jest wielka i zasadnicza więc każdy z nas pozostanie pewnie przy swoim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Hm to napisze słownie - 6 milimetrów róznicy w rozstawie osi.... przyznaję w długości całkowitej róznica jest najwieksza bo 95 milimetrów...- no ale wybacza 20 centymetrami tego nazwac nie można... - takie rzeczy to laskom wmawiaj a nie na forum motoryzacyjnym... ;] ;] Laguna 4695mm bagażnik 450l. Latitude 4897mm bagażnik 477l. Zgadnij, gdzie podziało się te 202mm? Na pewno nie w 27l bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Aja nie neguję że może i faktycznie auta celuja w róznych odbiorców ale tez nie dorabiajmy teorii na siłe bo po pierwsze róznica rozstawu osi ( a to IMO parametr najbardziej decydujący o ilości miejsca w środku) róznica jest raptem 6 milimetrów - wiec nie wyjeżdząj z 14 cm A po drugie chyba jednak Twoje postrzeganie latitude było w mniejszości skoro sprzedaż była tak fatalne że Renault wycofał model Renault wycofał model nie dlatego, że jest podobny do Laguny lecz dlatego, że jest całkiem różny od Laguny i na takie nie ma w Europie rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Laguna 4695mm bagażnik 450l. Latitude 4897mm bagażnik 477l. Zgadnij, gdzie podziało się te 202mm? Na pewno nie w 27l bagażnika. No i znowu się uparłeś - od początku pisze ze odnosze się do długości Laguny kombi bo taką mam a Ty chcesz mnie przekonac do porównania hatchbackiem którym nie jeździłem... a przynajmniej nie długo i nie ostatnio... Nie bardzo rozumiem zwiazku jakichś 202mm z 27 litrami pojemności... jaki wypływa z tego wniosek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 No i znowu się uparłeś - od początku pisze ze odnosze się do długości Laguny kombi bo taką mam a Ty chcesz mnie przekonac do porównania hatchbackiem którym nie jeździłem... a przynajmniej nie długo i nie ostatnio... Nie bardzo rozumiem zwiazku jakichś 202mm z 27 litrami pojemności... jaki wypływa z tego wniosek? Wynika z tego wniosek, że przy szerokości bagażnika 1171mm (między nadkolami) oraz wysokości 513mm te 27l w Latitude to raptem 4,5cm. Więc gdzie podziało się pozostałe 15,5cm skoro nie w bagażniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Wynika z tego wniosek, że przy szerokości bagażnika 1171mm (między nadkolami) oraz wysokości 513mm te 27l w Latitude to raptem 4,5cm. Więc gdzie podziało się pozostałe 15,5cm skoro nie w bagażniku? W grubości materiałów wygłuszajacych oraz w systemach masażu zainstalowanych w fotelach? Ale bez jaj w danych technicznych jest jak byk napisany rozstaw osi obu modeli i róznica wynosi 6 mm - choćbyc nie wiem jak to drązył to nie zrobi sie 7... Zresztą od początku mówie iz wg mojej subiektywnej oceny jakość jazdy lattitude i LIII jest porównywalna do tego gama silników była identyczna... i tylko przy tym obstaję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Odpowiadałem Rybowi i "w poscie Ryba" wiec o wyjeżdzaniu Tobie nie ma mowy... A jeżeli juz piszesz o tych 12 cm - to warto wiedzieć ze naprawdę jest 14 cm...to pewnie zauwazyłeś że całość idzie na powiększenie rozstawu osi...zwykły 3070 mm - 3210 mm (wersja L) - różnica wynosi 140 mm. - jakbyś nie pamiętał - Długość 5098 mm vs. 5238 mm (wersja L) Nadal uważasz że twoje poorównanie BMW w 2 wersjach różniących sie rozstawem osi o 14 cm jest uprawnione jeżeli tutaj mówimy o różnicy w rozstawie osi 6 mm? róznica wynosi 2333% ;l tak. bo rozstaw osi nie decyduje liniowo o przestrzeni w środku auta. jest jeszcze szerokość, wysokość i tak naprawdę co sobie wymyśli projektant. czy zrobi kanapę kosztem bagażnika czy odwrotnie. rozstaw osi jest wazny, ale bez przesady Zresztą jak juz pisałem chyba Rybowi dyskusja jest nieco akademicka bo zaczeła się od tego że IMO nie ma wiekszych róznic w jeżdzie - a przynajmniej ja nie zauwazyłem jeżdząc na codzień LIII kombi - i przyznaję Lattitude miałem jedynie od soboty ok południa do poniedziałku rano... zrobiłem 1100 głownie na trasie ale tez trochę po wrocławiu. natomiast Twoim zdaniem r5óznica jest wielka i zasadnicza więc każdy z nas pozostanie pewnie przy swoim... nie jest wielka. wielka to jest między Picanto i Audi A8 ale różnica jest... widać target jednego i drugiego auta... co oczywiście nie zmienia nic w kwestii sukcesu jednego i drugiego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK to te kilka milimetrów róznicy nie robi... - I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to nie porównuj Latt z hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... a tu pełan zgoda. ja nie widze problemu latając E38 po mieście, czy P508 którym jezdze na codzień. problemy w jezdzie miejskiej mają w takim wypadku ludzie, którzy jezdza po Istambule, albo którzy na siłę chcą sobie uzasadnić zakup małego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 jezeli prównujemy sedany ok - ale Ryb napisał mi to kłopotach w jeździe miejskiej - a ja na odzień jeżdże Laguną kombi i twierdzę ze skoro jest OK to te kilka milimetrów róznicy nie robi... - I caly czas mówie o kombi - niejako wywołany do tablicy...wiec jak mnie juz wywołano to nie porównuj Latt z hatchbackiem - bo sedana laguny to ja nie widziałem... sedan, liftback - jeden pies. wiadomo o co cho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 W grubości materiałów wygłuszajacych oraz w systemach masażu zainstalowanych w fotelach? No jeśli tam miałoby być 15cm więcej materiałów wygłuszających to jazda już sama w sobie będzie jak porównanie Malucha z Maybachem. Ale aż tyle nie jest. Ale bez jaj w danych technicznych jest jak byk napisany rozstaw osi obu modeli i róznica wynosi 6 mm - choćbyc nie wiem jak to drązył to nie zrobi sie 7... Ale mając dodatkowe 15cm można tylną kanapę wsunąć na tylną oś. Popatrz z drugiej strony: jakbyś miał z Latitude zrobić Lagunę i możesz obciąć tylko 5cm bagażnika? Musiałbyś wepchnąć tylną kanapę do kabiny, nawet przy tym samym rozstawie osi. Zresztą od początku mówie iz wg mojej subiektywnej oceny jakość jazdy lattitude i LIII jest porównywalna do tego gama silników była identyczna... i tylko przy tym obstaję... Co do silników - zgoda. Co do jakości jazdy... Bardziej miękkie zawieszenie, masujące fotele, rozpylacz miłych zapachów, wielki szklany dach i prawdopodobnie aż 15 cm więcej materiałów wygłuszających to jest dramatyczna różnica w komforcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 a tu pełan zgoda. ja nie widze problemu latając E38 po mieście, czy P508 którym jezdze na codzień. problemy w jezdzie miejskiej mają w takim wypadku ludzie, którzy jezdza po Istambule, albo którzy na siłę chcą sobie uzasadnić zakup małego auta A ja pojeździłem Epiką, jeździłem też innymi autami i jakoś różnicę jednak widzę. A nie wydaje mi się, żebym nie umiał jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 A ja pojeździłem Epiką, jeździłem też innymi autami i jakoś różnicę jednak widzę. A nie wydaje mi się, żebym nie umiał jeździć. no różnica jest... 50 cm miejsca parkingowego robi czasem że parkujesz od razu, albo szukasz... ale pytanie czy to jest decydujące kryterium? czy ten "minus" przysłoni plusy wynikające z rozmiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.